Gezin en contacten delen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zojuist voor iedereen binnen ons gezin een eigen id gemaakt en wij delen nu ook ieders agenda, de vraag is hoe kunnen wij ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Gezin en contacten delen
Ik heb zojuist voor iedereen binnen ons gezin een eigen id gemaakt en wij delen nu ook ieders agenda, de vraag is hoe kunnen wij nu de contacten delen want ik kan dit nergens terugvinden
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Het antwoord is dat je iCloud contacten niet automatisch kan delen zoals agenda's. Je kan de contacten wel selecteren en dan per Mail, Messages of AirDrop naar iemand anders sturen.
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor de hulp maar inmiddels heb ik een manier gevonden hoe de contacten wel te delen zijn door eenvoudig het hoofdaccount toe te voegen en alleen de contacten aan te vinken.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Jouw antwoord is mij niet duidelijk. Kun je daarin iets meer omschrijving geven in welke menu's je dit doet? Ik gebruik CardDav.
|
||||
|
||||
Je moet dan naar instellingen, mail, contacten, agenda. Dan voeg account toe -> Google. Vul hier het google account in wat je gebruiken wilt om contacten mee te delen. Kies vervolgens alleen voor de functie 'contacten' en zet agenda en mail uit.
Doe dit op elk toestel waarvan je wilt dat de contacten dmv dat Google account gesynchroniseerd worden. Let op; Google synchroniseert niet alle velden van een contact kaart van iOS. Ik heb daarom voor iCloud gekozen om contacten te synchroniseren, op dezelfde manier als @Vinceger heeft gedaan. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Graag gedaan
Ben benieuwd of het je naar je zin is zo! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Alle velden worden synchroon gehouden naar de iPhone van mijn vrouw. De wijzigingen worden op mijn iPad gedaan. Werkt prima! |
|
|||
|
|||
Contacten delen
Beste,
Ik volg het nog niet hellemaal. Ik wil graag contacten delen tussen een paar in een family share opgenomen iphones/ipads. Liefst zonder tussenkomst van google. Lukt dat nu met alleen icloud? En zo ja hoe? Marco |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iCloud delen met gezin probleem | jayjedi | iCloud | 3 | 02-10-14 16:53 |
Tomtom en delen met gezin | iphonedirk | iPhone Apps | 3 | 01-10-14 11:36 |
Contacten delen via bericht | DjTom | iPhone algemeen | 2 | 10-01-13 22:43 |
Contacten delen | ~boi | Archief | 2 | 02-12-08 17:14 |
|
|