//

Vraag over OPLADEN...

Vraag over OPLADEN... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Aangezien er op internet veel onduidelijkheid heerst wat betreft het opladen van je iPhone, zou ik graag wat meer duidelijkheid willen. Wat ik (en velen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-10-18, 13:16
Prodigy1982's schermafbeelding
Prodigy1982 Prodigy1982 is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2017
Berichten: 36
Question Vraag over OPLADEN...

Aangezien er op internet veel onduidelijkheid heerst wat betreft het opladen van je iPhone, zou ik graag wat meer duidelijkheid willen.

Wat ik (en velen met mij waarschijnlijk) me afvraag; hoe zit het nu ècht met als die spookverhalen rondom het opladen van de batterij?

• Sommigen beweren dat het slecht voor de batterij zou zijn om hem te gebruiken tot hij leeg is, en dat je de batterij dient te herladen rond de 10-20%
• Anderen beweren dat het niks uit maakt hoe vaak je je iPhone aan de oplader legt en bij welk percentage, en dat dit zo vaak kan als de mogelijkheid zich voor doet
• Weer anderen beweren dat het slecht zou zijn om je iPhone op te laden tot de volgende 100%, maar ongeveer tot 90-95%
• Snel laden (bv; door gebruik van een USB-C naar Lightning kabel, icm een 30W Adapter) zou ook schadelijk zijn voor de levensduur, waardoor langzaam laden met de standaard 5W lader wordt aangeraden

-------
Kortom, veel verschillende beweringen... waardoor veel mensen gewoonweg niet weten hoe ze de levensduur van de batterij (capaciteit) zo lang mogelijk in optimale conditie kunnen houden.
Ik heb het hier dus puur en alleen over het opladen, NIET over mogelijke software optimalisaties om tijdens het gebruik een lagere battery-drain te krijgen.

- Graag zou ik van jullie willen horen wat nu de beste strategie is om een zo lang mogelijke levensduur (in jaren) van de batterij te garanderen.

Kan ik mijn batterij het best tot 90-95% laden, met de standaard 5W lader ipv 30W, en wordt het afgeraden om meerdere keren per dag te laden wanneer de mogelijkheid zich voor doet? Of is het juist beter mijn iPhone pas op te laden zodra hij ongeveer de 15% aantikt en dan gewoon 'volledig' op te laden naar 90-95%?


Wat zijn jullie bevindingen, en wat zijn de officiële statistieken hierover?
• Zelf heb ik overigens een iPhone XS
__________________
'One Aim'

Laatst gewijzigd door Prodigy1982; 14-10-18 om 00:43.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-18, 22:39
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

T.A.V opladen tot 90-95% , ga je er dan naast zitten ??? Gewoon opladen met de bijbehorende lader van het device. Iphone stopt vanzelf met laden als hij 100% opgeladen is.

En li-ion heeft geen geheugen effect en kan ieder moment aan de lader.Het enige waarvoor je moet oppassen is dat de accu niet diep ontladen wordt dan kon hij wel eens de geest geven.

Diep ontladen is als de accu helemaal leeg is en door blijft ontladen laat je de accu ontladen tot 10% en staat de phone nog in standby dan blijft hij ontladen , mocht je dan vergeten te laden dan is het risico groot dat ie kassiexwijlen wordt.
  #3  
Oud 15-10-18, 14:14
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

In het kort: maakt allemaal niet uit. 5x op een dag 20% bijladen of in 1x 100% laden. Snel of traag. Gewoon doen wat het beste uitkomt die moment
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag: Iphone opladen met oude Ipod lader Skyline1 iPhone algemeen 1 19-04-13 12:59
vraag over lockscreen, makkelijke vraag? robm Jailbreak apps en thema's 2 12-06-11 13:03
opladen caribfrans iPhone algemeen 4 02-05-10 10:19
Vraag over app om Springboard te laten zien tijdens opladen in Auto memyself71 Jailbreak apps en thema's 1 20-01-10 11:58
Iphone opladen door usb maar als laptop uit is stopt opladen. Ancotje iPhone algemeen 4 11-12-09 08:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.