//

Nieuw te kopen iphone

Nieuw te kopen iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gekke vraag Ik koop altijd losse telefoons bij de Apple store nu wil ik een 12 echter dat op afspraak kopen is niets voor mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-04-21, 10:13
blackfocus blackfocus is offline
• iOS 17.4
• iPadOS 17.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 54
Standaard Nieuw te kopen iphone

Gekke vraag

Ik koop altijd losse telefoons bij de Apple store nu wil ik een 12 echter dat op afspraak kopen is niets voor mij dus kijk ik op internet om aan te schaffen echter zie ik grote prijs verschillen (nooit naar gekeken) tussen de 80 en 120 eur lager dan bij de store welke voordeel heb ik als ik hem bij Apple koop Wie heeft raad/advies
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-04-21, 11:46
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Als ik bij een bekende winkel tot 120 minder moet betalen dan doe ik dat liever
En je krijgt ook zelfde service als bij Apple store denk ik
  #3  
Oud 18-04-21, 09:08
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Meestal zijn iPhone/iPad en Mac goedkoper bij de grote ketens dan bij Apple.
Ik heb al ervaring met Coolblue, Bol.com en Vanden Borre en telkens was de service perfect.
Voor een eventuele herstelling mag het toestel trouwens altijd rechtstreeks bij Apple binnengebracht worden, ook al werd hij elders aangekocht.
Ik zie dus geen enkele reden om meer te betalen bij een Apple store.
  #4  
Oud 20-04-21, 11:08
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Mijn ervaring is dat wanneer ik hem bij de Apple store koop ik voor garantie daar rechtstreeks naar toe kan de eerste 2 jaar. Koop je hem bv bij Bol.com dan kan je alleen het 1ste jaar rechtstreeks naar Apple en het 2de jaar bij de verkopende partij in dit voorbeeld dus bij Bol.com
  #5  
Oud 20-04-21, 20:24
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

Apple store geeft toch maar 1 jaar garantie ? dat 2e jaar moet je erbij kopen ?
  #6  
Oud 21-04-21, 11:51
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik heb gewoon het 2de jaar voor garantie rechtstreeks naar de Apple Store kunnen gaan ( wel via Genius Bar eerst een afspraak gemaakt en voor de duidelijkheid dit geldt niet voor valschade of schermschade). En omdat het 2de jaar de garantie via verkopende partij loopt dat is in mijn geval Apple en als je hem via MediaMarkt kocht dan moet je in het 2de jaar voor garantie naar de MM. Dat is dus het voordeel als je rechtstreeks bij Apple koopt, ik heb dus geen Apple Care afgesloten.
  #7  
Oud 24-04-21, 16:41
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Het tweede jaar garantie hoef je er niet bij te kopen. Dat is (nin nederland) garantie volgens consumentenrecht. Die garantie wordt geleverd door de winkel waar je hem hebt gekocht. Effectief, als je de telefoon bij coulbleu, bol, mediamarkt etc koopt, zal je daar moeten aankloppen voor je tweede jaar garantie. Koop je hem direct bij Apple, dan is dat tweede jaar bij hen.

En ik kan uit ervaring zeggen dat dat nog werkt ook. Een geheugenstoring in een iPad vlak voor het einde van het tweede jaar werd zonder enig probleem opgelost door het toestel om te ruilen.



De uitgebride garantie (onder de naam Applecare) is inderdaad betaalde garantie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 tweedehands of zo goed als nieuw kopen Tigerx95 iPhone algemeen 20 04-12-13 06:32
iPhone 4 kopen? 2e hands of nieuw? SimOnly of Prepaid blijven? Laurens22 Koopinformatie Nederland 0 13-09-12 15:44
Nieuw scherm kopen crazy-chriss iPhone algemeen 0 03-03-11 07:21
iPhone 4 kopen simlockvrij en echt nieuw BuggNL Koopinformatie Nederland 2 17-12-10 20:08
iphone 3G! kopen nieuw prepaid hoe duur? help me NoWayOut Chat en geruchten 11 09-08-09 23:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:46.