//

Iphone SE vergrendelknop werkt opeens niet meer en telefoon blijft herstarten.

Iphone SE vergrendelknop werkt opeens niet meer en telefoon blijft herstarten. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iCulture leden, ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn probleem. (Iphone SE 64GB met laatste firmware 12.1) Sinds vanochtend werkte mijn aan/uit/vergrendel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-11-18, 01:05
Choconut Choconut is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 5
Arrow Iphone SE vergrendelknop werkt opeens niet meer en telefoon blijft herstarten.

Hallo iCulture leden, ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn probleem. (Iphone SE 64GB met laatste firmware 12.1)

Sinds vanochtend werkte mijn aan/uit/vergrendel knop niet meer uit het niets. De knop heeft altijd prima gefunctioneerd, maar ik heb in het verleden al eens vaker gehad dat de knop een dag niet werkte. Als ik dan de telefoon weer volledig oplaadde werkte hij wel weer.

Ik heb vandaag mijn telefoon helemaal opgeladen (100%) maar de knop werkte nog steeds niet. Telefoon uitgezet via het menu maar deze gaat meteen weer aan zonder dat ik zelf opdracht geef om de telefoon weer op te starten. Helemaal uitschakelen terwijl er nog batterij in de telefoon zit gaat dus niet.

Ik heb toen de telefoon helemaal leeg laten gaan. Wat daarbij opviel, is dat telkens het rode batterijtje met het kabeltje tevoorschijn kwam. Alsof hij zichzelf hele tijd wil herstarten (maar dit dus niet gaat omdat de batterij leeg is). Op een of andere manier wil de Iphone zichzelf dus constant herstarten.

De knop zelf blijft niet hangen en maakt nog een klikgeluid. Het lijkt mij eerder een softwarematig probleem. (Daarnaast heb ik ook vrij weinig zin om deze knop te vervangen. Ik heb een tijd geleden ook al een nieuwe batterijconnector en scherm laten vervangen dus ik baal hier wel van en ben ook wel een beetje klaar met constant onderdelen vervangen voor een telefoon van 2 jaar oud).

Ik heb de afgelopen tijd geen andere apps meer gedownload. Ik ben ook bezig met een systeemherstel en reservekopie, maar ik verwacht niet dat dit iets gaat bijdragen.

Wie heeft een oplossing voor mijn probleem? Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door Choconut; 22-11-18 om 02:15.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-11-18, 11:08
Choconut Choconut is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 5
Standaard

Systeemherstel heeft niks opgeleverd. De telefoon spring nog steeds automatisch aan als ik hem uitzet. Heel vervelend. De knop werkt ook nog steeds niet.
  #3  
Oud 22-11-18, 12:09
yermolai yermolai is offline
• iOS
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Regio 076
Berichten: 67
Standaard

Lijkt erop dat de knop defect is en blijft hangen in de "aan" stand.
__________________
iPhone 8 Plus, 64Gb, SpaceGray
  #4  
Oud 22-11-18, 14:01
Choconut Choconut is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yermolai Bekijk bericht
Lijkt erop dat de knop defect is en blijft hangen in de "aan" stand.
Dus de enige manier is zeker om deze knop te vervangen?
  #5  
Oud 22-11-18, 15:02
yermolai yermolai is offline
• iOS
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Regio 076
Berichten: 67
Standaard

dat denk ik wel, je kan eventueel bij de Apple Store binnenlopen of bij een gecertificeerde reparateur.


Ik weet niet of je nog garantie hebt ?
  #6  
Oud 22-11-18, 16:34
Choconut Choconut is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yermolai Bekijk bericht
dat denk ik wel, je kan eventueel bij de Apple Store binnenlopen of bij een gecertificeerde reparateur.


Ik weet niet of je nog garantie hebt ?
Garantie is al verlopen. Ik loop vanavond of morgen wel even naar 'n Apple winkel hier in de buurt om te kijken wat ze kunnen doen.
  #7  
Oud 22-11-18, 17:09
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Je kan de flex kabel vervangen van volume en aan/uit, laat je dit doen ben je rond de 50 euro kwijt als je het zelf aandurf dan ben je nog geen 7,50 kwijt.
Als je tevreden bent met assistive touch op het scherm dan kan je ook de flex kabel die aan/uit aanstuurd los maken, wel eerst batterij connector loskoppelen.


Succes.

Laatst gewijzigd door faire4u; 23-11-18 om 15:52. Reden: door knippen vervangen door los maken
  #8  
Oud 22-11-18, 17:46
Choconut Choconut is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Je kan de flex kabel vervangen van volume en aan/uit, laat je dit doen ben je rond de 50 euro kwijt als je het zelf aandurf dan ben je nog geen 7,50 kwijt.
Als je tevreden bent met assistive touch op het scherm dan kan je ook de flex kabel die aan/uit aanstuurd doorknippen, wel eerst batterij connector loskoppelen.


Succes.
Wat heeft die flex kabel te maken met mijn probleem? Als ik trouwens de aan/uit knop laat vervangen door een niet officiële Apple dealer ben ik 35 euro kwijt. Dan moet het toch verholpen zijn? (Ik heb daar in het verleden al eerder reparaties gedaan en service is goed en het is netjes gemaakt)
  #9  
Oud 23-11-18, 09:10
yermolai yermolai is offline
• iOS
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Regio 076
Berichten: 67
Standaard

Lijkt mij inderdaad ook de beste oplossing, gewoon laten repareren, i.p.v. kabeltjes gaan knippen



Kun je (eventueel) later ook je telefoon weer verkopen.
  #10  
Oud 23-11-18, 15:46
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Choconut Bekijk bericht
Wat heeft die flex kabel te maken met mijn probleem? Als ik trouwens de aan/uit knop laat vervangen door een niet officiële Apple dealer ben ik 35 euro kwijt. Dan moet het toch verholpen zijn? (I[I] /I])
(Daarnaast heb ik ook vrij weinig zin om deze knop te vervangen. Ik heb een tijd geleden ook al een nieuwe batterijconnector en scherm laten vervangen dus ik baal hier wel van en ben ook wel een beetje klaar met constant onderdelen vervangen voor een telefoon van 2 jaar oud).



Aan/ uit knop vervangen heeft geen nut, knop is niet stuk maar de flex kabel zoals ik eerder schreef.Maar ja flex van volume en powerbutton heeft volgens jou niks te maken met het inschakelen van je iphone. En als het kan laten maken voor 35 dan heb je geluk hier kost dat 49.
Wou alleen helpen.
  #11  
Oud 12-12-18, 01:12
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Ik begrijp niet hoe het doorknippen van de powerflex zijn probleem verhelpt. Of ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld...
  #12  
Oud 12-12-18, 09:19
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

als het hardware matig is dus als de knop kapot is zul je dit moeten laten vervangen wil je dit oplossen
Als het software matig is ( wat ik eerder denk ) omdat de knop gewoon werkt zou je er evt een beta op kunnen zetten en kijken of daarmee het probleem opgelost is 12 .1.1 is uit en 12 1.2 beta
Je kunt er deze probleem loos opzetten met 3 u tools
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Emoji werkt opeens niet meer Overlast iPhone algemeen 6 05-08-12 12:59
iPhone: mail werkt opeens niet meer demies Jailbreak 2 22-11-10 23:14
Bel Functie Iphone 3G werkt opeens niet meer !! bohr2008 iPhone algemeen 24 28-02-09 05:04
Installer werkt opeens niet meer. help Jailbreak apps en thema's 2 16-06-08 15:03
iPhone blijft herstarten en restore niet mogelijk mrmark Archief 0 16-01-08 18:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:59.