//

Aanschaf tweedehands iPhone 5s

Aanschaf tweedehands iPhone 5s discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil een tweedehands iphone 5s kopen. Over een paar weken zullen er meer op de markt komen. Met de aankoop van een tweedehands 4s ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-09-14, 10:29
ritma ritma is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 56
Standaard Aanschaf tweedehands iPhone 5s

Ik wil een tweedehands iphone 5s kopen. Over een paar weken zullen er meer op de markt komen. Met de aankoop van een tweedehands 4s ben ik bijna in de boot gegaan.
Om dit te voorkomen, wil ik graag advies waar ik op moet letten en hoe ik kan voorkomen dat er diverse 'locks' op de telefoon zitten. Ik lees over icloudlock en toch weer simlock. Graag advies!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-14, 11:09
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Wanneer je bij aankoop de verkopende partij ter plekke de iphone ( waar jij bij bent ) laat wissen INSTELLINGEN>ALGEMEEN>STEL OPNIEUW IN> WIS IPHONE
en je wacht tot deze weer opstart met Apple logo dan kan je ervan uitgaan dat de Icloud lock uitstaat. Wat betreft simlock even kijken wat voor simkaart de verkoper op dat moment erin heeft (b.v. KPN ) en dan jouw simkaart van een andere provider erin stoppen, vindt de iphone je provider en staat er in de linker bovenhoek de naam van je provider dan weet je dat die niet gelockt is op 1 provider.
Ik zou de iphone ook controleren of die verbinding maakt met Wi-Fi ( en ook of die genoeg wi-fi punten vindt, m.a.w. een sterk signaal ontvangt ) en of de voor en achtercamera het doet, flitser het doet, het geluid via speakers, even ermee bellen zodat je weet dat de radio chip in orde is ( tijdens het bellen je hand op de sensor doen om te checken of het scherm zwart wordt ) en alle buttons even checken. Maps openen en kijken of die de juiste positie aangeeft, weet je zeker dat GPS het ook doet.

Laatst gewijzigd door faire4u; 16-09-14 om 19:33. Reden: aanvulling info.
  #3  
Oud 16-09-14, 11:42
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Goeie tips hierboven!!!
__________________
You don't know what you've got untill it's gone....
  #4  
Oud 16-09-14, 12:41
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Fair4u geeft eigenlijk alle tips die je nodig hebt. Echter laat de iPhone eerst voor je neus wissen en stel hem dan zelf opnieuw in als nieuwe iPhone. Ga vervolgens alle tips van fair4u na. Als je dit doet alvorens de iPhone te wissen, kan je altijd nog in problemen raken, zelfs met de icloud lock en bijv ook als er een jailbraik op staat. Als je dan thuis bent kan je altijd weer je iPhone wissen en vervolgens je back up erop zetten.
  #5  
Oud 16-09-14, 13:36
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Ter plekke laten verwijderen uit 'find my iphone'? Of is dat overbodig?
  #6  
Oud 16-09-14, 13:37
eryc eryc is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 28
Standaard

Dat is een aandachtspunt inderdaad, als dat niet gebeurt zit je mogelijk met de activatielock (via iCloud)
  #7  
Oud 16-09-14, 15:07
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort Bekijk bericht
Ter plekke laten verwijderen uit 'find my iphone'? Of is dat overbodig?
dat is overbodig. Als je ter plekke zorgt dat diegene de iPhone wist en jij dan vervolgens zelf als nieuwe iPhone de iPhone configureert, dan is het al prima. En als de iPhone al gewist is (niet voor je neus), dan gewoon opnieuw instellen waar de verkoper bij staat. Ik raad aan om niet eerst de iPhone uitgebreid te testen, maar eerst te wissen en daarna zelf de iPhone instellen (duurt max 2 min) en dan testen. Dan heb je 1. Geen icloud lock en 2. weet je dat de iPhone ook prima werkt als hij leeg is (dus geen jailbraik of andere rare dingen).

