//

Mijn ervaring met Dynafix

Mijn ervaring met Dynafix discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Indien dit topic niet in de rubriek past, mijn excusses. In dit topic wil ik mijn ervaring met Dynafix delen. 16-06-2010 heb ik mijn iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-06-10, 11:31
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard Mijn ervaring met Dynafix

Indien dit topic niet in de rubriek past, mijn excusses.

In dit topic wil ik mijn ervaring met Dynafix delen.
16-06-2010 heb ik mijn iPhone ter reparatie aangeboden bij de PhoneHouse.nl ivm waterschade, gelukkig heb ik mijn toestel verzekerd bij LifeLine insurance en zodoende werd het toestel opgestuurd naar Dynafix.

Het s'avonds keek ik op de website van dynafix voor de status van de reparatie. Natuurlijk keek ik niet voor de reparatie zelf, maar of het toestel was aangekomen. Alles was netjes up-2-date en ik kon makkelijk de status volgen.

De volgende dag keek ik ter nieuwschierigheid nogmaals naar de status en zag dat de iPhone was aangekomen bij Dynafix Care die hem vervolgens door stuurde naar hun Externe Reparatie Dienst, wie dit is mochten ze niet vertellen. Sinds die dag [17-06-2010] heb ik 11 dagen niets meer vernomen. Natuurlijk was ik vrij ongerust dus ik heb aantal keren een chatsessie gehad met 1 van de medewerkers. Ik heb zelfs dezelfde medewerkers 2 tot 3x gesproken en ze bleven allemaal hartstikke vriendelijk en behulpzaam.

Nadat ik informatie van de medewerkers heb ontvangen was ik gerust gesteld en plotseling verscheen gisteren [28-06-2010] een nieuwe status: 'Prijsopgave - Gemaakt'. Dit houd in dat de Prijsopgave is gemaakt en verstuurd is naar de verzekeraar [LifeLine Insurance].

Nu net is er alweer een nieuwe update gekomen namelijk 'Prijsopgave - Beantwoord; repareren voor afgesproken bedrag'. Gelijk heb ik weer even een chat sessie gestart en de mevrouw wist mij te vertellen dat het toestel zsm wordt omgeruild met een nieuwe toestel, die verstuurd moest worden vanuit Apple. Hoelang dit gaat duren is onbekend.

Conclusie: Dynafix heeft zich hartstikke goed verbeterd vergeleken met paar maanden/jaren terug. Ik heb namelijk gelezen dat de klantenservice bagger was etc. dit is dus niet meer het geval!


Nu hopen dat ik zsm een nieuwe iPhone mag ontvangen, ik mis hem
http://www.dynafix.com
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-06-10, 19:57
Rene3g Rene3g is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 262
Standaard

Ze zullen vast heel dankbaar zijn bij dynafix met dit compliment En misschien de volgende met problemen en door jou zich daar aanmeldt ook. Klagen is namelijk heel makkelijk, complimenten worden maar weining gegeven.
  #3  
Oud 29-06-10, 20:00
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Juist, jawel mag gezegd worden, Dynafix is 'n fijne, vlot lopende ervaring voor mij geweest
Ookal moeten ze nog een nieuwe iPhone bestellen hehe en zsm, ik mis mijn toestel ;(!
Ach, komt vast helemaal goed, ik laat me verassen!

Laatst gewijzigd door dannyhtek; 29-06-10 om 20:03.
  #4  
Oud 05-07-10, 00:21
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Even een kleine, maar late update:
Dynafix heeft vorige week Dinsdag gelijk een nieuw toestel besteld bij de fabrikant (Apple dus).
Na hun verwachtingen zou het toestel eind week 27, begin week 28 aankomen bij Dynafix.

Oftewel: met geluk nog maar 5 dagen te gaan!
Hoezo duurt de levertijd/verzending ook zo lang :'( ik laat iets weten asap ik 'n nieuw toestel heb!
  #5  
Oud 08-07-10, 17:08
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Dynafix heeft nog steeds niet het nieuwe toestel ontvangen, hoelang duurt 't nog bijna 'n maand niet bereikbaar geweest etc.

