//

Twijfel niet tussen de HTC Diamond of iPhone 3G!!!

Twijfel niet tussen de HTC Diamond of iPhone 3G!!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ArB Met een add-on wel ja da's een goeie maar laten we dan wel "out of the box" met "out of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08-07-08, 08:00
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Met een add-on wel ja
da's een goeie maar laten we dan wel "out of the box" met "out of the box" vergelijken. Voor de Diamond (ik heb er overigens geen....) zijn ook diverse ROM's verkrijgbaar die een aantal van de geschetste problemen oplossen. Feit is dat o.a. de Diamond standaard de Opera Mobile browser aan boord heeft, weliswaar met bugs maar wel eentje die de vergelijking met de Safari browser zeker aankan....zelfs meer dan dat.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 08-07-08, 10:33
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Grappig om te horen hoe mensen maar kunnen blijven volhouden dat er telefoons beter werken dan een iPhone. Natuurlijk missen er wat 'features' op de 1g iPhone, maar die worden gedeeltelijk toegevoegd aan de 3g iPhone.

Hetgeen ik me aan erger aan een niet iPhone, voornamelijk wm toestellen, is de crappy besturing,gepiel op kleine schermpjes en voornamelijk een zwaar zuigend besturingssysteem met allerlei schermpjes die openstaan op de achtergrond, vastlopers en trage reactietijden naar mate je een rom langer dan 2 maanden gebruikt. Als ex vario 2 gebruiker kan ik er over meepraten!!

Het snelle vloeiende reageren van de iPhone, het installeren en de-installeren zonder problemen, aanbod software via installer, grote scherm, geen vastlopers zijn een genot.

Ik ken tot heden geen mensen die een iPhone hebben gehad, maar het waardeloos vonden en maar weer zijn teruggegaan naar Windows Mobile.

Gister liet toevallig een vriend van me zien dat hij een nieuwe rom op zijn htc had en ook eindelijk scroll functionaliteiten had 'just like the iPhone'. Hahaha liep hij met zijn stokkie spastisch te scrollen, mailtjes vlogen voorbij en aan het einde liep zijn toestel vast. Heb hem ook aangeraden het ding te verkopen en een 3g te kopen. ;-)
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #23  
Oud 09-07-08, 12:56
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

ik heb de snelste rom voor de diamond.
zo traag als het maar kan.

Ik ga inderdaad weer een iphone kopen, de 3g, ook al word het waarschijnlijk lang sparen.
  #24  
Oud 09-07-08, 19:17
Rob S. Rob S. is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 45
Standaard

Ik heb ook de Diamond gekocht...hij gaat snel weer de deur uit en ik ga de Iphone kopen. Gelukkig is hij echt nog zo goed als nieuw en heb ik al een koper.
Wel jammer dat ik nu net een nieuw abbo heb aangeschaft...had ik verdomme maar gewacht dan kon ik vrijdag de 3G met T-Mobile abbo halen!!!

Nu moet ik dus wachten tot de 3G geunlocked kan worden. Sta wel al op de lijst bij innovatiegroep nederland dus zodra de software er is heb ik hem. De man kon me niet vertellen wanneer de software precies ging komen. Heeft een van jullie misschien een idee (ruwe schatting!)?? Weet echt niet of ik aan 2-3 weken moet denken of 2 maanden :S

Bvd.
  #25  
Oud 09-07-08, 21:20
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

duurt nooit lang met telefoons, wanneer hij unlocked word.
Ja, jij weet hoe ik me voel.

Diamond word mooi voorgespiegeld, maar is het niet.
  #26  
Oud 12-07-08, 19:08
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

ik moet zeggen had onlangs mijn iphone weggedaan en ingeruild met een nokia e65. dit omdat ik hier tomtom kon opzetten.en draaide op s60 software.

de domste fout die ik gemaakt heb moet ik zeggen .
ik heb deze gsm terug weggedaan en me terug een iphone gekocht is wel een US versie terug want vind de 3G te duur hier in belgie .