Dan gewoon naar huis gaan en vervolgens de iPhone weer wissen en tijdens het instellen niet als nieuwe configureren maar als bestaande. Dan krijg je al je apps enz erop.
  #8  
Oud 16-09-14, 15:43
ritma ritma is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 56
Standaard

Bedankt voor de info!. Heel compleet.
  #9  
Oud 21-09-14, 18:19
ritma ritma is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 56
Standaard

Nog een klein vraagje: ik heb nog geen nano sim en ik kan morgen een tweedehands kopen. Kan ik zonder eigen simcard controleren of er een simlock op zit. Bv. door het imei nummer te controleren?
  #10  
Oud 21-09-14, 18:27
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Dat kan via internet, maar de gemiddelde persoon kan dit niet, daar moet je meestal voor betalen. Je kan het beste je kaart laten knippen in een winkel of haal een gratis Lyca Lebara kaartje in de winkel en laat die knippen
  #11  
Oud 21-09-14, 18:36
ritma ritma is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 56
Standaard

Bedankt, maar ik zit bij Ben en die hebben geen winkels.

Wat is een Lyca Lebara kaartje?
  #12  
Oud 21-09-14, 18:43
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Je kunt overigens je Ben kaartje ook bij elke willekeurige telefoonwinkel GRATIS laten knippen op formaat. Dat is secondenwerk.

Wat is een Lyca of Lebara kaartje? Probeer google eens. Google is een zoekmachine die bekend staat veelvuldig te worden gebruikt als men een vraag heeft en het antwoord daarvan niet weet...
  #13  
Oud 21-09-14, 19:16
ritma ritma is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 56
Standaard

Bedankt. Ik had het al gevonden. Gewoon een kwestie van eerst de reactie typen en dan verder kijken. Bedankt voor de les.
  #14  
Oud 22-09-14, 13:40
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Knippen van de simkaart? Slecht advies...gewoon laten omwisselen voor een nano sim.
  #15  
Oud 26-09-14, 10:18
bob1975 bob1975 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 2
Standaard

Verknippen naar een nano sim gaat ook niet. Wel van gewone sim naar micro-sim. Nano sim chip is veel kleiner....
  #16  
Oud 26-09-14, 11:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

De nano simkaart is vooral dunner dan een micro sim. Dus kleiner knippen (formaat) van een micro sim is sowieso niet afdoende!

Ik heb onlangs via dit forum een 5S van een plaatsgenoot gekocht. Even bij hem thuis geweest en de iPhone rustig bekeken en ingesteld.

Wel zo betrouwbaar. Ik had ook nog geen nano sim dus even aan de vorige eigenaar gevraagd of hij zijn nano sim er even in wilde stoppen, om te kijken of de iPhone geactiveerd werd en of er verderop in het instel proces geen iCloud activatie lock op zat. Alles was in orde, t/m de Apple care aan toe (dat kun je evt online ter plekke checken door het serienummer op een site van Apple in te voeren)
  #17  
Oud 26-09-14, 12:13
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

je verhaal klinkt bekend in de oren ballegooier!
  #18  
Oud 26-09-14, 21:09
munchy munchy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 22
Standaard

Vandaag via Marktplaats een tweedehands iPhone 5S gekocht, 32GB voor 425 Euro.
Nadat ik gezegd had dat ik 'm zou kopen heeft de verkoper hem leeggemaakt door alles te wissen. Daarna even naar de Telecom winkel geweest om een hoesje te kopen en om mijn sim kaartje bij te laten knippen. Ging allemaal probleemloos. Thuis via iCloud de back-up van gisteren erop gezet en tot mijn verbazing stond bijna alle inhoud van mijn oude iPhone 4 op de 5S. Daarna via iTunes de rest (foto's en muziek) erop gezet. Met andere woorden, je kan als je een beetje geluk hebt met een gerust hart een tweedehands iPhone 5S kopen.
Succes
  #19  
Oud 26-09-14, 21:32
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
je verhaal klinkt bekend in de oren ballegooier!
zeker! Nog veel plezier van tot op heden en wordt hier goed verzorgd!
  #20  
Oud 26-09-14, 21:40
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Micro sim knippen naar een nano sim lukt best. Zelf ook meerdere malen gedaan. Wat betreft de tips hierboven voor het kopen van een 2e hands iphone, erg goede tips. Het mooiste is om het van een Apple freak te kopen. Zelf ook gedaan met mn eerste iphone en kreeg een hele mooie iphone 4 32gb, alsof ie nieuw uit de winkel kwam. Met hoesjes enz er nog gratis bij
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 aanschaf krika iPhone algemeen 0 24-10-13 23:46
tweedehands iphone Kellogs iPhone algemeen 6 17-09-13 14:58
aanschaf iphone jessia Archief 1 21-05-09 13:23
Aanschaf Iphone..!! wildeknak iPhone algemeen 1 10-01-09 18:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.