//

Iphone 6S batterij

Iphone 6S batterij discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, er zijn uiteraard al veel issues rond de batterij van de iphone 6S. Batterijstatus die ineens omlaag valt, telefoon die uitvalt door lege batterij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-11-17, 10:15
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard Iphone 6S batterij

Hoi,

er zijn uiteraard al veel issues rond de batterij van de iphone 6S.
Batterijstatus die ineens omlaag valt, telefoon die uitvalt door lege batterij en na opstarten is er ineens terug 20% enz....

Deze fenomenen heb ik ook 'kleinschalig' gehad van in het begin van mijn iPhone. Mijn serienummer valt helaas net niet in de lijst voor de terugroepactie voor de batterij, terwijl ik wel echt identiek dezelfde fenomenen heb. Meermaals bij apple geweest maar daar bijten ze zich vast aan de lijst... ok, het was minimaal bij mij in het begin dus ik liet het zo.

Vandaag is het feit dat mijn batterij na een uur gewoon op 50% staat, nog even later is het gedaan. Ik ben dus van plan gewoon zelf een nieuwe batterij te laten plaatsen.
Alleen las ik net dat je in het menu 'batterij' normaal advies krijgt over je batterij als die aan vervanging toe is. Mijn iphone geeft die informatie helemaal niet, maw, hij denkt dat mijn batterij nog dik in orde is.

Nu is mijn vraag, kan dit aan nog iets anders liegen dan de batterij (een ander hardware onderdeel) vooraleer ik nutteloos een nieuwe batterij laat plaatsen? Of ga ik sowieso geholpen zijn met de nieuwe batterij (zit er nog een deel logica in de batterij zelf die fouten metingen doet ofzo?)

Alvast bedankt

Nick
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-11-17, 14:32
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Kan ook aan Pm ic liggen of Tristar ic, maar het goedkoopste is om eerst een andere goede batterij te proberen. Vervangen van z'n ic op het moederbord kost rond de €80,- als je het laat doen en niet iedere shop waagt zich daaraan.
  #3  
Oud 18-11-17, 09:14
Vox Vox is offline
• iOS 11.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Loenen aan de Vecht
Berichten: 43
Standaard

Na ontvangst van de iPhone X is mijn iPhone 6S Plus de familie ingegaan. Ik was mij er niet meer zo van bewust maar mijn vrouw wordt erg nerveus van die batterijterugloop. Ik heb hetzelfde probleem batterij loop heel snel terug maar serienr staat niet in lijst.
Zat ook te denken om te wisselen maar twijfel wel.
  #4  
Oud 18-11-17, 09:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickB Bekijk bericht
Of ga ik sowieso geholpen zijn met de nieuwe batterij (zit er nog een deel logica in de batterij zelf die fouten metingen doet ofzo?)
In de accu zit een chip die één vaste en een paar variabele parameters bijhoudt. Op een Mac kan men die uitlezen met bv. CoconutBattery.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij van iphone 4 tugbauslu iPhone algemeen 2 06-06-13 17:53
Batterij iphone 4 bij ios 5 patricia-dh iPhone algemeen 25 17-10-11 12:51
Batterij iphone 4 Davidduzy Archief 1 31-07-10 12:12
iPhone Batterij Blaster iPhone algemeen 5 13-09-09 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.