//

iPhone 5: "Sim niet geldig", maar geen simlock

iPhone 5: "Sim niet geldig", maar geen simlock discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi iCultre, Ik heb op marktplaats een 2de hands iPhone 5 (32gb) gekocht. De verkoper (ex-apple store medewerker) zei dat de iPhone sim-lock vrij is. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-02-14, 17:25
troos8500 troos8500 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 6
Exclamation iPhone 5: "Sim niet geldig", maar geen simlock

Hoi iCultre,

Ik heb op marktplaats een 2de hands iPhone 5 (32gb) gekocht. De verkoper (ex-apple store medewerker) zei dat de iPhone sim-lock vrij is.

De iPhone is alleen niet helemaal sim-lock vrij.
Hij werkt met alle simkaarten (elk netwerk en een hoop subproviders), behalve met tele2, mijn provider.

dan zegt hij: "Sim niet geldig

De simkaart die momenteel in deze iPhone is geplaatst is van een aanbieder die niet wordt ondersteund onder het activeringsbeleid dat momenteel is toegewezen door de activeringsserver. Dit is geen hardwareprobleem met de iPhone. Plaats een andere simkaart van een ondersteunde aanbieder in het apparaat of vraag uw aanbieder om de iPhone te ontgrendelen.
Neem contact op met Apple voor meer informatie
"

Ik heb al heel veel contact gehad met tele2 en applecare. Van tele2 heb ik een nieuwe simkaart gekregen. Tele2 beweert dat ze dit vaker zien en dat de fout bij apple ligt.

De apple store wist niks van mijn probleem en heeft mij uit wanhoopigheid een nieuwe iPhone gegeven. De nieuwe iPhone heeft precies hetzelfde probleem...

De apple care klantenservice wist iets meer van mijn probleem en verwees mij meteen door naar de "AppleCare senior IOS advisors".
Die advisors weten meer van mijn probleem en beweren dat het 'profiel' niet goed is, waardoor alles behalve tele2 werkt.

AppleCare kan geen nieuw 'profiel' aanmaken, dat kunnen ze alleen maar overzetten van een oude (ingeleverde voor reparatie) iphone. Vreemd genoeg zagen ze 3 eerdere iPhone's, maar die hadden allemaal het verkeerde profiel. De originele iPhone (overigens een iphone uit de apple store) konden ze niet zien in de service historie.

Ik heb bij 'Werner Seedorf', de verkoper, gevraagd om de bon van de originele iPhone. Na veel gezeik heb ik die gekregen, en wat blijkt? De iPhone die hij gekocht heeft is een heel ander model (iPhone 5 16gb wit en garantie die al verlopen is).

Ik heb de bon doorgestuurd naar Apple, maar Apple wou het profiel niet overzetten omdat er een 'rare ruil' is geweest. Werner beweert zelf dat hij "een keer zijn iPhone heeft ingeruild voor een ander model".


Wat moet ik nu doen? Zowel Apple als Werner wil mij niet meer verder helpen, dus ik zit nu met een dure iPhone die ik alleen als iPod kan gebruiken.

Kan iemand mij verder helpen? Hij is gejailbreakt, kan ik daar iets mee? Zou een r-sim iets helpen?

Alvast onwijs bedankt voor jullie hulp! Ik wacht in spanning af!
Mvg, Thomas Roos

Is dit verstandig om op het internet te zetten?

EDIT: alle informatie over telefoon is verwijderd
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf emailreceipt_20120928R4085742329.pdf‎ (30,4 KB, 49x gelezen)

Laatst gewijzigd door troos8500; 27-02-14 om 17:47.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-14, 17:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Die iPhone heeft een EMEA SIM-lock en werkt alleen met SIM-kaarten van gecertificeerde providers. In Nederland is dat T-Mobile, Vodafone en KPN. Tele 2 is geen gecertificeerde provider:

EDIT:
Vertrouwelijke data verwijderd

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 27-02-14 om 18:07.
  #3  
Oud 27-02-14, 17:36
troos8500 troos8500 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 6
Standaard

Ohhh, dus ik kan gewoon een EMEA unlock kopen en dan werkt hij?