Laatst gewijzigd door kimvb; 12-07-08 om 19:14.
  #27  
Oud 12-07-08, 22:35
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
de domste fout die ik gemaakt heb moet ik zeggen .
ik heb deze gsm terug weggedaan en me terug een iphone gekocht is wel een US versie terug want vind de 3G te duur hier in belgie .
Ja, zo zie je maar dat de iphone toch niet te missen is hé. En inderdaad prijzen zijn misschien aan de hoge kant maar valt dan uiteindelijk toch nog mee want er zijn nog smartphones van andere merken in dezelfde prijsklasse of zelfs duurder.
  #28  
Oud 12-07-08, 22:44
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Ik ken tot heden geen mensen die een iPhone hebben gehad, maar het waardeloos vonden en maar weer zijn teruggegaan naar Windows Mobile.
Dan zijn wij elkaar dus nog niet tegengekomen

Ik heb mijn iphone ingeruild. Niet vanwege het OS...niet vanwege de makkelijke bediening maar vanwege het gebrekkige aanbod van software en het ontbreken van standaard functionaliteit die ik gewoon vaak gebruik zoals knippen en plakken en documentenbeheer. Er zijn wel "workarounds" voor maar deze zijn een iphone onwaardig...veel te gebrekkig en omslachtig. Daarnaast heb ik enkele POP mail accounts (helaas) die ik dus met een iPhone NIET offline kan lezen. Knap lastig in airplane mode of in grote gebouwen met slecht of geen bereik.
Geinstalleerde "3rd party" software wordt niet in een backup meegenomen (misschien is dat met een 3G iphone anders...maar dat hoor ik graag)
  #29  
Oud 12-07-08, 22:57
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Ja, zo zie je maar dat de iphone toch niet te missen is hé. En inderdaad prijzen zijn misschien aan de hoge kant maar valt dan uiteindelijk toch nog mee want er zijn nog smartphones van andere merken in dezelfde prijsklasse of zelfs duurder.
de iphone zit uniek en goed in elkaar. je betaalt voor kwaliteit, en dat is dan ook wat je krijgt. voor die kwaliteit betaal je ook wel 100 euro van het iphone geheel.

en Celf: ik vind windows mobile ronduit waardeloos, veel fouten en kleine iritante dingetjes.
En de graphics en look van windows mobile is ook waardeloos.

bovendien zijn de games die er voor uitkomen ook flut.
  #30  
Oud 13-07-08, 16:01
nickieh nickieh is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: schagen
Berichten: 5
Standaard

tsjah als jij de htc zo slecht vin verkoop m dan zijn veel mensen die er wel erg blij mee zouden zijn, ( zoals ik )
is kwestie van eigen mening denk ik

ik zou misschien ook liever iphone willen maar niet met de prijzen van nu in NL misschien ffiejs wachte en anders toch de htc
  #31  
Oud 13-07-08, 16:42
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx Bekijk bericht
de iphone zit uniek en goed in elkaar. je betaalt voor kwaliteit, en dat is dan ook wat je krijgt. voor die kwaliteit betaal je ook wel 100 euro van het iphone geheel.

en Celf: ik vind windows mobile ronduit waardeloos, veel fouten en kleine iritante dingetjes.
En de graphics en look van windows mobile is ook waardeloos.

bovendien zijn de games die er voor uitkomen ook flut.
Uit jouw antwoord blijkt gewoon dat jij andere eisen hebt t.a.v. een smartphone als ik. Jij vindt games en mooie graphics belangrijk. Prima, dan heb je met een iPhone een goeie keus gemaakt. Dit maakt echter de concurrentie niet slecht of waardeloos....het past alleen niet bij jouw gebruik.

Wanneer je er echter ook mee moet werken is de iPhone nog steeds geen optie en is Windows in mijn geval de "minst slechte" optie.
Ik heb het dan bijv. over een takenlijst programma (wat ook in een backup meegenomen wordt!!!!) documenten beheren en evt. aanpassen (ook m.b.v. copy & paste) en mail offline lezen....allemaal dingen die ik belangrijk vind en die de iPhone (nog) niet kan...voor mij allemaal "kleine irritante dingetjes". Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen.

