wifi verbinding keuze discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Op de website Mijn Telenet kan je de telenet homespot uitschakelen op je modem/router. https://www2.telenet.be/nl/klantense...enet-homespot/ Ik hoop dat dit ook ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ik heb voor familieleden een Asus router aangeschaft (voor de één een RT-AC68U, voor de ander een RT-AC56U) omdat ik tevreden ben over de mijne. Het valt me op dat hun iOS apparaten vrijwel altijd met het 2.4 GHz netwerk verbinden en zelden met 5 GHz, zelfs dicht bij de router. Als ik met een PC met inSSIDer naar de netwerksterktes kijk blijkt in beide huizen zelfs dicht bij de router het 2.4 GHz signaal een fractie sterker dan het 5 GHz signaal…
Hoe zou ik de verbinding met 5 GHz prioriteit kunnen geven zonder 2.4 GHz uit te zetten op router of iOS apparaat?
|
|||
|
|||
Als die optie beschikbaar is, kun je beide frequentiebanden een eigen naam (SSID) geven. Vervolgens onder instellingen voor de 2,4 GHz-band 'Vergeet dit netwerk' kiezen. Werkt bij mij goed, alle iOS-apparaten kiezen door het hele huis automatisch de 5 GHz-band.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Dan vraag je toch aan de buren, vrienden of kennissen het Ziggo Hotspot account (username + password). Elke Ziggo klant mag dat account op drie (3) toestellen installeren. Heb ik ook gedaan en ben zelfs geen Ziggo klant.
|
|
|||
|
|||
Als je de hotspot aan hebt staan, en je zet je ziggo router in bridge modus omdat je een eigen router wil gebruiken dan blijft het ook actief.
Je kan dan met je eigen account gewoon de ziggo hotpots gebruiken. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Met de app Wi-Fi Priority kun je verhinderen dat automatisch verbindingen worden gemaakt. Nadeel is dan dat je op de verdieping de verbinding dan handmatig moet bevestigen.
|
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Langzame Ziggo Wi-Fi verbinding wordt standaard gebruikt ipv eigen Wi-Fi netwerk | Guest-20191128132130 | iPhone algemeen | 2 | 06-12-13 09:20 |
Wi-Fi verbinding | tonveringa | Wi-Fi | 1 | 15-02-12 16:52 |
Wi-Fi verbinding | steefi | Wi-Fi | 0 | 17-10-11 22:43 |
Wel Wi-Fi verbinding, geen internet met Wi-Fi. | mathieu88 | Wi-Fi | 0 | 05-09-11 16:07 |
Wi-Fi verbinding | noedie | Wi-Fi | 4 | 17-05-11 12:03 |
|
|