//

iPhone batterij (plots) zeer slecht?

iPhone batterij (plots) zeer slecht? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, mijn iphone 5s is nu 13 maand oud en tot gisteren nooit klagen gehad over de batterij. Gisteren echter gemerkt dat het batterijpercentage zichtbaar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-12-14, 22:36
KennyV KennyV is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard iPhone batterij (plots) zeer slecht?

Hallo,

mijn iphone 5s is nu 13 maand oud en tot gisteren nooit klagen gehad over de batterij. Gisteren echter gemerkt dat het batterijpercentage zichtbaar daalt..

Gisterenavond volledig opgeladen (100%) en voor het slapengegaan lader uitgetrokken en in vliegtuigmodus gezet. Vanmorgen echter volledig leeg en batterij icoontje op scherm

Nu is hij terug opgeladen maar als ik 5mins surf, ben ik 10% kwijt.

Ook vandaag gemerkt dat hij niet meer wil opstarten (batterij icoontje) maar als ik 5 mins nadien hem terug opzet, dat hij dan wel normaal start, vraag pincode en ik zie batterij op 20% staan; echter bij ingeven pin valt scherm al weg en na terug aanzetten terug batterij icoontje..

Wat is hier aan de hand? Ik zou denken batterij kapot maar het lijkt me echt vreemd dat een batterij van de ene op de andere dag plots zo slecht wordt?

Ik wil gerust een nieuwe batterij kopen maar zou graag even weten of jullie denken dat het de batterij is en niet één of ander gekend hardware probleem.

Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-12-14, 10:15
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KennyV Bekijk bericht
Hallo,

mijn iphone 5s is nu 13 maand oud en tot gisteren nooit klagen gehad over de batterij. Gisteren echter gemerkt dat het batterijpercentage zichtbaar daalt..

Gisterenavond volledig opgeladen (100%) en voor het slapengegaan lader uitgetrokken en in vliegtuigmodus gezet. Vanmorgen echter volledig leeg en batterij icoontje op scherm

Nu is hij terug opgeladen maar als ik 5mins surf, ben ik 10% kwijt.

Ook vandaag gemerkt dat hij niet meer wil opstarten (batterij icoontje) maar als ik 5 mins nadien hem terug opzet, dat hij dan wel normaal start, vraag pincode en ik zie batterij op 20% staan; echter bij ingeven pin valt scherm al weg en na terug aanzetten terug batterij icoontje..

Wat is hier aan de hand? Ik zou denken batterij kapot maar het lijkt me echt vreemd dat een batterij van de ene op de andere dag plots zo slecht wordt?

Ik wil gerust een nieuwe batterij kopen maar zou graag even weten of jullie denken dat het de batterij is en niet één of ander gekend hardware probleem.

Bedankt!
Bel Apple en vraag wat zij kunnen betekenen voor je...
  #3  
Oud 27-12-14, 10:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KennyV Bekijk bericht
Wat is hier aan de hand? Ik zou denken batterij kapot maar het lijkt me echt vreemd dat een batterij van de ene op de andere dag plots zo slecht wordt?
De accu van een iPhone 5s zou na één jaar nog niet defect mogen zijn. Tenzij je de accu regelmatig mishandelt. Probeer eerst eens om de accu een keer of twee te kalibreren:

De batterij van je iPhone of iPad kalibreren voor een betere batterijduur | appletips
  #4  
Oud 27-12-14, 14:19
KennyV KennyV is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

Heb zonet eens een restore uitgevoerd als nieuwe iPhone; geen idee of het kan helpen maar dan is een hangende app alvast uitgesloten.

Batterij mishandelen? Zou niet weten hoe je dat moet doen buiten opladen..
Door de week laad ik hem overdag op (hangt aan mijn pc voor sync met outlook) en in het weekend gaat die geregeld door tot hij bijna leeg is (in de week bijna nooit).

Ik heb inmiddels een vervang 5S te pakken waarmee ik echt kan werken. Als het probleem er nog is, ga ik hem maandag terugbrengen naar de winkel ipv er zelf te proberen een nieuwe batterij in te steken (kost wel niet veel maar als het nog garantie is, zou het wat gek zijn...)