EDIT
Zojuist maar even een chatsessie gestart, dit werd er gezegd:

DYNAFIX MEDEWERKER:
Toestel is binnen bij de externe technische dienst, deze zal eerst nog naar ons toe worden verstuurd waarop wij deze weer zo spoedig mogelijk naar u zullen versturen.


DANNYY:
Dus het toestel is wel al binnen bij hun, voor het weekend zal het niets meer worden he? aangezien dynafix maar 5 dagen per weer geopend zijn, of vergis ik me hierbij?


DYNAFIX MEDEWERKER:
Daar hebt u helaas gelijk in. Dit zal idd voor vgl week worden.



Helaas, toch maar wachten tot maandag of dinsdag ;[

Laatst gewijzigd door dannyhtek; 08-07-10 om 17:17.
  #6  
Oud 09-07-10, 12:32
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

nog 'n kleine update na weer 'n chatsessie:
DANNYY:
Het vervangende/bestelde toestel zou gisteren zijn aangekomen bij de externe dienst. Mijn vraag is: hebben ze deze al verstuurd & hoelang duurt het normaal voordat Dynafix deze binnen heeft?

DYNAFIX MEDEWERKER.
Wij hebben hier nog geen bericht van ontvangen, zodra het toestel inderdaad omgeruild is zal het 2-3 wekrdagen duren voordat het toestel via ons word doorverzonden naar u.

DANNYY:
Maar het toestel is wel al aangekomen bij de externe dienst en verzonden van de externe dienst naar Dynafix, of kunt u die status niet zien?

DYNAFIX MEDEWERKR
Helaas kan ik alleen zien dat het toestel is verzonden, maar niet dat deze al retour is ontvangen en ook niet dat deze retour verstuurd zou zijn.

DANNYY:
en meer dan dat, is dus niet bekend.

DYNAFIX MEDEWERKER
nee helaas niet


Dan vraag ik mij af waar de vorige medewerker die status vandaan heeft gehaald of dat dit allemaal verzonnen is. Ben er niets wijzer uit geworden
  #7  
Oud 12-07-10, 15:50
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Na een lange, vermoeiende tijd zonder telefoon te hebben gezeten, is de nieuwe iPhone vandaag verzonden naar de phonehouse! Met een beetje geluk kan ik morgen het toestel ophalen aangezien Nuth > Heerlen kort bij elkaar liggen!

Dit was de gehele reparatie procedure, netjes bijgehouden door Dynafix.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 16-6-2010 11:54:07
Order - Bevestigd 16-6-2010 11:54:14
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 16-6-2010 12:01:37
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 17-6-2010 4:33:01
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 17-6-2010 9:24:58
Prijsopgave - Gemaakt 28-6-2010 11:22:21
Prijsopgave - Beantwoord; repareren voor afgesproken bedrag 29-6-2010 10:09:53
Logistiek - Product klaar voor retourzending 12-7-2010 14:02:48
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 12-7-2010 14:37:19
  #8  
Oud 12-07-10, 16:11
NiekR NiekR is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 141
Standaard

Fijn dat alles zo verlopen is!
Had je je toestel in het water laten vallen? Welke verzekering van Lifeline heb je?
  #9  
Oud 12-07-10, 16:50
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

hij was inderdaad in het water gevallen.
Ik heb gewoon LifeLine tot €55,- eigen risico.
  #10  
Oud 12-07-10, 16:54
NiekR NiekR is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
hij was inderdaad in het water gevallen.
Ik heb gewoon LifeLine tot €55,- eigen risico.
Oké, en er werd bij TPH niet moeilijk gedaan over dat je niet voldoende maatregelen had genomen om de schade te voorkomen o.i.d?
  #11  
Oud 12-07-10, 17:47
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Nee, claim werd aangemaakt, toestel daar gelaten, volgende dag claim goed gekeurd etc.
  #12  
Oud 12-07-10, 17:48
NiekR NiekR is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
Nee, claim werd aangemaakt, toestel daar gelaten, volgende dag claim goed gekeurd etc.
Oh, oké. Ik zit zo te twijfelen om bij de iPhone 4 een Lifeline verzekering af te sluiten. Het is namelijk best veel geld, €13,75 per maand.
  #13  
Oud 12-07-10, 17:53
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Ga je de iPhone 4 aanschaffen bij de PhoneHouse?
Ik denk dat je beter kunt kiezen voor Pro Assist, die kun je afsluiten binnen 2 weken bij t-mobile zelf, moet je even informeren etc.

