//

iPhone configuratie niet ok

iPhone configuratie niet ok discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na de update krijg ik continue de melding: Itunes kan geen reserve kopie maken van de iPhone "NAAM", omdat de iPhone nog niet is geconfigureerd. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-09-14, 23:20
eggert99 eggert99 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 5
Standaard iPhone configuratie niet ok

Na de update krijg ik continue de melding:

Itunes kan geen reserve kopie maken van de iPhone "NAAM", omdat de iPhone nog niet is geconfigureerd.

Heb update uitgevoerd reserverkopie teruggezet, maar deze melding blijft terugkomen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

bedankt.

marcel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-14, 01:00
tierra tierra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: aruba
Berichten: 3
Standaard Geen reservekopie op computer etc.

Ik krijg dezelfde fouten op mijn iPads, kan ook geen reservekopie meer op mijn computer zetten, alleen op ICloud, maar dat wil ik niet.
Krijg ook de meldingen dat beide iPads niet geconfigureerd zijn.
Ik word er gek van!!
Weet iemand raad????
  #3  
Oud 28-09-14, 03:18
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Hebben jullie iTunes al geupdate? zo ja, misschien dat opnieuw installeren helpt.
__________________
Are you ready for this!
  #4  
Oud 28-09-14, 05:30
tierra tierra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: aruba
Berichten: 3
Standaard

Uiteraard, maar het is juist gekomen met de updates van iOS versie 8.0 en 8.02
Hiervoor had met mijn iPads (3 verschillende generaties tm IPad Air, de eerste tel ik niet mee, want dat is 1ste gen.) en mijn iPhones geen enkel probleem met een Back-up op mijn IMac !
Bovendien met de updates blijkt dat diverse programma's soms hangen en dit duurt dan soms wel meer dan 15 seconden, vreemd dat anderen hier geen last mee hebben, want ik lees er nog niets over.
Trouwens ook al herstel en alle andere dingen uitgeprobeerd, niets helpt voor het bovengenoemde probleem.
Graag reactie van iemand die een oplossing weet.
Mvg
Tierra
  #5  
Oud 28-09-14, 23:07
eggert99 eggert99 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 5
Standaard

Ik heb backup voor update teruggezet. Maar blijf melding houden.

Backup maken lukt niet.
By iTunes synch krijg ik de melding bij de laatste stap...

Muziek playlist worden wel bijgewerkt.

Kan verder weinig meldingen over dit probleem vinden.

Gr

Marcel
  #6  
Oud 28-09-14, 23:13
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Long shot...

Zet je taal voorlopig naar Engels...

See what gives...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #7  
Oud 06-10-14, 17:26
revpupnl revpupnl is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik heb dit zelfde probleem gehad zojuist na een aantal keren contact een soort van oplossing gevonden.

Ik kon namelijk ook geen Reserviekopie maken via ITunes maar wel via Icloud (dit zette ik dan aan via de Telefoon)
voor dat je begint met deze in mijn ogen goede oplossing moet je wel zeker zijn dat je via Icloud je contacten en belangrijke notities opgeslagen zijn

ga naar Instellingen> Icloud > en zet hier onder andere contactgevens aan en wat nog meer van toepassing is (ik had zelf onder andere notities aan gevinkt)

wat je ook nog kan doen is gelijk een icloud backup maken door bij de zelfde instellingen naar reservekopie te gaan deze aan te zetten en daaronder gelijk even een kopie laten maken. Hou wel rekening met de beperkte gratis opslag die icloud bied

dus het is misschien wijzer als er veel fotos zijn deze er eerst afte halen door je telefoon met een pc/laptop te verbinden en dan handmatig knippen plakken naar je pc/laptop.

Ok ik heb na een aantal keren contact gehad met Apple dankzij de Senior supervisor zojuist er achter gekomen waar het aan lag.

Het zit hem dus in een corrupte backup die op de telefoon is gezet nadat 8.0 is geïnstalleerd op de telefoon. (dit werkte blijkbaar dan weer wel toen ik terug ging naar 7.1.2 maar dat werkt niet meer sinds 26 sept)

het gebeurd dan ook niet vaak omdat net zoals jij vast google had afgezocht voor een antwoord maar deze topic is de enige die overeen komt met de zoekwoorden

ITunes kan geen reservekopie maken omdat iPhone "naam" nog niet is geconfigureerd.


