//

Ervaringen iFixit batterijen

Ervaringen iFixit batterijen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat zijn jullie ervaringen met iFixit batterijen? Ik zwoer tot nog toe bij deze winkel, maar dat is inmiddels wat getemperd. Ik had inmiddels ruim ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-11-18, 17:09
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Question Ervaringen iFixit batterijen

Wat zijn jullie ervaringen met iFixit batterijen? Ik zwoer tot nog toe bij deze winkel, maar dat is inmiddels wat getemperd.

Ik had inmiddels ruim 3 jaar geleden voor de iPhone 5 van de Mrs. en voor mijn 5S een vervangende batterij besteld. Die van mij kon nog wel een tijdje op de plank blijven liggen, want de OEM batterij was zo heel slecht nog niet. Maar ik dacht: he, dan heb ik die vast in huis voor als de batterij slecht gaat worden.

De batterij voor de iPhone 5 moest wel meteen vervangen worden; die iPhone laadde niet goed op en CoconutBattery gaf allemaal 'unknown' waarden. Ik kreeg een vervangende, die begon hard achteruit te gaan na slechts 2 weken een paar laad cycli (92% na 10 laadcycli) Daarop weer een vervangende gekregen toen ik was gaan klagen over de prestaties. De vervanger presteerde marginaal beter; ik besloot het daarbij te laten en tja, de Mrs. vond het niet erg om vaker te laden.

Een jaar of anderhalf (geen idee meer wanneer ik die precies vervangen heb) geleden werd de OEM batterij van mijn 5S gevoelsmatig toch wel een stuk minder (ondanks 93% na ruim 400 laadcycli) en omdat ik toch nog die nieuwe iFixit batterij op de plank had liggen, die maar eens vervangen.

Nu, na dus ruim een jaar gebruik en inmiddels 353 laadcycli is deze iFixit batterij al versleten tot 66% (1031mAh van de oorspronkelijke 1561mAh) Dat vind ik toch wel erg slecht.

Had ik nu mijn oude OEM batterij nog bewaard, dan had ik die terug kunnen zetten. Maarja, die heb ik netjes ingeleverd in de milieustraat

n.b. over de service van iFixit heb ik niets te klagen, ze hebben al 2x eerder een vervangende batterij voor die iPhone 5 gestuurd ivm prestatie problemen, maar het gaat me puur even over de kwaliteit van die batterijen. Ik krijg nu het gevoel dat ik net zo goed een batterij van een tientje kan halen ipv 25,- (oke, ze kosten 20,- op t moment) Dit is nu al de 3e batterij van hen waar ik niet tevreden over ben na langere tijd...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 07-11-18 om 21:06.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-11-18, 09:28
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

10 euro kosten de oem batterijen waarom zou je die bij ifixit kopen ?
  #3  
Oud 07-11-18, 20:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Interessant, wist niet dat ik als consument OEM batterijen kan kopen, waar is dat?
  #4  
Oud 11-11-18, 12:42
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ebay of directscherm.nl
  #5  
Oud 11-11-18, 16:36
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

OEM schermen die rechtstreeks aan de consument geleverd kunnen worden?
Ik geloof daar niks van!

De meeste O.E.M. fabrikanten zullen dit van Apple contractueel niet mogen, alhoewel fabrikanten dat beweren.
Apple heeft hier n.l. geen enkel belang bij....

Voorbeeld waren o.m. de z.g. O.E.M. laders die iBood aanbood, die gewoon nep bleken te zijn.

De herkomst van dit spul op ebay is giswerk en de beoordelingen over directscherm.nl zijn nu ook niet echt uitnodigend om anders te doen geloven.
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
  #6  
Oud 11-11-18, 19:38
Marijn21 Marijn21 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2015
Locatie: Bruinisse
Berichten: 43
Standaard

Zogenaamde OEM schermen zullen veelal refurbished zijn.

OEM laders.... ik vermoed ook de betere copie inderdaad.
  #7  
Oud 11-11-18, 19:55
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

heb nog nooit enige problemen gehad met producten van directscherm
Schermen en batterij enz zijn van goede kwaliteit wat niet altijd het geval is als je iets op ebay koopt voor een spot prijs

de schermen en batterij van apple worden ook gewoon in china gemaakt
  #8  
Oud 12-11-18, 12:56
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Huh, je geeft zelf Ebay aan als mogelijke optie voor @ballegooier

Diverse materialen worden (na)gemaakt in China, maar dat betekent niet dat het gelijk als O.E.M. betiteld mogen worden dan wel aan dezelfde kwaliteitseisen voldoen.
Dat is wel heel kort door de bocht.