Edit: een "trickle charge" (= hercalibratie) via sys-lite app deed ik geregeld; dit lijkt hetzelfde te zijn als een "hercalibratie"?
  #5  
Oud 27-12-14, 15:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KennyV Bekijk bericht
Batterij mishandelen? Zou niet weten hoe je dat moet doen buiten opladen..
Door de week laad ik hem overdag op (hangt aan mijn pc voor sync met outlook) en in het weekend gaat die geregeld door tot hij bijna leeg is (in de week bijna nooit).
Continue opladen aan de USB-poort van een Windowsbak met een laadstroom die 50% te laag is, is een goed voorbeeld van mishandeling. Succes verder.
  #6  
Oud 27-12-14, 16:18
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

ow is dat zo timosha ? ik dacht dat de laadstroom van een iphone ook een curve was die bij gehele ontlading maximaal is en hoe voller de accu hoe lager de laadstroom wordt .

Dus mishandeling lijkt me niet aan de orde aan een windows bak alleen duurt het gewoon "bij algehele ontlading van de accu" flink wat langer voordat de accu de 100% bereikt

Maar bij een accu die nog 50% vol is maakt het geen fluit uit.

Dacht ik
  #7  
Oud 27-12-14, 16:40
KennyV KennyV is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

sorry maar ik geloof niet dat dit je batterij "martelen" is.
Door lager ampèrage ga je trager laden maar kan volgens mij geen kwaad voor je batterij (ik heb het alvast ook zo gedaan sinds mijn iPhone 3GS en heb intussen nog een 4 en 5 gehad en nooit problemen met batterij gehad)

+ stel nu dat het nog zo is, waarom dan van de ene dag op de andere dit fenomeen? Eergisteren kon ik nog meer dan een ganse dag verder zonder bijladen en vrij stevig gebruik; vanaf gisteren kan ik zelf geen nacht (8u) meer in vliegtuigmodus...

Een batterij sterft bij mijn weten geleidelijk aan; elke laadbeurt verlies je wat maar niet 90% in één ruk.

Anyhow, hier alvast een update:
* ik mag hem terugbrengen naar de winkel (is 2 jaar garantie dus heb geluk)
* nu hij als 'nieuwe iphone' geconfigureerd staat lijkt het probleem van de baan Ik zit al een half uur op 100%.. Beetje te vroeg misschien om nu al te zeggen dat het opgelost is maar ziet er voorlopig goed uit, ik laat hem nog tot morgenvroeg in vliegtuigstand staan en hoop dat hij nog steeds > 90% is. Zoja, dan terug backup restoren en hopen dat het probleem er niet opnieuw is
  #8  
Oud 27-12-14, 17:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
ow is dat zo timosha ? ik dacht dat de laadstroom van een iphone ook een curve was die bij gehele ontlading maximaal is en hoe voller de accu hoe lager de laadstroom wordt .
De chemische samenstelling van een Lithium-Polymer cel (3.7 - 4.2 V) vereist een laadstroom van 0,75 - 1C. Misschien is dat wel de reden dat de originele Apple iPhone lader een laadstroom levert van 1.000 mA. Of dat een Mac de standaard USB-stroom van 500 mA verhoogt met 500 mA tot 1.000 mA als een iPhone gevonden wordt op de USB-bus.

Een LiPo cel mag je niet verwarren met een NiCd, NiMh (1.2 - 1.4 V) of zelfs een Pb cel (2.0 V). Maar daar is a zoveel over geschreven dat ik het hier bij ga laten.
  #9  
Oud 27-12-14, 17:59
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

hier alles wat je wilt weten over een LIPO accu
ALLES OVER LIPO ACCU'S, LADEN EN GEBRUIK
en verder laad ik het erbij ;-)
  #10  
Oud 27-12-14, 18:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
hier alles wat je wilt weten over een LIPO accu
....
...voor modelautootjes. Bedankt voor de link.
  #11  
Oud 28-12-14, 17:11
KennyV KennyV is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

vervolg (en eindconclusie): ook met nieuw leeg ios hetzelfde probleem => gaat morgen terug naar de winkel.

