//

iPhone 5s start niet verder dan Apple logo

iPhone 5s start niet verder dan Apple logo discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vraag Een week geleden zette ik mijn iPhone uit om hem te herstarten omdat hij niet goed werkte, applicaties wilden niet laden en sloten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-09-16, 22:55
diit diit is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 4
Standaard iPhone 5s start niet verder dan Apple logo

Mijn vraag

Een week geleden zette ik mijn iPhone uit om hem te herstarten omdat hij niet goed werkte, applicaties wilden niet laden en sloten zich af, hoogstwaarschijnlijk omdat er te weinig ruimte op te iPhone is want ik krijg bijvoorbeeld van Whatsapp vaak de melding dat er te weinig ruimte beschikbaar is en dan verwijder ik wat foto's of een applicatie. Ik had net de Uber app verwijderd en alsnog startte sommige applicaties niet op en dus zette ik hem uit omdat ik dacht dat daardoor wat werkgeheugen vrij zou komen, de iPhone had destijds ongeveer 30% batterij over. Sindsdien komt de telefoon niet meer verder dan het witte scherm met het Apple logo en schakelt zich daarna weer uit. Mijn vraag is dus of iemand mogelijk weet wat het probleem is en wat ik hieraan kan doen. Ik heb de telefoon helaas al een tijd niet gebackuped via iTunes en ik weet ook niet of er een recente backup via iCloud is maar ik wil wel heel graag mijn Whatsapp geschiedenis en foto's sinds Mei terugkrijgen.


Relevante software en hardware die ik gebruik

Een iPhone 5S 16GB die niet gejailbreakt is. iOS 8.3 of 8.4 want al een tijd niet geupdate wegens te weinig ruimte/luiheid.


Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Al meermaals de telefoon geprobeerd weer aan te zetten maar telkens komt alleen het witte scherm en valt dan na ongeveer 20 seconden tot een minuut weer weg. Als ik de telefoon aansluit aan een wall-socket of aan de computer met USB gebeurt hetzelfde en komt er daarna ook geen batterij afbeelding. De iPhone verschijnt dan niet in iTunes. Ik kan geen hard reset uitvoeren met de home button want die werkt al een aantal maanden niet meer. Ben al bij de Apple store geweest in Amsterdam maar daar wilden ze alleen het scherm vervangen zodat de home button weer werkt en dan verder kijken. Ik hoop dus dat iemand hier een soortgelijk probleem heeft meegemaakt en dat het mogelijk verholpen kan worden door een nieuwe home button en dan een hard reset of misschien een nieuwe batterij. Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-09-16, 13:26
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

vervang je batterij (of laat dit doen) en je telefoon zal weer opstarten.
  #3  
Oud 23-09-16, 19:39
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Wow. Ik las dit en wou vragen wat er eigenlijk nog wel werkt. Hoe kan je het zo ver laten komen.

Als ze bij de Apple Store het scherm wilden vervangen zal het daar wel iets mee te maken hebben of hangt dat toch samen met de rest. Toch maar eens overwegen dan.
  #4  
Oud 23-09-16, 20:17
diit diit is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Wow. Ik las dit en wou vragen wat er eigenlijk nog wel werkt. Hoe kan je het zo ver laten komen.

Als ze bij de Apple Store het scherm wilden vervangen zal het daar wel iets mee te maken hebben of hangt dat toch samen met de rest. Toch maar eens overwegen dan.
Buiten de homebutton om werkte alles eigenlijk nog, totdat hij ineens niet meer wilde starten dus en sindsdien is het een probleem. Had wel inderdaad de hele tijd last dat er te weinig ruimte was maar dat komt meer omdat ik veel foto's neem. De enige reden waarom ze bij de Apple Store het scherm wilden vervangen is omdat de homebutton kapot is en dat die daar alleen maar in combinatie met het scherm kan worden vervangen en ze konden verder geen garantie geven dat hij daarna wel zou werken maar dat met een intacte homebutton er wel meer geprobeerd kan worden.
  #5  
Oud 23-09-16, 20:35
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Al n nieuwe batterij geplaatst ? Anders blijft die om de 20 seconden opstarten.
  #6  
Oud 23-09-16, 21:17
diit diit is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Al n nieuwe batterij geplaatst ? Anders blijft die om de 20 seconden opstarten.
Nee ik had er vandaag geen tijd voor dus heb er nog niks aan laten doen. Hij blijft trouwens niet opstarten. Wat er gebeurt is dat als ik hem aanzet het logo scherm komt en hij dan na circa 20 seconden uitvalt. Hetzelfde gebeurt als ik hem aansluit aan de oplader via computer of stekker. Maar het is dus geen boot loop, het logo verschijnt en gaat daarna op zwart maar hij start daarna niet weer op totdat ik hem opnieuw aansluit of opnieuw op de power button druk. Zou je in dit geval nog steeds een nieuwe batterij aanraden?
  #7  
Oud 23-09-16, 21:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diit Bekijk bericht
Zou je in dit geval nog steeds een nieuwe batterij aanraden?
Ja, want dat fenomeen wordt veroorzaakt omdat de bootspanning te laag is (< 3.7 V).
  #8  
Oud 24-09-16, 22:52
diit diit is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, want dat fenomeen wordt veroorzaakt omdat de bootspanning te laag is (< 3.7 V).
Helaas niet in dit geval waarschijnlijk. Ik was vandaag bij een telefoonwinkel en daar gebeurde er met een andere batterij hetzelfde. Zonder batterij en dan aan de kabel komt hij wel in een bootloop. Ze hebben hem daar ingenomen en gaan na het weekend uitgebreider kijken wat er mis kan zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4s, bij het aanzetten blijft ie herstarten, komt niet verder dan apple logo omarl iPhone algemeen 4 02-06-12 22:52
Iphone 4 start continu op maar komt niet verder dan het apple logo Rutger91 iPhone algemeen 0 28-04-12 20:38
Probleem: iPhone 3G komt niet verder dan het Apple-logo na 'val' MilanXS iPhone algemeen 2 04-04-12 15:52
kom niet verder dan apple logo...help! jcpearl iPhone algemeen 25 23-06-09 21:38
Bij booten niet verder dan apple logo. RoW^ iPhone algemeen 17 15-06-08 18:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.