Ok nu dat je dan een backup heb gemaakt op Icloud en alle belangrijke data op of in de cloud staat of op je pc

moet je dit is proberen:

Ik heb iTunes the Telefoon laten herstellen (gekozen om niet een reservekopie te gebruiken).
Waarna de ITunes in eerste instantie gelijk moeilijk deed (er kwam wel de melding welkom bij uw nieuw iPhone op het scherm).
Ik heb de telefoon los gekoppeld en daarna op de telefoon zelf de installatie afgerond (ik heb mijzelf ook niet ingelogt met mijn apple id).
Nadat ik het wel bekende scherm voorbij kreeg met alle Apple apps ben ik naar instellingen gegaan om mijn icloud gegevens in te voeren.
Hierna kreeg ik netjes (omdat ik deze van te voren had aangezet) alle contact en notities onder andere terug.


Het gaat er dus om dat de Phone terug naar fabriek gaat en hem blanco laat installeren.
Na de installatie ga je terug naar Instellingen>icloud en dan log je in met je Apple ID

(ik kon nadat ik dus die apps op het scherm zag na een blanco installatie weer wel gewoon een reservekopie maken)

de telefoon laad dan automatisch de contact gegevens terug na inloggen

het enige werk wat er nu is is dat je alle apps die je graag gebruikt even handmatig moet downloaden of via iTunes opnieuw op de telefoon plaatsen.

gelukkig is er in whatsapp een backup mogelijkheid ik moest wel even opnieuw aanmelden met mijn telefoonnummer maar na verificatie wist de App dat er een backup online stond vanuit whatsapp zelf deze was 150mb groot en deze was gemaakt op gisteren 00:06 uur dus ik was van vandaag wel wat kwijt maar niets belangrijks

hopelijk is/was je probleem bij deze opgelost

succes
  #8  
Oud 08-10-14, 17:28
eggert99 eggert99 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor de reactie,

Ik heb bovenstaande handelingen verricht.
Iphone kan ik weer synchen enz via iTunes.

bedankt

marcel
  #9  
Oud 10-10-14, 22:04
eggert99 eggert99 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 5
Standaard

Wederom problemen met de reservekopie, maar nu de Taalinstelling van de iPhone6 op Engels gezet en ja hoor, reservekopie loopt netjes door.



Iphone6 configuratie was ok, iCloud backup ook...maar
nu geeft iTunes aan: iTunes kan geen reservekopie maken omdat de iPhone nog niet is geconfigureerd. snap er niets van.


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 oktober 2014 om 21:36 ----------

Na het terugzetten van de Taalinstelling in het Nederlands, lijkt het goed te blijven gaan.
  #10  
Oud 10-10-14, 22:53
revpupnl revpupnl is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard

Je mag niet je Back up (reserve kopie) van icloud halen alleen Contact gegevens en of foto's notities het zit helaas gewoon fout in de Back up zelf ik heb er geen last meer van gehad. ik had zelf al van alles geprobeerd maar het zit gewoon letterlijk in je Persoonlijke reservekopie.

de enige oplossing tot dus ver is:

Schone installatie via ITunes
Op de telefoon verder afmaken niet inloggen met je Apple id en dan gewoon volgende volgende tot je op het hoofdscherm zit (na dat er wordt aangegeven dat je aan de slag kan).
Dan mag je alleen via icloud terughalen je contacten/foto's/notities/alles behalve de daadwerkelijke reservekopie!!! doe je dit wel gaat de telefoon weer in de fout en doet iTunes alsnog moeilijk en kan er opnieuw begonnen worden!

Je hebt er nu alleen werk aan om alles netjes te plaatsen door handmatig via iTunes of via de appstore de gebruikte apps opnieuw te downloaden/installeren.

Ik zei in mijn eerste uitleg dat het maken van een Reservekopie aan te raden was maar dit deed ik uit voorzorg dat je dadelijk niet helemaal niks meer had dus excuses voor de verwarring
  #11  
Oud 10-10-14, 23:02
eggert99 eggert99 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Ik heb een iTunes backup op de pc, en een iCloud backup.

Het lijkt nu goed te werken, afwachten maar en zodra ik wederom problemen ga krijgen, gaan we voor de schone installatie.

Volgende probleem is wel de sleutelhanger, deze kan ik niet autoriseren dmv ander apparaat of beveiligingscode..
  #12  
Oud 15-10-14, 09:54
daanketelaar daanketelaar is offline
• iOS 8.0.1
• 8.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Standaard

Na het omzetten van de taal van Nederlands naar Engels (en de find my phone uit gezet) werkte de reserve kopie direct zonder problemen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS Configuratie probleem didieriphone iPhone algemeen 0 20-02-13 21:04
iPhone 4/ contacten&foto's kwijt nog iOS5 configuratie jpoleunis Muziek, foto & video 3 31-01-12 11:20
Mac OS X: Iphone configuratie programma pevo58 Desktop-applicaties 0 17-02-11 12:27
Iphone 4 kan geen configuratie profielen openen. rickygroeneveld iPhone algemeen 3 31-08-10 17:25
Mail configuratie ds210 iPhone algemeen 2 06-04-08 23:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.