wi-fi en/of data schakelen automatisch uit in slaapstand ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) wi-fi en/of data : schakelt die automatisch uit in slaapstand ? Is dit een nieuwe feature van de laatste iOs of eentje daarvoor ? Ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
wi-fi en/of data schakelen automatisch uit in slaapstand ?
wi-fi en/of data : schakelt die automatisch uit in slaapstand ?
Is dit een nieuwe feature van de laatste iOs of eentje daarvoor ? Ik heb, dacht ik, ergens gelezen dat dat een onderdeel is van de software van Iphone maar ik kan er niets over terugvinden. Thx bij voorbaat voor jullie toelichting. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Wi-Fi schakelt zich uit in slaapstand ja. Was ook zo in vorige iOS-versies.
Als het apparaat aan het opladen is, zal dat echter niet gebeuren |
|
||||
|
||||
Let op: mobiele data dus NIET, itt wat velen denken.
Waar je denk ik over gelezen hebt, is dat je in iOS nog niet zo heel erg lang (gek genoeg) een schakelaar hebt om mobiele data (apart) uit te zetten. |
|
||||
|
||||
Wi-fi schakelt zichzelf uit, omdat in een inactieve toestand 3G (2G, 4G en LTE ook) minder batterij verbruikt dan wi-fi (resultaat = alles gaat over je 3G-verbinding tenzij je geen bereik hebt, dan heb je geen netwerkverbinding). Evenzo als je data uit hebt staan, wi-fi schakelt zichzelf dan uit om batterij te besparen (resultaat = helemaal géén netwerkverbinding).
Oh en iOS 4 heeft de "mobiele data" schakelaar geïntroduceerd. Laatst gewijzigd door Bubbly; 11-02-13 om 05:27. |
|
||||
|
||||
Citaat:
'3G uit' is niet hetzelfde 'data uit' of helemaal geen netwerk(verbinding) Als Wi-Fi in standby uitgeschakeld wordt, verloopt alle data verder via het mobiele netwerk. Of dat nou via 3G is, of via Edge of GPRS (in het geval dat 3G uitgeschakeld staat)......: er vindt dataverkeer plaats over het mobiele netwerk. Tenzij 'mobiele data' [aldus] uitgeschakeld is, waar de TS navraag over doet. |
|
||||
|
||||
Haha, ja je hebt gelijk. Ik zal het even aanpassen!
|
|
|||
|
|||
Helemaal correct En daarom gebruik ik Auto3G. Die tweak schakelt 3G uit in de slaapstand (of als Wi-Fi aanstaat). Pushberichten mails, enz... mogen dan van mij tijdens de slaapstand binnenkomen via GPRS. Duurt misschien iets langer maar verbruikt véél minder energie.
|
|
|||
|
|||
De iphone in slaapstand en niet aangesloten aan een stroombron.
je ontvangt nog steeds pusch berichten ook al staat "mobiele data" uit. De betekent dat de pushberichten via wi-fi binnen komen. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik moet alle 3 dagen mijn mobiele data APN : internet.proximus.be terug instellen. Is dat normaal? Het is een nieuwe iPhone 5 . Is er een mogelijkheid dat dat niet vanzelf uitvalt. Ook Mms APN vak is dan leeg ,gewist. Of is dat garantie?
|
|
|||
|
|||
Na een firmware update of een jailbreak ben je die altijd kwijt. Anders niet. Ben je onlangs van 6.0 naar 6.1 gegaan en daarna nog naar 6.1.1 en 6.1.2 ?
Geen idee wat het anders kan veroorzaken. Ik zou denken : garantie inroepen. Of stoppen met updaten. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
App voor 3G in en uit te schakelen | vip1971 | iPhone Apps | 1 | 31-05-12 18:11 |
iMac uit slaapstand met Remote? | geulwijk | iPhone Apps | 2 | 17-10-10 17:23 |
Uit Slaapstand | Gkidstyle | iPhone algemeen | 8 | 11-08-09 17:15 |
Automatisch schakelen tussen providers | Apple99 | Archief | 1 | 02-01-09 01:50 |
Idee om autocorrectie uit te schakelen | Merkie | Archief | 1 | 09-08-08 20:52 |
|
|