iPhone 5s herstelling / retour

iPhone 5s herstelling / retour discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds dag 2 dat ik mijn iphone 5s gekocht heb in parijs ( op de eerste dag) heb ik er wat problemen meegehad. ik bel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 October 2013, 10:48
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 September 2013
Berichten: 232
Standaard iPhone 5s herstelling / retour

Sinds dag 2 dat ik mijn iphone 5s gekocht heb in parijs ( op de eerste dag)
heb ik er wat problemen meegehad. ik bel naar Apple maar ze konden me geen nieuwe geven omdat de stock op was. na 2 weken weer gebeld, zelfde antwoord. nog eens 2 weken later ( vrijdag) was er wel weer stock.

Er werd me gezegd dat ik kon kiezen voor express verandering ( ze komen hem ophalen, geven direct nieuwe mee) je betaald 30 euro kosten plus een waarborg van 700euro. ik koos hiervoor. plos zei de man aan telefoon dat ik even geduld moest hebben en na 2min kwam die terug en zei me dat deze optie toch niet mogelijk is omdat ik in belgie woon.... kan dit???

Enigste optie is : (omdat ik zei dat ik nieuwe wou... en ik geen zin in een herstelling van de mijne .. ik iwl niet dat er al een geprutst is binnenin)
Ze komen hem ophalen en 3 dagen later komen ze een nieuwe brengen...
is dat niet zeer raar?
Er werd mij ook gegarandeerd dat het niet om een gereviseerde iphone ging gaan maar een nieuwe...

dus nu mijn vraag : zal dit sowieso een nieuwe zijn (niet gereviseerd) of riskeer ik dat ze na 3dagen toch terug de mijne opsuren)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20 October 2013, 10:57
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
dus nu mijn vraag : zal dit sowieso een nieuwe zijn (niet gereviseerd) of riskeer ik dat ze na 3dagen toch terug de mijne opsuren)
Ik denk dat alleen Apple daar een antwoord kan op geven. Als het aan mij zou liggen krijg je een nieuwe. Helaas ligt het niet aan mij maar aan Apple.

Citaat:
Ze komen hem ophalen en 3 dagen later komen ze een nieuwe brengen...
is dat niet zeer raar?
Nee, dat is niet zeer raar. Dat is heel gewoon bij Apple. Dat hebben andere forumleden en ik ook al meegemaakt (met een iPhone 4S).
  #3  
Oud 20 October 2013, 11:03
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 September 2013
Berichten: 232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik denk dat alleen Apple daar een antwoord kan op geven. Als het aan mij zou liggen krijg je een nieuwe. Helaas ligt het niet aan mij maar aan Apple.



Nee, dat is niet zeer raar. Dat is heel gewoon bij Apple. Dat hebben andere forumleden en ik ook al meegemaakt (met een iPhone 4S).
dus ze gaan hem niet eerst proberen herstellen als ze zeggen dat ze na 3 dagen een nieuwe brengen?
heb zeer slechte ervaringen met toestellen die zo snel al aan geprust moet worden binnen in... das myserie verzekerd
  #4  
Oud 20 October 2013, 11:05
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
dus ze gaan hem niet eerst proberen herstellen als ze zeggen dat ze na 3 dagen een nieuwe brengen?
Dat weet ik niet.

In mijn specifiek geval werd er op een maandag door UPS een iPhone 4S afgehaald. Woensdag stond UPS weer aan de deur met een nieuwe iPhone 4S.
  #5  
Oud 20 October 2013, 11:07
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 September 2013
Berichten: 232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat weet ik niet.

In mijn specifiek geval werd er op een maandag door UPS een iPhone 4S afgehaald. Woensdag stond UPS weer aan de deur met een nieuwe iPhone 4S.
heb ook melding gemaakt van de waterpas enzo hopelijk is dit bij mijn nieuwe opgelost..
  #6  
Oud 20 October 2013, 11:11
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
heb ook melding gemaakt van de waterpas enzo hopelijk is dit bij mijn nieuwe opgelost..
Dat probleempje zal wel opgelost worden met iOS 7.0.3 of iOS 7.1
  #7  
Oud 20 October 2013, 21:54
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 September 2013
Berichten: 232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat probleempje zal wel opgelost worden met iOS 7.0.3 of iOS 7.1
thnx voor de uitleg. btw moet ik de iphone leeg maken en als nieuw configureren of mag ik gwn zo heel mn content verwijderen zonder reset?
  #8  
Oud 20 October 2013, 21:57
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.467
Standaard

Ik moest die iPhone 4S terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dat moet men trouwens ook doen als men een iDevice in een Apple Store omruilt.

Vergeet niet "Find my iPhone" uit te zetten op de iPhone en de iPhone in www.icloud.com uit "Find my iPhone" te verwijderen.
  #9  
Oud 20 October 2013, 22:04
» Ik heb geen iPhone  
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 18 October 2013
Berichten: 364
Standaard

1 ding begrijp ik niet! Jullie nemen contact op met Apple en die beweren een nieuw toestel 5s te leveren.