@Marijn21 OEM is nooit refurbished, OEM is n.l. een van de fabrikanten die, in dit geval, in grote aantallen, voor nieuwe producten nieuwe batterijen mogen leveren aan Apple, maar volgens de normen die Apple stelt.

Als voorbeeld een auto koplamp; Een fabriek bestelt deze voor een nieuw type bij resp. Bosh, Denso en Philips.
(ze zullen o.m. uit angst voor leveringsproblemen in de productie) nóoit bij een fabrikant bestellen)
Als Hella ook in de aanbesteding heeft meegedaan, hebben ze dus qua uitvoering óók voor die auto deze koplamp kunnen leveren, maar het is niet gezegd dat deze voldoet aan de normen, hoewel daarbij gezegd hebbende dat ze b.v. ook te duur kunnen zijn.

Terug naar de iphone batterijen...
Het wil dus niet zeggen dat andere batterijen per sé slecht zijn, maar beroepen op O.E.M. is niet aan de orde...

Terug naar de Autofabriek, bekent is b.v. dat sommige Auto merken piepende remmen hebben bij gebruik van níet-OEM remschijven... ;-)
  #9  
Oud 12-11-18, 14:45
Marijn21 Marijn21 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2015
Locatie: Bruinisse
Berichten: 43
Standaard

Wellicht hoort OEM geen refurbished te zijn maar vele schermen die ik binnenkrijg staat deze betiteling echt op de verpakking OEM/refurbished.

Daarom vermoed ik dat refurbished veel als OEM verkocht word.
  #10  
Oud 12-11-18, 15:53
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Op heel veel voedsel verpakkingen staan aan de voorkant dat het gezond is, terwijl de achterkant aangeeft dat er toch wel héél veel suiker in zit...
  #11  
Oud 24-11-18, 15:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
ebay of directscherm.nl
Ja leuk. Naast de reclame voor dit bedrijf, kan ik dus als consument niet aan origineel Apple batterijen komen.

Ik denk dat de kwaliteit van eBay batterijen en die van iFixit (beide aftermarket) elkaar niet veel zullen ontlopen.
Deze week veel laat gehad van random uitvallen van het toestel dus het probleem wordt steeds erger. Ik ga bedenken of ik alvast een nieuwe iPhone neem, of nog een keer een el cheapo tientje batterijtje erin zet en het zo nog een paar maanden uit kan zingen....

Bedankt voor alle tips tot nog toe!
  #12  
Oud 25-11-18, 09:51
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

toch raar dat ik dan net de goede batterijen heb gekocht heb er denk ik 30 via direct scherm gehad nog nooit problemen met die batterijen
Er zal wel iets anders aan de hand zijn en dan bedoel ik of software matig of hardware matig
  #13  
Oud 26-11-18, 00:14
Marijn21 Marijn21 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2015
Locatie: Bruinisse
Berichten: 43
Standaard

Geloof me, ik heb al vele goedkopere varianten geprobeerd via een bekende Chinese website en er is heel veel kwaliteits verschil.
Ik ben van mening dat ifixit dure maar goede kwaliteit levert gezien hun reputatie.

Zoals trimix meld, wellicht een ander probleem in je telefoon, Google eens naar de problemen die een kapotte tristar ic kunnen veroorzaken.
  #14  
Oud 01-12-18, 20:10
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Er zijn veel misconcepties over het hele OEM gebeuren. Dit is mijn ervaring....

Mensen denken dat Apple een bestuursorgaan is dat bepaalt wat fabrikanten wel of niet mogen verkopen. Apple betaalt voor de diensten van deze fabrikanten. Deze fabrikanten mogen de producten die ze maken voor Apple niet verkopen onder het merknaam Apple. Maar de producten mogen ze wel degelijk verkopen. Ze kunnen een fabrikant niks verbieden wat niet tegen de wet is.

Daarnaast heeft Apple geen patent op li-on batterijen. Op de vorm van de batterijen kan ook geen intellectueel eigendomsrecht berusten want het zijn batterijen zoals elke andere li-on batterij alleen in een bepaalde vorm zodat hij in het toestel past, dat is ook niet te patenteren. Dus, mogen fabrikanten de batterijen verkopen zonder het apple logo. Dit betekent dat je originele kwaliteit kan krijgen, zonder logo. Maar dan is het al dus niet meer 'origineel'.

