Geluidsprobleem iPhone 4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het volgende probleem: Een paar dagen geleden had ik geen geluid op mijn iPhone. Beltoon, sms, e-mail, muziek en dergelijke werden niet afgespeeld. ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Geluidsprobleem iPhone 4S
Ik heb het volgende probleem:
Een paar dagen geleden had ik geen geluid op mijn iPhone. Beltoon, sms, e-mail, muziek en dergelijke werden niet afgespeeld. Bij aansluiting op stroomkabel werkte het soms terug voor een korte tijd. Ik kon ook mijn geluid niet bedienen. Na wat opzoekwerk ben ik een oplossing tegengekomen waarbij je het volgend bestand via iFile kon verwijderen: com.apple.iapd.plist en dat dit het probleem zou verhelpen. Ik heb dit gedaan en het geluid werkt terug zoals voorheen op mijn iPhone. Nu heb ik gemerkt dat wanneer er een apparaat wordt aangesloten (Itrip, Usb-kabel met verbinding in mijn wagen) er enkel geluid wordt afgespeeld via de luidsprekers van de iPhone en niet via de aansluiting. Heeft iemand dit al meegemaakt en een oplossing voor? Of wordt het volledig herstellen via iTunes? Riskeer ik dan niet om Ios 6.1.2. er niet meer terug op te krijgen? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Herstellen naar iOS 6.1.2 kan je vergeten met een iPhone 4S, helaas. |
|
|||
|
|||
En deze kan niet worden teruggezet?
Ik heb gezien dat je manueel plists kan toevoegen. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
En waar zou ik die eventueel terug kunnen vinden?
Ik heb reeds wat bestanden gevonden op internet. ook dit Plist bestand zit erbij. Maar nu vraag ik mij af hoe ik dit terug op mijn iPhone krijg. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Als die verwijderde Launch Daemon niet de de prullenbak van iFile zit heb je een probleempje (denk ik). |
|
|||
|
|||
En wat is het verschil juist tussen deze: com.apple.iapd.plist (iapd daemon) en deze: com.apple.iap2d.plist?
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 mei 2013 om 13:59 ---------- en waar vind ik de prullenbak in iFile? Dan kan ik meteen eens kijken of die hier nog inzit. Heb ondertussen gekeken en dit bestand zit nog in mijn prullenbak. Alleen ben ik niet zeker hoe ik dit er weer uitkrijg. |
|
|||
|
|||
Ik ben niet zeker wat je bedoelt met "mijn prullenbak" Als dat de prullenbak van iFile is zou je de plist terug moeten kunnen kopiëren naar de juiste directory.
Succes gewenst |
|
|||
|
|||
Ja inderdaad, de prullenbak van iFile.
Heb het teruggezet en ga dit eens testen om te zien of dit terug werkt. Hopelijk is het vorige probleem hiermee niet terug. |
|
|||
|
|||
Dan zet die plist terug uit de prullenbak. Als het dan nog niet werkt kan je een harde reset proberen en hopen dat het besturingssysteem een nieuwe Property List aanmaakt.
Met het verwijderen van Launch Daemons los je geen problemen op, je bestrijdt alleen maar symptomen. Werkt dat ook niet zal je moeten herstellen naar iOS 6.1.3. |
|
|||
|
|||
Test uitgevoerd en het werkt terug.
Bedankt voor de hulp! |
|
|||
|
|||
Het eerste probleem is terug.
Ik weet dat hier al een discussie is voor gestart geweest, maar vroeg me toch af of iemand al een oplossing gevonden heeft voor het probleem. Heb het al proberen kuisen met een borsteltje, blazen, een beetje "schudden" met de kabel. Alles behalve herstellen, wil dit eigenlijk liever vermijden aangezien ik mijn jailbreak wil behouden! |
|
|||
|
|||
Kijk eerst na welke tweaks/apps je geïnstalleerd hebt die een invloed kunnen hebben op het geluid.
Na dat geknoei met Property Lists, en eventueel andere dingen, herstel je beter de User Dir Permissions eens met SBSettings. SBSettings -> More -> System Options -> Fix User Dir Permissions. |
|
|||
|
|||
Wat verandert er wanneer ik die Fix User Dir Permissions doe.
Ik zal eens beginnen met de laatste app te deleten en te kijken wat dat geeft. Het rare is dat ik mij niet kan herinneren wanneer ik mijn laatste app heb geïnstalleerd. Het probleem is de eerste keer vorige donderdag opgedoken en het is dan toch al een tijdje geleden dat ik een App had geïnstalleerd, laat staat een tweak verandert heb. Deze staan al een tijdje goed. |
|
|||
|
|||
Citaat:
com.apple.iapd.plist heeft de permissies mobile nodig. Fix User Dir Permissions kan vernaggelde permissies weer herstellen. Succes verder |
|
|||
|
|||
Wat voor gevolgen kan dit hebben?
Wat zal er veranderen op mijn telefoon, of zal dit geen effect hebben? |
|
|||
|
|||
Ik heb het gevoel dat jij de vragen in de verkeerde volgorde stelt De vragen:
Citaat:
Ik ga het hier bij laten. Nogmaals succes gewenst |
|
|||
|
|||
Ok, bedankt.
Ja was idd een beetje snel geweest met het deleten van de file. Weet wel beter nu! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPod 4g, geluidsprobleem(pje) | profviktorie | iPhone algemeen | 1 | 26-06-13 11:53 |
TomTom: TomTom Geluidsprobleem | kal_el | iPhone Navigatie | 8 | 10-04-11 14:33 |
Geluidsprobleem | andreasfc | iPhone algemeen | 4 | 01-10-10 01:21 |
Iphone 4 - Geluidsprobleem | DeepFritz | Orange | 21 | 01-08-10 00:24 |
iPhone geluidsprobleem | acamphuis | Unlock [archief] | 2 | 28-01-08 17:18 |
|
|