//

Help!, mijn iPhone wordt getraceerd!

Help!, mijn iPhone wordt getraceerd! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door urban Als je via itunes hersteld en daarna geen reservekopie terug zet word alles ervan af gegooit en heb je een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 04-03-13, 17:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urban Bekijk bericht
Als je via itunes hersteld en daarna geen reservekopie terug zet word alles ervan af gegooit en heb je een soort van formateren gedaan op je iphone
En die bewuste persoon heeft dan nog steeds een (versleutelde) backup van de iPhone van de TS. En dan?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 04-03-13, 17:32
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urban Bekijk bericht
Is het maar een nummer waar naartoe word gesmst?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 maart 2013 om 17:29 ----------



Als je via itunes hersteld en daarna geen reservekopie terug zet word alles ervan af gegooit en heb je een soort van formateren gedaan op je iphone
Ja het is een nummer. Ik heb zelf verschillende malen gebeld, 1x ging ie over en de rest van de keren kreeg ik de voicemail.

Moet dat op die bewuste Mac zijn, of maakt dat niet uit.
  #23  
Oud 04-03-13, 17:34
Aaifoney Aaifoney is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 113
Standaard

Nieuw nummer aanvragen een optie?
  #24  
Oud 04-03-13, 17:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
Moet dat op die bewuste Mac zijn, of maakt dat niet uit.
Nogmaals, als die persoon een versleutelde backup van jouw iPhone heeft kan hij/zij jouw iPhone zo vaak reproduceren op een andere iPhone als hij/zij maar wil.

Dus, herstellen van jouw iPhone maakt niet zo veel uit omdat er dan nog steeds ergens een clone kan rondzwerven.

Succes verder
  #25  
Oud 04-03-13, 17:38
joep10000 joep10000 is offline
• iOS 6.0
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard

kijk eens naar deze sites:
Hoe werkt de Iphone spy-phone | Sitcon Security BV
https://www.security.nl/artikel/3126...esprekken.html

kan dit iets zijn?
  #26  
Oud 04-03-13, 18:13
urban urban is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En die bewuste persoon heeft dan nog steeds een (versleutelde) backup van de iPhone van de TS. En dan?
Daan is er geen een mogelijkheid meer om zijn lokatie te achterhalen of een sms te sturen via zijn iphone een backup zetten op een amder iphone en dan dingen doen zou kunnen maar als hij zijn wachtwoord van twitter facebook icloud veranderd kan er nog weinig gebeuren als je een backup maakt slaat hij niet je simkaart om later zonder een sim te kunnen gebruiken. Er staat nu iets op zijn telefoon dat sms verstuurd en lokatie kan zien ik denk dat er gps gegevens worden verzonden via sms ofzo

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 maart 2013 om 18:15 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
Ja het is een nummer. Ik heb zelf verschillende malen gebeld, 1x ging ie over en de rest van de keren kreeg ik de voicemail.

Moet dat op die bewuste Mac zijn, of maakt dat niet uit.
Nee maakt niets uit hang het aan je pc en herstel het maar snel en niet vergeten geen kopie terug zetten op je telefoon. Hiermee zou je een einde kunnen brengen aan het gevolg geloof me maar
  #27  
Oud 04-03-13, 19:21
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Ik zou diegene die dat geintje heeft geflikt laten uitleggen wat hij gedaan heeft en daarna heel duidelijk maken dat dit geen geintjes zijn en absoluut strafbaar is. In ieder geval valt het onder stalking en ik denk dat er ook nog wel wat andere wetsartikelen op los te laten zijn.

Als diegene niet wil meewerken zou ik zeker overwegen om aangifte te doen. Ook als je in goed vertrouwen je iPhone geeft wil dat nog niet zeggen dat iemand dit zomaar ongestraft kan doen.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #28  
Oud 05-03-13, 10:54
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaifoney Bekijk bericht
Nieuw nummer aanvragen een optie?
Ik heb in ieder geval een nieuwe simkaart aangevraagd. Ik overweeg om een nieuw toestel aan te schaffen, maar ik wil me eigenlijk niet in een dergelijke positie laten duwen. En deze 'rotzooi' zelf oplossen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 maart 2013 om 10:59 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joep10000 Bekijk bericht
Dat zou in ieder geval het verzenden van die smsjes verklaren.. Hoe zou ik nou kunnen checken of dit het geval is bij mij? Zouden ze mijn telefoon bij de Genius Bar uit kunnen lezen ofzo?

