//

accu defect of ander probleem?

accu defect of ander probleem? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De accu van mijn 6s is volgens de telefoon nog 87% Echter loopt het percentage vaak snel terug, herstart ik dan de telefoon is het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-10-20, 17:53
TMG1961 TMG1961 is offline
• iOS 13.2.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 68
Standaard accu defect of ander probleem?

De accu van mijn 6s is volgens de telefoon nog 87% Echter loopt het percentage vaak snel terug, herstart ik dan de telefoon is het percentage weer een stuk hoger.

Voorbeeld, helemaal opgeladen, 15 minuten websites lezen en % is nog 85%, als ik dan de telefoon herstart is na opstarten het percentage ineens 93%

Ik heb de accu als eens gekalibreerd maar maakt geen enkel verschil.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-20, 12:16
TMG1961 TMG1961 is offline
• iOS 13.2.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 68
Standaard

Als je contact opneemt met apple wordt je probleem niet serieus genomen. Volgens hen ligt het aan de leeftijd van de telefoon. Dat ik deze in sept 2017 nieuw gekocht heb maakt niets uit, is een 3 jaar oude telefoon en dan kan de accu niet meer goed zijn. Dat deze nog een capaciteit heeft van 87% is blijkbaar niet relevant. Kreeg gewoon te horen dat beste oplossing een nieuwe iphone kopen was.

Sorry maar ik vindt dit niet normaal. Kennelijk is apple tegenwoordig zo geldgeil dat ze klanten en hun probleem niet serieus nemen en ook geen interesse hebben in het oplossen van een probleem. Nee koopt u maar voor enkele honderden euros en nieuwe telefoon en dan is het probleem opgelost.

Dit is voor mij de laatste iphone en hier komt ook nooit meer een apple product in huis.

Een nieuwe accu er in zetten zou ivm drukte 3-4 weken gaan duren via apple en 3 weken via amac heerlen. Ook geen optie want een vervangende telefoon kreeg ik niet. Dus zou ik 3-4 weken zonder telefoon zitten en ik ga niet voor die periode een andere telefoon kopen.

Ga dus op zoek naar een android toestel en zodra ik die heb mag de iphone 6s kennis maken met mijn hamer.
  #3  
Oud 14-10-20, 17:24
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nou als dat je hele iphone ervaring is, dan haak je snel af.

Je zou natuurlijk ook eersteens kunnenm kijken wát er dan zoveel stroom gebruikt. Of een herinstallatie zonder backup eea oplost.
Of een andere optie.



Maar gooi gerust je telefoon onder een hamer en succes in de android wereld.
  #4  
Oud 14-10-20, 23:27
TMG1961 TMG1961 is offline
• iOS 13.2.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Nou als dat je hele iphone ervaring is, dan haak je snel af.

Je zou natuurlijk ook eersteens kunnenm kijken wát er dan zoveel stroom gebruikt. Of een herinstallatie zonder backup eea oplost.
Of een andere optie.



Maar gooi gerust je telefoon onder een hamer en succes in de android wereld.
Ik heb de telefoon diverse malen helemaal gerest. Backup niet terug gezet en geen enkele app geinstalleerd. Zelfs dan blijft het een raadsel waarom het percentage zo snel terug loopt. Zelfs gedurende nacht 25-30% afname.

Als ik dan in de ochtend als ik opsta de telefoon herstart gaat het percentage weer bijna terug naar wat het voor het slapen gaan was. Meestal een procent of 3-4 lager.

Er is dus ergens iets wat niet correct is. De batterij zou nog een capaciteit van 87% hebben.

