Dataroaming staat uit, toch MB's in buitenland discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan iemand mij zonder allerlei moeilijke termen uitleggen waarom mijn iphone toch MB's in het buitenland gebruikt terwijl dataroaming en 3G uitstaat en: veel belangrijker: ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Dataroaming staat uit, toch MB's in buitenland
Kan iemand mij zonder allerlei moeilijke termen uitleggen waarom mijn iphone toch MB's in het buitenland gebruikt terwijl dataroaming en 3G uitstaat en: veel belangrijker: hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?
Het gaat om 0,015 en 0,002 MB. Dat kost mij m'n volledige bundel!!! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
wel een zeer goede vraag> het kan ook zwerf data zijn Wi-Fi probeert in te loggen
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
data die bv door het zoeken naar hotspot of Wi-Fie verbindingen
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Wat aardig dat jullie hier zo over aan het nadenken zijn! Ik heb zo'n Data buitenland bundel waar je alleen voor betaalt als er MB's gebruikt worden. We hebben daar Wi-Fi en daar log ik inderdaad op in. Ik heb nu in ieder geval de bundel uitgezet want ik denk dat een paar "zwerf" KB's goedkoper zijn dan de hele bundel van 8,50
Echt super bedankt! En nu maar kijken of Hi m'n geld terug gaat geven... Groetjes, Sylvia |
|
|||
|
|||
Dat is ook iets om over na te denken. Als Dataroaming uitstaat mag er in principe geen mobiele data verbruikt worden in het buitenland, ook niet een paar Kilobyte (KB). Laat Hi dat maar eens uitleggen.
|
|
|||
|
|||
Ik als Belg was in Nederland geweest en ik was al terug in België en ook al terug op het Belgisch netwerk (toen Telenet) toch maakte ik een oproep en die werd aangerekend als oproep vanuit het buitenland.
Ik heb toen contact opgenomen met Telenet en deze hebben dat terug betaald. Als je er van overtuigd bent dat je de roaming schakelaar niet even hebt aangezet. Neem dan contact op met je provider |
|
||||
|
||||
@sroosen, was er zeker weten geen 'gprs' te zien in beeld linksbovenin?
Volgende keer best om je 'mobiele data' op 'uit' te zetten. Dat zou het echt wel moeten voorkomen. Er staat dan linksboven in beeld alleen je provider naam, geen 'gprs', 'E' (van Edge) of '3G'. Je iPhone maakt dan alleen verbinding met het GSM netwerk als het goed is. Laatst gewijzigd door ballegooier; 24-03-14 om 11:49. |
|
|||
|
|||
Zwerfdata bestaat niet.
Roaming uit = roaming uit en dan kan je geen verbruik hebben. De overhead data die de netwerken uitwisselen voor registratie en hopping zijn voor kosten operator. |
|
|||
|
|||
Voor alle zekerheid heb ik mobiele data ook uit staan, maar als ik van onze eigen Wi-Fi (in het buitenland) gebruik wil maken, zal ik die toch aan moeten zetten!!
Ik ga in ieder geval terug naar Hi met deze facturen. |
|
|||
|
|||
Mobiele Data en Wi-Fi zijn twee totaal verschillende dingen. Je kan Mobiele Data uitzetten en toch Wi-Fi gebruiken. En dat is misschien wel de reden van jouw probleem. Mobiele Data aangezet om Wi-Fi te gaan gebruiken.
|
|
||||
|
||||
Waarom moet je mobiele data inschakelen als je gebruik gaat maken van het Wi-Fi netwerk?
|
|
|||
|
|||
Ha ha! Tja, ik ga uitproberen of ik ook via Wi-Fi kan internetten als de mobiele data uit staat.
Heel hartelijk bedankt allemaal voor het meedenken! |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
'Mobiele data' betekent in terminologie dat je telefoon internet krijgt via een telefoonprovider. Jij hebt dat woord waarschijnlijk geinterpreteerd als 'data gebruik op mobieltje toestaan'. En je bent er waarschijnlijk van uitgegaan dat je telefoon geen internet zou hebben als je wel op Wi-Fi zou zitten maar 'mobiele data' uit zou hebben staan. Heb ik jou denkwijze goed verwoord zo ? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Frankrijk: dataroaming uitgeschakelt toch 3G?! | m-jay | Internet in buitenland (roaming) | 2 | 10-02-10 15:37 |
moet dataroaming aan om sms te versturen in buitenland?? | wilfrida | Internet in buitenland (roaming) | 3 | 01-01-10 19:05 |
Dataroaming T-Mobile, buitenland | MichaelJ | Internet in buitenland (roaming) | 3 | 08-09-09 12:24 |
3g en dataroaming uit, toch dataverkeer! | ~boi | iPhone algemeen | 8 | 01-12-08 09:56 |
Vodafone Blox in het buitenland (dataroaming) | m190677s | Internet in buitenland (roaming) | 7 | 31-03-08 13:39 |
|
|