Kan me niet voorstellen dat iemand zo ver zou gaan
  #29  
Oud 05-03-13, 11:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
Kan me niet voorstellen dat iemand zo ver zou gaan
Je weet maar nooit Zeker niet als het een soort van chagrin d'amour zou zijn.
  #30  
Oud 05-03-13, 11:06
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urban Bekijk bericht
Daan is er geen een mogelijkheid meer om zijn lokatie te achterhalen of een sms te sturen via zijn iphone een backup zetten op een amder iphone en dan dingen doen zou kunnen maar als hij zijn wachtwoord van twitter facebook icloud veranderd kan er nog weinig gebeuren als je een backup maakt slaat hij niet je simkaart om later zonder een sim te kunnen gebruiken. Er staat nu iets op zijn telefoon dat sms verstuurd en lokatie kan zien ik denk dat er gps gegevens worden verzonden via sms ofzo

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 maart 2013 om 18:15 ----------



Nee maakt niets uit hang het aan je pc en herstel het maar snel en niet vergeten geen kopie terug zetten op je telefoon. Hiermee zou je een einde kunnen brengen aan het gevolg geloof me maar
Ok. Ik overweeg om bij de Apple Genius Bar een afspraak te maken om mijn telefoon uit te laten lezen, om voor mezelf te achterhalen wat het nou is. Ik weet niet of ze zoiets uberhaupt kunnen traceren, is het dan handig om mijn Iphone nu te 'formateren'?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 maart 2013 om 11:10 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je weet maar nooit Zeker niet als het een soort van chagrin d'amour zou zijn.
Laten we het houden op een freaking control freak .
Toch te bizar voor woorden dat ik mijn eigen telefoon niet kan 'vertrouwen'..
  #31  
Oud 05-03-13, 11:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
Ik weet niet of ze zoiets uberhaupt kunnen traceren, is het dan handig om mijn Iphone nu te 'formateren'?
Ik neem aan dat met "formatteren" een herstel van de iPhone met iTunes bedoeld wordt. Als je dat doet kan de Apple Genius niets meer uitlezen.
  #32  
Oud 18-03-13, 15:06
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Update:
Ik heb niets op mijn Iphone kunnen achterhalen.. Heb het daarom opgegeven en vanmorgen mijn Iphone op fabrieksinstellingen terug gezet.

Er is via iTunes een reservekopie gemaakt, maar die heb ik op jullie advies niet terug gezet. Maar nu ben ik ook al mijn contacten kwijt.
Ik ben ervan uitgegaan dat mijn contacten onder die reservekopie vallen.. Waar kan ik die terugvinden? Het gaat om een Windows PC. Ik heb even bij Wiki gekeken, maar daar kom ik niet echt uit.
  #33  
Oud 18-03-13, 15:27
Guest-20180129142242
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb je je contacten niet in iCloud staan? Zo ja kan je gewoon iCloud aanzetten en komen je contacten weer terug.
  #34  
Oud 18-03-13, 16:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb wel eens bij zon consumenten programma op tv gezien hoe dat gaat. Nokia van journalist zette iemand (een hacker) in no-time een progrje of script op, waarmee hij het hele toestel over kon nemen, EN gesprekken afluisteren.

Ging hier wel om een Nokia smartphone, maar moet met een iPhone en evt jailbreak toch ook wel lukken misschien.
  #35  
Oud 18-03-13, 16:17
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florisboer Bekijk bericht
Heb je je contacten niet in iCloud staan? Zo ja kan je gewoon iCloud aanzetten en komen je contacten weer terug.

Zet ik daar geen andere historie mee terug? Ik heb juist een total reset gedaan om mijn Iphone te cleanen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 maart 2013 om 16:18 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik heb wel eens bij zon consumenten programma op tv gezien hoe dat gaat. Nokia van journalist zette iemand (een hacker) in no-time een progrje of script op, waarmee hij het hele toestel over kon nemen, EN gesprekken afluisteren.

Ging hier wel om een Nokia smartphone, maar moet met een iPhone en evt jailbreak toch ook wel lukken misschien.
Er is blijkbaar veel en van alles mogelijk... Maar om dat op te sporen is niet te doen, althans is mij niet gelukt.
  #36  
Oud 18-03-13, 16:30
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
Er is blijkbaar veel en van alles mogelijk... Maar om dat op te sporen is niet te doen, althans is mij niet gelukt.
Bel naar je provider en laat uitzoeken vanuit welk toestel die smsen verzonden zijn geweest.
Was dit nummer een Nederlands mobiel nummer?

Je apple ID wachtwoord veranderen is ook al goed
Daarna kan je de wachtwoorden van de apps ook best veranderen.