De enige manier om 'OEM' batterijen te krijgen is door verschillende fabrikanten te bestellen en te zelf te ondervinden welke daadwerkelijk van goede kwaliteit hebben zijn door deze te vergelijken met die uit een iPhone waarvan de batterij niet is vervangen. Dit is een langdurig experiment. Bovendien heeft Apple ook wel eens faulty batterijen ertussen zitten. Er zijn vast ook andere manieren die meer technisch zijn, maar denk dat weinig van ons toegang hebben tot deze hulpbronnen. Uiteraard is dit niet iets wat een consument zal doen, dus moet de consument zich wenden tot retailers en de in hun ogen meest betrouwbare kiezen.

Het is allemaal zeer genuanceerd, maar men maakt het zo zwart wit. Een batterij zal bijvoorbeeld als origineel worden herkend als er een originele flexkabel is gebruikt, ongeacht van welke 'kwaliteit' de batterij is. Dus een leverancier kan je ook een hele slechte batterij geven met een originele flexkabel (hoewel ik dit nog niet ben tegengekomen, maar het is praktisch mogelijk). Ook worden batterijcapaciteiten kunstmatig ingesteld waardoor ze afwijken van de werkelijkheid. Dit doet Apple zelf overigens ook want de capaciteit van een batterij is altijd wat lager dan daadwerkelijk op de batterij staat. Hetzelfde geldt voor geheugen. Je krijgt nooit echt 64GB of 128GB of wat dan ook.

De chinese markt is overspoeld met originele onderdelen (ook van gebruikte iphones), maar ook met neppe natuurlijk. Ze zijn makkelijk van elkaar te onderscheiden als je veel met onderdelen werkt. De claim dat het komen aan originele Apple onderdelen onmogelijk is, is volstrekt onjuist. China is de plek waar de iPhone gemaakt wordt. Als je ergens originele onderdelen kan vinden, dan is het daar.
  #15  
Oud 09-12-18, 11:59
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikfixem Bekijk bericht
. China is de plek waar de iPhone gemaakt wordt. Als je ergens originele onderdelen kan vinden, dan is het daar.
Ik ben erg benieuwd waar ik precies zo een originele batterij kan vinden en bestellen als consument.

Volgens een (oud?) artikel zou Huizhou Desay Battery de fabrikant zijn (en die zitten NIET in China). Voorzover mijn zoekinspanningen kan ik geen consumenten verkoop kanaal vinden van hen, of lig de iPhone batterijen.

Het probleem dat deze laatste iFixit batterij in mijn geval in korte tijd slecht geworden zou zijn, had volgens de klantenservice van iFixit ermee te maken dat ik 'm te lang op de plank bewaard heb (dus niet in een toestel aangesloten) Daar kan die niet tegen volgens hen:
"Unfortunately lithium-ion batteries are not designed to store over a period of month or years without being installed in a device.
They have to be stored charged to a certain level and beuncharged and recharged to a certain level.
"

De verdere info die ik kan vinden zijn meestal ook forums met de vraag 'waar kan ik een originele Apple batterij vinden/aanschaffen [als consument]?' en alle draadjes eindigen met dezelfde boodschap: dat kan simpelweg niet.

Ik heb voor nu een Ali batterij besteld voor nog geen tientje; we gaan het zien. Valt die tegen, dan heeft het me iig de kop niet gekost.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 12-12-18 om 10:24.
  #16  
Oud 09-12-18, 12:25
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Als consument is het zeker een stuk lastiger om daar aan te komen. Het is vooral uitproberen en vergelijken, maar dat is niet iets waar een consument op uit is. Voor bedrijven is het makkelijker. En deze bedrijven bieden het op hun beurt aan consumenten. Maar dan moet je niet op zoek gaan naar 10 euro batterijen (afhankelijk van het model natuurlijk) een goede 5s batterij heb je al voor minder dan 10 euro.

Maar aan het eind van de dag blijft het moeilijk om te zeggen of een batterij origineel is of niet. Dat is dan ook niet de term die gebruikt moet worden bij after market batterijen. Het gaat om kwalieit en niet om origineel of niet.

Kwaliteit vinden gelijkwaardig aan het origineel, geen enkel probleem. Zo goed als nieuw en origineel vinden? Geen probleem. Fabrieksnieuw origineel vinden? Niet mogelijk voor consument. Voor bedrijven wel degelijk mogelijk, maar niemand verkoopt ze als origineel omdat ze dan apple aan de deur krijgen.
  #17  
Oud 09-12-18, 14:07
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Mee eens dat de term 'OEM' verwarring bied.

