//

Batterij te lang opladen

Batterij te lang opladen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Meestal plug ik men iPhone net voor het slapen gaan in om op te laden. En blijft die dus de ganse nacht aan de oplader ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-05-17, 15:29
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard Batterij te lang opladen

Meestal plug ik men iPhone net voor het slapen gaan in om op te laden. En blijft die dus de ganse nacht aan de oplader hangen. Op deze wijze is men iPhone s'morgens natuurlijk wel volledig opgeladen maar is dit een goede wijze van opladen, of gaat hierdoor de batterij sneller stuk? Of bestaat er niet zoiets als overladen van de batterij? En wat gebeurt er praktisch als de batterij volledig op geladen is? Stop dan de iPhone het opladen volledig? Of laad de batterij telkens het hele kleine beetje bij die er in standby verbruikt word? En is dit als het ware balanceren van opladen en niet opladen niet schadelijk voor de batterij?

Verder zoek ik ook een eenvoudige app of wijze om de batterij status te kunnen bekijken. Dus gewoon hoeveel percent de batterij nog opgeladen is. Net zoals in de batterij indicator bovenaan het scherm (ik vind die standaard indicator iets te klein voor duidelijk te kunnen zien).

Mvg, Vic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-05-17, 16:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een Lithium-Polymer cel is volledig opgeladen als een celspanning van 4.2 V bereikt is. Op dat ogenblik stopt de power management chip en power management daemon (powerd) het laadproces.

Overladen is in principe niet mogelijk. Als men een Li-Po cel manueel en geforceerd gaat overladen zegt die vaarwel met een steekvlam en prachtige dikke witte rook (met lithium deeltjes).

Balanceren is alleen van toepassing als er meerdere Li-Po cellen gebruikt worden zoals in een iPad accupack. Het balanceer proces zorgt er voor dat alle cellen dezelfde eindspanning hebben, normaliter 4.2 V.
  #3  
Oud 12-05-17, 19:43
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Thx voor de reactie, Timosha.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een Lithium-Polymer cel is volledig opgeladen als een celspanning van 4.2 V bereikt is. Op dat ogenblik stopt de power management chip en power management daemon (powerd) het laadproces.
U vermeld dat het laadprocedure stopt. Maar als de ladder aan gesloten blijft, wat ik me dan afvraag, is het proces dan difintief gestopt tot wanneer de ladder terug in geplugd werd (nadat hij eerst verwijdert werd) Of start het proces terug automatisch nadat de spanning van de batterij terug (door het stand-by verbruik bijvoorbeeld ) beneden de 4,2V zakt?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gaat niet meer aan na te lang opladen? gilbertrishi iPhone algemeen 1 04-08-16 00:23
Opladen iPad 3 duurt erg lang McMiles iPad algemeen 42 11-06-14 16:01
BatteryLogger Pro - Hoe lang doe jij met je batterij? TinkerTank iPhone Apps 23 13-02-11 02:22
Hoe lang gaat jullie batterij mee? maloutje191 Archief 3 25-03-10 22:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:48.