//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Discussies samengevoegd Ik heb inmiddels mijn iPhone ruim 3 weken en heb alleen 1 haarscheurtje tussen de stereo plug en de metalen rand....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #361  
Oud 02-02-09, 19:17
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Arrow

Discussies samengevoegd

Ik heb inmiddels mijn iPhone ruim 3 weken en heb alleen 1 haarscheurtje tussen de stereo plug en de metalen rand.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 14:15. Reden: Opschonen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #362  
Oud 03-02-09, 17:45
dekrei dekrei is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: venlo
Berichten: 7
Angry haarscheurtjes iphone 3g 16 gb zwart

hallo allemaal ,

Ik heb een iphone 3g 16gb zwart nu had ik na 5 maanden ineens een scheur in de behuizing en die werd alleen maar groter
Daarom adviseer iedereen met scheurtjes om dit direct te melden bij je provider

Mijn iphone had een barst van 1 cm bij de laadconnector
Toen ik hem terug kreeg zag ik dat er ook een kleine haarscheur links onder in de behuizing zat, en ook in de behuizing waar je sim kaart in komt
Hoe zou je dat voorelkaar kunnen krijgen door fout gebruik van je iphone

Ik heb dit ook gedaan en ben er nu al een maand mee bezig
Toen ik hem ter reparatie heb aangeboden op 8 januari kreeg ik daar op 14 januari antwoord op van solid vision dat ik hem had laten vallen of zo
Het viel dus niet onder de garantie het was val/stoot/druk schade
Beetje vreemde gang van zaken als iemand je wel even gaat vertellen dat het schade betreft door slecht gebruik van je iphone
Heb daarna tig keren gebeld met T-mobile ze zeggen gewoon dat ze je niet verder kunnen helpen en dat je maar een klacht moet indienen
Nou heb ik dus een klacht doorgestuurd via T-mobile klachten data base
Hier hebben ze trouwens 20 kalenderdagen voor om je te antwoorden beetje veel he.
En heb er nooit een reactie op gehad dus ik maar weer paar keer gebeld en gevraagd naar de sales afdeling deze adviseerde mij weer om hem op te sturen naar solid vision voor een second opinion vreemd want je kunt hem alleen daar heen laten sturen
Dit heb ik vandaag maar weer gedaan en nu is het weer afwachten wat ze nu zeggen
Ben hem nu al een maand kwijt bijna en mijn ergernis wordt alsmaar groter

volgens de consumenten koop wet moeten zij aan kunnen tonen dat ik hem volgens hun op foute manier gebruikt heb,omdat ik de aankoop pas 5 maanden heb
En anders moeten zij hem gewoon repareren of geheel vernieuwen

Als dit nu nog niet verholpen wordt dan overweeg ik het DAS in te schakelen daar deze je juridische hulp bieden in deze gevallen
DAS je goed recht om een goed werkend product te krijgen voor het geld dat je betaald

Zelf vandaag met apple care nederland contact gehad over mijn scheurtje bij mijn dockconnector, en uitgelegd dat Solid Vision( reparateur voor de Iphone bij de meeste telecom aanbieders) de volgende garantievoorwaarden hanteert en zegt dat dit van Apple afkomstig is.

Namelijk:
Wanneer de scheur voelbaar is, het niet onder garantie valt.
Wanneer de scheur niet voelbaar is, het wel onder garantie valt.


Apple zelf zegt hierover, dit is een garantie bepaling die niet bij ons bekend is en ook niet door ons gehanteert wordt. En dat de scheuren, voelbaar of niet, onder de garantie vallen. Mits het niet zichtbaar veroorzaakt is door val/stoot schade.

Daarnaast adviseerde Apple mij ook dat als je met t-mobile in discussie gaat, dat je moet vragen om de 2e graads hulplijn.
Apple zegt dat er 2 graden zijn bij t-mobile
een 1ste graads: deze schepen je 9 van de 10x af dat het geen garantie is etc.
En een 2e graads: Hier wordt 9 van de 10x wel een oplossing gevonden voor het probleem, vervanging van achterkant of vervanging d.m.v. een nieuw product.

