iPhone 7 reageert niet op lightning kabel(s) + batterij loopt snel leeg

iPhone 7 reageert niet op lightning kabel(s) + batterij loopt snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag, Ik zit sinds half januari j.l. met een vervelend probleem waarvan ik de oorzaak niet kan duiden. Ben al langs Amac en Apple Store ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 6 February 2018, 22:00
» iPhone 7 128GB (Gitzwart) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» OS X
 
Geregistreerd: 6 February 2018
Berichten: 3
Arrow iPhone 7 reageert niet op lightning kabel(s) + batterij loopt snel leeg

Goedendag,

Ik zit sinds half januari j.l. met een vervelend probleem waarvan ik de oorzaak niet kan duiden. Ben al langs Amac en Apple Store Haarlem geweest maar daar werd ik niet veel wijzer van, vandaar dat ik mijn verhaal hier post. Hopelijk is er hier iemand die een ander licht op de zaak kan laten schijnen.

Probleem:

Ik heb een iPhone 7 128gb van bijna 14 maanden oud. Toen ik deze onlangs wilde opladen gebeurde er niks. Ik heb de lightning port schoongemaakt, helaas zonder resultaat. Vervolgens heb ik verschillende (originele) laders geprobeerd (vooral van nieuwere iPhones) zonder enig resultaat. Een huisgenoot van mij had een Philips Docking station, en daar laadde m'n iPhone 7 plotseling wel mee op. Ik ben toen naar Amac geweest om te vragen of zij mij konden helpen. Het opmerkelijke was dat mijn iPhone wel oplaadde met de dockingstations die daar stonden, maar niet met de lightning kabel die op het dockingstation was aangesloten... De man van iMac raadde mij aan om te updaten naar iOS 11.2. Dit gedaan zonder resultaat.

Bijkomend probleem was dat mijn batterij in een razend tempo leeg liep. Als ik ging slapen met nog 85% batterij, dan was de batterij 8-9uur later helemaal leeg en de iPhone uit. Heeft alleen maar op m'n nachtkastje gelegen... NB: Ik weet niet of dit te maken heeft met het reeds bekende batterij probleem na het updaten naar iOS 11.2

Na meerdere originele Apple kabels testen, kwam ik er achter dat m'n iPhone niet oplaadt met de nieuwere (meegeleverde) Apple lightning kabels maar wel met een ouder model.

Met dit in het achterhoofd een afspraak gemaakt bij de Genius bar van Apple Store Haarlem. Daar aangekomen probleem uitgelegd, kabel laten zien. Hij had toevallig een kabel die wel werkte (ouder model). De lightning poort van de telefoon zag er fantastisch uit, zei die (daar kon het volgens hem niet aan liggen). De beste man heeft toen nog een aantal diagnostische tests uitgevoerd op mijn telefoon, daaruit kwam dat de staat van de batterij nog prima was, alleen dat de batterij 's nachts wel lineair leegliep... Aangezien de Apple garantie van 1 jaar net was verlopen, kon hij helaas niks meer voor mij betekenen. Hij raadde mij wel aan om de iPhone te herstellen middels de DFU-mode. Zo gezegd, zo gedaan, ook daarna nog steeds geen resultaat.

Ik zit dus nu met een iPhone 7 die niet naar behoren werkt, en waarbij, als ik even weg moet, steeds een lader en kabel moet meenemen.

Lang verhaal, ik heb geen idee wat het probleem kan zijn en wat ik hiermee aan moet. Is er iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt!

Note: alle geteste Apple lightning kabels werkten wel op andere iOS apparaten.

Edit: volgens het programma iMazing is de 'battery health' 85%.

Laatst gewijzigd door bitter; 6 February 2018 om 22:35.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 6 February 2018, 23:08
jemmie's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 11.3]  [Jailbreak: Ja]
» macOS
 
Geregistreerd: 7 October 2008
Berichten: 939
Standaard

Heb je na de herstel in dfu mode de backup terugezet?

Zoja, herstel hem dan nog eens in dfu mode zonder de backup terug te zetten en kijk of de problemen dan nog steeds aanwezig zijn. Zo kan je concluderen of het hardware of software gerelateerd is.

Edit: als je de telefoon als consument heb aangeschaft heb je recht op twee jaar garantie via de verkoper, niet op de battery, maar wel op het probleem met het opladen.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #3  
Oud 7 February 2018, 12:31
» iPhone 7 128GB (Gitzwart) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» OS X
 
Geregistreerd: 6 February 2018
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemmie Bekijk bericht
Heb je na de herstel in dfu mode de backup terugezet?

Zoja, herstel hem dan nog eens in dfu mode zonder de backup terug te zetten en kijk of de problemen dan nog steeds aanwezig zijn. Zo kan je concluderen of het hardware of software gerelateerd is.
Heb na herstel in DFU mode de backup niet direct teruggezet maar eerst een dag uitgetest of dat beter was. Helaas bleek dit niet het geval, toen de backup alsnog teruggezet.
  #4  
Oud 7 February 2018, 12:34
jemmie's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 11.3]  [Jailbreak: Ja]
» macOS
 
Geregistreerd: 7 October 2008
Berichten: 939
Standaard

Dan lijkt het hardware en kun je bij de verkoper, als het toestel als consument gekocht is, garantie claimen.
  #5  
Oud 7 February 2018, 12:38
» iPhone 7 128GB (Gitzwart) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» OS X
 
Geregistreerd: 6 February 2018
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemmie Bekijk bericht
Dan lijkt het hardware en kun je bij de verkoper, als het toestel als consument gekocht is, garantie claimen.
Ja, dat vermoed ik nu ook. Het lijkt me toch lastig aan te tonen bij de verkoper als de helft van de lightning kabels het wel doet...

Zou het een oplossing zijn als ik de batterij laat vervangen bij Apple voor 29,- Euro?
  #6  
Oud 7 February 2018, 12:47
jemmie's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 11.3]  [Jailbreak: Ja]
» macOS
 
Geregistreerd: 7 October 2008
Berichten: 939
Standaard

Dat kan alleen als blijkt dat de batterij aan vervanging toe is, anders betaal je het volledige bedrag.

Als er meerdere nieuwe (originele) kabels niet werken lijkt mij dit voldoende reden om garantie te claimen.
Reageren

Labels
batterij, dockingstation, kabel, lader, lightning


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: batterij iPhone 5s loopt snel leeg FrikandelXL Jailbreak 0 30 January 2017 20:18
iPhone 6 camera's en flashlight kapot, batterij loopt snel leeg Ilseeee iPhone algemeen 13 8 October 2016 12:59
iPhone 6 met IOS8.4 Batterij loopt snel leeg.... Ruud03 iPhone algemeen 5 19 June 2015 19:20
iPhone 5 batterij loopt snel leeg JMilano iPhone algemeen 50 26 April 2014 12:47
Batterij iPhone 4S loopt snel leeg dgo2 iPhone algemeen 28 16 January 2014 20:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:17.