Niet dat ik veel problemen heb gehad met LifeLine, helemaal niet maar veel vrienden met 'n iPhone hebben Pro Assist, die komen gewoon aan je huis 't toestel ophalen en je krijgt gelijk een vervangende toestel. Bij de phonehouse moet je €50,- borg betalen voor een telefoon, heb ik niet gedaan

Je betaald 4x in 'n jaar, dus per 3 maanden moet je betalen.
Beter iets meer betalen dan dat je iPhone stuk is waar je nog veel meer moet voor betalen ter reparatie

Laatst gewijzigd door dannyhtek; 12-07-10 om 17:55.
  #14  
Oud 12-07-10, 17:55
NiekR NiekR is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
Ga je de iPhone 4 aanschaffen bij de PhoneHouse?
Ik denk dat je beter kunt kiezen voor Pro Assist, die kun je afsluiten binnen 2 weken bij t-mobile zelf, moet je even informeren etc.

Niet dat ik veel problemen heb gehad met LifeLine, helemaal niet maar veel vrienden met 'n iPhone hebben Pro Assist, die komen gewoon aan je huis 't toestel ophalen en je krijgt gelijk een vervangende toestel. Bij de phonehouse moet je €50,- borg betalen voor een telefoon, heb ik niet gedaan
Ik heb op dit moment Pro Assist. Daarbij geldt verlies niet onder de voorwaarden voor vervanging. Pro Assist doet ook veel moeilijker dan Lifeline (zoals ik op internet kan lezen).

Het maakt me niet uit dat ik naar de winkel moet voor vervanging. Dan wordt je claim wel direct in behandeling genomen. Borg kan me ook niets schelen. Ontvang je (meestal) toch terug!
  #15  
Oud 12-07-10, 17:56
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NiekR Bekijk bericht
Ik heb op dit moment Pro Assist. Daarbij geldt verlies niet onder de voorwaarden voor vervanging. Pro Assist doet ook veel moeilijker dan Lifeline (zoals ik op internet kan lezen).

Het maakt me niet uit dat ik naar de winkel moet voor vervanging. Dan wordt je claim wel direct in behandeling genomen. Borg kan me ook niets schelen. Ontvang je (meestal) toch terug!
Jawel klopt, ik zelf ben blij dat ik LifeLine Insurance heb en niet Pro Assist.
LifeLine is gewoon echt gemakkelijk en bied aan waar je voor betaald.

Ik heb extra geen vervangende toestel gepakt omdat ik meestal 't pech heb dat ik dingen mol die niet van mij zijn =p
  #16  
Oud 14-07-10, 13:51
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

zojuist iPhone opgehaald, jammer dat het een iPhone 3G is en geen 3GS
nu even iOS4 installeren en uittesten ^^
  #17  
Oud 15-09-10, 21:44
wehoo wehoo is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Ook mijn Iphone 4 van the Phonehouse ging na 3 weken stuk. foutmelding 1611. Via de Phonehouse naar Dynafix gestuurd. Status zichtbaar op hun site. Dynafix mag die niet repareren en stuurt deze door naar hun externe reparatiedienst/partner. Dit blijkt dan SBE Belgium te zijn. Het verzenden naar SBE Belgium duurt ongeveer 1 week. Bij SBE Belgium wordt de Iphone gecontroleerd en men besluit een nieuwe te sturen. Deze wordt 2 dagen later verstuurd via ProAssist naar Dynafix. Medewerker van SBE laat dit allemaal netjes weten.
Probleem: De Iphone is na 1 week nog niet binnen bij Dynafix. Het transport duurt dus erg lang. Navraag bij SBE geeft als resultaat dat er wordt bevestigd dat de Iphone op de door hen genoemde datum is opgehaald door Proassist. Proassist kan dit niet checken omdat zoals zij zeggen: dit in boxen wordt gedaan en niet op imei nummers kan worden gecontroleerd. Ze zullen handmatig kijken of er een box voor Dynafix is blijven staan. Email hierover zal worden verstuurd. Maar.... tot op heden geen mail hierover ontvangen. Medewerker van Dynafix zegt na 1 week dat het best mogelijk is dat de Iphone bij hen binnen is gekomen maar nog niet in het systeem is verwerkt. Dit verwerken kan nog wel 1 week duren.
Samengevat: voor het omwisselen van een IPhone 4 (geen reparatie) wordt een tijdsbestek van 3-4 weken in acht genomen.

