//

iPhone 6 - 6C - 6S

iPhone 6 - 6C - 6S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vraagje als leek: De Iphone 5 was (volgens mij) van korte duur. Toen kwam de Iphone 5C en de Iphone 5S. Is het verstandig nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-09-14, 22:50
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard iPhone 6 - 6C - 6S

Vraagje als leek:

De Iphone 5 was (volgens mij) van korte duur.
Toen kwam de Iphone 5C en de Iphone 5S.

Is het verstandig nu de 6 (+) aan te schaffen of even te wachten op de 6S?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-14, 22:59
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Als je een jaar wilt wachten op de 6S... anders nu gewoon de 6 of 6+ kopen. Ook al zullen deze versies er uit gaan zoals bij de iPhone 5, dan alsnog zit je goed want dan zal er net als de 5c een variant met een goedkopere behuizing (of een ander goedkoper variant) komen. En liever een meer premium toestel dan een zogenaamd nieuw toestel (de 5c was namelijk niks nieuws aan. Het was de iPhone 5 in een goedkoper jasje).
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #3  
Oud 27-09-14, 23:02
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwardfotografie Bekijk bericht
Vraagje als leek:

De Iphone 5 was (volgens mij) van korte duur.
Toen kwam de Iphone 5C en de Iphone 5S.

Is het verstandig nu de 6 (+) aan te schaffen of even te wachten op de 6S?
De volgende iPhone zal je over een jaar weer zien komen.

Vanaf de iPhone 5 kwam de nieuwe iPhone steeds na een jaar. Wil je zolang wachten tot de 6S dan zou je daarop moeten wachten.

Of het verstandig is om te wachten kan jezelf bedenken. De iPhone 6 (Plus) is pas 1 dag uit..kom op..
  #4  
Oud 27-09-14, 23:04
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Ik bedoel hiermee...

Iphone 4S is iedereen vol lof.
Iphone 5S is iedereen vol lof.

Iphone 5 heeft niemand het over.
Is dat omdat die zo slecht is?
Is dat omdat de 5S deze met vlag en mispel verslagen heeft?

En is het daarom toch beter op de 6S te wachten?
  #5  
Oud 27-09-14, 23:19
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Dat komt omdat de eerste nieuwe redesigns: iPhone 4, 5, 6 altijd de bepaalde kuren hebben die in de S-varianten verbeterd worden. Maar dan nog zijn de nieuwe redesigns na een S-variant altijd beter.

Moet je dan nu voor een nieuwe iPhone gaan of wachten... die keuze laat ik lekker aan jezelf over.
  #6  
Oud 27-09-14, 23:38
blackfocus blackfocus is offline
• iOS 17.4
• iPadOS 17.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 54
Standaard

Het is toch een nieuw toestel is weer beter dan de vorige tenminste dat is de bedoeling , dus ben je dik tevreden met je 5s is de 6 iets sneller en groter en ja de 6s zal vast beter zijn
Ik koop de 6 omdat hij groter is waarom? Oogjes worden minder en elke keer een leesbril pakken is lastig hahaha
  #7  
Oud 28-09-14, 00:57
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Ik adviseer jou om te wachten voor de iPhone 7, als je helemaal safe wilt zijn dan moet je wachten voor de 7S. Dus het zou enorm dom zijn om nu,
één dag na release een iPhone 6 te kopen. Als je toch zo geduldig bent dan zou ik wachten voor de iPhone 8.

Zonder gekkigheid, hier zijn een aantal interessante cijfers.

iPhone 4 release tot iPhone 4S release = 467 dagen
iPhone 4S release tot iPhone 5 release = 353 dagen
iPhone 5 release tot iPhone 5S release = 364 dagen
iPhone 5S/5C release tot iPhone 6(+) release = 357 dagen.

Het gemiddelde van alle iPhones is 376 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat er volgende maand al een nieuwe uitkomt...

Bron: iPhone, iPad, Mac Buyer's Guide: Know When to Buy
  #8  
Oud 28-09-14, 01:35
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwardfotografie Bekijk bericht
Ik bedoel hiermee...

Iphone 4S is iedereen vol lof.
Iphone 5S is iedereen vol lof.

Iphone 5 heeft niemand het over.
Is dat omdat die zo slecht is?
Is dat omdat de 5S deze met vlag en mispel verslagen heeft?

En is het daarom toch beter op de 6S te wachten?
Kijk of je wilt wachten of niet, dat ligt puur aan jou. De iPhone 6 is beter dan alle voorgaande iPhones. Natuurlijk gaat de 6S beter zijn dan de 6, maar dan kan je een jaartje langer wachten om vervolgens voor de iPhone 7 te gaan. Maar die zal dan weer slechter zijn dan de 7S. Zo kan je net zo goed wachten tot dat je erbij neer valt..

