//

iPhone 5 buiten garantie opgestuurd naar Apple

iPhone 5 buiten garantie opgestuurd naar Apple discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag allemaal Ik heb drie weken geleden mijn iPhone 5 via een onafhankelijk eenmansbedrijfje opgestuurd voor herstelling. De batterij viel soms uit aan 25% en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-11-13, 12:47
Briecht Briecht is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard iPhone 5 buiten garantie opgestuurd naar Apple

Dag allemaal

Ik heb drie weken geleden mijn iPhone 5 via een onafhankelijk eenmansbedrijfje opgestuurd voor herstelling. De batterij viel soms uit aan 25% en dan kon ik hem een kwartier niet gebruiken.

Deze persoon heeft mijn iPhone opgestuurd naar Apple om te kijken wat er aan de hand is. De telefoon is net uit garantie (maar dat wist ik van vooraf). Ik heb nu de keuze om hem te laten herstellen. Mijn contactpersoon zegt dat er 300 euro herstellingskosten (zonder BTW) zijn. Is dit bedrag gebruikelijk?

Krijg ik dan een nieuw (refurbished) toestel of wordt mijn opgestuurde iPhone hersteld?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-13, 12:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Briecht Bekijk bericht
Mijn contactpersoon zegt dat er 300 euro herstellingskosten (zonder BTW) zijn. Is dit bedrag gebruikelijk?
300,- € + BTW is nogal prijzig voor de vervanging van een accu. Eventueel heeft Apple aangeboden om het toestel om te ruilen. Dit kost, dacht ik, iets van 260,- € incl. BTW.
  #3  
Oud 27-11-13, 14:11
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Als je voor de betaalde reparatie gaat, krijg je altijd een gereviseerd toestel. Dit is gelijk aan elk ander iPhone van het zelfde model.

Let wel op, de kosten kunnen hoger uitvallen als de iPhone elders is gerepareerd. Dit accepteren zij niet en dan kom je ook niet in aanmerking voor de goedkopere oplossing van €261,10
__________________
  #4  
Oud 27-11-13, 14:17
EdTo01 EdTo01 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 4
Standaard

Een iphone 5 kan nooit al uit garantie zijn.
Volgens het europese en nederlandse consumenten recht heb je altijd minimaal 2 jaar garantie.
Apple neemt het eerste jaar voor zijn rekening en verwijst voor het 2e jaar naar de leverende partij.
Ga met je 5 naar de verkoper terug en vraag of hij het onder garantie oplost.
  #5  
Oud 27-11-13, 14:37
Briecht Briecht is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EdTo01 Bekijk bericht
Een iphone 5 kan nooit al uit garantie zijn.
Volgens het europese en nederlandse consumenten recht heb je altijd minimaal 2 jaar garantie.
Apple neemt het eerste jaar voor zijn rekening en verwijst voor het 2e jaar naar de leverende partij.
Ga met je 5 naar de verkoper terug en vraag of hij het onder garantie oplost.
Ik heb het toestel gekocht bij Mobistar. Daar werd mij verteld dat in het tweede jaar alleen de garantie geldt bij Mobistarklanten.
  #6  
Oud 27-11-13, 14:47
the matrix's schermafbeelding
the matrix the matrix is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 109
Standaard

Wil je daarmee zeggen dat je dom geweest bent en een eenmans zaakje naar je toestel hebt laten kijken,

Je had je klacht bij mobistar moeten onderbrengen daar ben je immers klant van (mits je de factuur bewaard hebt.)
  #7  
Oud 27-11-13, 14:50
EdTo01 EdTo01 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 4
Standaard

Apple - Juridische informatie - Apple producten en Nederlands consumentenrecht
  #8  
Oud 27-11-13, 14:52
Briecht Briecht is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the matrix Bekijk bericht
Wil je daarmee zeggen dat je dom geweest bent en een eenmans zaakje naar je toestel hebt laten kijken,