Laatst gewijzigd door wehoo; 15-09-10 om 21:49.
  #18  
Oud 16-09-10, 14:39
diesel2010 diesel2010 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Mijn iphone 4 was ook kapot na twee weken.
Werd binnengebracht bij Mobistar.
2 weken later heb ik een nieuw toestel mogen afhalen bij Mobistar en dit toestal zat in een verpakking met vermelding "proassist".
Beetje raar dat ze de iphone gewoon los meegeven, dus zonder doos en zonder verdere informatie... Ik ga er van uit dat het een nieuw toestel is, maar wie weet is het wel een toestel dat hersteld werd ? Het is in ieder geval een ander toestel met ander serienr.
  #19  
Oud 11-04-11, 23:16
raw_25 raw_25 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard Mijn ervaring met Dynafix

Mijn telefoon vorige week terug gebracht naar de Phonehouse voor een reparatie onder de verzekering.

Problemen/Klachten

- Mute knop werkt niet meer
- Scheurtje achterkant (vanaf de onderkant plm. 4/5 cm naar boven)
- Telefoon kiert aan de rechterzijkant, waardoor er steeds meer stof achter het scherm komt.

Voorlopige status:

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 7-4-2011 12:25:35
Order - Bevestigd 7-4-2011 12:25:39
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 7-4-2011 12:27:36
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 8-4-2011 5:01:03
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 8-4-2011 14:17:05
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 11-4-2011 11:32:18
Reparatie - Staat in behandeling bij externe reparatiedienst 11-4-2011 15:22:45
Reparatie - Wacht op onderdelen bij externe reparatiedienst 11-4-2011 16:10:14

Tot nu toe gaat het nog aardig voortvarend. Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ik mijn Iphone weer terug heb

Laatst gewijzigd door raw_25; 18-04-11 om 19:43.
  #20  
Oud 18-04-11, 19:49
raw_25 raw_25 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

We zijn nu anderhalve week verder, dus tijd voor een update:

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 7-4-2011 12:25:35
Order - Bevestigd 7-4-2011 12:25:39
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 7-4-2011 12:27:36
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 8-4-2011 5:01:03
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 8-4-2011 14:17:05
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 11-4-2011 11:32:18
Reparatie - Staat in behandeling bij externe reparatiedienst 11-4-2011 15:22:45
Reparatie - Wacht op onderdelen bij externe reparatiedienst 11-4-2011 16:10:14
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 14-4-2011 11:06:15

In het overzicht statusinformatie wordt naast mijn oude Imei-nummer vermeld ook een nieuw Imei-nummer (uitgaand) vermeld. Het heeft er dus alle schijn van dat het toestel wordt vervangen door een nieuwe of een refurbished. Nog even geduld....W'll see..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie snverhallen Koopinformatie Nederland 0 01-10-10 23:20
mijn ervaring met iphone via Ebay/usps Martijn Snels Koopinformatie USA 1214 04-11-09 19:51
Mijn ervaring met Fabrix Cases AllStar iPhone accessoires en onderdelen 303 12-08-09 16:54
Mijn ervaring met de iPhone Swiftly iPhone algemeen 7 24-09-08 10:48
Mijn ervaring met het unlocken van de Iphone 3G Rudy iPhone algemeen 1 03-09-08 01:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.