//

Mijn ervaring met de iPhone

Mijn ervaring met de iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik lees wel een hoop over problemen, maar niet echt ervaringen in het dagelijks gebruik van de iPhone (ook als het geen problemen oplevert). Daarom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-08-08, 22:35
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Thumbs up Mijn ervaring met de iPhone

Ik lees wel een hoop over problemen, maar niet echt ervaringen in het dagelijks gebruik van de iPhone (ook als het geen problemen oplevert). Daarom dit stukje. Hopelijk mag dit op het forum blijven staan van de moderators, die gemiddeld zo'n 50-75% van mijn posts weghalen locken of verplaatsen of als niet relevant beschouwen. Tot zover mijn ervaring over het gebruik van dit forum .

Ik heb de iPhone nu bijna 3 weken (sinds 22 juli). En als ik aan de periode terug denk en me afvraag wat heb ik nu het meest gedaan met de iPhone,.... dan kom ik uit op: .....poetsen. Als goede 2e komt, kijken of er krasjes zijn bijgekomen. En als goede derde is denk ik toch, het aansluiten aan de lader.

Jullie begrijpen, dit is een beetje met een knipoog, uiteraard zijn er vast dingen die ik vaker heb gedaan. Maar toch, het zijn toch dingen die me als eerste te binnen schieten toen ik een top drie lijstje in mijn hoofd maakte.

Mijn iPhone3G is zwart. Mooi, maar erg gevoelig voor stofjes en vinger afdrukken. Feitelijk heeft poetsen geen zin, aangezien hij er na 5 minuten weer zo uitziet als voor het poetsen, behalve natuurlijk als ik er niet aan kom. Achteraf zou me een witte ook wel aan hebben gestaan... maar wie weet de volgende.

Natuurlijk heb ik ook andere dingen gedaan met de iPhone. Ik heb me bijvoorbeeld geergert aan dat ik geen video's kan zien op de nos-site voor de olympische spelen. En dat de Nederlandse site van Apple Inc. duurder en onvollediger is dan de US-store.
Maar toch, ik heb ook veel genoten van de iPhone, vooral nu hij nieuw is geniet ik er van dat de interface zeer prettig werkt.

Ik denk dat ik van de gemiddelde Nederlander gemiddeld gezien weinig bel, maar relatief weer veel internet op de iPhone. Tot nu heb ik 620 MB (=33MB/dag) ontvangen en 39 MB verzonden, en gebruik bij het reizen naar mijn werk de ipod bijna continue. Ook op mijn werk staat de iPhone aan.
Ik heb de mogelijkheid de iPhone op te laden op mijn werk. Dat is denk ik ook wel nodig, want de eerste paar dagen dat ik hem zonder lader meenam zat ik op de terugweg vrijwel zonder stroom. En in feite zat ik zonder stroom als ik mijn gebruik gedurende de dag niet had aangepast door: minder te internetten/e-mailen en muziek te luisteren. Ook op een dag dat ik thuis was heb ik de iphone minimaal twee keer opgeladen.
Overigens, af en toe heb ik het gevoel dat de power indicator niet altijd goed werkt.

Ik werk in een kantoorgebouw waar nog al wat metaal is verwerkt in de hoofdconstructie. Hierdoor is het 3G bereik denk ik slecht op mijn werkplek. Ik krijg als ik achter mijn bureau zit dus regelmatig meldingen dat een pagina niet opgehaald kan worden. Als ik dan bij het raam ga staan lukt het wel. Dat is dus geen probleem van de iphone, maar wel iets wat je zou kunnen gebruiken in een overweging om een iphone aan te schaffen.

Internetten gaat goed, ik kan zelfs online mijn eigen website (Tradingmate.com - Meet your friends, search new friends) beheren vanaf de iphone. De browser herkent heel netjes alle input en keuze lijstjes. Het inzoomen gaat over het algemeen erg prettig.
Een klein aandachtspuntje, als je in bed op je zij ligt (zals ik doe) dan gaat je iphone in landscape en kan je internet niet lekker lezen.

