//

Batterij iPhone 6S laten vervangen

Batterij iPhone 6S laten vervangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Men 6S is bijna 3 jaar in gebruik en de batterij ervan heeft voor de moment volgens Ios12 nog 88% maximale capaciteit. Misschien nog niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-11-18, 15:01
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard Batterij iPhone 6S laten vervangen

Men 6S is bijna 3 jaar in gebruik en de batterij ervan heeft voor de moment volgens Ios12 nog 88% maximale capaciteit. Misschien nog niet zo heel erg slecht maar ik overweeg toch ze nog voor het einde van het jaar aan de verlaagde kostprijs ervoor te laten vervangen. Of vinden jullie dat na 3 jaar het met -12% rendement nog wel best mee valt en eigenlijk de batterij beter nog niet zou vervangen.
Hiervoor wou ik hier eens informeren waar je dat dan best laat doen? Bij een erkende Apple serviceprovider, of via de Apple Store? En als je dat via de Apple store wil laten doen, moet je dat eerst aanvragen of een afspraak maken? Of hoe gaat dat in zijn werk? En moet je u iPhone zo wie zo een aantal dagen daar laten, of kun je ook na afspraak erop wachten in de Apple Store?
Sorry, misschien allemaal domme vragen, maar het is de eerste keer dat ik zoiets doe.

Mvg, Vic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-18, 09:10
newremco newremco is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Locatie: Zeeland
Berichten: 42
Standaard

ik denk dat je die keuze zelf zal moeten maken, als jij vindt dat de batterij vervangen moet worden zou ik het doen. ik heb zelf een iphone x net een klein jaar oud en de bat staat op 99% wel zou ik bij de apple store gaan voor de vervanging en of je een afspraak moet maken dat zal wel op de apple site zelf staan
  #3  
Oud 27-11-18, 11:23
Marijn21 Marijn21 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2015
Locatie: Bruinisse
Berichten: 43
Standaard

Gewoon doen, onder de 90% kunnen ze heel vervelend gaan doen.
  #4  
Oud 27-11-18, 14:25
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Thx voor jullie reactie.
Kan er misschien toch iemand de juiste link aangeven op de Apple site waar je de nodige info hierover vindt en / of waar je een afspraak kunt aanvragen in de Apple store in Brussel
  #5  
Oud 27-11-18, 17:20
mgent mgent is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Merelbeke
Berichten: 8
Standaard

https://support.apple.com/nl-be/ipho.../battery-power
  #6  
Oud 27-11-18, 19:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Online via Apple.nl support inloggen met je Apple Id, reparatie kiezen, je iPhone selecteren uit het apparaat overzicht, klik batterij aan kies voor vervanging en kies dan voor langs brengen bij reparatiepunt of versturen. Vervolgens kies je uit de geboden locaties en opties een afspraak (als er wordt vermeld dat er geen mogelijkheid is probeer het later op de dag gewoon nog een paar keer bijv eind vd middag en de avond nog eens)

Alleen dan ben je verzekerd van een OEM Apple batterij en wat het kost (29,- excl evt verzendkosten als je daarvoor kiest)

Lees ook deze topics voor de zekerheid:
https://forum.iculture.nl/f28/iphone...iphone-6s.html

https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1821447

Bij de 6s van de mrs. was het percentage snel gezakt van 91% naar 87% binnen een paar weken. Dus bij haar ging het ineens wel hard.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 01-12-18 om 08:22.
  #7  
Oud 28-11-18, 21:56
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Zeker doen, mijn batterij had nog 82% capaciteit, laten vervangen en nu wereld van verschil, weer twee dagen op 1 batterijlading.
  #8  
Oud 01-12-18, 18:34
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Dat valt heel erg mee. Ik heb mijn iPhone 8 plus nog geen jaar en de capaciteit is op 89%. Ik gebruik hem ook intensief, dat wel. Als je er geen last van ondervindt, waarom zou je hem vervangen? Gebruik hem gewoon tot hij echt aan vervanging toe is, dat merk je dan echt wel en dan hoef je de vraag niet eens te stellen. Merk je dat je prestaties verslechteren, dan gewoon vervangen.
  #9  
Oud 03-12-18, 21:03
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik heb hier ook nog een iPhone 6s en daar hebben we een paar weken geleden bij Apple een nieuwe accu in laten zetten. Daar was de capaciteit 86% en daar werd compleet niet moeilijk over gedaan om de accu te laten vervangen.
Afspraak gemaakt van te voren en zonder problemen een nieuwe accu geplaatst voor 29.95.
En het verschil is echt merkbaar. Als je nog kan, kan ik het alleen maar aanbevelen. Meteen doen!
  #10  
Oud 09-12-18, 10:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
en daar werd compleet niet moeilijk over gedaan
Eh, waarom zou er moeilijk gedaan worden, jij betaalt toch voor de vervanging
  #11  
Oud 11-12-18, 14:36
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

