//

App zorgt voor disfunctioneren 4Generatie

App zorgt voor disfunctioneren 4Generatie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Iculture leden Ik ben er achter gekomen dat er een of andere app is die er voor zorgt dat 4G niet (volledig) functioneert! Helaas ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-02-16, 15:48
JohSa JohSa is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2016
Berichten: 5
Angry App zorgt voor disfunctioneren 4Generatie

Beste Iculture leden

Ik ben er achter gekomen dat er een of andere app is die er voor zorgt dat 4G niet (volledig) functioneert! Helaas heb ik niet kunnen achterhalen welke app dit veroorzaakt! Als ik mijn tel kaartje in een ander toestel stop doet alles het wel. (email en internet). Ik heb vodafone gebeld en hun het probleem voorgelegd maar daar werd ik ook niet veel wijzer van, Het enige wat daaruit kwam was dat waarschijnlijk mijn tel stuk was en ik nu weer een nieuw en duur abonnement heb laten aanpraten. Hierdoor kon ik namelijk een nieuw toestel uitkiezen (van 5s naar 6s plus) Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn. Niets is minder waar. Bij het terugzetten van een back-up met alle apps er weer in blijkt het dus wederom niet te werken op mijn nieuwe Iphone. 1 voor 1 apps verwijderen heeft ook geen soelaas geboden. Ik kan wel 4G gebruiken als ik de tel als nieuw configureer, maar ja, dan heb ik dus niet alle apps meer tot mijn beschikking en er zitten vrij kostbare bij. Stiekem hoop ik dat er iemand is die mij wel kan helpen met advies rondom dit vreemde probleem? Alvast bedankt voor jullie tips en hulp!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-02-16, 16:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohSa Bekijk bericht
Ik ben er achter gekomen dat er een of andere app is die er voor zorgt dat 4G niet (volledig) functioneert!
Hoe uit zich dat disfunctioneren van 4G?
  #3  
Oud 21-02-16, 16:27
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Of een Back-up met jailbreak restanten terug gezet?
  #4  
Oud 21-02-16, 18:17
JohSa JohSa is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2016
Berichten: 5
Standaard App zorgt voor disfunctioneren 4Generatie

Bedankt voor de snelle reacties!

@Timosha Disfunctioneren uit zich als volgt. Wel Email maar geen Internet pagina's die open gaan. "Safari kan de pagina niet openen. omdat uw iphone niet is verbonden met het internet" is de melding die ik krijg als ik internet opstart.

@Otje82 Jailbrake daar heb ik niets mee en wil ik graag niet aan beginnen. toch bedankt voor het meedenken!
  #5  
Oud 21-02-16, 18:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohSa Bekijk bericht
Wel Email maar geen Internet pagina's die open gaan. "Safari kan de pagina niet openen. omdat uw iphone niet is verbonden met het internet" is de melding die ik krijg als ik internet opstart.
Geen enkele app uit de Apple App Store kan zoiets veroorzaken. Ergo, jouw conclusie klopt niet. Dit lijkt meer op verkeerde APN instellingen. En dat is iets wat jouw provider moet kunnen oplossen.
  #6  
Oud 21-02-16, 19:28
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohSa Bekijk bericht
Ik kan wel 4G gebruiken als ik de tel als nieuw configureer, maar ja, dan heb ik dus niet alle apps meer tot mijn beschikking en er zitten vrij kostbare bij.
Die staan toch gewoon in je aankoop geschiedenis?
  #7  
Oud 21-02-16, 19:36
JohSa JohSa is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2016
Berichten: 5
Standaard App zorgt voor disfunctioneren 4Generatie

@Timosha.

Thks, Maar hoe verklaar je dan dat wanneer ik mijn simkaartje in een ander toestel stop. alles wel werkt? Of wanneer ik mijn toestel als nieuw configureer zonder back-up terug te zetten ook gewoon werkt?. En APN is allemaal gecontroleerd door mij en Vodafone!? Bovendien heb ik ook een nieuw simkaartje gekregen met het nieuwe toestel Helaas ook zonder resultaat.
zo raar dit probleem maar vrees toch echt dat dit te wijten is aan een (niet volledig gecheckt) app!

- Het betreft een nieuw toestel
- Het betreft een nieuwe simkaart
- Zonder back-up werkt hij prima in mijn nieuwe iphone
- In een ander toestel werkt mijn kaartje en 4g prima
- Na back-up terug te zetten op eigen toestel werkt internet via 4G of < niet!

Snap r niets meer van....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 februari 2016 om 18:37 ----------

@Touchme

Tuurlijk! Das waar! thks
  #8  
Oud 21-02-16, 19:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohSa Bekijk bericht
Thks, Maar hoe verklaar je dan dat wanneer ik mijn simkaartje in een ander toestel stop. alles wel werkt?
Dat verklaart men niet door naar een app te wijzen. In dat andere toestel zullen de APN instellingen correct zijn.

Citaat:
Of wanneer ik mijn toestel als nieuw configureer zonder back-up terug te zetten ook gewoon werkt?
Omdat de APN instellingen dan weer juist staan. Die komen dan fris gewassen en gestreken uit de carrier bundle. En omdat de APN instellingen in de carrier bundle zitten kan jij die niet controleren.
  #9  
Oud 21-02-16, 20:02
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Herstel desnoods als nieuw toestel, en download al je apps manueel terug, zou niet lang mogen duren als je bij de App Store gewoon bij je "aankopen" gaat kijken en daar alles aantikken om te downloaden.
  #10  
Oud 21-02-16, 20:16
JohSa JohSa is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2016
Berichten: 5
Standaard

@timosha thks maar live.vodafone.com is live vodafone.com en dat is echt wel oke (APN) Nou weet ik niet zoveel van alles af als jullie maar opzoeken via internet geeft me een link naar vodafone waar ik kon terug zien hoe deze apn instellingen zouden moeten zijn. geloof me dat is allemaal oke!

@Affinity dat is wel een goed plan, wel omslachtig maar oke als remedie...
  #11  
Oud 21-02-16, 20:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohSa Bekijk bericht
@timosha thks maar live.vodafone.com is live vodafone.com en dat is echt wel oke (APN)
Je hebt gelijk. Sorry! Ik was er écht van overtuigd dat Vodafone een door Apple gecertificeerde provider is die carrier bundles gebruikt. Blijkbaar is dat niet het geval.

  #12  
Oud 21-02-16, 20:56
JohSa JohSa is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2016
Berichten: 5
Standaard

@timosha aah goed bedoeld van je toch? Maar voorlopig ben ik er nog niet uit :-(
Reageren

Labels
4generatie, 6splus, apps, iphone, iphone5s



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Battery app zorgt voor netwerkactiviteit antoon100 iPhone algemeen 3 31-05-14 21:57
iPhone: nieuwe jailbreak zorgt voor Apple Store App's crashes Geert1976 Jailbreak 4 12-09-12 17:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.