Wat probeer je eigenlijk te vragen? Ik bedoel, als je wilt wachten voor de 6S, wie houdt je dan tegen?
  #9  
Oud 28-09-14, 02:55
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwardfotografie Bekijk bericht
Ik bedoel hiermee...
(...)
Iphone 5 heeft niemand het over.
Is dat omdat die zo slecht is?
Is dat omdat de 5S deze met vlag en mispel verslagen heeft?
(...)
Nee, de iPhone 5 is juist een hele goede telefoon. De reden waarom je tegenwoordig mensen er minder over hoort is omdat toen de iPhone 5s/5c in de verkoop ging Apple ook nog de 4s is blijven verkopen. Immers de uiterlijk van de 5s is nagenoeg identiek aan de 5. Maar dat zegt niets over de kwaliteit. Bouwkwaliteit van de 5 is beter dan de 5s. Bij de 5s bijvoorbeeld rammelt de aan/uit knop (dit heeft Apple bewust gedaan - Google maar voor meer informatie). Met als gevolg dat wanneer je een video maakt of belt en je maar een beetje beweegt je een tik hoort. Met een hoesje erom los je dat probleem om, maar ik vond dat persoonlijk geen oplossing. De "S" is tot nu toe altijd snelle update geweest van Apple op basis van het vorige model. Een snellere CPU en in het geval van de 5s Touch ID. De CPU van de 5 is snel genoeg, dus de "extra" snelheid van de 5s is marginaal. Maar Touch ID is wel een mooie feature.
__________________
Are you ready for this!
  #10  
Oud 28-09-14, 04:18
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soCool Bekijk bericht
Nee, de iPhone 5 is juist een hele goede telefoon. De reden waarom je tegenwoordig mensen er minder over hoort is omdat toen de iPhone 5s/5c in de verkoop ging Apple ook nog de 4s is blijven verkopen. Immers de uiterlijk van de 5s is nagenoeg identiek aan de 5. Maar dat zegt niets over de kwaliteit. Bouwkwaliteit van de 5 is beter dan de 5s. Bij de 5s bijvoorbeeld rammelt de aan/uit knop (dit heeft Apple bewust gedaan - Google maar voor meer informatie). Met als gevolg dat wanneer je een video maakt of belt en je maar een beetje beweegt je een tik hoort. Met een hoesje erom los je dat probleem om, maar ik vond dat persoonlijk geen oplossing. De "S" is tot nu toe altijd snelle update geweest van Apple op basis van het vorige model. Een snellere CPU en in het geval van de 5s Touch ID. De CPU van de 5 is snel genoeg, dus de "extra" snelheid van de 5s is marginaal. Maar Touch ID is wel een mooie feature.
Ik ben het met niet veel eens van wat je allemaal uitkraamt. Ik heb geen zin om daar verder op in te gaan, maar hier wil ik toch wel graag commentaar op leveren.
De snelheid van de 5s vergeleken met de 5 is enorm.
De 5s is twee keer zo snel en ondersteund 4G veel beter.
Dus de snelheid is zeker niet "marginaal".
  #11  
Oud 28-09-14, 09:58
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Natuurlijk...ik snap ook dat de 6 weer beter zal zijn dan alle Iphones daarvoor.
Vreemde alleen vind ik dat de 5 niet meer te koop is, maar de 4S nog wel. Vraag me daarom serieus af of de 5 dan zo slecht is en of dat met de 6 dadelijk niet hetzelfde gaat.

Maar goed, de antwoorden hiervoor gegeven zijn duidelijk.
  #12  
Oud 28-09-14, 12:41
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Als ik jou argumenten zo lees, zou ik wachten op de iPhone 8s. Mind Control staat dan weliswaar pas in de kinderschoenen, dus wellicht nog even wachten op iPhone 9...

Laatst gewijzigd door iPhoneAlot; 28-09-14 om 15:50.
  #13  
Oud 28-09-14, 14:42
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Als ik jou argumenten zo lees, zou ik wachten op de iPhone 8s. Mind Controle staat dan weliswaar pas in de kinderschoenen, dus wellicht nog even wachten op iPhone 9...
Iphone 10s is beter, dan staat de mind control niet in de kinderschoenen. + beamer functie.
  #14  
Oud 28-09-14, 14:47
Applelist Applelist is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 2
Standaard

Geen enkele echte/trouwe iPhone Fan wacht nu één jaar voor de 6s

Die ruilt z'n 6 (plus) dan weer in voor de 6s (plus)
  #15  
Oud 28-09-14, 15:35
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwardfotografie Bekijk bericht
Ik bedoel hiermee...

Iphone 4S is iedereen vol lof.
Iphone 5S is iedereen vol lof.

Iphone 5 heeft niemand het over.
Is dat omdat die zo slecht is?
Is dat omdat de 5S deze met vlag en mispel verslagen heeft?

