Trage app downloads iPhone 6S Plus discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een probleem met de apps en m'n iPhone 6S Gisteren de back-up van mijn iPhone 6 op de 6S gezet. Dit ging vrij ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Trage app downloads iPhone 6S Plus
Ik heb een probleem met de apps en m'n iPhone 6S
Gisteren de back-up van mijn iPhone 6 op de 6S gezet. Dit ging vrij vlot en de apps begonnen te laden. Het duurde al langer dan normaal, maar heb het een nacht laten bijwerken. Deze ochtend stond ik op en de apps waren nog niet allemaal gedownload. iPhone terug gereset en begonnen zonder back-up terug te zetten. De begin configuratie doorlopen en wil mijn apps installeren maar het downloaden gaat nog steeds heel traag. Zowel op Wi-Fi of 4G duurt het makkelijk een uur om een app van 50mb te downloaden. Als je verschillende apps wil downloaden, zie je het helemaal niet meer vooruit gaan. Alle andere functies werken perfect. Op het internet surfen gaat zeer snel, dus ik vermoed niet dat het niet licht aan mijn internetverbinding. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Edit: blijkbaar zijn de app downloads nu op al mijn apparaten zeer traag. Ik vermoed dat het dus iets te maken heeft met mijn Apple id? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Configureer voor een test eens de DNS servers van OpenDNS in de router:
http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...eem-apple.html Na de configuratie de Mac/PC herstarten om de DNS cache leeg te maken. |
#3
|
|||
|
|||
Hier hetzelde met iphone 6 en ipad air 2, beide ios9. Heb op andere fora gezien dat nog mensen het probleem hebben.
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2015 om 17:21 ---------- En daarnet eens geprobeerd via itunes op pc, zelfde probleem. |
#4
|
|||
|
|||
Citaat:
Zelfs als ik op 4G met goede ontvangst blijft het heel traag gaan. |
#5
|
|||
|
|||
|
#6
|
|||
|
|||
Als ik via de 6s plus een update doe voor een app= retetraag gaat dat. Das niet op de normale snelheid. Denk dat Apple mss mee een probleempke zal zitten? Want normaal ga een app updaten zeker een kleine zeer snel en nu ist een slak.
|
#7
|
|||
|
|||
Het vreemde is dat de iPhone 6S van mijn vrouw geen problemen heeft. Deze haalt de apps gewoon binnen aan normale snelheid...
Dan zullen we maar enkele dagen afwachten en hopen dat het probleem zich vanzelf oplost. |
#8
|
||||
|
||||
Hier op ieder apparaat last van, lijkt me bij Apple zelf te liggen. Voor het IOS9.0.1 losse bestand duurt dat voor 2GB in de iTunes Store meer dan 10u. Daar ga ik niet aan beginnen. Dat is hier is hier al een paar dagen.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm |
#9
|
|||
|
|||
10 uur??? Als het aan Apple zou liggen zou toch iedereen er last van moeten hebben en ik heb vanavond nog de volledige 9.0.1 gedownload. 23 minuten.
|
#10
|
|||
|
|||
De iOS update in 10 uur ken ik alleen maar van de avond van de launch. En dan alleen van het UPC/Ziggo netwerk. De oplossing dan is inderdaad (bij mij) het aanpassen van de DNS.
Geen gebruik maken van de UPC?Ziggo dns maar die van Google of OpenDNS |
#11
|
|||
|
|||
Ik dacht ook in eerste instantie aan een DNS probleem. Ziggo/UPC is een zusje van Telenet (België). Beiden zijn onderdeel van Liberty Global. En die volidioot die vroeger CTO van UPC was is nu CTO van Telenet.
|
#12
|
|||
|
|||
Het probleem lijkt opgelost sinds deze ochtend. Apps downloaden terug zoals het hoort.
|
#13
|
|||
|
|||
|
#14
|
||||
|
||||
En opnieuw werken de ipsw.me links voor mij niet (nu iOS 9.0.2)
Voorbeeld: https://a248.e.akamai.net/7/248/51/2...2_Restore.ipsw Kunnen andere (niet-)Ziggo klanten dit wel downloaden? (ik gebruik GEEN Ziggo DNS)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other! |
#15
|
|||
|
|||
Ik zie dat het bijna allemaal Belgische reacties zijn ivm het traag downloaden uit de App Store. Zijn jullie soms bij Proximus ? Want daar ligt het probleem. Daar zijn al verschillende draden over te vinden op het www, en Proximus zou aan een oplossing werken. Maar het is duidelijk dat ze op de piekuren ergens foefelen met de downloadsnelheid voor de Apps.
|
#16
|
|||
|
|||
Citaat:
De apps downloaden gaan terug zoals het hoort. |
#17
|
|||
|
|||
|
#18
|
||||
|
||||
Ziggo bakt er nog steeds niet veel van.
Ondanks een 120 Mbps verbinding in ruim een half uur pas een halve gigabyte binnen van de 6GB grote El Capitan installer... Aangezien het een MAS download is, is er vast geen directe link die ik op een PC kan met een downloadmanager met meerdere streams tegelijk kan downloaden |
#19
|
||||
|
||||
Citaat:
https://trac.torproject.org/projects/tor/ticket/13777 (met "http" ipv "https" protocol kan ik ze wel downloaden) En ook hier is het nog even twijfelachtig of het wel aan Ziggo ligt; na een reset van mijn router was de 6 GB in een paar minuten volledig binnen. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Trage installatie/update apps in App Store | macamba | iPhone Apps | 0 | 09-11-11 15:15 |
|
|