iPhone garantie Mobistar

iPhone garantie Mobistar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo , Miss onder sommige van jullie een bekend gespreksonderwerp . maar ik heb een vraagje Ik ben vandaag bij het mobistar Center geweest voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 4 December 2013, 12:43
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 December 2013
Berichten: 7
Standaard iPhone garantie Mobistar

Hallo ,
Miss onder sommige van jullie een bekend gespreksonderwerp .
maar ik heb een vraagje

Ik ben vandaag bij het mobistar Center geweest voor mijn iPhone 5 16gb Zwart binnen te brengen voor een mankement

namelijk hij valt regelmatig uit nadat hij nog 20 procent batterij heeft .

Ik ben dus hier mee naar mobistar gegaan
mijn 1ste iphone was aangekocht op 12-10-2012 daarna ( ongeveer 4 a 5 maanden later ging deze stuk door fabrieksfout ) nieuwe gekregen op 05-03-2013
Nu vandaag ongeveer 9 maanden later ga ik terug naar mobistar met dit probleem op mijn iphone ontvangen op 05-03-2013 zegt de verkoper tegen mij
V : je garantie is vervallen

IK : ik heb hier een formulier met de datum op dat ik de nieuwe iphone heb
ontvangen ( mijn bovenstaand verhaal uitgelegd van nieuwe iphone enz..)

- de verkoper keek nogal raar toen ik dat formulier voorlegde van de nieuwe iphone op 05-03-2013

V : ik ga eens vragen aan de baas ... de baas is er niet ik ga me er niet over uitspreken kom morgen maar even terug !


Wat is eigenlijk het reglement voor garantie 1 jaar of 2 jaar ?
ben ik in men recht voor een herstelling te krijgen of moet ik het zelf gaan betalen ?

graag jullie reactie

Groetjes Niels
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 4 December 2013, 16:10
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 June 2012
Locatie: BelgiŽ
Berichten: 1.411
Standaard

Normaal gezien blijft je garantie doorlopen, ook al krijg je een nieuwe.

Maar afgaande op je verhaal heb je normaal gezien recht op garantie, daar je 2 jaar garantie hebt op een iPhone.

Laatst gewijzigd door Techfreak; 4 December 2013 om 16:12. Reden: Aanpassing van bericht. TS zijn bericht verkeerd begrepen.
  #3  
Oud 4 December 2013, 16:15
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 December 2013
Berichten: 7
Standaard

Hallo
dankje voor je antwoord .
Ik wist niet zeker of ik 2 jaar garantie had , of toch maar 1 jaar gelijk ze me in de winkel vertelden .

Greetz Niels
  #4  
Oud 4 December 2013, 16:23
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 June 2012
Locatie: BelgiŽ
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda Bekijk bericht
Hallo
dankje voor je antwoord .
Ik wist niet zeker of ik 2 jaar garantie had , of toch maar 1 jaar gelijk ze me in de winkel vertelden .

Greetz Niels
Volgens het Belgische consumentenrecht of hoe dat ook mag noemen, heb je recht op 2 jaar garantie.

In dit geval 1 jaar via Apple en 1 jaar via het verkooppunt.

Geen zorgen, je staat recht in je schoenen, laat u zeker niet afschrikken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 december 2013 om 16:26 ----------

Lees misschien ook dit even.

http://images.apple.com/benl/legal/s...y_Warranty.pdf
  #5  
Oud 4 December 2013, 16:51
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 December 2013
Berichten: 7
Standaard

Oke bedankt !
Ik ga die papieren in die link afdrukken voor de zekerheid en als ze nog moeilijk doen het onder hun neus duwen .

De wet is de wet
Dus in verdien ook een herstelling denk ik zeker voor zo een duur speeltje .

Alvast Bedankt
Morgen weet ik meer
  #6  
Oud 4 December 2013, 19:21
WDS001's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 15 June 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.502
Send a message via twitter to WDS001
Standaard

Even terzijde: heb je de batterij van je iPhone al eens gekalibreerd?

(en verplaats naar: iPhone algemeen)
  #7  
Oud 4 December 2013, 20:19
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 December 2013
Berichten: 7
Standaard

Hallo ,
In de winkel zijden ze me dat dit moest opgestuurd worden & dat dit probleem meermaals voorviel ...
Dus ik denk kalibereren zal niet helpen .

