//

iOS10 en mail verplaatsen naar folders

iOS10 en mail verplaatsen naar folders discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ok, ik heb er weer eens een. In iOS10 zit in de mail app de functie om een mail direct naar een bepaalde folder te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-11-16, 20:44
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard iOS10 en mail verplaatsen naar folders

Ok, ik heb er weer eens een. In iOS10 zit in de mail app de functie om een mail direct naar een bepaalde folder te verplaatsen. Mail die herkend wordt, wordt naar een eerder herkende folder verplaatst als je daarop klikt.
Een erg handige optie voor regelmatig voorkomende mail.
Tot zover handig, maar (er is altijd een maar) ik heb meerdere mailaccounts geconfigureerd op mijn iPhone. Zeg drie IMAP accounts en een gmail account.
En ja, ik gebruik nog wel eens wat door elkaar heen, maar de mail in de accounts moet gescheiden blijven.
Nu wil het dis dat de optie voor de herkende folders over de accounts heen gaan. Het kan dus zijn dat mail uit het gmail account verplaatst wordt naar een folder op een van de de IMAP accounts.

Nou kan ik geen duidelijk idee krijgen of hier verder nog iets aan aan te passen is, dus wat mij betreft kan het dan maar uitgeschakeld worden. Dan kies ik wel de andere optie om zelf iedere keer een folder te kiezen.

Weet iemand hoe deze optie uit te schakelen is (ALS hij uit te schakelen is). Ik kan het in ieder geval nergens vinden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-11-16, 22:39
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik kan niet helemaal volgen wat je zegt, maar dit heb ik gedaan.
In Gmail mijn vier e-mail accounts gekoppeld zodat alle accounts in één overzicht staan, maar ingesteld dat een antwoord altijd vanaf het betreffende account wordt gegeven. Via filters ingesteld dat e-mails van vaste afzenders vaste labels krijgen (alle een eigen kleur). Dit betekent dat mappen onnodig zijn, omdat aanvinken van een label alle e-mails onder dat label groepeert en toont.
Op mijn iDevices maakt het nu niet meer uit welke app ik gebruik. Als ik in Outlook of Mail mijn Gmail-account als primair instel, wordt die structuur aangehouden.
Kortom: vier accounts, één centraal overzicht, automatische labels (op kleur en naam) door filters op afzender en/of steekwoorden.
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #3  
Oud 05-11-16, 22:57
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik ben nog een oude rot die eigenlijk het liefst de inbox leeg heeft. Daar staat eigenlijk alleen nog mail in waar ik iets mee moet doen.
Ouderwets misschien, maar wel hoe het voor mij werkt.
En de mail van de verschillende accounts hoef/wil ik niet in een overzicht te hebben. Achtergrond is vaak verschillend, dus ik wil dat zoveel mogelijk gescheiden houden.
  #4  
Oud 06-11-16, 04:16
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

E-mails die nog actie behoeven, geef ik een markering (keuze uit 10 soorten) en zo ingesteld dat deze bovenaan blijven staan.
Op mijn iDevices kan ik helaas alleen maar markeren met een vlag. Gmail op de Pc vertaalt dat naar een gele ster: gelezen, nog niets mee gedaan. Op deze manier bestaat mijn inbox feitelijk uit de bovenste 10 of 20 e-mails, de rest is archief. Meestal trek ik het venster naar een afmeting waarbij alleen de gemarkeerde e-mails zichtbaar zijn, dat gaat nog niet automatisch.
  #5  
Oud 06-11-16, 09:14
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Dat is inderdaad ook en manier van werken, maar niet mijn manier. Vandaar mijn vraag of iemand weet of je iets kan configureren aan die voorgestelde folders of die optie uit kan zetten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mail ios10 "alle naar prullenmand" optie weg? ovans iPhone Apps 2 19-10-16 23:02
iPhone 7 / iOS10 mail notificatie sth313 iPhone algemeen 0 20-09-16 15:51
Mail folders in mail.app / Video/foto. jelle86 Muziek, foto & video 0 02-08-10 11:19
Mail.app: folders aanmaken timneutel Archief 8 28-10-08 17:37
Hoe maak ik mail folders aan? MGF iPhone algemeen 6 09-08-08 07:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:39.