En is het daarom toch beter op de 6S te wachten?
De 5 op zich was niks mee mis. Ik heb er nog eentje liggen die mijn vrouw nu in gebruik heeft. De 5S heb ik nu een jaar mee rondgelopen en er is ook niks mis mee. Maar ik kan niet zeggen dat de 1 beter is dan de andere, in het jaar dat je m dan koopt (ik ga het niet hebben over het logische verschil in snelheid e.d. Dat staat buiten kijf). "Antennagate" (wat een onzinbegrip eigenlijk) of niet. Dus koop lekker de 6. En dan nog beter, verkoop m volgend jaar weer door en dan koop je volgend jaar alsnog de 6S. Op die manier is het nog redelijk betaalbaar, zo'n jaarlijks upgrade.
  #16  
Oud 28-09-14, 16:36
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Ik persoonlijk hou altijd vast aan een nieuwe iPhone te kopen om de twee jaren en dan ook altijd de S-versie. Mijn eerste was een 3GS, dan de 4S gevolgd door mijn huidige 5S. En volgend jaar koop ik absoluut de 6S. De gewone 4,7inch versie. Waarom? Omdat er altijd wel iets zal zijn met de nieuwe redesigns (antennagate, scuffgate). Met de S-versie weet je gewoon dat ze geleerd hebben uit de bakken kritiek die het eerste model met zich teweegbracht en dit lossen ze gewoon netjes op icm de standaard dingen zoals een betere cpu en camera bijvoorbeeld. En met de 5S werden we extra verwend met de TouchID scanner. Super!

Ik voel me persoonlijk het meest chill bij de S-versie omdat je weet dat je dan een beter product hebt tov de niet S-versie. Ik bezie de niet S-versie veeleer als een test voor Apple. En een iPhone twee jaar houden mag echt wel voor het geld. En om de twee jaar updaten, zorgt ook voor een goede resell waarde.
  #17  
Oud 28-09-14, 17:00
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Scuffgate! Hehehe .. had ik helemaal gemist. Maar datzelfde probleem bestaat ook nog steeds met de 5S en het zou me niet verbazen dat de 6(+) dit ook houdt. Mijn 5S heeft duidelijk zichtbare plekjes aan de onderrand van het toestel.
  #18  
Oud 28-09-14, 18:19
gerhard gerhard is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Ik persoonlijk hou altijd vast aan een nieuwe iPhone te kopen om de twee jaren en dan ook altijd de S-versie.
de stap van een 3G naar 4 was veel groter dan van de 4 naar de 4s. Heerlijk retina display! Zonde om daar een jaar extra op te wachten!

Stap van 4s naar 5 was ook veel groter dan naar de 5s, veel dunner en een langer scherm. Zonde op daar een jaar extra op te wachten!


Als je altijd om de 2 jaar een nieuwe koopt, zou ik zeker kiezen om juist het nieuwe model te kiezen en NIET te wachten op een S. Helaas heb ik zelf dat geduld niet en vervangen ik hem elk jaar.
  #19  
Oud 28-09-14, 18:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Misschien dat de opvolger van de iPhone 6/6Plus wel minder buigbaar is
  #20  
Oud 28-09-14, 18:55
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerhard Bekijk bericht
de stap van een 3G naar 4 was veel groter dan van de 4 naar de 4s. Heerlijk retina display! Zonde om daar een jaar extra op te wachten!

Stap van 4s naar 5 was ook veel groter dan naar de 5s, veel dunner en een langer scherm. Zonde op daar een jaar extra op te wachten!


Als je altijd om de 2 jaar een nieuwe koopt, zou ik zeker kiezen om juist het nieuwe model te kiezen en NIET te wachten op een S. Helaas heb ik zelf dat geduld niet en vervangen ik hem elk jaar.
Het is natuurlijk sowieso erg persoonlijk. Ik geniet nu ook van de iPhone 6 door er veel over te lezen en te kijken welke problemen zich manifesteren. Een gewaarschuwd man is er twee waard en zo ben ik dus goed voorbereid voor de 6S. Dat vind ik best relaxed.

En laten we eerlijk zijn de 5S is een pracht van een snelheidsmachine. Daar kan ik nog makkelijk een jaar mee verder.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2014 om 17:57 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Misschien dat de opvolger van de iPhone 6/6Plus wel minder buigbaar is
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer iFixit de iPhone 6S gaat dissecteren dat ze waarschijnlijk tot de conclusie gaan komen dat er een paar kleine details anders zullen zijn aan de inwendige behuizing met oog op versteviging. Dit zou dan ook betekenen dat Apple toegeeft aan het eventueel fragieler zijn van het nieuwe model. Maar het kan ook dat er niets verandert. We zullen zien.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.