iPhone 6 - 6C - 6S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vraagje als leek: De Iphone 5 was (volgens mij) van korte duur. Toen kwam de Iphone 5C en de Iphone 5S. Is het verstandig nu ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone 6 - 6C - 6S
Vraagje als leek:
De Iphone 5 was (volgens mij) van korte duur. Toen kwam de Iphone 5C en de Iphone 5S. Is het verstandig nu de 6 (+) aan te schaffen of even te wachten op de 6S? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Als je een jaar wilt wachten op de 6S... anders nu gewoon de 6 of 6+ kopen. Ook al zullen deze versies er uit gaan zoals bij de iPhone 5, dan alsnog zit je goed want dan zal er net als de 5c een variant met een goedkopere behuizing (of een ander goedkoper variant) komen. En liever een meer premium toestel dan een zogenaamd nieuw toestel (de 5c was namelijk niks nieuws aan. Het was de iPhone 5 in een goedkoper jasje).
|
||||
|
||||
Citaat:
Vanaf de iPhone 5 kwam de nieuwe iPhone steeds na een jaar. Wil je zolang wachten tot de 6S dan zou je daarop moeten wachten. Of het verstandig is om te wachten kan jezelf bedenken. De iPhone 6 (Plus) is pas 1 dag uit..kom op.. |
|
|||
|
|||
Ik bedoel hiermee...
Iphone 4S is iedereen vol lof. Iphone 5S is iedereen vol lof. Iphone 5 heeft niemand het over. Is dat omdat die zo slecht is? Is dat omdat de 5S deze met vlag en mispel verslagen heeft? En is het daarom toch beter op de 6S te wachten? |
|
||||
|
||||
Dat komt omdat de eerste nieuwe redesigns: iPhone 4, 5, 6 altijd de bepaalde kuren hebben die in de S-varianten verbeterd worden. Maar dan nog zijn de nieuwe redesigns na een S-variant altijd beter.
Moet je dan nu voor een nieuwe iPhone gaan of wachten... die keuze laat ik lekker aan jezelf over. |
|
|||
|
|||
Het is toch een nieuw toestel is weer beter dan de vorige tenminste dat is de bedoeling , dus ben je dik tevreden met je 5s is de 6 iets sneller en groter en ja de 6s zal vast beter zijn
Ik koop de 6 omdat hij groter is waarom? Oogjes worden minder en elke keer een leesbril pakken is lastig hahaha |
|
|||
|
|||
Ik adviseer jou om te wachten voor de iPhone 7, als je helemaal safe wilt zijn dan moet je wachten voor de 7S. Dus het zou enorm dom zijn om nu,
één dag na release een iPhone 6 te kopen. Als je toch zo geduldig bent dan zou ik wachten voor de iPhone 8. Zonder gekkigheid, hier zijn een aantal interessante cijfers. iPhone 4 release tot iPhone 4S release = 467 dagen iPhone 4S release tot iPhone 5 release = 353 dagen iPhone 5 release tot iPhone 5S release = 364 dagen iPhone 5S/5C release tot iPhone 6(+) release = 357 dagen. Het gemiddelde van alle iPhones is 376 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat er volgende maand al een nieuwe uitkomt... Bron: iPhone, iPad, Mac Buyer's Guide: Know When to Buy |
|
||||
|
||||
Citaat:
Wat probeer je eigenlijk te vragen? Ik bedoel, als je wilt wachten voor de 6S, wie houdt je dan tegen? |
|
||||
|
||||
Nee, de iPhone 5 is juist een hele goede telefoon. De reden waarom je tegenwoordig mensen er minder over hoort is omdat toen de iPhone 5s/5c in de verkoop ging Apple ook nog de 4s is blijven verkopen. Immers de uiterlijk van de 5s is nagenoeg identiek aan de 5. Maar dat zegt niets over de kwaliteit. Bouwkwaliteit van de 5 is beter dan de 5s. Bij de 5s bijvoorbeeld rammelt de aan/uit knop (dit heeft Apple bewust gedaan - Google maar voor meer informatie). Met als gevolg dat wanneer je een video maakt of belt en je maar een beetje beweegt je een tik hoort. Met een hoesje erom los je dat probleem om, maar ik vond dat persoonlijk geen oplossing. De "S" is tot nu toe altijd snelle update geweest van Apple op basis van het vorige model. Een snellere CPU en in het geval van de 5s Touch ID. De CPU van de 5 is snel genoeg, dus de "extra" snelheid van de 5s is marginaal. Maar Touch ID is wel een mooie feature.
