downgraden naar een "not signed" ios versie. Is dat mogelijk discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Apple is er met zijn battery management op de iPhones een zootje van aan het maken. Sinds iOS 13.4 is de batterij van menig iPhone ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
downgraden naar een "not signed" ios versie. Is dat mogelijk
Apple is er met zijn battery management op de iPhones een zootje van aan het maken. Sinds iOS 13.4 is de batterij van menig iPhone beduidend sneller plat, sinds iOS 13.5 is het horror.
Het ware leuk dat ik even kon downgraden naar 13.3. Helaas is alles onder 13.5 niet meer gesigned en kan dat downgraden niet meer volgens de officiële weg. Bestaat er nu geen enkele veilige manier om terug naar bvb 13.3 te gaan? bedankt! Gert |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Nee, dat is niet mogelijk!
|
|
|||
|
|||
Jammer, dat achtergrond gebruik van apps is echt verschrikkelijk.
|
|
||||
|
||||
kunt een hoop dingen uitzetten om je batterij gebruik te beperken natuurlijk zeker als je een jailbreak toepast zodat je makkelijk direct vanaf je beginscherm locatie ,bluetooth Wi-Fi enz uit kunt zetten
Ik vind het persoonlijk bv super irritant dat smorgens weer meteen mijn Wi-Fi aanspringt dat kun je dus allemaal uitzetten als je dat niet nodig hebt Ik heb ook een xs in gebruik met nu 13.5 erop en batterij gaat nog gewoon 2 dagen mee Ook bv het op de achtergrond verversen van apps ( wat lang niet altijd nodig is ) trekt aardig wat batterij weg Ik kan nou niet echt zeggen dat batterij gebruik tussen ios 13.2 bv en 13.5 een groot verschil is bij mij tenminste niet |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik weet dat je de boel tijd moet geven na een clean install om te stabiliseren. Nu heb ik het vermoeden dat ik zover ben dat ik ook terug aan 2 dagen kan geraken. Op voorwaarde dat ik de apps die in de achtergrond blijven draaien geforceerd afsluit. De ergste is iCulture. Het zou leuk zijn is te weten of een gebruiker zonder problemen ook geen problemen ervaart met iCulture. |
|
||||
|
||||
nee die app gebruik ik niet en ook bv facebook maar heel af en toe
Ik ben dan ook iemand die niet de hele dag op zijn telefoon zit te neuzen maar het valt me op dat heel veel mensen alles maar open en aan hebben staan die een iphone gebruiken |
|
|||
|
|||
Uiteindelijk is het een smartphone die er wel voor dient om alles open en aan staan te hebben.
Ik heb ooit de switch van Android naar Apple gemaakt omdat iOS daar veel beter mee om kon naar batterij management en stabiliteit. Wat doorwinterde Apple gebruikers niet mogen vergeten is dat er veel mensen incl. ikzelf een meerprijs betalen voor een apparaat dat bepaalde functies mist, een pak duurder is, maar waar ze betrouwbaarheid en duurzaamheid voor in de plaats horen te krijgen. Ik heb mijn Xs Max nu anderhalf jaar. Ik heb altijd makkelijk twee dagen op een batterij gedaan zonder ooit maar 1 app geforceerd te hoeven afsluiten. Nu goed, als dit geen bug blijkt te zijn en dit de nieuwe modus operandi van iOS heb ik er bij mijn volgende smartphone geen Apple budgetten meer voor over. Ondanks ik zeer graag werk met hun eco-systeem. Ik brand een kaarsje dat dit snel verholpen is. Apps geforceerd afsluiten helpt een beetje, dus voorlopig lossen we dat zo maar op. |
|
||||
|
||||
meerprijs betalen voor iphone die minder functies heeft als een android toestel ? verklaar je nader ?
Je bedoelt dat alles veel beter afgeschermd is dan bij een android En dat dat juist voor de meeste mensen beter is (veiliger ) waar ik mij bv zeer aan stoor bij een android toestel is dat er heeeeel veel apps en taken open staan op de achtergrond zonder dat je al 1 app hebt geopend ook is mijn ervaring dat van een android toestel de batterij veel sneller leeg is dus ik blijf dan ook maar voorlopig gewoon op 13.5 staan met mijn xs en op 13.2 met mijn x |
|
|||
|
|||
Wat direct in me opkomt is de wekker die desgewenst langzaam aan luider kan worden.
