//

Probleem met kalendermeldingen en uitnodigingen

Probleem met kalendermeldingen en uitnodigingen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vriendin en ik delen regelmatig afspraken met elkaar via de agenda op de iPhone. Aangezien mijn broer nu ook een iPhone heeft wilde ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-10-13, 23:59
Duggel Duggel is offline
• iOS 13.2
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 28
Standaard Probleem met kalendermeldingen en uitnodigingen

Mijn vriendin en ik delen regelmatig afspraken met elkaar via de agenda op de iPhone. Aangezien mijn broer nu ook een iPhone heeft wilde ik hem laten zien hoe wij dat deden, echter werkt het niet zoals ik tot nu toe gewend ben...

Normaal maak ik een activiteit en selecteer dan bij 'genodigden' de personen met wie ik die afspraak wil delen. De ontvanger krijgt dan een melding in de kalender-app waar deze afspraak geaccepteerd of geweigerd kan worden.
Als ik mijn broer uit nodig, dan werkt het ook precies zo, maar andersom, als hij mij uitnodigt, krijg ik een email met een ics-bestand als bijlage welke ik dan moet importeren in de kalender.
In de praktijk maakt het weinig verschil, maar toch is de uitnodiging direct in de kalender-app ontvangen handiger.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat om kan zetten.
De instellingen bij de kalender en iCloud heb ik bij beide iPhones (beide laatste versie ios7) vergeleken. Deze staan exact gelijk.


Daarnaast is er nog een klein 'probleem'.
Ik kan bij afspraken kiezen voor een eerste en tweede melding.
Mijn broer kan alleen kiezen voor de eerste melding, tweede melding is bij hem geen zichtbare optie.
Hij heeft een iPhone 4 8gb (ios7), mijn vriendin heeft exact dezelfde (ook ios7) en kan wel kiezen voor een tweede melding.
Bij de instellingen kan ik geen verschil vinden tussen de iPhone van mij en mijn broer, iemand enig idee hoe dat kan?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes,
Marc
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-13, 13:18
Vervoorh Vervoorh is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Rosmalen
Berichten: 4
Standaard

IK heb hetzelfde probleem!
Zijn er nog tips ?

Alvast bedankt.

Mvg

Henk
Reageren

Labels
herinnering, kalender, uitnodiging



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Google Calendar: afspraken sinds iOS 6.0.1 update met vreemde uitnodigingen? XIII iPhone algemeen 21 16-12-12 23:29
Kan geen uitnodigingen ontvangen met iCloud Yvarladze iCloud 5 21-06-12 11:32
versturen uitnodigingen bij synchronisatie agenda met outlook lucievw iPad algemeen 0 28-05-12 22:20
uitnodigingen rwflink iTunes 0 19-06-09 16:11
uitnodigingen versturen stefaaaan iTunes 2 15-03-09 00:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.