Gebruikte je ook email van je vaste internet provider op je toestel dan is het ook best dat je het wachtwoord veranderd
  #37  
Oud 18-03-13, 16:35
San01 San01 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Bel naar je provider en laat uitzoeken vanuit welk toestel die smsen verzonden zijn geweest.
Was dit nummer een Nederlands mobiel nummer?
De verzonden sms'je staan geboekt op mijn nummer. De ontvanger van de sms'jes is een Nl's mobiel nummer.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 maart 2013 om 16:37 ----------

Iemand tips om mijn contacten weer terug te krijgen?

Is iCloud veilig, zonder dat ik andere historie terug zet? Zo ja hoe activeer ik die, want die heb ik bewust overgeslagen bij het instellen van mijn iphone na de total reset.
  #38  
Oud 18-03-13, 16:38
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San01 Bekijk bericht
De verzonden sms'je staan geboekt op mijn nummer. De ontvanger van de sms'jes is een Nl's mobiel nummer.
Ik kan ook smsen verzenden vanaf gelijk welke computer en die worden ook aangerekend via mijn nummer.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 maart 2013 om 16:53 ----------

Ga eerst naar www.icloud.com met je computer en login met je apple ID
Ga daarna op je iphone naar instellingen > iCloud
  #39  
Oud 19-03-13, 10:06
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Toch zou ik ook de SIM kaart vervangen voor de zekerheid.Niet het nummer.Dus kaart laten blokeren, een een nieuwe opvragen bij de provider.Dan zou daarmee de cloon van de simkaart eigenlijk uitgeschakeld moeten zijn.En uiteraard via een willekeurige pc met iTunes telefoon als nieuw instellen.Wel vooraf alle voor jou belangrijke nummers en gegevens op papier zetten.Het is dan een avond werk om alles terug handmatig in te voeren.Alleen op die wijze kun je verdere problemen voorkomen en uiteraard aangifte doen tegen die persoon. Het is inbreuk in je privacy met als doel misbruik van je rekening of nummer, of zich uitgeven onder jouw naam zelfs(mogelijk voor een strafbaar feit).En ik zou het met enorme spoed doen.Vandaag dus.Eerst aangifte, dan blokkeren van je oude sim, aanvragen nieuwe, herstel van de telefoon(eventueel/lifst bij dichtstbijzijnde ITunes store) dus in geen geval geen backup maken.
  #40  
Oud 19-03-13, 11:46
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Mijn tips:

- Doe een volledige anti-virus check op je computer. Verander hierna het wachtwoord van je wi-fi netwerk (stel ook een nieuwe naam in als je toch bezig bent), email accounts, Apple ID, account bij je provider (bv. Vodafone) en andere diensten die je gebruikt. Bij voorkeur kun je deze dingen doen vanaf je iPhone op een 3G-verbinding (afgezien van wi-fi wachtwoord dan).

- Log in met iCloud. Je kunt vervolgens selectief kiezen wat je wel of niet ingeschakeld wilt houden via het iCloud-paneel. Ook kun je app-data uit iCloud verwijderen via iCloud opslagbeheer (in een submenu van je iCloud-paneel).

http://support.apple.com/kb/PH2613?v...L&locale=nl_NL

Neem alles goed door, dat wilt zeggen: bladwijzers in Safari (verwijder verdachten of onbekenden), elk contactpersoon en de gehele kaart (staat er ergens een notitie-gedeelte dat je niet bekend voorkomt, verwijder het), enzovoorts. Je komt waarschijnlijk niets verdachts tegen in je iCloud data! Maar op dit moment mag je best alles afgaan

- Ga naar de winkel van je provider, sim blokkeren en een nieuwe krijgen die geactiveerd wordt kost 3 minuten. Vraag hier om meer advies en verzoek tevens tot het nagaan vanaf welk apparaat (al dan niet IMEI) de sms'jes zijn verstuurd. Telefonisch zeggen ze soms nee of je moet toestemming geven? Het is mij onbekend, maar nooit geschoten is altijd mis.

@werner
Je kunt de afzender van sms'jes spoofen, maar geen echte sms sturen vanaf een computer die vervolgens via het netwerk van de provider wordt verstuurd. Digitaal via de website van je provider zou wel mogelijk zijn. Daarom moet OP dan ook het wachtwoord veranderen van het account op de website van de provider.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4s wordt niet opgeladen in auto, van mijn vrouw wel... djarend iPhone algemeen 9 22-07-12 15:36
Zo..... mijn Iphone wordt gerepareerd !!!!! Michael_D iPhone accessoires en onderdelen 1 19-10-11 12:08
Windows: Mijn Iphone wordt in geen enkel proggie gevonden Chewbaka Desktop-applicaties 0 31-07-10 02:52
Mijn Iphone wordt bestuurd?! M-rij iPhone algemeen 6 07-03-10 22:38
iphone wordt niet herkend op mijn mac vanrumst Unlock [archief] 4 28-10-07 09:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:50.