Vanop heden dus beter 'kortstondig' aansluiten op laptop voor sync (of misschien dan gewoon beter Wi-Fi sync gebruiken?) en gewoon opladen via een lader?
  #12  
Oud 29-12-14, 00:32
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Zou ik doen ja, tenzij jouw pc een usb-poort heeft die het amperage kan verhogen (sommige laptops hebben dit maar dan staat dat er duidelijk op)
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)
  #13  
Oud 29-12-14, 22:16
KennyV KennyV is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

Ik zou denken van niet, staat er alvast niet op (heb een dell latitude e5520); weeral iets bijgeleerd :$

Hij is vandaag binnengebracht in de winkel; binnen de 2 weken zou die hersteld moeten zijn
  #14  
Oud 30-12-14, 18:20
ezdeez1 ezdeez1 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem ! Ook de Iphone ingeleverd
  #15  
Oud 17-01-15, 14:45
KennyV KennyV is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ezdeez1 Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem ! Ook de Iphone ingeleverd
heb jij hem al terug?
Hier al 3tal weken binnen en nog steeds geen nieuws. Status "in behandeling bij een technieker"
  #16  
Oud 17-01-15, 21:06
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ik heb ineens, out of the blue, hetzelfde probleem met de accu.

Maar.... ik heb het op mijn iphone 4s én ook op een gewone 4!

Als ik bij algemeen - verbruik kijk zie ik diverse malen iets over Safari staan.

Is er soms, zoals eerder ook wel gebeurde, een verborgen "fix" toegepast die brak is?

Twee telefoons vind ik verdacht, temeer omdat de gewone 4 nog op IOS 7 draait.

Timosha, kom er maar in
  #17  
Oud 20-01-15, 20:39
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Graag weer doorgaan on-topic. En wel lief blijven voor elkaar
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #18  
Oud 20-01-15, 21:04
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Quote: Een batterij sterft bij mijn weten geleidelijk aan;-......

Volgens mij kan een batterij ook in eens stuk gaan. Mijn auto accu bv geeft wel nog 12 volt dus voldoende om radio en binnenverlichting te laten branden, maar hij geeft niet genoeg ampère om de auto te starten. En dit gebeurde van de een op andere dag. Bij een batterij idem dito, hij levert misschien wel 3,7V maar niet genoeg mA om je telefoon fatsoenlijk te laten draaien/opstarten. Bij het opstarten van Apps of spelen van een spel wanneer je iphone meer mA nodig heeft en je batterij dit niet kan lever valt je iPhone uit.
  #19  
Oud 21-01-15, 08:53
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

@fair4u, ik wil je verhaal geloven, maar ik heb het juist bij 2 verschillende iPhone's met verschillende IOS-versies.
Daarom denk ik, net als de TS, aan iets anders.

Bedankt iig voor je input.

Nog geen ½ dag gaat ie mee, en ik doe er nauwelijks iets mee....
  #20  
Oud 21-01-15, 08:58
KennyV KennyV is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
@fair4u, ik wil je verhaal geloven, maar ik heb het juist bij 2 verschillende iPhone's met verschillende IOS-versies.
Daarom denk ik, net als de TS, aan iets anders.

Bedankt iig voor je input.

Nog geen ½ dag gaat ie mee, en ik doe er nauwelijks iets mee....
bij mij was het nog erger, vliegtuigmodus kon hij over de nacht heen niet halen. 100 => 100 naar *uit* op +-7u vliegtuigstand en scherm continu uit.

Als alles (Wi-Fi-4g-BT) aan stond, kon ik 'al werkend' er max een half uur mee doen (100 => toestel dat uitvalt en batterij icoon toont)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zeer slecht Wi-Fi snelheid nieuwe iphone 5S Guest-20180926152807 iPhone algemeen 14 23-04-14 14:24
iOS 7.0.4 batterij zeer slecht Cliffiphone4 iPhone algemeen 192 17-12-13 15:17
zeer slecht bereik dekking (Iphone 4) incl Vodafone TLRSky Vodafone 4 23-06-11 15:56
geen / zeer slecht bereik thijsotjuh iPhone algemeen 3 13-05-11 07:40
T-mobile zeer slecht bereik iphoneden Archief 3 24-12-09 20:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:39.