Wat me wel van het hart moet....je kunt toch niet met droge ogen verklaren dat datgene wat nu officieel in de App Store aangeboden wordt allemaal hoogstaande spellen zijn.....daar staat ook ongelofelijke bagger tussen...de moeite van het bekijken niet eens waard.
  #32  
Oud 13-07-08, 17:36
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
Uit jouw antwoord blijkt gewoon dat jij andere eisen hebt t.a.v. een smartphone als ik. Jij vindt games en mooie graphics belangrijk. Prima, dan heb je met een iPhone een goeie keus gemaakt. Dit maakt echter de concurrentie niet slecht of waardeloos....het past alleen niet bij jouw gebruik.

Wanneer je er echter ook mee moet werken is de iPhone nog steeds geen optie en is Windows in mijn geval de "minst slechte" optie.
Ik heb het dan bijv. over een takenlijst programma (wat ook in een backup meegenomen wordt!!!!) documenten beheren en evt. aanpassen (ook m.b.v. copy & paste) en mail offline lezen....allemaal dingen die ik belangrijk vind en die de iPhone (nog) niet kan...voor mij allemaal "kleine irritante dingetjes". Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen.

Wat me wel van het hart moet....je kunt toch niet met droge ogen verklaren dat datgene wat nu officieel in de App Store aangeboden wordt allemaal hoogstaande spellen zijn.....daar staat ook ongelofelijke bagger tussen...de moeite van het bekijken niet eens waard.
ja maar ook heel mooie spellen
idd, meningen verschillen.

@nickieh: ik verkoop hem ook. over 4 weken als ik terug van frankrijk ben zet ik hem meteen op marktplaats en speurders. 350 euro, zodat ik hem hopelijk snel kwijt ben.
  #33  
Oud 13-07-08, 20:58
blackhaya blackhaya is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

ik heb de beide dus stop met gezeik en gezever, ieder toestel heeft zijn voor en nadelen iedereen met pc kan voor zichzelf aan de hand van informatie uitmaken wat voor hem het meest geschikte toestel is dank u (geef positieve of negatieve punten van de toestellen daar hebben wij meer aan )

Patrick

Laatst gewijzigd door blackhaya; 13-07-08 om 21:02.
  #34  
Oud 13-07-08, 21:48
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackhaya Bekijk bericht
ik heb de beide dus stop met gezeik en gezever, ieder toestel heeft zijn voor en nadelen iedereen met pc kan voor zichzelf aan de hand van informatie uitmaken wat voor hem het meest geschikte toestel is dank u (geef positieve of negatieve punten van de toestellen daar hebben wij meer aan )

Patrick
Nou dat noem in nou een entree zeg....1 post....en een gewone discussie af gaan doen als gezeik en gezever....
  #35  
Oud 30-07-08, 09:48
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Het snelle vloeiende reageren van de iPhone, het installeren en de-installeren zonder problemen, aanbod software via installer, grote scherm, geen vastlopers zijn een genot.
Jouw reactie was van 8 juli, dus voor de introductie van de 3G en FW 2.0...je wist toen niet wat we nu weten....maar lees 'm nog eens door en kijk naar de huidige reacties op het forum. Helaas is Apple ook maar een gewone leverancier die ook de plank een beetje mis kan slaan.
  #36  
Oud 30-07-08, 10:13
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Voel me als Windows Mobile gebruiker van het eerste uur toch wel een beetje verplicht om hier even tegen de stelling in post 1 tegen in te gaan. Want de meningen hier zijn nogal gekleurd