tis minimaal 60km rijden (enkele rid) voor dichtstbijzijnde vervanger.
Opsturen is ook geen optie
87% iPhone 7 Plus
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #12  
Oud 11-12-18, 21:28
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
tis minimaal 60km rijden (enkele rid) voor dichtstbijzijnde vervanger.
Opsturen is ook geen optie
87% iPhone 7 Plus
Bespaar je de tijd, moeite en geld. Gewoon lekker zelf vervangen.
  #13  
Oud 12-12-18, 08:24
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

je kunt een handleiding vinden op ifixit hoe en wat

zou zorgen dat je een fohn en dentalfloss bij de hand hebt om de batterij los te maken
Kan ooit erg tegenvallen en nooit proberen aan het moederbord kant de batterij eruit te halen ! En niet met iets scherps proberen los te maken
  #14  
Oud 12-12-18, 08:42
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikfixem Bekijk bericht
Bespaar je de tijd, moeite en geld. Gewoon lekker zelf vervangen.
Batterij die je koopt ( is maar 80% tov origineel en haalt nooit de 500x opladen , ik kan deze info helaas niet meer vinden, zodra ik het heb gevonden zal ik het hier plaatsen) is nooit zo goed als de originele van Apple zelf en voor die €29,- wat het tot het einde van dit jaar kost de moeite niet waard om het zelf te doen, met kans op beschadigen van je Logic bord als je geen ervaring hebt.
Voordeel als je het door Apple laat doen bij 6S en nieuwer is dat ze er ook een nieuwe seal plaatsen waardoor die weer stofdicht ( waterdicht niet ) is.

Laatst gewijzigd door faire4u; 12-12-18 om 10:30.
  #15  
Oud 12-12-18, 08:51
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

heb je bewijzen voor deze uitspraken ? @faire4u ?
nog nooit meegemaakt dat een batterij die ik nieuw koop met 0 laadcycle maar 80% aan geeft

ik weet niet hoe u aan deze informatie komt ...... de batterij die apple er in stopt is dezelfde als ik er in zet ! en ja komt gewoon allemaal uit china
  #16  
Oud 12-12-18, 09:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Batterij die je koopt is nooit zo goed als de originele van Apple zelf en voor die €29,- wat het tot het einde van dit jaar kost de moeite niet waard om het zelf te doen, met kans op beschadigen van je Logic bord als je geen ervaring hebt.
Voordeel als je het door Apple laat doen bij 6S en nieuwer is dat ze er ook een nieuwe seal plaatsen waardoor die weer stofdicht ( waterdicht niet ) is.
Mee eens, is mijn persoonlijke subjectieve ervaring tot nu toe ook. Ik zou die verzendkosten of die lange reis voor lief nemen, maargoed is ieders persoonlijke afweging, die kan een ander niet voor je maken.
  #17  
Oud 12-12-18, 10:34
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Batterij die je koopt ( is maar 80% tov origineel en haalt nooit de 500x opladen ) is nooit zo goed als de originele van Apple zelf en voor die €29,- wat het tot het einde van dit jaar kost de moeite niet waard om het zelf te doen, met kans op beschadigen van je Logic bord als je geen ervaring hebt.
Voordeel als je het door Apple laat doen bij 6S en nieuwer is dat ze er ook een nieuwe seal plaatsen waardoor die weer stofdicht ( waterdicht niet ) is.
Hoe kom je aan die cijfers? Het is niet zo dat iedereen dezelfde batterij verkoopt natuurlijk dus die uitspraak wankelt een beetje.

Als je je moederbord beschadigd bij het vervangen van je batterij dan moet je wel erg trillende handjes hebben. Plastic pryers en alertheid kom je al een heel end mee.

Daarnaast die seal waar je het over hebt is gewoon een framesticker. Ook heel makkelijk zelf te doen. Maar als je waterdichte toestel ooit is geopend dan zal hij nooit meer 100% waterdicht zijn, ook niet als apple het doet. Tevens is waterdichtheid iets wat verslijt door normaal gebruik. Daarom geeft Apple ook geen garantie op waterschade.

Edit: ik zie nu dat je het hebt over stofdicht. Daar heb ik mijn twijfels bij want Je hebt de simtray, de dockconnector de luidsprekers... komt allemaal stof door naar binnen. Het stof wordt wel degelijk beperkt ja. Maar de grootste problemen levert stof op bij de bovengenoemde plekken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 6 batterij vervangen. Regen iPhone algemeen 4 08-05-17 15:26
waarom heb jij je iPhone 4S laten vervangen? Geert1976 iPhone algemeen 49 25-11-11 14:48
iPhone 3G laten vallen - LCD vervangen. Matthi iPhone accessoires en onderdelen 2 28-06-11 13:18
Iphone 3G batterij vervangen bluecola iPhone algemeen 5 30-12-10 21:50
Batterij laten vervangen? Melle123 iPhone algemeen 4 18-02-10 11:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:59.