//

Waarom geen code op uitzetten?

Waarom geen code op uitzetten? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi , Ik loop al heel lang met deze vraag waarom Apple geen code/touchID/FaceId inbouwd in IOS om het uitzetten te beveiligen ,als toch plotseling ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-09-18, 09:30
demonski demonski is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 51
Standaard Waarom geen code op uitzetten?

Hoi ,

Ik loop al heel lang met deze vraag waarom Apple geen code/touchID/FaceId inbouwd in IOS om het uitzetten te beveiligen ,als toch plotseling je Iphone gestolen wordt of wat voor manier kan die gene hem uitzetten en is hij niet meer traceerbaar?? nu hoor ik jullie denken maar als hij hem weer aan zet dan komt hij weer online maar als het nu eens te doen is om de onderdelen?

Dus vindt/blijf ik het raar vinden waarom dit niet door Apple in standaard in ingebouwd in IOS of weet iemand een reden waarom dit niet gedaan kan/mag worden?

Greets Siem
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-09-18, 10:57
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Sim kaart eruit en de telefoon is sowieso niet meer traceerbaar volgens de standaard tracing methodes.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #3  
Oud 24-09-18, 11:11
Underground's schermafbeelding
Underground Underground is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Ik begrijp je punt, maar ik denk niet dat dit veel nut heeft...Het online zijn van een toestel kan je ook op andere manieren voorkomen, Vliegtuigmodus of de simkaart fysiek verwijderen.
  #4  
Oud 29-09-18, 08:09
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

je kunt via icloud.com je toestel blokkeren en wissen
veel mensen doen dit niet en daar gaat het fout

als de iphone geactiveerd blijft is het voor de dief makkelijker om een backup te maken en de gegevens te lezen
Ook blijft de iphone in Clean mode staan en kan deze unlocked worden via een betaalde omweg
Dit gebeurt met een nagemaakte aankoop bon en via provider word de iphone weer unlocked
Ook via een Gsx account is het moggelijk om een unlock aan te vragen als deze in Clean mode staat

dus altijd als je iphone gestolen word meteen daarna inloggen op icloud.com en toestel in Lost mode zetten en wissen
  #5  
Oud 01-10-18, 14:25
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

OP heeft wel een punt. Ok, er zijn allerhande manieren, zoals de sim eruit, om het moeilijk te maken om het toestel te traceren, maar hem uitschakelen met code maakt het alleen maar vervelender voor de dief, en kan je misschien net die nodige tijd geven om naar icloud.com te gaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom geen lock met uitzetten demonski iPhone algemeen 4 03-12-16 17:53
Optie iPhone wisse na 5x verkeerde code - uitzetten JustJill iPhone algemeen 1 23-10-13 20:13
Unlock code uitzetten ios 7 iphone 5 egkok iPhone algemeen 2 03-10-13 01:57
heb zo geen zin in een error code... hansIphone3g iPhone algemeen 5 18-09-11 16:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.