//

iPhone wordt ineens niet meer herkend in itunes

iPhone wordt ineens niet meer herkend in itunes discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone 6s+ wordt ineens niet meer herkend door iTunes. Ik denk dat het probleem is gekomen na een update van de iOS naar 12.1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-11-18, 11:13
Progetto300 Progetto300 is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 4
Standaard iPhone wordt ineens niet meer herkend in itunes

Mijn iPhone 6s+ wordt ineens niet meer herkend door iTunes.
Ik denk dat het probleem is gekomen na een update van de iOS naar 12.1
Ik werk met een oudere iMac met OSX 10.11.6 en iTunes versie 12.8.0.150
Ik heb nooit problemen gehad met de herkenning van de telefoon door iTunes tot nu.

Soms krijg ik de melding dat ik een software update moet doen maar deze lukt echter niet.
Ik krijg dan de melding dat de software niet beschikbaar is op de server.

Nu krijg ik volgende melding :

"iTunes kan de inhoud van de iPhone 'iPhone van Kristof' niet lezen. Ga naar het tabblad 'Overzicht' in de iPhone-voorkeuren en klik op 'Herstel' om de fabrieksinstellingen van de iPhone te herstellen."

Dit lukt niet omdat na het sluiten van de melding, de knop van de iPhone naast de knop "muziek" verdwijnt.

Ik heb ook al iTunes opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt niet.

Wat kan ik nog proberen ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-11-18, 11:59
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

itunes compleet verwijderen met bv revo unintaller weet niet of zoiets beschikbaar is voor de mac

daarna de laaste versie van itunes erop ios 12 heeft dat nodig
  #3  
Oud 18-11-18, 12:09
Progetto300 Progetto300 is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 4
Standaard

Ik heb reeds twee maal opnieuw iTunes geïnstalleerd. Dit moet dus laatste versie zijn.
  #4  
Oud 18-11-18, 22:46
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Een andere echte apple kabel
  #5  
Oud 19-11-18, 09:26
Progetto300 Progetto300 is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 4
Standaard

Ik gebruik enkel originele kabels.

Op Macforums staat dat er een probleem is met compatibiliteit tussen ios 12 en osx 10.6 :

"It seems you are not alone. There may be compatibility issues between iTunes and the iOS 12.1.

However, as you have 10.11.6 ( El Capitan), this shouldn't happen.

From the very many Google searches I undertook, there was one in particular which seems to offer a solution. I shall share the Link below. Do please read all of it. Do not be put off by the header mentioning Yosemite. The solution involved upgrading to El Capitan which you have, but that did not work immediately.

What did work, eventually, was booting into Safe mode. The details are in the Link:
https://discussions.apple.com/thread/8540034 "
  #6  
Oud 25-11-18, 13:24
Progetto300 Progetto300 is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 4
Standaard

Je gaat dit niet geloven ...

Na alles wat ik probeerde en mensen op verschillende fora voorstelden, besloot ik om het laatste te doen waarvan ik denk dat het het probleem veroorzaakte: het veranderen van de kabel.
Waarom zou ik dat doen ? De kabel aangesloten op de iMac werkte altijd. Ik krijg een "ping" geluid van de iPhone als ik hem aansluit. iTunes wordt geopend wanneer ik de telefoon aansluit en de telefoon verschijnt in "systeeminfo -> USB"
Dus je zou moeten denken dat de kabel perfect werkt niet?

Ik heb twee kabels,beide origineel Apple, één altijd verbonden met de iMac, een andere van de oplader.
Ik heb deze kabels veranderd en ongelofelijk, de iPhone wordt meteen in iTunes herkend!
Deze twee kabels lijken identiek + degene die ik op de mac gebruikte, werkte altijd sinds ik de iPhone kocht.
Als ik de zogenaamde "defecte" kabel op de oplader zet en de telefoon aansluit, laadt de iPhone normaal op.

Wat kan ervoor zorgen dat de ene kabel werkt en de andere niet? Geen van de kabels is beschadigd aan de kabel of de connectoren ...
  #7  
Oud 25-11-18, 17:24
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Ik geloof dit wel
Sinds de laatste update werken diverse originel kabels niet op mijn ipad 2017 en wel op de Iphone7.
Sluit ik het device aan op de w10 laptop dan schreeuwt de iphone of ipad dit usb device werkt niet samen met device.
Druk ik dan op ontgrendel iphone of ipad dan wel verbinding.

Voor de Ipad een nieuwe action 3m lightning kabel gekocht en die werkt prima met ipad
Dat is pas een misterie
  #8  
Oud 01-12-18, 18:39
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Het blijft elektronica. De reden zal je moeilijk achterhalen. Het is ook gewoon mogelijk dat een originele kabel kapot gaat of dat de chip die ze erin zetten stopt met functioneren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: iPod touch iOS 6.1.6 wordt niet meer herkend in iTunes 11.2.2 JeffreyH iTunes 5 02-07-14 15:34
Mac OS X: itunes herkend mijn iphone 4s ineens niet meer en update probleem karo42 iTunes 15 08-03-13 07:45
Help!!iphone 4s wordt niet meer herkend in windows en itunes!! kojak74 iPhone algemeen 1 08-12-12 14:29
iPhone wordt niet meer herkend door pc, laptop of iTunes nouska1976 iTunes 1 22-12-10 09:58
iPhone: Iphone start niet meer op en wordt niet meer herkend door Itunes DirkDurver Jailbreak 3 09-08-10 20:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.