//

Iphone 6 "lost" gekocht

Iphone 6 "lost" gekocht discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Een tijdje geleden heb ik een iphone 6 2de hands gekocht. Ik heb hier natuurlijk best veel geld inzitten en ik kwam erachter ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-10-15, 22:23
thomas123999 thomas123999 is offline
 
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 1
Question Iphone 6 "lost" gekocht

Beste leden,

Een tijdje geleden heb ik een iphone 6 2de hands gekocht. Ik heb hier natuurlijk best veel geld inzitten en ik kwam erachter tijdens het activeren van de telefoon met simkaart dat ik een melding krijg met de volgende mededeling:
Dit is een kwijtgeraakte Iphone die is gewist. Log in met de Apple ID die is gebruikt om deze Iphone te wissen.

Bericht van de eigenaar:
This Iphone has been lost. Please call me, met een nummer.

Nadat ik dit nummer heb opgezocht blijkt deze persoon dus in Amerika te wonen, ik dat nummer gebeld maar het nummer is nietmeer in gebruik... Ik had toen ik de Iphone de IMEi code opgezocht op meerdere sites ook op stopheling enzo maar hierop was die niet aangegeven als gestolen dus ik kon dit naar mijn mening toch niet weten. Iemand een idee wat ik nu moet/kan doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-15, 22:35
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Dit is heel vervelend, maar je hebt een gestolen iPhone gekocht. Sites als stopheling geven natuurlijk alleen in Nederland gestolen spullen weer, dus dat zegt niet alles. Bij aankoop moet je dus eigenlijk al controleren of Find My iPhone is uitgeschakeld en of je het toestel kan activeren met je simkaart. Ik ben bang dat je nu een toestel hebt gekocht dat je niet kan gebruiken. En een toestel terugbezorgen in Amerika zal nogal lastig worden.
  #3  
Oud 06-10-15, 22:55
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Apple bellen en uitleggen, maar waarschijnlijk kan je het wel vergeten.
Of je moet kunnen achterhalen via het telefoonnummer of er een naam te traceren is.
  #4  
Oud 06-10-15, 23:05
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Had je geen telefoonnummer of adres van wie je hem gekocht hebt?

Eens terug gaan en dat kereltje aan zijn kapstok hangen zou ik doen.

Ik denk dat er nog wel een manier is om een iPhone in "gestolen" modus te resetten, maar dat is dan wel illegaal denkek (of niet?) - in het unlock forum zitten er misschien wel een paar kenners die je kunnen helpen daarmee denk ik.
  #5  
Oud 07-10-15, 00:31
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Wat vervelend dat jou dat is overkomen, helaas heb je nu niks aan de iPhone en is die alleen te gebruiken voor de onderdelen. En wat betreft het verwijderen van deze id lock,als dat al mogelijk is ( volgens mij kan alleen Apple een id lock resetten ) zal denk ik niemand hier in het forum je helpen om de iCloud lock van een 'gestolen' iPhone te verwijderen/resetten.
  #6  
Oud 07-10-15, 09:39
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Ik meende zo wel iets gelezen te hebben in het unlock forum, of subtiele hints ernaar... Mag misschien niet besproken worden openbaar, maar stel daar eens deze vraag en je zal misschien wel een PM krijgen met eventuele oplossingen.
  #7  
Oud 07-10-15, 09:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Ik meende zo wel iets gelezen te hebben in het unlock forum, of subtiele hints ernaar...
Ja, hier op het forum heeft iemand een tijdje iCloud Activation Unlocks aangeboden in het Unlock forum. Die berichten werden echter door een moderator verwijderd.

Alleen Apple kan een iCloud Activation Lock verwijderen. In juni 2014 werden van mij twee (2) test iPhone 5 gestolen in Holland. Die toestellen zijn nog altijd geblokkeerd. Twee weken geleden ben ik naar aanleiding van de aankoop van nieuwe iPhones eens in ons Apple Support Profile gaan kijken. Ik zag toen dat er voor die gestolen iPhones regelmatig "self support tickets" wordt aangemaakt. De laatste keer op 15 september 2015. Apple doet daar natuurlijk niets mee.
  #8  
Oud 07-10-15, 10:01
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Ha ok dat weten we dan ook weer!

Dit is misschien lichtjes off-topic timosha, maar toen ik even in mijn iTunes aant browsen was in mijn Apple ID settings vond ik een geschiedenis van mijn iPhones die onder mijn Apple ID geregistreerd stonden ofzoiets.... Kweet niet meer precies bij welk menu of welke optie dat was, maar al mijn iPhones van de afgelopen 5-6 jaar stonden daar met datum van activatie dacht ik... Ik heb die allemaal "verwijderd" aangezien die toch allemaal verkocht zijn... Kon dit mogelijks een of ander gevolg hebben voor mijzelf of voor de koper indien een van ons daar eerder van op de hoogte was?
  #9  
Oud 07-10-15, 10:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Kon dit mogelijks een of ander gevolg hebben voor mijzelf of voor de koper indien een van ons daar eerder van op de hoogte was?
Nee, dat heeft geen gevolgen voor u of de koper(s).
  #10  
Oud 07-10-15, 19:42
thomas1239999 thomas1239999 is offline
 
