reparatie iPhone AMAC

reparatie iPhone AMAC discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Kwestie batterijprobleem iPhone 6S Plus: Na telefonisch contact met Apple Support omtrent spontaan uitvallen van mijn iPhone en tevens wisselende batterij weergaven, besloot ik, mede ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 1 February 2017, 22:00
» iPhone 6s Plus 64GB (Roségoud) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 64GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 28 April 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 71
Send a message via twitter to AppleHarry
Standaard reparatie iPhone AMAC

Kwestie batterijprobleem iPhone 6S Plus: Na telefonisch contact met Apple Support omtrent spontaan uitvallen van mijn iPhone en tevens wisselende batterij weergaven, besloot ik, mede op advies van de bewuste Support medewerker, het toestel in te leveren bij Amac, zodat een reparatieverzoek ingediend werd, me beroepende op de Europese garantie wetgeving.
Nu ontvang ik een mailtje van Amac Servicecentre dat het toestel onderweg terug is; de batterij is in orde bevonden, maar de display is vervangen en dat ik eventjes bij ophalen de factuur ter waarde van €186,- moet betalen.
Tussentijds mailverkeer berichtte mij dat Amac het toestel naar Apple gestuurd had met het verzoek tot reparatie van de facetimecamera en de accuproblemen te onderzoeken. Ik heb NIET toestemming gegeven, sterker, mij is ervoor NIET gevraagd, om de reparatie uit te voeren tegen deze kosten.
Heeft iemand ervaring met dit soort praktijken ?
Wat raden jullie mij aan ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 1 February 2017, 22:13
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi + 4G 128GB (Spacegrijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 20 May 2011
Berichten: 1.088
Standaard

Wat heb je op papier? Helemaal niets? Dan wordt het jouw woord tegen amac. En dat gaat zwaar worden.
Waar komt de reparatie van het scherm vandaan? Was dat defect? En zo niet, heb je daar foto's van voordat je het toestel inleverde?
En ik was persoonlijk nooit naar amac gegaan. Dan maar meer tijd in steken en naar Apple zelf gegaan. Valt de 6s plus ook onder het batterij vervang programma van Apple?
  #3  
Oud 1 February 2017, 22:21
» iPhone 6s Plus 64GB (Roségoud) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 64GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 28 April 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 71
Send a message via twitter to AppleHarry
Standaard

Het inname bewijs is ingevuld met vermelding van "minimale gebruikssporen" en dus zeker géén defect display. Zoals ik aangaf heb ik op advies van de support medewerker ervoor gekozen het inleveren te realiseren via Amac.
  #4  
Oud 1 February 2017, 22:24
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi + 4G 128GB (Spacegrijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 20 May 2011
Berichten: 1.088
Standaard

Niet echt een antwoord op m'n vragen. Heb je foto's van voor het inleveren, en heb je ook mailwisseling over het advies om in te leveren bij amac.
En waarom heeft amac het scherm vervangen. Ik neem aan dat ze je dat vermeld hebben.
  #5  
Oud 2 February 2017, 00:04
» iPhone 6s 64GB (Goud) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi 32GB (Roségoud) [FW: 9.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 15 September 2016
Berichten: 6
Standaard

Zelf ook al genoeg trammelant met Amac gehad, echt nóóit meer. Maar zover ik weet moet je voor het opsturen een formulier invullen over de staat van jouw toestel, welke reparaties er plaats moeten vinden en worden er foto's van je apparaat gemaakt. Van dat formulier heb je als het goed is een kopie en dat formulier is ondertekend, dus dat zou in mijn ogen genoeg 'bewijs' moeten zijn dat Amac deze reparatie zonder jouw toestemming uitgevoerd heeft. Ik zou in eerste instantie gewoon jouw toestel terugeisen en een officiële klacht indienen met bewijs. Je zou ook eventueel een klacht in kunnen dienen bij een Geschillencommissie, want je staat denk ik toch echt in je recht.
  #6  
Oud 2 February 2017, 18:46
» iPhone 6s Plus 64GB (Roségoud) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 64GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 28 April 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 71
Send a message via twitter to AppleHarry
Standaard

Mijn iPhone is terug, inclusief een nieuw display; de FaceTime camera was defect.....
Het zou kunnen dat de batterij issues hierdoor kwamen.
De mail aan mij had niet gestuurd mogen worden; deze was voor intern gebruik bedoeld bij
AMAC.....de reparatie is kosteloos uitgevoerd.
Dus al bij al verdient AMAC een rectificatie en ben ik tevreden met de behandeling, ondanks de miscommunicatie !!
  #7  
Oud 5 February 2017, 08:39
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 4 December 2009
Berichten: 23
Standaard

Goed dat je de rest van het verhaal nog even post! Net mijn nieuwe telefoon bij Amac gekocht; duurder dan bij andere aanbieders, maar vanwege de drie jaar garantie. Begon me even zorgen te maken of die garantie wel iets waard was.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AMac onderzoekskosten? boydblox iPhone algemeen 15 12 May 2016 18:39
iPhone 6 besteld bij Amac DuforneeS Koopinformatie Nederland 8 12 October 2014 12:33
Vragen over inruilen bij |Amac Jordyep Koopinformatie Nederland 0 25 October 2012 20:23
Iphone duurder in AMAC store? Syl1969 iPhone algemeen 11 14 July 2012 23:35
Amac in denbosch djwouter12 Koopinformatie Nederland 1 13 March 2011 15:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:32.