Ik bedoel daar in dit topic met het begrip 'OEM' een batterij die door Apple van een of enkele specifieke leveranciers wordt afgenomen, goedgekeurd en gebruikt in hun hardware. Dus een batterij die voldoet aan de kwaliteits eisen die Apple hanteert.

In de auto onderdelen industrie is het iets makkelijker; ik kan van onderdelen zoals lambasonde en luchtmassameter een OEM onderdeel in de aftermarket retail kopen van het merk Bosch. Dat zijn min of meer exact dezelfde onderdelen die op m'n VAG auto worden gebruikt....

Laatst gewijzigd door ballegooier; 12-12-18 om 10:25.
  #18  
Oud 11-12-18, 01:31
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Ik heb erg lang gezocht naar een leverancier die batterijen kan leveren van de fabrikant die je zojuist noemde. Dit heeft een behoorlijke smak geld gekost aangezien ik van meer dan 20 partijen batterijen heb gekocht met alle bijkomende kosten en toeslagen voor de transport van gevaarlijke goederen. Pm me als je nog steeds opzoek bent, dan stuur ik je de link naar mijn webwinkel. En dan mag jij de rest van het forum informeren over de kwaliteit. De batterijen liggen opgeslagen op kamertemperatuur en zijn voor 50% opgeladen.

Een li-on batterij is gevoelig voor prestatievermindering wanneer deze helemaal leeg loopt en dan pas weer opgeladen wordt. In het geval van opslag is het dus ook zaak dat ze minstens 50% zijn opgeladen en niet op een warme plek liggen. Koude temperatuur en kamertemperatuur is het beste om te voorkomen dat ze ontladen. Ik ben niet bekend met de exacte wetenschap dus waarom het zo is kan ik je niet uitleggen, maar denk dat dat verder ook niet zo interessant is.

De auto onderdelenmarkt is vast en zeker toegankelijker. Stel je voor dat auto fabrikanten zo mysterieus deden over waar ze hun onderdelen produceerde. Soms vraag je je toch af of het met kwaliteit te maken heeft of met het niet door de mand willen vallen. We weten het niet. De productiekosten van een iphone x zijn ongeveer 330 euro met materiaal etc. vervolgens wordt hij doorverkocht voor €1000. Niet vergeten dat je bij grote merken ook echt betaald voor het merk, de verpakking en natuurlijk het product. Maar de onderdelen zijn niet van buitenaards zeldzame kwaliteit. Wat heel veel apple gebruikers willen geloven. Niet raar ook voor de prijs die ze er voor betalen. Dan wil je toch een bepaalde vorm van exclusiviteit.

Laatst gewijzigd door ikfixem; 11-12-18 om 01:53.
  #19  
Oud 11-12-18, 09:04
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

en ja ook op de afthermarkt voor auto onderdelen zit er ook rommel tussen maar ook onderdelen die zeker zo goed zijn als de orginelen onderdelen
En dat mensen dan graag de hoofdprijs willen betalen voor een reparatie moeten ze zelf weten
ik ken genoeg universeel garage s die meer kennis in huis hebben dan een dealer dat heeft
Zoals ik al aangaf vind ik 80 euro voor een batterij wissel een absurt bedrag
Maar goed bij Mercedes tik je ook 135 euro ex btw per uur af in de garage
  #20  
Oud 11-12-18, 22:42
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Dat is inderdaad een veel te hoog bedrag. Maar je betaald natuurlijk niet alleen voor de batterij en de diensten. Je betaalt voor alle inspanningen die gedaan worden door Apple om jou de garantie te bieden van kwaliteit etc. Ze maken veel kosten om de service mogelijk te maken en daar betaal je als consument voor. Maarja, dat moet je maar willen inderdaad. De auto-onderdelen en gsm-onderdelen markten verschillen niet veel van elkaar denk ik.

Laatst gewijzigd door ikfixem; 12-12-18 om 01:13.
Reageren

Labels
batterij, ifixit



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opladen iphone met AA-batterijen guusjeeee iPhone accessoires en onderdelen 7 21-07-12 20:29
App celeste en batterijen iMafia75 Jailbreak apps en thema's 6 20-04-11 00:01
Oplader op batterijen? discoverrr iPhone accessoires en onderdelen 0 21-02-11 16:47
Iphone 1.0 opladen d.m.v. 2x AA batterijen?? (ervaringen?) Klubbhead iPhone accessoires en onderdelen 4 31-07-08 21:04
iPhone batterijen leander78 iPhone accessoires en onderdelen 0 31-07-08 12:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:32.