Daarnaast moet je als consument nooit naar de reparateur gaan maar altijd naar je verkooppunt.
Binnen 6 maanden na aankoop moeten ze zonder discussie je Iphone kosteloos repararen of vervangen. Omdat je dan volgens de wet consumtenkoop er van uit mag gaan dat het defect al in het product zat bij aankoop.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben en mochten jullie nog vragen hebben m.b.t. tot het consumentenrecht mag je me altijd een PM sturen.

Edit:
Even een kleine brontoevoeging:
Art. 7:18 lid 2 BW stelt dat bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomen zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart.
Art. 7:21 BW Stelt dat als het afgeleverde niet aan de overeenkomst voldoet, de koper herstel van de afgeleverde zaak kan vorderen of vervanging van de afgeleverde zaak.
Art 7:21 lid 2 stelt dat de kosten van nakoming van de bedoelde verplichtingen niet aan de koper in rekening kunnen worden gebracht.


De eerste 2 artikelen gaan erover dat je dus binnen 6 maanden er vanuit mag gaan dat het product bij levering al niet deugdelijk was, en er een bewijslast ligt bij de verkoper.


Laatste artikel gaat over de onderzoekskosten waar providers en reparatiebedrijven als Solid Vision je graag mee opschepen. Iets wat dus ook niet mag wanneer het product retour wordt gestuurd binnen 6 maanden na aanschaf.

ZELF DIT MAAKTE NIETS UIT VANDAAR DAT IK NU JURIDISCHE HULP GA VRAGEN VIA DAS WANT DIT ZIJN WETTEN OOK VOOR HUN

Het zijn wetteksten, deze moet je dus kunnen lezen vandaar even de uitleg erbij!

Ik hou jullie op de hoogte Dekrei
  #363  
Oud 03-02-09, 18:03
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Radar of Kassa zal eigenlijk eens een keer naar deze zaken moeten kijken. Of het programma Das je goed recht
  #364  
Oud 03-02-09, 18:35
breezertje breezertje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

scheur in mijn iphone zit achter op en loopt van boven naar beneden.
volgens tmobile shop valt dit zelfs niet onder mijn verzekering maar is gewoon garantie!!
die van mij is precies 4 maanden oud.

als je hem verzekerd hebt, dan valt ook valschade, waterschade enz. onder deze verzekering.
  #365  
Oud 03-02-09, 22:54
joppe's schermafbeelding
joppe joppe is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Linden, België
Berichten: 152
Standaard

Heeft er iemand al ervaring met haarscheurtjes bij mobistar?
  #366  
Oud 03-02-09, 22:56
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joppe Bekijk bericht
Heeft er iemand al ervaring met haarscheurtjes bij mobistar?
Lees eerst eens dit topic door Ik ben er daar 1 van. Ik heb nooit problemen gehad. 2 keer een nieuw toestel gekregen.
  #367  
Oud 03-02-09, 23:24
joppe's schermafbeelding
joppe joppe is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Linden, België
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Lees eerst eens dit topic door Ik ben er daar 1 van. Ik heb nooit problemen gehad. 2 keer een nieuw toestel gekregen.
Sorry
Waar heb je hem precies binnen gedaan?
Bij de Reseller of bij mobistar? Hoe lang duurde het eer je hem terug had?

Bedankt
  #368  
Oud 03-02-09, 23:33
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

2 keer terug gebracht naar mobistar turnhout. Beide keren was ik 1.5 week verder voordat ik een nieuwe in me handen had. Snel dus.
  #369  
Oud 03-02-09, 23:35
joppe's schermafbeelding
joppe joppe is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Linden, België
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
2 keer terug gebracht naar mobistar turnhout. Beide keren was ik 1.5 week verder voordat ik een nieuwe in me handen had. Snel dus.
Kreeg je een vervang GSM, want mijn iPhone 3G is echt wel heel gehaarscheurt maar ik heb niet direct een andere GSM achter de hand
  #370  
Oud 04-02-09, 00:26
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Nee had zelf een iphone 2g te leen.
  #371  
Oud 05-02-09, 10:17
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timbressers Bekijk bericht
In zo'n situatie is het wel goed, maar ze moeten gewoon op tijden dat ze veel drukte verwachten meer personeel hebben. Je staat makkelijk een half uur tot 3 kwartier te wachten. Daar begin ik echt niet aan.
Ga naar T-Mobile shop beursplein, ik ben daar geweest met mijn laatste probleem. Stuk rustiger! Ik was meteen aan de beurt, 3x (wegbrengen, status vragen en ophalen).