Als ik bel zeggen ze : Wij kunnen geen ondersteuning bieden momenteel omdat de 5s nog niet te krijgen is in B. Na 25 oktober kan dit wel!
Dus van al die verhaaltje dat Belgen of Nederlanders nu via Apple zelf al een nieuwe zouden kunnen krijgen geloof ik niks! En anders bewijzen jullie het tegendeel maar is.
  #10  
Oud 20 October 2013, 22:07
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
En anders bewijzen jullie het tegendeel maar is.
Staan wij hier voor Uw rechtbank?
  #11  
Oud 20 October 2013, 22:16
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 September 2013
Berichten: 232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik moest die iPhone 4S terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dat moet men trouwens ook doen als men een iDevice in een Apple Store omruilt.

Vergeet niet "Find my iPhone" uit te zetten op de iPhone en de iPhone in www.icloud.com uit "Find my iPhone" te verwijderen.
ok. there is one more thing.. hoe weet ik als die 'nieuwe' iphone toekomt.. of hij echt nieuw is of gereviseerd? ( de kans lijkt me eigenlijk klein dat er nu al gereviseerde iphones zijn.. de man aan telefoon zei dat die er nog niet waren en dat ik nieuwe kreeg.. of kan die erover liegen?)
grts
  #12  
Oud 20 October 2013, 22:25
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
ok. there is one more thing.. hoe weet ik als die 'nieuwe' iphone toekomt.. of hij echt nieuw is of gereviseerd?
Dat kan je niet weten. Er zijn deskundologen die denken dat men dat aan het serienummer kan zien. Kijk het serienummer na dan weet je wanneer het ding geproduceerd is:

Klantenservice: Serienummers

Mijn ervaring met Apple is dat hun medewerkers niet liegen. Consumenten liegen soms wel als zij garantie claimen bij Apple.
  #13  
Oud 20 October 2013, 22:48
Lodewijk69's schermafbeelding
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 7.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 30 August 2008
Locatie: Ergens bij Utrecht..
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
Sinds dag 2 dat ik mijn iphone 5s gekocht heb in parijs ( op de eerste dag)
heb ik er wat problemen meegehad. ik bel naar Apple maar ze konden me geen nieuwe geven omdat de stock op was. na 2 weken weer gebeld, zelfde antwoord. nog eens 2 weken later ( vrijdag) was er wel weer stock.

Er werd me gezegd dat ik kon kiezen voor express verandering ( ze komen hem ophalen, geven direct nieuwe mee) je betaald 30 euro kosten plus een waarborg van 700euro. ik koos hiervoor. plos zei de man aan telefoon dat ik even geduld moest hebben en na 2min kwam die terug en zei me dat deze optie toch niet mogelijk is omdat ik in belgie woon.... kan dit???

Enigste optie is : (omdat ik zei dat ik nieuwe wou... en ik geen zin in een herstelling van de mijne .. ik iwl niet dat er al een geprutst is binnenin)
Ze komen hem ophalen en 3 dagen later komen ze een nieuwe brengen...
is dat niet zeer raar?
Er werd mij ook gegarandeerd dat het niet om een gereviseerde iphone ging gaan maar een nieuwe...

dus nu mijn vraag : zal dit sowieso een nieuwe zijn (niet gereviseerd) of riskeer ik dat ze na 3dagen toch terug de mijne opsuren)
Uit nieuwsgierigheid,wat waren de problemen precies?
__________________
iPad 16 GB Wi-Fi
  #14  
Oud 20 October 2013, 22:54
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 September 2013
Berichten: 232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan je niet weten. Er zijn deskundologen die denken dat men dat aan het serienummer kan zien. Kijk het serienummer na dan weet je wanneer het ding geproduceerd is:

Klantenservice: Serienummers

Mijn ervaring met Apple is dat hun medewerkers niet liegen. Consumenten liegen soms wel als zij garantie claimen bij Apple.
En kijken wanneer die geactiveerd is op Apple.com kan ook uitsluitsel geven zeker .. Ik ben echt bang een gereviseerd toestel te krijgen dan heb ik nog liever dat ze de mijne herstellen.. Wat raad je aan
  #15  
Oud 20 October 2013, 23:11
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 32GB (Wit) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 15 December 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Apple medewerkers zeggen "ik kan u daar niks over mededelen" op de vraag of je een refurbished krijgt.

Ik heb overigens twee refurbished iPhones gekregen (beiden 4) en ze zijn van buiten sowieso nieuw, het imei is nieuw, activatie is op datum van uw oude iPhone. Dat passen ze bij Apple gelijk aan. De volgende keer zou ik weer een refurbish accepteren, ding was splinternieuw van buiten, hele nieuwe behuizing. Het stickertje dat het device uit Frankrijk kwam, verraadde dat het om een refurbish ging.
__________________
ATCbox Stream Player app developer | iPhone 4 16GB Zwart | Macbook Pro 2010
  #16  
Oud 20 October 2013, 23:13
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 September 2013
Berichten: 232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
Apple medewerkers zeggen "ik kan u daar niks over mededelen" op de vraag of je een refurbished krijgt.