Ik ben het hier dus niet mee eens. Ik werk al vanaf de zwart-wit Ipaq (jawel, de 3150) met Windows Mobile en heb dus de hele evolutie van dat apparaat meegemaakt naar de Touch Diamond. Maar jullie vergelijken hier echt appels met peren en om dan een apparaat af te kraken is wel heel makkelijk. Ik heb nu de 3G iPhone en moet zeggen dat het ook niet zaligmakend is. Tuurlijk zit ie boordevol mooie functies, maar dat zitten de windows mobile apparaten ook. Ben het er wel mee eens dat de Diamond niet 1 van de snelsten is en dat de Touchflo3D van HTC het niet haalt bij de interface van een iphone. Maar ik gebruik nu al een tijdje de MDA compact IV (=diamond kloon) met een geoptimaliseerde rom en heb over snelheid niks te klagen. Als ik bijvoorbeeld naar iets simpels als mail kijk, zie ik op de MDA in een oogopslag previews van 3 emailaccounts, terwijl ik daarvoor op de iphone veel meer handelingen moet uitvoeren. Elk apparaat heeft zijn voor en zijn nadelen. Maar iemand die op basis van een (niet eens vertaald) artikel al zijn conclusie trekt, heeft in mijn ogen geen idee waar het over gaat.
Kortom: kom met valide argumenten en baseer je niet op een artikel en op een apparaat wat je nog nooit in handen hebt gehad.
  #37  
Oud 30-07-08, 12:11
lEl's schermafbeelding
lEl lEl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lEl Stuur een bericht via MSN naar lEl
Standaard

Celf, ik weet niet wat je zegt, maar ik kan mijn mail offline lezen hoor op mijn iPhone... lukt perfect. Zowel via POP als via IMAP...
__________________
hij komt, hij komt...
  #38  
Oud 30-07-08, 14:40
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Ik heb hier nu een HTC Diamond liggen, en ik denk dat ie over 2 minuten de raam uit gaat
Wat een trage frikandel, ik ben wel in voor iets nieuws maar dit is het echt niet!
  #39  
Oud 30-07-08, 16:00
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje Bekijk bericht
Ik heb hier nu een HTC Diamond liggen, en ik denk dat ie over 2 minuten de raam uit gaat
Wat een trage frikandel, ik ben wel in voor iets nieuws maar dit is het echt niet!
geef even het tijdstip door wanneer...zorg ik dat er iemand staat

heb je de laatste firmware van XDA-developers er al op. Die zijn echt snel geworden....niet supersnel maar absoluut snel genoeg om niet langer te irriteren.

http://www.pocketnow.com/index.php?a...t=news&id=5635

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lEl Bekijk bericht
Celf, ik weet niet wat je zegt, maar ik kan mijn mail offline lezen hoor op mijn iPhone... lukt perfect. Zowel via POP als via IMAP...
dit is ook een probleem waar nooit een sluitend antwoord op gegeven is. Zelfs op de site van Apple Support waren er honderden posts over dit onderwerp. Ik heb ook van alles gedaan om de oorzaak te achterhalen uiteenlopend van zorgen dat alle nieuwe mail eerst volledig gedownload is tot aan het reflashen van het toestel. Probleem is al die maanden dat ik het toestel had gebleven.
  #40  
Oud 30-07-08, 22:59
maartenb111 maartenb111 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik heb een jaar geleden een HTC Touch gekocht (icm t-mobile 1 jarig abb) En wat heb ik het gehad met windows mobile zeg...

Na harde resets nog steeds altijd problemen, recente problemen:

- als je iets typt duurt het af en toe 5 minuten per letter..
- Als ik gebeld word, dat ding trillend in me handen heb en hij gewoon niet reageert op de opneem knop en op niks anders...
- msn die hem compleet vanuit het niets kan flippen en vastlopen
- algemeen vastlopen van browser en bericht/email scherm
-Een interface die me leuk leek, maar een schijn is omdat je nog steeds met crappy wm 6 zit..


Ik zat er dus eerst over te denken om na mijn touch de diamond te halen maar na de ervaringen van een vriend van mij met dat toestel en alles wat er over te lezen is en natuurlijk mijn gegroeide complete afkeer tegen windows mobile etc, heb ik besloten om voor de iPhone 3G te gaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HTC Touch Diamond ruilen tegen Iphone? HDL Koopinformatie Nederland 13 21-11-08 12:40
Test beeldkwaliteit iPhone & HTC Diamond Jobbele iPhone algemeen 12 16-08-08 21:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:08.