//

Iphone met waterschade aan de oplader?

Iphone met waterschade aan de oplader? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Gister is mijn iphone in de wc gevallen. Ik heb hem er gelijk binnen enkele seconden uitgehaald, afgedroogd met wc papier en daarna een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-04-15, 15:45
epwes epwes is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2015
Berichten: 2
Standaard Iphone met waterschade aan de oplader?

Hallo,

Gister is mijn iphone in de wc gevallen. Ik heb hem er gelijk binnen enkele seconden uitgehaald, afgedroogd met wc papier en daarna een nacht in de rijst gelegd. Hij heeft het vanaf toen al de hele tijd gedaan. Ik heb toen de telefoon aan en uit gezet en dat werkte ook nog.

Het enige wat ik niet heb geprobeerd is het opladen van het toestel, omdat ik bang ben dat dit kortsluiting zou kunnen veroorzaken. Ik heb mijn telefoon echter al wel aan en uit gezet, dus dan zou die kortsluiting toch allang opgetreden moeten zijn?

Kan het kwaad om mijn iphone aan de oplader te leggen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-04-15, 15:49
Dantis Dantis is offline
• iOS 8.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oost Souburg (zeeland)
Berichten: 230
Standaard

Ik zou hem nog even laten drogen zeker 2 dagen dan weet je het zeker dat er verder geen schade is.
  #3  
Oud 12-04-15, 15:50
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epwes Bekijk bericht
Hallo,

Gister is mijn iphone in de wc gevallen. Ik heb hem er gelijk binnen enkele seconden uitgehaald, afgedroogd met wc papier en daarna een nacht in de rijst gelegd. Hij heeft het vanaf toen al de hele tijd gedaan. Ik heb toen de telefoon aan en uit gezet en dat werkte ook nog.

Het enige wat ik niet heb geprobeerd is het opladen van het toestel, omdat ik bang ben dat dit kortsluiting zou kunnen veroorzaken. Ik heb mijn telefoon echter al wel aan en uit gezet, dus dan zou die kortsluiting toch allang opgetreden moeten zijn?

Kan het kwaad om mijn iphone aan de oplader te leggen?

Je zou het eventueel kunnen proberen, het vocht moet zeker al uitgetrokken zijn.

Laat het even weten of het gelukt is ja of nee
  #4  
Oud 12-04-15, 16:28
epwes epwes is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2015
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 Bekijk bericht
Je zou het eventueel kunnen proberen, het vocht moet zeker al uitgetrokken zijn.

Laat het even weten of het gelukt is ja of nee
Het opladen werkt tot nu toe gewoon! Morgen voor de zekerheid maar wel even langs de monteur om te checken of alles aan de binnenkant er nog goed uit ziet. Ik heb geluk gehad geloof ik!
  #5  
Oud 12-04-15, 16:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epwes Bekijk bericht
Morgen voor de zekerheid maar wel even langs de monteur om te checken of alles aan de binnenkant er nog goed uit ziet.
Dan vraag maar aan de monteur om het toestel ultrasoon te reinigen. Dat zal wel nodig zijn na dat rijstgedoe om corrosie te vermijden.
  #6  
Oud 12-04-15, 19:38
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Timosha heeft gelijk, anders gaat het " roesten " van binnen.
Reageren

Labels
kortsluiting, opladen, waterschade



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ligt het aan de telefoon of aan de oplader? kim121009 iPhone accessoires en onderdelen 7 29-05-14 19:17
iPhone scrolt/swiped minder soepel aan de oplader met iOS7 KiloDiesel iPhone algemeen 2 30-09-13 19:30
iPhone gaat alleen aan met de oplader yasinoo32 iPhone algemeen 32 29-08-13 14:00
Iphone 4 alleen in oplader aan en wil niet via pc usb aan Dylanp iPhone algemeen 5 21-08-13 07:48
Iphone werkt alleen aan oplader iVoodoo iPhone algemeen 2 16-07-09 16:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.