Maar waarom werkt ORTEL dan wel?
  #4  
Oud 27-02-14, 17:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door troos8500 Bekijk bericht
Ohhh, dus ik kan gewoon een EMEA unlock kopen en dan werkt hij?

Maar waarom werkt ORTEL dan wel?
Yep, je kan EMEA unlock kopen en dan is het probleem opgelost. Is ORTEL geen onderdeel van KPN?

PS:
Verwijder al die vertrouwelijke data uit jouw eerste bericht.
  #5  
Oud 27-02-14, 17:50
troos8500 troos8500 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 6
Standaard

Dank Timosha, ik heb de persoonlijke informatie verwijderd

Ik ga zo een EMEA unlock kopen, weet jij nog een plek waar dit goedkoop goed & veilig kan?

PS: Ja ortel is van KPN. Maar tele2 is van t-mobile, hoe zit dat dan?
  #6  
Oud 27-02-14, 17:52
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Troos . als je hulp nodig hebt ...PM ME .

Ortel werkt wel , omdat zelfde IMSI gebruiken als KPN dus Apple ziet dat als kpn.
Tele 2 heeft hele andere IMSI
__________________
Revenge of the nerd..
  #7  
Oud 27-02-14, 17:55
troos8500 troos8500 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 6
Standaard

Ahhh, dat verklaart een hoop...
Ik heb EMEA al een hoop voorbij zien komen, maar ik wist nooit wat het in hield.

Onwijs bedankt voor al je hulp!
  #8  
Oud 27-02-14, 17:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
Troos . als je hulp nodig hebt ...PM ME .
Oeps. Ik had al een PM gestuurd met .........
  #9  
Oud 27-02-14, 18:04
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

met ? ......maakt niet uit , probeer alleen te helpen. Aaangezien hij iets goedkoops zoekt. .
  #10  
Oud 28-02-14, 21:00
troos8500 troos8500 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 6
Standaard

Onwijs bedankt voor jullie hulp!! Een EMEA-unlock heeft het probleem binnen 24uur opgelost.

iPhoneIMEI.info :: Free iPhone Unlock Checker heeft mij goed geholpen. Het was geen leugen onzin dat er simlock op zat.

Kennelijk is een simlock niet altijd een lock op 1 provider, weer wat geleerd!

Dank voor jullie hulp! Hier mag een slotje op, als jullie dat doen.
  #11  
Oud 10-11-14, 17:31
noormasereeuw noormasereeuw is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 1
Standaard

hey thomas,

ik heb nu hetzelfde probleem als jij, zou jij mij het nog één keertje uitkunnen leggen hoe je dit hebt opgelost en waar je de EMEA hebt gekocht?

grt Noor
  #12  
Oud 10-11-14, 17:38
troos8500 troos8500 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 6
Standaard

Hoi Noor,

Neem eens contact op met iNemesis! Hij heeft mij enorm geholpen.

Of koop de unlock meteen bij iphoneimei.info, die site is te vertrouwen.

Groetjes Thomas
  #13  
Oud 27-01-15, 18:29
do0rnro0sje do0rnro0sje is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 2
Standaard

Hoi allemaal,

Ik heb eenzelfde probleem met een iPhone 5s die uit Engeland komt (vanwege stage daar). Ik weet dat hij Vodafone UK gelockt is, omdat ik dat daar had. Maar nu wilde ik de telefoon hier in Nederland gebruiken en haakt ie elke keer af bij het scherm 'Sim niet geldig'. Ik ben ermee naar de Apple store en Vodafone Nederland geweest die er een T-mobile- en een Vodafonekaart in hebben gestopt en de telefoon maakt wel gewoon verbinding met het netwerk (zelfs 4g), maar verder dan het scherm 'Sim niet geldig', kom ik niet. Hetzelfde soort bericht komt er wanneer ik 'm met iTunes verbind. Dan wordt de 'simkaart niet ondersteund'. Ik weet nou niet of dit wel of niet een simlock is en wat ik nog kan doen.

