//

Geen inkomende oproepen

Geen inkomende oproepen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Je telefoon gesprekken worden alleen geblokkeerd als je ook daadwerkelijk GPRS gebruikt. Dus het is geen probleem dat GPRS aanstaat. GPRS wordt gebruikt zodra de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-12-08, 11:35
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Je telefoon gesprekken worden alleen geblokkeerd als je ook daadwerkelijk GPRS gebruikt. Dus het is geen probleem dat GPRS aanstaat. GPRS wordt gebruikt zodra de iPhone connectie heeft met het internet en je geen Wi-Fi verbinding hebt, dus als je Safari, iTunes, YouTube of App store gebruikt gebruikt, je email ophaalt of het weer en beurs gegevens synchroniseert. Maar ook onverwacht als bijvoorbeeld je email via push wordt gesynchroniseerd.
Ik heb ooit gelezen dat ook de installer op de achtergrond zijn gegevens ververst, ik weet echter niet of dit nog steeds het geval is.

@louisrr: Ik ben bang dat er dan toch iets in de hardware van de iPhone defect is.
Je zou, zoals maartenseegers aangeeft, de iphone kunnen proberen om te ruilen in een land waar de 1st generatie iPhones verkocht zijn.
een andere oplossing is de iPhone te laten repareren. Ik heb het vermoeden dat je Logicboard defect is.

Laatst gewijzigd door King1987; 24-12-08 om 11:42. Reden: Samenvoegen
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-12-08, 14:14
louisrr louisrr is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
J
@louisrr: Ik ben bang dat er dan toch iets in de hardware van de iPhone defect is.
Je zou, zoals maartenseegers aangeeft, de iphone kunnen proberen om te ruilen in een land waar de 1st generatie iPhones verkocht zijn.
een andere oplossing is de iPhone te laten repareren. Ik heb het vermoeden dat je Logicboard defect is.
Dus ff richting Engeland met de kans dat 't niet lukt, geen optie dus.
Heb je een reparatie adres voor me?

BTW, bedankt voor de tips
  #23  
Oud 24-12-08, 14:19
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk bericht
Heb je een reparatie adres voor me?
Tuurlijk: iPod Reparatie Nederland iPod & iPhone Reparaties Laagste prijs 24 uurs service
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #24  
Oud 01-01-09, 22:12
louisrr louisrr is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 24
Standaard

Iphone inmiddels weggestuurd, ben benieuwd.
  #25  
Oud 02-01-09, 14:46
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Laat ons ff weten of het opgelosd wordt en als je het weet de oorzaak van het euvel...
  #26  
Oud 02-01-09, 17:51
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

vaak helpt updaten heel erg ja kan vanaf 2.0 gewoon updaten via itunes zonder brick of iets
help vaak veel probeer dit eerste eens
  #27  
Oud 02-01-09, 20:02
louisrr louisrr is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 24
Standaard

Vandaag kwam het reparatievoorstel:logicboard wordt vervangen.
  #28  
Oud 03-01-09, 00:46
aaitvedan aaitvedan is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 1
Standaard Wi-Fi werkt weer en hij gaat weer over als ik gebeld wordt!

Wi-Fi werkt weer, en hij gaat weer over al ik gebeld wordt!

Hieronder zal ik proberen te beschrijven wat ik vandaag allemaal geprobeerd heb, maar jullie moeten me niet kwalijk nemen dat ik me niet alles meer herinner (50+) en vandaag te veel geprobeerd zonder alles stap voor stap op te schrijven.

Ik heb in december 2007 een iphone uit Amerika laten komen. Volgens mij had deze rev. 1.0.2. toen ik hem kreeg.
De toen der tijd vrij omslachtige unlock en jailbrake heb ik toen door een collega laten doen. Na twee weken spelen en uitproberen na het installeren van een programma om EDGE uit te kunnen schakelen deed hij niets meer, ik kon niet meer bellen of gebeld worden en bluethooth en Wi-Fi waren dood.Dit was begin Januari 2008.
Ik heb tussen Januari 2008 en nu veel geprobeerd, gedowngrade, allerlei update's geinstalleerd, en oplossingen van anderen of forums geprobeerd, maar ik kreeg Wi-Fi niet terug en als ik gebeld werd ging de telefoon niet over. Als ik de iPhone "opende" dan zag ik missed call staan.

Vandaag ben ik samen met mijn zoon maar weer eens aan de slag gegaan, voor de zoveelste keer, met een methode die mijn buurman, ook een iPhone gebruiker, voorstelde.
Hij vond een methode van een zekere Jacob, ik weet niet of deze Jacob zijn methode op dit forum geplaatst heeft.
Hieronder de methode Jacob:

Beste mensen

Voor iedereen die het weten wil. Dit probleem heb ik opgelost (met dank aan cypher21). Dit ging als volgt.