|
|||
|
|||
Citaat:
De snelheid van de 5s vergeleken met de 5 is enorm. De 5s is twee keer zo snel en ondersteund 4G veel beter. Dus de snelheid is zeker niet "marginaal". |
|
|||
|
|||
Natuurlijk...ik snap ook dat de 6 weer beter zal zijn dan alle Iphones daarvoor.
Vreemde alleen vind ik dat de 5 niet meer te koop is, maar de 4S nog wel. Vraag me daarom serieus af of de 5 dan zo slecht is en of dat met de 6 dadelijk niet hetzelfde gaat. Maar goed, de antwoorden hiervoor gegeven zijn duidelijk. |
|
|||
|
|||
Als ik jou argumenten zo lees, zou ik wachten op de iPhone 8s. Mind Control staat dan weliswaar pas in de kinderschoenen, dus wellicht nog even wachten op iPhone 9...
Laatst gewijzigd door iPhoneAlot; 28-09-14 om 15:50. |
|
||||
|
||||
Iphone 10s is beter, dan staat de mind control niet in de kinderschoenen. + beamer functie.
|
|
|||
|
|||
Geen enkele echte/trouwe iPhone Fan wacht nu één jaar voor de 6s
Die ruilt z'n 6 (plus) dan weer in voor de 6s (plus) |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ik persoonlijk hou altijd vast aan een nieuwe iPhone te kopen om de twee jaren en dan ook altijd de S-versie. Mijn eerste was een 3GS, dan de 4S gevolgd door mijn huidige 5S. En volgend jaar koop ik absoluut de 6S. De gewone 4,7inch versie. Waarom? Omdat er altijd wel iets zal zijn met de nieuwe redesigns (antennagate, scuffgate). Met de S-versie weet je gewoon dat ze geleerd hebben uit de bakken kritiek die het eerste model met zich teweegbracht en dit lossen ze gewoon netjes op icm de standaard dingen zoals een betere cpu en camera bijvoorbeeld. En met de 5S werden we extra verwend met de TouchID scanner. Super!
Ik voel me persoonlijk het meest chill bij de S-versie omdat je weet dat je dan een beter product hebt tov de niet S-versie. Ik bezie de niet S-versie veeleer als een test voor Apple. En een iPhone twee jaar houden mag echt wel voor het geld. En om de twee jaar updaten, zorgt ook voor een goede resell waarde. |
|
|||
|
|||
Scuffgate! Hehehe .. had ik helemaal gemist. Maar datzelfde probleem bestaat ook nog steeds met de 5S en het zou me niet verbazen dat de 6(+) dit ook houdt. Mijn 5S heeft duidelijk zichtbare plekjes aan de onderrand van het toestel.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Stap van 4s naar 5 was ook veel groter dan naar de 5s, veel dunner en een langer scherm. Zonde op daar een jaar extra op te wachten! Als je altijd om de 2 jaar een nieuwe koopt, zou ik zeker kiezen om juist het nieuwe model te kiezen en NIET te wachten op een S. Helaas heb ik zelf dat geduld niet en vervangen ik hem elk jaar. |
|
||||
|
||||
Misschien dat de opvolger van de iPhone 6/6Plus wel minder buigbaar is
|
|
|||
|
|||
Citaat:
En laten we eerlijk zijn de 5S is een pracht van een snelheidsmachine. Daar kan ik nog makkelijk een jaar mee verder. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2014 om 17:57 ---------- Ik ben ervan overtuigd dat wanneer iFixit de iPhone 6S gaat dissecteren dat ze waarschijnlijk tot de conclusie gaan komen dat er een paar kleine details anders zullen zijn aan de inwendige behuizing met oog op versteviging. Dit zou dan ook betekenen dat Apple toegeeft aan het eventueel fragieler zijn van het nieuwe model. Maar het kan ook dat er niets verandert. We zullen zien. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|