//

Nieuwe Iphone 6 instellen

Nieuwe Iphone 6 instellen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag een Iphone 6 space gray 64 GB besteld. Ter voorbereiding heb ik een vraag mbt het instellen. Ik lees op het forum diverse berichten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-09-14, 19:56
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard Nieuwe Iphone 6 instellen

Vandaag een Iphone 6 space gray 64 GB besteld.

Ter voorbereiding heb ik een vraag mbt het instellen.
Ik lees op het forum diverse berichten over problemen. Als reactie daarop wordt regelmatig gezegd: heb je hem ingesteld als nieuw apparaat of een reservekopie gemaakt.
Momenteel heb ik een 4S en maak regelmatig reservekopieën via Itunes.

Wat kan ik nu het beste doen om de nieuwe Iphone 6 straks in te stellen en bv alle agenda-, contact- en emailgegevens weer up to date te hebben?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-09-14, 20:13
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Ik zou hem instellen als nieuwe telefoon. Vervolgens log je in met je iCloud account zodat Find my iPhone en dergelijke werkt. Dan doorheen alle settings lopen en zo alles tweaken naar wens. Als laatste download je dan de apps die je écht nodig hebt.

Zo heb je terug een nette telefoon. Less = More
  #3  
Oud 30-09-14, 20:14
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Instellen als nieuwe telefoon bedoel je: alles handmatig doorlopen op het moment dat je hem aanzet voor de eerste keer?
  #4  
Oud 30-09-14, 20:17
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

De installatieprocedure gaat dit letterlijk vragen of je het toestel wilt herstellen vanuit een backup OF hem wilt instellen als een nieuwe telefoon. Ik zou dus voor het tweede gaan. Dan heb je ook het minste kans op rare dingen die vanuit je oude backup opnieuw geïnstalleerd worden op je nieuwe telefoon. Batterijproblemen komen meestal door zulke zaken.
  #5  
Oud 30-09-14, 20:21
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Oke, thanks...duidelijk
  #6  
Oud 02-10-14, 01:20
stvh stvh is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Prov. Antwerpen
Berichten: 67
Standaard

Ik heb de back-up laten instellen.
Geen problemen.
__________________
Al meer dan 20 jaar Mac gebruiker en nog steeds tevreden.
  #7  
Oud 02-10-14, 10:00
rkars rkars is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 27
Standaard

Wat is eigenlijk de reden dat mensen een backup terug willen zetten? Met iCloud heb je al je agenda's er toch ook gelijk weer op staan, je kan alle apps/muziek die je hebt gekocht opnieuw downloaden, de enige reden die ik kan bedenken is dat je je email niet opnieuw hoeft te configureren
  #8  
Oud 02-10-14, 10:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rkars Bekijk bericht
...de enige reden die ik kan bedenken is dat je je email niet opnieuw hoeft te configureren
Ik kan nog wel een paar andere redenen bedenken. Zoals alle paswoorden, incl. Wi-Fi toegangscodes, de inhoud van de app Sandboxes, instellingen van apps, instellingen Springboard, enz... enz... enz...
  #9  
Oud 02-10-14, 10:32
rkars rkars is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 27
Standaard

