Wi-Fi defect, repareren of verkopen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone 4s van een jaar oud heeft sinds een paar maanden een probleem met de Wi-Fi. Eerst deed hij het soms wel en soms ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Wi-Fi defect, repareren of verkopen?
Mijn iPhone 4s van een jaar oud heeft sinds een paar maanden een probleem met de Wi-Fi. Eerst deed hij het soms wel en soms niet, sinds een maand is hij helemaal kapot. (Knopje grijs)
Heb alles al geprobeerd: opnieuw instellen, herstellen, Wi-Fi antenne laten vervangen, niets helpt. Nu zou het blijkbaar aan het moederbord liggen. Nu weet ik niet hoe duur zo'n reparatie zal worden, en ben ik aan het nadenken om de iPhone met defect te verkopen en een 2e hands iPhone te kopen. Is dit de moeite waard? Of verlies ik hier alleen maar geld mee? Want hoeveel zou je voor zo'n telefoon krijgen, aangezien hij in perfecte staat is met uitzondering van de Wi-Fi. Ik heb een iPhone 4 aangeboden gekregen, weet de prijs er nog niet van, maar zou dit ook een goede optie zijn als je 4S gewend bent? Hoop dat iemand mij kan helpen met dit dilemma... |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Als de Wi-Fi/Bluetooth radiochip defect is dan is die iPhone niet meer te herstellen. Die radiochip zit op het logic board onder een EMC shield. Die chip haal je er niet zo maar even uit. Laat staan dat je een nieuwe Qualcomm radiochip kan vinden.
|
|
|||
|
|||
Tja, mijn bluetooth doet het inderdaad ook niet meer...
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Als iemand gaat trachten om die iPhone te herstellen met iTunes treedt er een fout -1 of 9 op omdat de modem firmware niet kan gelezen/geflasht worden. De iPhone gaat dan meestal in een recovery loop.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
http://repair.iphoneclub.nl/index/p/...Wi-Fi-iphone-4s |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Als die reparatiedienst adverteert dat het wel kan dan is het in ieder geval het proberen waard. |
|
|||
|
|||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2013 om 21:29 ---------- Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ik heb mij niet goed uitgedrukt, sorry. Als er een update/herstel is met nieuwe modem firmware krijgt men die fouten -1 of 9. Ook eigen ervaring.
|
|
|||
|
|||
Ja idd. Ik zou het zo proberen als ik geen garantie meer had.
|
|
|||
|
|||
Als iOS 7 uitkomt bijvoorbeeld? Want ik had er ook nog aan gedacht dat het een software fout zou kunnen zijn, en dat het over zou zijn met iOS 7 maar dat geloof ik nu niet meer haha.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
iFixit geeft ook aan dat als een "reflow" niet werkt het logic board moet vervangen worden. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Indien dit niet het geval is, en je echt gehecht ben, kost het je eenmalig € 211,10 bij Apple waarbij je een gereviseerde iPhone terug krijgt met 3 maanden garantie. Kost wel wat, maar je hebt dan een werkende iPhone voor terug
|
|||
|
|||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2013 om 21:47 ---------- Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
Labels |
iphone 4s, moederbordprobleem, reparatie, verkopen, wi-fi |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Defect iPhone omgeruild voor een defect iPhone | sinanyavuz | Odido (T-Mobile) | 16 | 31-03-12 13:14 |
Zou ik deze iphone proberen repareren of kan ik hem beter zo verkopen? | freekdl | iPhone algemeen | 18 | 14-12-11 22:29 |
Metalen rand repareren | Inyigo | iPhone algemeen | 25 | 07-11-09 14:00 |
repareren iphone | adrie1 | iPhone algemeen | 4 | 21-01-08 14:56 |
|
|