//

Iphone 5s scherm reageert ongecontroleerd

Iphone 5s scherm reageert ongecontroleerd discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op mijn 5s met meest recente iOs heb ik regelmatig last dat het scherm ongecontroleerd lijkt te reageren op aanraking. Alsof een voorzichtige aanraking gelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-06-16, 11:33
Zuidlimburg Zuidlimburg is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2016
Berichten: 8
Standaard Iphone 5s scherm reageert ongecontroleerd

Op mijn 5s met meest recente iOs heb ik regelmatig last dat het scherm ongecontroleerd lijkt te reageren op aanraking. Alsof een voorzichtige aanraking gelijk staat aan een flinke scrollbeweging. Met name merk ik het dan bij whatsapp wat nauwelijks te besturen valt. Of ik wil de timer op bv 7 minuten zetten terwijl hij nu op 5 minuten staat. Het rolmenu 2 minuten verzetten is een kleine subtiele beweging maar het lukt dan niet, de timer vliegt meteen door naar bv 45 minuten.

Dit treedt niet altijd op, pakweg in 25% van de gevallen. Uiteraard apparaat al helemaal uitgezet gehad. Ik heb de 5s sinds november 2015, kan me niet herinneren dat ik er de eerste maanden last van had. Lijkt dus of het er met een iOs update ergens in het voorjaar is ingeslopen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik probeer te googlen hierop maar hoe vang je zo'n bug in een paar woorden...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-06-16, 11:39
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Misschien je digitizer vervangen (of het hele scherm is eenvoudiger) als die ooit is gevallen?
  #3  
Oud 03-06-16, 11:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zuidlimburg Bekijk bericht
Lijkt dus of het er met een iOs update ergens in het voorjaar is ingeslopen.
Niet alles is wat het lijkt. Als het een bug in iOS zou zijn dan hebben alle iPhone 5s last van die bug. En dat is duidelijk niet het geval. Wat jij beschrijft wijst op een hardware probleem met het aanraakscherm.

Zit er nog steeds het originele scherm in die iPhone 5s?
  #4  
Oud 04-06-16, 10:08
Zuidlimburg Zuidlimburg is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2016
Berichten: 8
Standaard

Ja, het originele scherm zit er nog op. Zoals gezegd, hij is nog vrij nieuw, van november 2015. Dus volop in de garantie nog. Als het een hardware probleem is dan vraag ik me af hoe dit te 'verhalen'. Omdat het niet simpel reproduceerbaar is. Ik schreef dat het pakweg 25% van de tijd voorkomt maar dit is ook maar een slag in de lucht. Ik kan een hele dag volop bezig zijn met whatsapp en ineens in de middag treedt het op. Dus zie ik scenario's voor me van iPhone inleveren bij aankoopadres de Mediamarkt, hem een tijd kwijt zijn en uiteindelijk terugkrijgen met de mededeling: 'Defect niet kunnen constateren'.....
  #5  
Oud 04-06-16, 10:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zuidlimburg Bekijk bericht
Dus zie ik scenario's voor me van iPhone inleveren bij aankoopadres de Mediamarkt, hem een tijd kwijt zijn en uiteindelijk terugkrijgen met de mededeling: 'Defect niet kunnen constateren'.....
Dat is een heel slecht scenario. Als de iPhone van november 2015 is dan neem je direct contact op met Apple (onder de éénjarige fabrieksgarantie). Als er iets mis is met het toestel laat Apple het ophalen en heb je binnen drie dagen een nieuw toestel in huis.

Je kan ook een afspraak maken in een Apple Store met de Genius Bar. Dat hoeft niet in Holland te zijn. Kan ook in Brussel, Düsseldorf, Köln, enz....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 scherm reageert niet meer iosgebruiker iPhone accessoires en onderdelen 2 24-05-16 20:18
iPhone 4s scherm reageert zonder aanraking CSW1990 iPhone algemeen 9 16-12-14 11:48
iPhone 6 scherm reageert slecht. mikevdl iPhone algemeen 3 30-09-14 08:44
Iphone scherm zwart en reageert op niks. Gabriel Antonyo iPhone algemeen 13 08-08-09 21:41
iphone scherm reageert niet occ Unlock [archief] 14 10-03-08 18:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.