Groetjes, Jitske
  #14  
Oud 27-01-15, 19:06
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door do0rnro0sje Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik heb eenzelfde probleem met een iPhone 5s die uit Engeland komt (vanwege stage daar). Ik weet dat hij Vodafone UK gelockt is, omdat ik dat daar had. Maar nu wilde ik de telefoon hier in Nederland gebruiken en haakt ie elke keer af bij het scherm 'Sim niet geldig'. Ik ben ermee naar de Apple store en Vodafone Nederland geweest die er een T-mobile- en een Vodafonekaart in hebben gestopt en de telefoon maakt wel gewoon verbinding met het netwerk (zelfs 4g), maar verder dan het scherm 'Sim niet geldig', kom ik niet. Hetzelfde soort bericht komt er wanneer ik 'm met iTunes verbind. Dan wordt de 'simkaart niet ondersteund'. Ik weet nou niet of dit wel of niet een simlock is en wat ik nog kan doen.

Groetjes, Jitske
PM mij je imeinummer dan check ik hem voor je.
__________________
Er zijn teveel "kenners"maar te weinig mensen die het snappen.
  #15  
Oud 06-02-15, 17:37
Baksteentje Baksteentje is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 1
Standaard

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs ook een iPhone 5 overgekocht, waarna ik deze melding kreeg (telefoon moet nog worden geactiveerd). In de Apple store kreeg ik te horen dat de telefoon een UK Tmobile orange lock heeft.
Op verschillende sites kost zo'n emea unlock >100 euro, is er iets anders te doen?

Groetjes, Jochem
  #16  
Oud 06-02-15, 18:06
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baksteentje Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik heb onlangs ook een iPhone 5 overgekocht, waarna ik deze melding kreeg (telefoon moet nog worden geactiveerd). In de Apple store kreeg ik te horen dat de telefoon een UK Tmobile orange lock heeft.
Op verschillende sites kost zo'n emea unlock >100 euro, is er iets anders te doen?

Groetjes, Jochem
Een tmobile uk lock is iets anders dan een emealock.
Pm mij je imeinummer dan check ik wat er voor een lock opzit
  #17  
Oud 07-02-15, 02:16
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

@troos8500 verwijder die pdf met je persoonlijke gegevens!

Of vraag een admin...
  #18  
Oud 11-02-15, 17:48
kanga65 kanga65 is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 2
Standaard

all

heb zelfde probleem, iphone 5 werkt met Vodafone en kpn,
alleen tele 2 geeft fout code
De simkaart die momenteel in deze iPhone is geplaatst is van een aanbieder die niet wordt ondersteund onder het activeringsbeleid dat momenteel is toegewezen door de activeringsserver. Dit is geen hardwareprobleem met de iPhone. Plaats een andere simkaart van een ondersteunde aanbieder in het apparaat of vraag uw aanbieder om de iPhone te ontgrendelen.
Neem contact op met Apple voor meer informatie
"
Maar kan ik de iphone gewoon gebruiken dan met KPn of moet ik de simlock eraf laten halen ?
Alvast bedankt voor de hulp

Groeten Kanga
  #19  
Oud 11-02-15, 17:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kanga65 Bekijk bericht
heb zelfde probleem, iphone 5 werkt met Vodafone en kpn,
alleen tele 2 geeft fout code
Dat is dan ook een EMEA SIM-lock. Tele 2 is geen gecertificeerde provider. Vodafone en KPN wel.
  #20  
Oud 11-02-15, 17:56
kanga65 kanga65 is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 2
Standaard

beste
oke EMEA sim lock , heb ik over gelezen. maar moet ik dit eraf laten halen of kan ik de iphone gewoon gebruiken, alleen niet met tele 2.
thnx
Reageren

Labels
iphone 5, profiel, sim niet geldig, simlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3gs "geen service"/"zoeken.." zozamis Unlock 10 21-12-11 20:48
"Geen Service" "herstel vereist" melding Martijnvdberge iPhone algemeen 13 24-01-11 12:59
IOS 4 simlock "plaats een sim zonder pin om iphone te activeren" Mafketel iPhone algemeen 6 07-07-10 15:30
Geen service steeds weer overnieuw en automatisch op "simlock" Michiel93 iPhone algemeen 4 12-07-09 21:51
iPhone 2G: "GEEN SERVICE" met T-Mobile sim elvisP Odido (T-Mobile) 20 02-01-09 17:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.