Allereerst moet de iphone gedowngrade worden naar 1.1.4. Dit doe je door itunes 7.7.x te unistallen. (Mobile device support moet blijven!!!). Hierna download je itunes 7.5. Na de installatie hiervan restore je 1.1.4 firmware in DFU mode. Na afloop hiervan ontvang je een foutmelding maar negeer deze gewoon. De iphone staat nu in restore mode en is hier niet meer uit te krijgen. Download iLiberty+ en kies voor de optie Kick out of restore mode. Hierna start je iphone weer op. Jailbrake, unlock en activeer je iphone via iLiberty+. Let op! Zorg dat je bootloader versie 3.9 word. na dit gedaan te hebben jailbrake je de iphone nogmaals met iLiberty+, maar nu met extra payload (in de tweede tab van het scherm) Grayed Wi-Fi fix van het DevTeam. Als dit is gedaan werkt de ipone zijn Wi-Fi en bluetooth weer. Je kan hierna weer updaten naar de laatste versie en Pwnen met programma naar keuze.

Dit werkte voor mij. Hier kan wat mij betreft een slotje op...

Mvg Jacob

Dit was dus de Jacob methode, die ik precies zo uitgevoerd heb.... helaas kreeg ik hierdoor mijn Wi-Fi niet terug, en ook het bel probleem was er nog steeds. Maar ik denk dat iLiberty+ met deze extra payload toch wat veroorzaakt heeft in mijn iPhone.
Omdat ik mijn toestel als 1.0.2. uit Amerika heb gekregen heb ik hem daarna naar 1.0.2 gedowngraded, hoe dat is te vinden in het forum. Volgens mij heb ik er weer iLiberty+ op los gelaten maar kwam er al gauw achter dat dit programma 1.0.2 niet ondersteund.
Ik heb ibrickr ook moeten gebruiken om zo nu en dan de iPhone uit de restore mode te krijgen.
Opeens zag ik dat bluethooth weer actief was ( te selecteren was) Wi-Fi was inactief.
Als uiteindelijke wanhoopsdaad, toen alles uitzichtloos leek, heb ik er gewoon rev. 2.2 op gezet met pwnage tool (deze koos automatisch voor de BL 3.9) en toen die zijn truc had gedaan had ik weer Wi-Fi en ging de telefoon weer over als ik gebeld werd.

Pfff ik denk dat ik vandaag het meest warrige verhaal allertijden op dit forum gepost heb, maar ik hoop dat jullie er toch iets aan hebben.
Het bewijst toch wel weer dat het probleem niets anders dan een software probleem is en de aanhouder wint! Mijn zoon blij want die heeft nu een 2G, ik had de moed al opgegeven en was al over op de 3G ;-)

Succes en nogmaals sorry voor het warrige verhaal
  #29  
Oud 12-01-09, 10:45
louisrr louisrr is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 24
Standaard

Ondertussen is het logic-board vervangen. Supersnel geregeld en de boel werkt (gelukkig) weer. Wat is dat een gemis als je een paar dagen met een "gewone" telefoon moet werken.
Voor reparaties kan je hier terecht, super.


http://ipod-service.nl/
  #30  
Oud 12-01-09, 17:44
voice-veldkamp voice-veldkamp is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 32
Standaard

Pfff...wat een verhaal, als ik dit zo lees en begrijp me goed ik vind het top dat je zo'n verhaal post voel ik me toch redelijk dom...
Angstig wellicht, om al die stappen te ondernemen...mijn hemel..
Ik moet op mijn iphone kiezen, a) wil ik op internet zet ik dataroaming aan
b) wil ik weer bellen zet het uit..
Het is niet ideaal maar het werkt!

Bij MacHouse Hilversum vertelde men mij dat de schuld hiervan ligt bij Vodafone die zouden de boel saboteren...
Ik wacht vooralsnog op een minder omslachtige manier, ben veel te bang weer alles opnieuw te moeten installeren.

Ga nu zoeken naar een handige carkit, ik heb nu een Kensington maar die heeft geen microfoon, de ''luidspreker'' is voor mij nog vaak te zacht.

Groeten,
Marc.
  #31  
Oud 27-03-09, 19:59
fonzy fonzy is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 33
Standaard

Ik zit met het hetzelfde probleem als de OP. Beetje vervelend als je weet dat ik dit toestel pas een week geleden ontvangen heb als vervanging van mijn oorspronkelijke iphone. Twee keer pech op korte tijd dus . Zit niets anders op dan hem snel weer mee te geven richting states voor de garantie vervalt in mei.

vraagje voor maartenseegers (of iemand anders die er ervaring mee heeft): Welke fw heb je erop gezet om te gaan ruilen? of doen ze niet moeilijk en kan je gewoon de fw met activation/unlock/jailbreak erop laten staan?

Laatst gewijzigd door fonzy; 27-03-09 om 20:20.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomende oproepen gaan meteen naar Voicemail dominique mol iPhone algemeen 7 10-05-10 21:43
iPhone 3GS: geen inkomende oproepen tijdens opladen. ashna Unlock 4 20-04-10 21:48
Inkomende oproepen BLOKKEN. Illias_070 Jailbreak apps en thema's 3 17-01-10 12:39
Alle inkomende oproepen geblokkeerd basspanjaard iPhone algemeen 3 07-11-08 16:47
geen berichten of oproepen in sleepmodus tomsy iPhone algemeen 3 07-02-08 09:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:48.