Ik heb overigens twee refurbished iPhones gekregen (beiden 4) en ze zijn van buiten sowieso nieuw, het imei is nieuw, activatie is op datum van uw oude iPhone. Dat passen ze bij Apple gelijk aan. De volgende keer zou ik weer een refurbish accepteren, ding was splinternieuw van buiten, hele nieuwe behuizing. Het stickertje dat het device uit Frankrijk kwam, verraadde dat het om een refurbish ging.
En de batterij ? Want als de vorige eigenaar zyn batterij verkakte zit ik met gebakken peren..

Ik heb mijn iPhone gekocht in Parijs hoe kan ik het dan weten of het al dan niet refurbished is?
  #17  
Oud 20 October 2013, 23:22
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 32GB (Wit) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 15 December 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Refurbished betekent dat alleen het mainboard en volgens mij het display (achter het frontglas, want dat is nieuw) al 'gebruikt' zijn. Je krijgt sowieso een nieuwe accu.

Beide iPhone4 toestellen bij ons thuis waren defect nieuw uit doos (muteknop defect en flitser defect), ik kreeg hier aan de deur omruilen (30€) refurbished modellen voor terug. Had dezelfde angst als jij en heb daar enorm stennis over gemaakt in de Orange winkel. Helaas bleven die hardnekkig naar Apple wijzen. Inmiddels twee jaar verder werken beide apparaten nog perfect incl. lange accuduur.

Geen angst en zoveel (ik schat 0) retour iPhone5s modellen zijn er waarschijnlijk niet eens

P.s. Ik zei Frankrijk, volgens mij had (heeft?) Apple daar een refurbish lijntje oid, er zaten allemaal 'quality control' stickertjes op in het Frans. Reparatie gebeurt in Breda en dat duurt zeker een week of twee.

Laatst gewijzigd door captainfs; 20 October 2013 om 23:34.
  #18  
Oud 20 October 2013, 23:40
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 September 2013
Berichten: 232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
Refurbished betekent dat alleen het mainboard en volgens mij het display (achter het frontglas, want dat is nieuw) al 'gebruikt' zijn. Je krijgt sowieso een nieuwe accu.

Beide iPhone4 toestellen bij ons thuis waren defect nieuw uit doos (muteknop defect en flitser defect), ik kreeg hier aan de deur omruilen (30) refurbished modellen voor terug. Had dezelfde angst als jij en heb daar enorm stennis over gemaakt in de Orange winkel. Helaas bleven die hardnekkig naar Apple wijzen. Inmiddels twee jaar verder werken beide apparaten nog perfect incl. lange accuduur.

Geen angst en zoveel (ik schat 0) retour iPhone5s modellen zijn er waarschijnlijk niet eens

P.s. Ik zei Frankrijk, volgens mij had (heeft?) Apple daar een refurbish lijntje oid, er zaten allemaal 'quality control' stickertjes op in het Frans. Reparatie gebeurt in Breda en dat duurt zeker een week of twee.

Dus het kan zijn dat ik 2 weken moet wachten op een iPhone ? Want ze zeiden dat ik na 3 Dagen heb. .. Ik heb je trouwens ook een pm gezonden
  #19  
Oud 20 October 2013, 23:42
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 32GB (Wit) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 15 December 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Binnen drie dagen krijg je een nieuwe toch? Je kan trouwens bij Apple aangeven dat je je eigen toestel weer terug wilt. In dat geval repareren ze hem en dat kan ergens tussen de 1 en 4 weken duren.
  #20  
Oud 20 October 2013, 23:48
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 September 2013
Berichten: 232
Standaard

OK
Dus ik mag er van uit gaan dat als er geen quality sticker op hangt die sowieso nieuw is

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 oktober 2013 om 22:56 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
Binnen drie dagen krijg je een nieuwe toch? Je kan trouwens bij Apple aangeven dat je je eigen toestel weer terug wilt. In dat geval repareren ze hem en dat kan ergens tussen de 1 en 4 weken duren.
Nog 1 ding. Ik mag er vanuit gaan als er geen quality sticker op hangt dit sws een nieuwe is?

En nog 1 iets heel bangelijk dat ik ben vergeten melden: aan telefoon zeiden ze dat ik lader en oortjes niet moest opsturen aangezien als ze me een nieuwe geven die ook alleen komt zonder oortjes etc .. Wil dat zeggen dat ik een refurbished ga krijgen !? Of is dat altijd zo
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gekocht in Apple winkel AMS retour? marcolamng iPhone algemeen 6 6 November 2012 19:08
Proassist - Kapotte iphone's retour daaf iPhone algemeen 2 9 August 2011 17:01
Iphone fabrieksinstelling voor retour martjee iPhone algemeen 5 30 March 2011 17:33
iPhone 4 retour naar de UK..hoe? anandvr iPhone algemeen 0 7 August 2010 16:18
Gesimlockte iPhone na herstelling Anty Mobistar 8 7 August 2009 13:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:49.