iPhone 5 is in zout water gevallen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone 5 is in zout water gevallen en reageert nergens meer op, hoeveel % kans is het als ik hem laat reinigen dat die ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone 5 is in zout water gevallen
Mijn iPhone 5 is in zout water gevallen en reageert nergens meer op, hoeveel % kans is het als ik hem laat reinigen dat die het dan weer gaat doen?
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
@timosha: geniale antwoord, ik kon 't niet laten, heb er een screenshot van gemaakt en op facebook gedeeld
Ontopic: neem even contact op met een reinigingsbedrijf, die kunnen aan de hand van hun ervaring een beter antwoord geven |
|
|||
|
|||
P-I-J-N-L-I-J-K!
Goede moed! |
|
|||
|
|||
Veel te weinig info.
Hoelang geleden is deze met zout water in aanraking geweest. Paar. Dagen ik zeg. Einde iphone. Zout water tast 10 keer sneller de componenten aan dan zoet water. Heb het zelf al eens meegemaakt op vakantie. Zout water er in gekregen. Heb de iphone uit elkaar gehaald en de print onder de kraan grondig afgespoeld. En laten drogen. En werkte weer . Een week later thuis ultrasoon gereinigd , maar helaas half jaartje later poef ging het licht toch uit |
|
|||
|
|||
Wat je kan proberen, om ergens 99% alcohol (pure) te halen. En hem daar inleggen,
Dit doet wonderen, want mijn ervaringen met kontaktspray wat we op me vorige stage gebruikte, is niet zo geweldig |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ja luister vooral naar bas .. Dan weet je zeker dat er weinig van overblijft. Bas wel eens nagedacht wat er gebeurt als je een lcd in alcohol of vloeistof legt ?? |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
En je kan hem ook uit elkaar draaien |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
ik weet zelf niet hoelang die in het water heeft gelegen
|
|
|||
|
|||
Zout water is zeer agressief, zeker als het zeewater is. De zouten van zeewater (natriumchloride, magnesiumchloride, natriumsulfaat, calciumchloride en magnesiumbromide) veroorzaken een versnelde corrosie.
Als je dat toestel niet heel vlug ultrasoon laat reinigen is de corrosie niet meer te stoppen. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
pfff, moet alles dan vervangen worden of alleen de batterij en het scherm?
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Je kan van alles proberen, maar ik denk dat de kans 0% is.
Zo zag de Nintendo van mijn zoon er uit die ook in zout water had gelegen er uit en ja hij werkt niet meer. |
|
||||
|
||||
Gelukkig ZOUT water.
Dat geeft je zekerheid. Hij doetutnietmeerenzalutooknooitmeerdoen.
|
|||
|
|||
Laat hem reinigen bij een lokale telefoon winkel dit rond de 25/35 euro
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 februari 2014 om 00:48 ---------- Misschien kan je van te voren vragen of t wel zin heeft, maar het is t proberen waard |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Iphone is in water gevallen!!! | Midia123 | iPhone algemeen | 2 | 18-07-13 09:34 |
Iphone in water gevallen | zuleyha | iPhone algemeen | 17 | 01-05-13 00:32 |
iPhone in water gevallen | karizma50 | iPhone algemeen | 2 | 19-06-12 10:19 |
Iphone laadt niet op na val in zout water zwembad | nbastiaanse | iPhone algemeen | 8 | 16-07-10 11:34 |
Iphone dood (zout water), data recovery ? | brutski78 | iPhone algemeen | 5 | 25-07-09 10:34 |
|
|