//

configureer persoonlijke hotspot

configureer persoonlijke hotspot discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ofschoon er veel geschreven is over de persoonlijke hotspot heb ik nergens het juiste antwoord op mijn probleem met de Iphone 5 kunnen vinden. Wanner ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-01-16, 10:21
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard configureer persoonlijke hotspot

Ofschoon er veel geschreven is over de persoonlijke hotspot heb ik nergens het juiste antwoord op mijn probleem met de Iphone 5 kunnen vinden. Wanner ik ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel data netwerk > Persoonlijke hotspot en daar een gebruikersnaam invul en weer terug ga nar het vorig scherm staat er onder Mobiel datanetwerk Configureer persoonlijke hotspot. Als ik hierop klik krijg ik de mededeling dat ik contact moet opnemen met Carrier om persoonlijke hotspot voor deze account te activeren. Ik neem aan en heb contact opgenomen met Ziggo, die mij vertelden dat hotspot mogelijk is met mijn mobiele abonnement, maar dat ze mij niet verder kunnen helpen. Wie kan mij advies geven. Overigens gebruik IOS versie 9.2.1
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-01-16, 10:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luistervinkje Bekijk bericht
Ik neem aan en heb contact opgenomen met Ziggo, die mij vertelden dat hotspot mogelijk is met mijn mobiele abonnement, maar dat ze mij niet verder kunnen helpen.
Of je de persoonlijke hotspot al dan niet kan gebruiken beslist de provider. Indien de persoonlijke hotspot mag gebruikt gebruikt worden dan staat dat in de "carrier bundle".

De "carrier bundle" wordt door de provider, via Apple, naar het toestel gestuurd. Ziggo zou je dus als provider wel moeten kunnen helpen. Kijk eens na welke "carrier bundle" er geïnstalleerd is:

Settings- > General -> About -> Carrier
  #3  
Oud 26-01-16, 10:40
HenkvanR HenkvanR is offline
• iOS 11.3
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 81
Standaard

Met "persoonlijke hotspot" kan je een ander apparaat via jou internet verbinding ook verbinding laten maken dus ik begrijp niet helemaal het probleem. Je moet dus met een ander apparaat configureren.
(B.V ik gebruik mijn iPhone hotspot als ik geen Wi-Fi in de buurt heb om met mijn iPad op het internet te gaan.)
__________________
Groeten Henk
  #4  
Oud 26-01-16, 11:15
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard

HenkvanR,
Nee Henk je moet de Iphone configureren en dan zie je auomatisch op je ander apparaat bij de Wi-Fi instellingen de Iphone die zojuist geconfigureerd is. De oplossing heb ik al via een andere site gevonden en die is:
1. Klik op*‘Instellingen’
2. Klik op*‘Mobiel netwerk’
3. Klik op*‘Mobiel datanetwerk’
4. Scroll naar beneden en wijzig de Persoonlijke Hotspot APN naar:*internet.ziggo.nl
5. Klik op*‘Terug‘
6. Klik op*‘Instellingen‘

7. Ga terug naar het Startscherm
8.*Schakel je iPhone uit en weer aan.
9. Klik op*‘Instellingen’
10. Klik op ‘Mobiel netwerk’

11. Klik op*‘Persoonlijke hotspot’

12. Schakel*‘Persoonlijke hotspot’ in
13. (Kies ‘Schakel Wi-Fi in’ indien dit wordt gevraagd)
14. Je iPhone is nu ingesteld als Wi-Fi Hotspot en is nu detecteerbaar voor je Laptop, tablet of iPad!
Het wachtwoord kun je wijzigen in een eenvoudiger te onthouden wachtwoord. Er moeten wel cijfers instaan, want anders werkt dat niet.
  #5  
Oud 26-01-16, 11:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luistervinkje Bekijk bericht
3. Klik op*‘Mobiel datanetwerk’
4. Scroll naar beneden en wijzig de Persoonlijke Hotspot APN naar:*internet.ziggo.nl
Een dat betekent dat Ziggo geen "Carrier Bundles" gebruikt en dus ook geen door Apple gecertificeerde provider is. In ieder geval tof dat het opgelost is.
  #6  
Oud 26-01-16, 15:18
HenkvanR HenkvanR is offline
• iOS 11.3
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luistervinkje Bekijk bericht
HenkvanR,
Nee Henk je moet de Iphone configureren en dan zie je auomatisch op je ander apparaat bij de Wi-Fi instellingen de Iphone die zojuist geconfigureerd is. De oplossing heb ik al via een andere site gevonden en die is:
1. Klik op*‘Instellingen’
2. Klik op*‘Mobiel netwerk’
3. Klik op*‘Mobiel datanetwerk’
4. Scroll naar beneden en wijzig de Persoonlijke Hotspot APN naar:*internet.ziggo.nl
5. Klik op*‘Terug‘
6. Klik op*‘Instellingen‘

7. Ga terug naar het Startscherm
8.*Schakel je iPhone uit en weer aan.
9. Klik op*‘Instellingen’
10. Klik op ‘Mobiel netwerk’

11. Klik op*‘Persoonlijke hotspot’

12. Schakel*‘Persoonlijke hotspot’ in
13. (Kies ‘Schakel Wi-Fi in’ indien dit wordt gevraagd)
14. Je iPhone is nu ingesteld als Wi-Fi Hotspot en is nu detecteerbaar voor je Laptop, tablet of iPad!
Het wachtwoord kun je wijzigen in een eenvoudiger te onthouden wachtwoord. Er moeten wel cijfers instaan, want anders werkt dat niet.
Oké bedankt zo snap ik het, ik heb dat nooit gehad bij mij werkte het eigenlijk meteen (Ben abbo) alleen ww invullen/aanmaken. Weer wat geleerd.
  #7  
Oud 03-01-17, 16:24
sanding sanding is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2015
Berichten: 8
Standaard persoonlijke hotspot instelling

Ik heb een iPhone 7 en heb de instellingen gemaakt zoals hier omschreven. Desondanks wordt als ik de persoonlijke hotspot aanklik gezegd dat ik naar min carrier moet gaan.
  #8  
Oud 16-01-17, 22:02
Wilvee Wilvee is offline
• iOS 11.2
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 16
Standaard

De "persoonlijke Hotspot" en het Hotspots netwerk van Ziggo, zijn 2 totaal verschillende dingen.
Bij de "persoonlijke Hotspot" configureer je je eigen iPhone als Hotspot.
Bij het Hotspot netwerk van Ziggo heb je "overal" met je iPhone Internet toegang via de Modem/routers van andere Ziggo klanten.
Daar kun je overigens alleen gebruik van maken als je zelf je eigen Modem/router thuis als Hotspot hebt geconfigureerd.
Hoe dat moet, kun je nakijken op de Ziggo website.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Persoonlijke hotspot Sabirboes iPhone algemeen 0 02-11-12 15:43
Persoonlijke Hotspot Tqam iPhone algemeen 8 27-06-12 11:14
persoonlijke hotspot ronaldbonte iPhone algemeen 1 02-04-12 15:23
persoonlijke hotspot apotheosis iPhone algemeen 3 06-11-11 01:15
persoonlijke hotspot Gadget700 Odido (T-Mobile) 1 07-05-11 06:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:15.