Het is me opgevallen dat toch regelmatig een t-mobile speed manager in beeld kwam toen ik de browser gebruikte. Persoonlijk vnd ik dat irritant. Ik heb namelijk geen idee wat zo'n t-mobile speed manager doet. Dus tot nu toe heb ik heb telkens uit gezet. Het internet zou toch gewoon al snel moeten zijn?!?!

Telefoneren gaat wel goed. De telefoon is perfect, en er zitten erg handige tools op. Erg handig is de visual voicemail. Alleen kan het geluid van de ringtone soms wat laag zijn.
Dit komt denk ik ook doordat als de opening van de speaker geblokkeerd is er nauwelijks geluid is!!! Hou je vinger maar eens op de speeker opening en je zult merken dat je niets meer hoort!!

Het geluid dat de andere kant hoort is erg goed. Ook kun je gerust over gaan op handsfree. Er is nauwelijks verschil te merken als de iphone verder weg wordt gehouden van het gezicht. Dit is absoluut een plus punt van de iphone!

Ik ben erg te spreken van het gebruik van de standaard applicaties en de manier waarop ze samen werken. Dat is werkelijk fantastisch! Ondanks dat er her en der nog verbeteringen mogelijk zijn.

De belangrijkste verbeter punten die ik hoop dat Apple Inc. nog in de standaard applicaties doorvoert in 2.1 zijn:
- copy/paste
- video opnemen met camera
- fotootje van de contact in de contactenlijst
- route instructies vergelijkbaar als in tomtom
- mogelijkheid verwijderen standaard applicatie (en terug zetten)
- To do functie standaard (en te koppelen aan outlook to do lijst)

De leukste/beste applicaties die ik heb toegevoegd zijn:
- Easytask (to do manager)
- Bloomberg (aandelen)
- Palringo (chatten)
- Remote (aansturen iTunes op de pc)
- SearchQuest (zoeken naar dingen in omgeving, e.d.)
- Stanza (lezen van boeken)
- Div. spelletjes

De applicatie heb ik over totaal vier schermen gerangschikt. Ik mis nog een spreadsheet programma.

Ik gebruik geen mobile Me, maar ik haal mijn mail wel op. Het is me niet altijd helemaal duidelijk of de mail van alle email adressen (ik heb er een stuk of 8) allemaal wel worden opgehaald als ik op de refresh button druk in het hoofdscherm.

De iphone heeft voor mij voldoende opslagruimte (14,5 GB). Hoewel het mooi zou zijn als het meer was. Ik ben namelijk een echte verzamelaar van podcasts. Het is onmogelijk om alle muziek en podcasts op mijn iPhone te krijgen. Daarnaast komt nog, dat als werkelijk 14GB op je iphone staat het backuppen/synchroniseren van de iPhone een eeuwigheid duurt. Ik heb er nu bewust voor gekozen een zeer beperkte hoeveelheid muziek en ipods op te zetten omdat ik nog regelmatig synchroniseer i.v.m. nieuwe applicaties e.d.

Hopelijk helpt dit mensen die nog nadenken om een iphone te kopen.
__________________
iFuEUck = Apple laat europeanen 1€ voor 1$ betalen, terwijl de euro inmiddels $1,50 waard is.

Laatst gewijzigd door Swiftly; 10-08-08 om 22:51.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-08-08, 22:44
iBox iBox is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 18
Standaard

bedankt voor je ervaringen mee te delen
  #3  
Oud 10-08-08, 23:27
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

heel erg bedankt.

het is leuk om te horen wat mensen vinden van de iphone
__________________
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik zeg. Toch?
  #4  
Oud 10-08-08, 23:33
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Volgens mij solliciteer jij voor een baantje als tekstschrijver bij de iPhoneclub
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #5  
Oud 10-08-08, 23:35
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Kleine opmerking;

Citaat:
fotootje van de contact in de contactenlijst
Dat kan wel (voor zover ik weet) als iemand dan belt van je contacten zie je die foto over het gehele scherm.
  #6  
Oud 11-08-08, 00:12
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Standaard

Dank voor de complimenten, leuk dat jullie reageren, dan weet ik dat het positief beoordeeld wordt! Dank!
Hopelijk laten jullie me ook weten of jullie het herkennen of wellicht andere opvattingen hebben over wat ik heb ervaren.