Je had je klacht bij mobistar moeten onderbrengen daar ben je immers klant van (mits je de factuur bewaard hebt.)
Ik ben eerst bij Mobistar geweest maar daar wilden ze mijn telefoon niet meer aanvaarden aangezien ik geen klant meer ben bij hen.
  #9  
Oud 27-11-13, 14:54
EdTo01 EdTo01 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 4
Standaard

Dan nog mogen ze zich niet onttrekken aan hun wettelijke verplichtingen
  #10  
Oud 27-11-13, 14:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Met het Hollandse consumentenrecht komt men in België niet ver. Deze is beter:

http://images.apple.com/benl/legal/s...y_Warranty.pdf
  #11  
Oud 27-11-13, 14:57
EdTo01 EdTo01 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 4
Standaard

Thanks timosha

Ik zag niet dat we hier met een zuiderbuur te maken hadden
  #12  
Oud 27-11-13, 15:02
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Je had hem beter zelf rechtstreeks naar Apple kunnen sturen dat was voordeliger geweest.
Nu moet je en Apple betalen en dat eenmans zaakje...
  #13  
Oud 27-11-13, 15:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Je had hem beter zelf rechtstreeks naar Apple kunnen sturen dat was voordeliger geweest.
Bij ons noemt men dat: "vijgen na Pasen", bij jullie: "mosterd na de maaltijd".
  #14  
Oud 27-11-13, 15:07
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bij ons noemt men dat: "vijgen na Pasen", bij jullie: "mosterd na de maaltijd".
Hij vraagt zelf hoe en wat kwa prijs ed.
Ik vind het van dat zaakje wel erg veel winst maakt op iets waar ze zelf geen omkijken naar hebben.
  #15  
Oud 27-11-13, 15:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe dan ook. Als er niet aan dat toestel geprutst is door derden moet en zal Mobistar dat probleem oplossen. Ook al zegt een Mobistar franchisenemer dat het niet kan omdat de TS geen Mobistar klant meer is.

Onze wetgeving is daar heel duidelijk over en laat weinig ruimte voor creatieve interpretaties.
  #16  
Oud 27-11-13, 15:38
Briecht Briecht is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard

Dat is inderdaad vijgen na pasen nu.
Jullie zijn het er wel over eens dat ik een ander toestel zal ontvangen?
  #17  
Oud 27-11-13, 16:58
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Briecht Bekijk bericht
Dat is inderdaad vijgen na pasen nu.
Jullie zijn het er wel over eens dat ik een ander toestel zal ontvangen?
Dat lijkt er wel op!
En misschien een poging bij die winkel doen en melden dat deze service bij apple minder kost dan dat hij vraagt.
  #18  
Oud 28-11-13, 17:23
Briecht Briecht is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard

Zal ik doen! Hoe lang duurt het eer ik dat nieuwe toestel zal ontvangen eens ik laten weten heb aan Apple dat ik de prijs zal betalen?
  #19  
Oud 28-11-13, 17:26
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Briecht Bekijk bericht
Zal ik doen! Hoe lang duurt het eer ik dat nieuwe toestel zal ontvangen eens ik laten weten heb aan Apple dat ik de prijs zal betalen?
Het zal misschien een dag langer duren, als je het rechtstreeks via Apple had gedaan, dan zou het toestel binnen 2 dagen binnen zijn. Nu via de winkel, kan ik dat niet zeggen. Dat zou je bij de winkel moeten informeren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
defecte iphone 5 omruilen (buiten garantie) valencio iPhone algemeen 6 21-11-13 20:24
Garantie via provider verloopt na garantie via Apple Store? adamba iPhone algemeen 4 24-04-12 12:07
iPhone opgestuurd. dannyhtek iPhone algemeen 2 23-06-10 13:44
iPhone opgestuurd voor reparatie: AFGEKEURD! iKnidreeg iPhone algemeen 17 10-06-09 23:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:16.