Overigens, na een toestel zonder haarscheurtjes maar met andere problemen gehad te hebben heb ik nu weer een nieuw toestel... jawel... MET Haarscheurtjes!
Weer terug dus ...
Dat wordt mijn 4e...
  #372  
Oud 05-02-09, 14:09
timbressers timbressers is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 12
Standaard

Oke, ga ik dat proberen. En is het personeel daar? De mijne is namelijk al 2 keer door solid vision gecheckt, en krijg van hun geen nieuwe. Dus moet het via een shop doen. Ben opzoek naar een shop waarvan het personeel vrij relaxt is, dus dat ik grote kans maak dat ze hem daar omruilen.
  #373  
Oud 07-02-09, 17:55
Synthetika Synthetika is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard

<weggejorist>

Laatst gewijzigd door Synthetika; 02-08-10 om 18:09.
  #374  
Oud 07-02-09, 18:30
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Ze hebben naar aanleiding van mijn brief nu eindelijk mijn iPhone omgeruild. Iemand van Solid Vision kwam gelijk de volgende dag een nieuwe brengen. De nieuwe is uit week 50, dus ik kan me niet voorstellen dat het om een refurbished unit gaat, ondanks dat het serienummer met 5K8 begint. Ik gok dat dat serienummer gebruikt wordt voor losse units die bij omruilingen e.d. worden gebruikt. Ze ruilen namelijk alleen het toestel, je hoeft dus geen originele doos meer te hebben o.i.d.

Ze deden in eerste instantie nog wel moeilijk over de voelbare scheur, omdat ik te lang rondgelopen zou hebben met de haarscheurtjes. Deze policy komt schijnbaar van Apple, maar ik vind het nergens op slaan omdat de oorzaak van de al dan niet voelbare scheurtjes hetzelfde blijft: een productiefout. Ik heb ze toen even goed duidelijk gemaakt dat ik al maanden bezig was en dat ik dus zeker niet te lang gewacht heb. Gelukkig konden ze in 'het systeem' zien dat ik inderdaad al zo lang contact met ze heb, en toen ruilden ze hem ineens om.

Overigens heeft de nieuw unit wel een light-leak. Ik ga het denk ik wel even melden, maar aangezien veel iPhones dit schijnen te hebben en ik er niet echt veel last van heb, laat ik hem maar niet opnieuw omruilen.
  #375  
Oud 07-02-09, 18:44
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik krijg allemaal het idee dat de haarscheuren bij de dock connector + Speaker + Mic veroorzaakt worden door het dockingstation. Ik heb namelijk mijn 1e en 2e iPhone 3G gebruikt met deze dock en kreeg beide keren haarscheuren. Inmiddels heb ik mijn 3e iPhone maar gebruik deze zonder de dock. Nu heb ik totaal geen last van haarscheuren bij de dock connector. Ik heb 1 haarscheurtje tussen de stereo aansluiting en de metalen rand. Maar daar kan ik mee leven.

Laatst gewijzigd door Destiny; 07-02-09 om 19:01.
  #376  
Oud 07-02-09, 19:22
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Ik had haarscheuren voordat ik de dock uberhaupt in huis had. Maar goed, ik krijg ook een beter gevoel bij gebruik bij een kabeltje dan bij de dock...
  #377  
Oud 07-02-09, 19:48
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik heb zelf mijn dock ook verkocht. Daarbij laad ik hem tegenwoordig ook alleen nog maar op via de PC aangezien de PC minder mAh levert dan de netsnoer.
  #378  
Oud 07-02-09, 19:57
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Daarbij laad ik hem tegenwoordig ook alleen nog maar op via de PC aangezien de PC minder mAh levert dan de netsnoer.
Waarom is dat een voordeel?
  #379  
Oud 07-02-09, 19:58
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

De accu wordt minder warm en daardoor ook de behuizing. Die haarscheuren kunnen namelijk ook komen door warm koud verschillen
  #380  
Oud 07-02-09, 20:03
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Ah zo ja, inderdaad.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:39.