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 2
Unhappy

Dus ik ben nu eigenlijk kort gezegt mijn geld kwijt en de ***. Persoon waarvan ik hem heb gekocht antwoord natuurlijk niet op mijn mails of niks. Weet iemand of ik een mail naar apple kan sturen? Iemand die met iets soortgelijks te maken heeft of me iets verder kan helpen zodat ik miss toch iets kan bereiken?
  #11  
Oud 07-10-15, 19:48
thomas1239999 thomas1239999 is offline
 
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 2
Question Iphone 6 cloud lock permanent verwijderen

Beste leden,

Onlangs heb ik een achteraf blijkbaar "lost" iphone gekocht. Het nummer van de eigenaar dat erbij staat is echter niet meer in gebruik. ik had toen ik de telefoon kocht wel sites met imei check gedaan maar hierop kwam die niet als gestolen uit dus ik dacht prima. De telefoon komt uit Amerika dus contact opnemen met de eigenaar wordt nogal moeilijk. Iemand een idee hoe ik de lock kan omzeilen dat ik nog iets met de telefoon kan want ik heb er natuurlijk ook best veel geld inzitten. Of iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken met bellen naar apple hoe ik enige kans heb de telefoon zelf te kunnen houden ofzo?
  #12  
Oud 07-10-15, 20:29
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Tja, bekijk het van de andere kant. Jij hebt een gestolen iPhone gekocht. Ik zou het heel erg vreemd vinden als de beveiliging zomaar er af te halen zou zijn.
Niet om lullig te doen, maar jij hebt je niet verdiept in de mogelijke problemen die je kunt hebben bij een tweedehands toestel. Jij hebt niet de controles uitgevoerd die nodig zijn bij een tweedehands toestel.
Dat je je geld kwijt bent, zou ik niet op blijven hameren, dat is een eigen keuze geweest. Hoe lullig het ook is. Iets met billen, branden en blaren.

Zoals ik al eerder schreef, je zou Apple klantenservice kunnen bellen en uitleggen, maar ik geef je echt heel weinig kans. Zij moeten er van uitgaan dat jij niet de rechtmatige eigenaar bent. Ze zullen je niet op je blauwe ogen geloven (en terecht).
Misschien (ik kan het me niet voorstellen, maar misschien) dat ze op een of andere manier een bericht kunnen sturen naar het apple-id van de originele eigenaar. Maar ook de kans daarop is denk ik nihil en wellicht nog kleiner.
  #13  
Oud 07-10-15, 21:44
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Al contact opgenomen met de verkoper?
  #14  
Oud 07-10-15, 21:55
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Dit komt me bekend voor, je hebt al eerder een topic aangemaakt. En nee we kunnen niks. Toestel is niet voor niks geblokkeerd. Voortaan goed kijken of het toestel gelocked is.

Het beste is om met Apple contact op te nemen. Mocht het een iPhone 4 zijn, kan je hem nog wel als iPod gebruiken. Maar de vraag is alleen, hoe?

Succes
__________________
  #15  
Oud 07-10-15, 22:09
niven10 niven10 is offline
• iOS 12.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Private
Berichten: 307
Standaard

Heel heel misschien dat dit kan helpen maar dit werkt alleen op de iOS versies: 8.1.3 / 8.1.2 / 8.1.1.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=uSrOGN6K4To
__________________
iPhone 7 32 GB zwart / Apple Watch 4 Nike+ Aluminium 44mn
  #16  
Oud 08-10-15, 01:35
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niven10 Bekijk bericht
Heel heel misschien dat dit kan helpen maar dit werkt alleen op de iOS versies: 8.1.3 / 8.1.2 / 8.1.1.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=uSrOGN6K4To
Je zou moeten weten wat je nu stuurt. Dit is geen bypass en het zal helemaal niet werken. Nutteloos..
  #17  
Oud 08-10-15, 09:15
niven10 niven10 is offline
• iOS 12.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Private
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Je zou moeten weten wat je nu stuurt. Dit is geen bypass en het zal helemaal niet werken. Nutteloos..
U heeft volgens mij niet eens de tijd genomen om het filmpje te bekijken...
  #18  
Oud 08-10-15, 12:32
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niven10 Bekijk bericht
U heeft volgens mij niet eens de tijd genomen om het filmpje te bekijken...
  #19  
Oud 08-10-15, 12:33
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ook ik kan je vertellen dat dat niet werkt, na een reset zal echt geen gevens van de vorige eigenaar instaan bij Facetime en al zeker niet zijn mail adres en wachtwoord.
  #20  
Oud 08-10-15, 13:07
niven10 niven10 is offline
• iOS 12.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Private
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Ook ik kan je vertellen dat dat niet werkt, na een reset zal echt geen gevens van de vorige eigenaar instaan bij Facetime en al zeker niet zijn mail adres en wachtwoord.
Het gaat erom dat ten minste weer, in het UI komt dan ben je iedergeval een stapje verder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3gs "geen service"/"zoeken.." zozamis Unlock 10 21-12-11 20:48
Windows: "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? SpiritMuse iTunes 5 27-06-11 21:00
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 19:03
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 19:28
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 14:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:53.