Ook 2 apps openen op 1 scherm is zo’n mooie functie. Steek nu geen tijd in me te overtuigen van de kwaliteiten van iOS. Wat je zelf zegt: bij een Android apparaat weet je nooit van te voren hoe lang je vandaag op een batterijlading doet. Voor ios 13.4 kon ik elke dag perfect zeggen hoeveel batterijcapaciteit mijn Xs max nog heeft zonder naar de indicatoren te kijken. Als je voor die zekerheid/stabiliteit 1400€ betaald hebt ipv 900, dan heb je het er echt even moeilijk mee. Betrouwbaarheid en duurzaamheid laten me gerust 500€ meer uitgeven aan zo’n ding, maar als dat dezelfde ellende gaat worden als bij Android, denk ik bij m’n volgende smartphone wel is 2x na. |
|
||||
|
||||
ik zeg nogmaals met een jailbreak kun je heeeeel veel dingen toevoegen om de iphone helemaal zo te maken dat deze eigenlijk nog veel meer opties heeft als een android
ook dat van een wekker die langzaam aan luider word dat het batterij gebruik veel omhoog gaat bij een upgrade is ook een van de redenen dat ik niet zomaar een update doe ik lees vaak wat de ervaringen van andere mensen zijn die bv ook een xs hebben maar bij iedere update zijn er wel mensen met een negatieve ervaring probeer er anders eens de beta 13.5.5 beta of de 13.6 beta erop te te zetten |
|
|||
|
|||
Met de jailbreak optie kan ik niet meer weg blijkbaar. Staat inmiddels 13.5.1 op en dat zou zich niet meer laten Jailbreaken?
Nu stel ik me dan de vraag ivm stabiliteit, daar heb ik geen ervaring mee. Je zal me al wel door hebben dat ik de juiste mix van stabiliteit en functionaliteit in een smartphone opzoek. Inmiddels is het zo dat ik een dag of 10 iOS 13.5.1 draai, geïnstalleerd vanuit DFU modus. Na de telefoon gisterenmorgen om 8u van de lader te pakken, er op te letten dat ik de fameuse 3 apps telkens geforceerd afsluit, heb ik op moment van schrijven nog 27%. Relatief normaal te noemen. Ik ben op diverse fora aan het volgen wat de beta 13.6 doet. Beta's installeren heb ik ooit op een IP 8+ gedaan die onder ios 11 gekke dingen met het scherm deed. Dat was in iOS12 opgelost en aldus een hele zomer met die beta rondgelopen. Zo ben ik nog opzoek naar een oud opknappertje waar ik eventueel wat kan experimenteren met jailbreaks en bètas. Wat ik wel geleerd heb (en dommerik die ik ben, met iOS 11 had ik het al geleerd), is goed rondkijken op fora naar wat de nieuwe software doet... |
|
||||
|
||||
ja ik weet zelf ook niet wat die beta gaat doen natuurlijk
je zou eens rond kunnen kijken op twitter bv wat de ervaringen zijn of op reddit ofzo maar ik lees bij iedere upgrade wel dat er toch mensen zijn met problemen na een upgrade van batterij tot Wi-Fi tot bluetooth enz enz wat daar nu de oorzaak van is ???? geen idee |
|
|||
|
|||
Dat de batterij na 13.5 ineens sneller leeg loopt is absoluut waar. Ik heb dit ook. Al gezocht op internet en er zijn schijnbaar erg veel mensen die hier last van hebben.het vreemde is dat er in het batterij overzicht apps staan die op de achtergrond gedraaid hebben wat 100% zeker onjuist is. Er staan bij mij apps bij die ik niet eens gebruik en gewoon meer dan een uur op de achtergrond draaien. Zelfs wanneer ik ververs op achtergrond uit heb staan en locatievoorzieningen ook uit heb gezet. Dit is een serieuze bug en een schande van Apple dat ze dat zo hebben laten gebeuren.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Muziek app "shuffle alle" wijzigen naar "volgorde" ? | Werner1963 | iPhone algemeen | 2 | 07-04-17 08:09 |
iPhone 3G: bootloader downgrade "06.04" naar "05.08" | AzNxJohnnii | Unlock | 11 | 10-05-10 20:02 |
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 | iPhony | Archief | 0 | 18-12-09 20:28 |
Is er een manier om de "nieuwere versie melding 1.1.1." weg te halen? | efefes | Archief | 12 | 31-07-08 14:02 |
Jailbreaken van Duitse "999 euro versie" 1.1.2 iphone | deniax | Unlock [archief] | 15 | 13-01-08 16:01 |
|
|