Heb de telefoon een uur geleden van de lader gehaald en in dat uur is het percentage van 100 naar 90% gegaan en dat zonder de telefoon gebruikt te hebben. Momenteel alleen een compleet schone ios 14.0.1 installatie er op staan zonder extra geinstalleerde apps.
  #5  
Oud 14-10-20, 23:54
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Lijkt toch erg op een batterij die gewoon vervangen moet worden
Ik zou dat echt gaan navragen bij een Amac winkel of zoiets
  #6  
Oud 15-10-20, 00:02
TMG1961 TMG1961 is offline
• iOS 13.2.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeffie Bekijk bericht
Lijkt toch erg op een batterij die gewoon vervangen moet worden
Ik zou dat echt gaan navragen bij een Amac winkel of zoiets
Heb contact gehad met Amac winkel en zou telefoon dan 3 weken kwijt zijn aangezien het druk was. Geen vervangende telefoon. Bij Apple zou het ook ruim 3 weken duren. De batterij heeft nog een capaciteit van 87% dus zou volgens alles nog goed moeten zijn.
  #7  
Oud 15-10-20, 00:20
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TMG1961 Bekijk bericht
Heb contact gehad met Amac winkel en zou telefoon dan 3 weken kwijt zijn aangezien het druk was. Geen vervangende telefoon. Bij Apple zou het ook ruim 3 weken duren. De batterij heeft nog een capaciteit van 87% dus zou volgens alles nog goed moeten zijn.
Er zijn winkels waar je erop kan wachten
Niet duur en ook goed
  #8  
Oud 15-10-20, 00:23
TMG1961 TMG1961 is offline
• iOS 13.2.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeffie Bekijk bericht
Er zijn winkels waar je erop kan wachten
Niet duur en ook goed
Geen idee welke dat zijn hier in zuid limburg. Daar zal ik naar moet zoeken en eerst kijken wat andere daarvan zeggen.
  #9  
Oud 15-10-20, 00:38
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Ik woon in Friesland en mijn zoon heeft een iPhone 6s waarvan de accu slecht was
In Heerenveen naar een winkeltje gegaan waar de allerlei goedkope hoesjes verkopen en reparaties doen
Accu vervangen was ook geen probleem
Was niet de hoofdprijs en ze begonnen gelijk en we hebben ergens koffie gedronken en toen was hij al weer klaar en goed
Zulke winkels zie je overal wel in grotere winkelcentrums
  #10  
Oud 15-10-20, 00:40
TMG1961 TMG1961 is offline
• iOS 13.2.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeffie Bekijk bericht
Ik woon in Friesland en mijn zoon heeft een iPhone 6s waarvan de accu slecht was
In Heerenveen naar een winkeltje gegaan waar de allerlei goedkope hoesjes verkopen en reparaties doen
Accu vervangen was ook geen probleem
Was niet de hoofdprijs en ze begonnen gelijk en we hebben ergens koffie gedronken en toen was hij al weer klaar en goed
Zulke winkels zie je overal wel in grotere winkelcentrums
Ik zal eens gaan zoeken online.
  #11  
Oud 18-10-20, 22:20
TMG1961 TMG1961 is offline
• iOS 13.2.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 68
Standaard

Flink wat rond gebeld en een adres gevonden waar het direct kon gedaan worden ipv de telefoon tot 3-4 kwijt te zijn. Prijs 59 euro voor originele apple batterij. Telefoon werkt weer perfect.
  #12  
Oud 18-10-20, 22:35
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TMG1961 Bekijk bericht
Flink wat rond gebeld en een adres gevonden waar het direct kon gedaan worden ipv de telefoon tot 3-4 kwijt te zijn. Prijs 59 euro voor originele apple batterij. Telefoon werkt weer perfect.
Daar ben ik blij om
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 start niet op. Accu defect? rouwe111 iPhone algemeen 18 19-05-13 17:10
accu vervangen door een met ander APN nummer jmkrabshuis iPhone algemeen 5 16-03-12 09:56
Ipad 1 defect,Probleem jeffreyappel iPad algemeen 1 24-02-12 07:10
Iphone 2G defect probleem FamousD iPhone algemeen 0 15-05-11 22:44
Netwerk probleem en ander probleem Dannybevers iPhone algemeen 0 21-11-09 01:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:39.