dat zit allemaal (of althans... de wachtwoorden die je benoemd) in keychain. Toen ik mijn macbook een keer mee nam naar het werk zat die ook gelijk op het Wi-Fi dankzij het wachtwoord op de iPad
  #10  
Oud 02-10-14, 10:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rkars Bekijk bericht
dat zit allemaal (of althans... de wachtwoorden die je benoemd) in keychain.
Nee, de inhoud van de app Sandboxes, app instellingen, Springboard instellingen, enz... zitten niet in de iCloud Keychain. Succes verder.
  #11  
Oud 02-10-14, 11:37
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Ik maak geen gebruik van bakups op iCloud, maar wel op mijn Mac via iTunes.
Na de aankoop van mijn nieuwe Iphone 6 heb ik hem aan iTunes gekoppeld en de reservecopie van de vorige iPhone teruggezet. Dit werkt prima. ALLE gegevens, Apps, paswoorden en instellingen van het vorig toestel werden keurig overgezet naar de nieuwe iPhone zodanig dat deze onmiddellijk gebruikt kon worden.
  #12  
Oud 02-10-14, 11:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk bericht
Dit werkt prima. ALLE gegevens, Apps, paswoorden en instellingen van het vorig toestel werden keurig overgezet naar de nieuwe iPhone zodanig dat deze onmiddellijk gebruikt kon worden.
Zo doe ik dat soms een paar keren per week om test iPhones te clonen.
  #13  
Oud 02-10-14, 12:25
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Zo doe ik dat soms een paar keren per week om test iPhones te clonen.
Als er geen "rommel" op de oude iPhone zit, zie ik echt geen reden om het niet op deze manier te doen ! Een back-up dient in principe ook om hem terug te (kunnen) zetten, toch ?
  #14  
Oud 02-10-14, 12:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk bericht
Als er geen "rommel" op de oude iPhone zit, zie ik echt geen reden om het niet op deze manier te doen !
Op mijn iPhones zit geen rommel en al helemaal geen jailbreak restanten.
  #15  
Oud 02-10-14, 12:59
mariameerdijk mariameerdijk is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 26
Standaard

Ik heb ook de back up van m'n iphone 4s via iTunes terug gezet. Alles is gelukt behalve m'n muziek.
Weet iemand hoe ik dat op m'n iphone 6 krijg?
  #16  
Oud 02-10-14, 13:03
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariameerdijk Bekijk bericht
Ik heb ook de back up van m'n iphone 4s via iTunes terug gezet. Alles is gelukt behalve m'n muziek.
Weet iemand hoe ik dat op m'n iphone 6 krijg?
Geen idee. Bij het terugzetten van mijn reservecopie via iTunes werd de muziek gewoon meegenomen.
  #17  
Oud 02-10-14, 13:09
mariameerdijk mariameerdijk is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 26
Standaard

Ik begrijp nu dat ik ze handmatig moet verplaatsen omdat ik ze niet in iTunes heb gekocht. Ik weet alleen nog niet hoe😔
  #18  
Oud 02-10-14, 13:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariameerdijk Bekijk bericht
Ik heb ook de back up van m'n iphone 4s via iTunes terug gezet. Alles is gelukt behalve m'n muziek.
In een iTunes (of iCloud) backup zitten geen deuntjes of apps. Die data wordt gesynchroniseerd. Als je die iPhone 4S ooit met iTunes gesynchroniseerd (let op het woord "synchroniseren"!) hebt dan wordt die data ook terug gesynchroniseerd naar een nieuw toestel. Een manuele backup maken is niet voldoende.
  #19  
Oud 02-10-14, 13:11
mariameerdijk mariameerdijk is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 26
Standaard

Oké. Ze staan nog wel in iTunes als ik m'n iPad aansluit, weet jij hoe ik die via iTunes op m'n iphone krijg?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2014 om 13:26 ----------

Ik heb de iphone 4s niet gesynchroniseerd, alleen een back-up gemaakt, de iPad wel, vandaar dat de muziek en beltonen daar wel in staan
  #20  
Oud 02-10-14, 20:24
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariameerdijk Bekijk bericht
Oké. Ze staan nog wel in iTunes als ik m'n iPad aansluit, weet jij hoe ik die via iTunes op m'n iphone krijg?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2014 om 13:26 ----------

Ik heb de iphone 4s niet gesynchroniseerd, alleen een back-up gemaakt, de iPad wel, vandaar dat de muziek en beltonen daar wel in staan
Als je de iPhone synchroniseert met iTunes, opletten dat het vakje alle muziek synchroniseren is aangevinkt... Dat was bij mij ook al eens de oorzaak dat muziek niet werd overgezet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak blijft na instellen nieuwe iPhone Urbanfoto iPhone algemeen 6 15-08-13 18:02
iphone 4 instellen voor nieuwe koper? pdavie2311 iPhone algemeen 18 17-09-12 11:54
oude reservekopie van iPhone verwijderen en nieuwe instellen colin_kuijntjes iPhone algemeen 4 05-09-12 21:35
iPhone als nieuwe iPhone instellen app 's kwijt? nance30 iPhone Apps 5 01-10-11 13:06
Nieuwe theme instellen Schepe Archief 2 07-01-10 14:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:39.