Anders .. Hoe doe je dat ?
  #8  
Oud 4 December 2013, 20:24
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda Bekijk bericht
Anders .. Hoe doe je dat ?
Klik eens op dat blauwe onderstreepte linkje in het bericht van @WDS001
  #9  
Oud 4 December 2013, 22:06
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 December 2013
Berichten: 7
Standaard

Dat is zeer interessant ja ! Bedankt

Maar ik denk niet dat het verhelpt dat vanaf 20 procent men toestel uit & aan springt Miss 10x voor hij volledig plat is .
  #10  
Oud 5 December 2013, 09:01
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 June 2012
Locatie: BelgiŽ
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda Bekijk bericht
Dat is zeer interessant ja ! Bedankt

Maar ik denk niet dat het verhelpt dat vanaf 20 procent men toestel uit & aan springt Miss 10x voor hij volledig plat is .
Baat het niet, dan schaadt het niet zegt men altijd.

Laatst gewijzigd door Techfreak; 5 December 2013 om 09:02. Reden: Schrijffout
  #11  
Oud 5 December 2013, 09:06
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda Bekijk bericht
Maar ik denk niet dat het verhelpt dat vanaf 20 procent men toestel uit
Dat percentage is het resultaat van een berekening, niet meer of niet minder. Dat percentage kan juist of fout zijn. Een foutief percentage kan ontstaan door niet op de juiste manier te laden.

Een iPhone valt, om veiligheidsredenen, uit als de celspanning onder de 3.7V valt. Ongeacht het percentage dat wordt aangegeven. Succes verder.
  #12  
Oud 5 December 2013, 12:00
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 December 2013
Berichten: 7
Standaard

Net terug van Mobistar met als resultaat : GEEN GARANTIE OF REPARATIE
ze boden me aan het te laten repareren of een nieuwe te kopen voor 340 euro !

ze zijden me ook omdat ik al een nieuw toestel gehad heb 9 maanden terug dat ik moest aantonen dat dit om het zelfde defect ging op mijn nieuwe toestel ik snap dit niet ?
het is een nieuw toestel hoe kan ik nu het zelfde probleem hebben gelijk de vorige iPhone ?

Ik weet dus niet meer wat doen .... HELP AUB

ps met die batterij kalibereren werkte niet ...
  #13  
Oud 5 December 2013, 12:08
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 June 2012
Locatie: BelgiŽ
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda Bekijk bericht
Net terug van Mobistar met als resultaat : GEEN GARANTIE OF REPARATIE
ze boden me aan het te laten repareren of een nieuwe te kopen voor 340 euro !

ze zijden me ook omdat ik al een nieuw toestel gehad heb 9 maanden terug dat ik moest aantonen dat dit om het zelfde defect ging op mijn nieuwe toestel ik snap dit niet ?
het is een nieuw toestel hoe kan ik nu het zelfde probleem hebben gelijk de vorige iPhone ?

Ik weet dus niet meer wat doen .... HELP AUB

ps met die batterij kalibereren werkte niet ...
Klassiek geval om er onderuit te komen. Je hoort dit wel meer hier op het forum. Ze willen gewoon niet zelf voor de kosten opdraaien.

Welkom-Orde van Vlaamse Balies
  #14  
Oud 5 December 2013, 12:10
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 December 2013
Berichten: 7
Standaard

Wat is het beste dat ik hier mee kan doen ?
  #15  
Oud 5 December 2013, 12:36
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 June 2012
Locatie: BelgiŽ
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda Bekijk bericht
Wat is het beste dat ik hier mee kan doen ?
Uit soortgelijke situaties hier op het forum blijkt dat de aanhouder wint. Er is zelfs iemand geweest die buiten aan de deur ging verkondigen hoe slecht die winkel wel was tot ze haar zin kreeg.

Ik zou je aanraden om een aangetekend schrijven naar de winkel en Mobistar te sturen waarin je de situatie rustig uitlegt. En op het eind van die brief vermeld je dat er bij geen gevolggeving gerechtelijke stappen ondernomen worden.

Vanwege het Belgisch recht op garantie.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iphone mobistar mrgoolie Mobistar 8 15 May 2013 13:11
Geen garantie volgens Mobistar FilipC iPhone algemeen 1 25 June 2012 17:19
mobistar garantie maurader iPhone algemeen 7 17 March 2012 23:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.