Over de contactenlijst met foto, ik bedoel de lijst. Dus de lijst die je ziet als je klikt op contacten.
Ik weet dat aan een contactpersoon een foto kan worden gekoppeld. Ik bedoel dat net als in de albumlijst van de iPod, de foto's zichtbaar zijn als de albums in de albumlijst.
(ps. het zou zelfs ook net als de coverflow.... )
  #7  
Oud 12-08-08, 21:55
thekoot thekoot is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 14
Standaard mijn ervaring met de iPhone 3G na 2 weken

na 10 jaar rond te hebben gelopen met een windows mobile PDA, nu op pad met de Iphone.
mijn algemene indruk van het apparaat is heel goed, de bediening is echt heel gemakkelijk en snel, maar zelden dat het scherm even schokt omdat hij het niet aan kan. verder kan het heel veel soorten software aan, het geluid is best goed voor uit een telefoon ( via de speaker ).
na alle verhalen dat apple zoveel malen makkelijker en slimmer is in het gebruik was ik dus wel heel erg benieuwd.
mijn ervaring met de agenda is dat hij heel beperkt is in gebruik, geen weekoverzicht, als je in het maandoverzicht zit, zou ik verwachten door een datum aan te klikken of vast te houden dat hij dan ook naar die datum toe gaat, maar helaas meneer apple dit zit er niet in. ook het snel veranderen van jaar kan dus niet, je moet het gehele jaar door klikken op de pijltjes naast het jaar, had zo mooi geweest als je op het jaar klikt en dan kan kiezen.
ook ik mis de foto's in de contacten lijst, even als het kopieren en plakken, dit vindt ik echt een gemis, dit moet toch niet moeilijk zijn om dit toe te voegen.
maar ondanks deze min puntjes, ben ik heel blij met mijn Iphone, maar vond het vreemd dat deze ogenschijnlijke vanzelf sprekende punten voor een windows mobile gebruiker niet in zo'n geavanceerd apparaat zitten. ik hoop dat meneer Apple ook mee leest hier en er zijn lering uit trekt.
  #8  
Oud 24-09-08, 10:48
Jakiie's schermafbeelding
Jakiie Jakiie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam-Bijlmer, Nederland
Berichten: 276
Stuur een bericht via Yahoo naar Jakiie
Standaard

Geweldig stukje om te lezen, ben het ook met jouw eens hoor. Zo'n tekstje is altijd wel leuk om te lezen naast alle vragen die gesteld worden op het forum.

Ik heb mijn iPhone nu sinds 3 September 2008, en heb hem zondag voor het eerst ge-jailbreaked. Ben over die jailbreak erg tevreden.. Maar ook over het dagelijks gebruik ben ik nu erg tevreden, sinds dat Firmware 2.1 oplost dat de batterij langer mee kan.

__________________
Connected with: iPhone 5, 32GB (Zwart), Firmware: 6.1, T-Mobile i-150, Jailbroken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn ervaring met Dynafix dannyhtek Koopinformatie Nederland 25 21-09-12 15:21
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie snverhallen Koopinformatie Nederland 0 01-10-10 23:20
mijn ervaring met iphone via Ebay/usps Martijn Snels Koopinformatie USA 1214 04-11-09 19:51
Mijn ervaring met Fabrix Cases AllStar iPhone accessoires en onderdelen 303 12-08-09 16:54
Mijn ervaring met het unlocken van de Iphone 3G Rudy iPhone algemeen 1 03-09-08 01:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.