//

Melding "Verbonden met MacBook Pro" op iPhone

Melding "Verbonden met MacBook Pro" op iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds enige tijd krijgen ik een melding op mijn iPhone dat ik verbonden ben met mijn MacBook Pro. Deze melding krijg ik ca. 20 keer ...

Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 07-11-23, 16:04
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.4.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS

Standaard Melding "Verbonden met MacBook Pro" op iPhone

Sinds enige tijd krijgen ik een melding op mijn iPhone dat ik verbonden ben met mijn MacBook Pro. Deze melding krijg ik ca. 20 keer per dag en snap niet waar het vandaan komt. Zie ook de foto. Als ik daar op verbreek klik, krijg ik de vraag of ik het zeker weet en druk dan op verbreek (moet dit wel binnen een seconde doen anders is de melding al weer weg).
Enige wijziging die er geweest is dat ik van een MacBook Air 2019 (is helemaal gereset) ben overgestapt naar een MacBook Pro 2023 M2 Pro. Mijn iPhone gebruik ik al jaren en alle apparatuur is voorzien van de laatste update.

Vermoedde was iets dat dit is met Teams had te maken, maar of ik Teams nou wel of niet gebruik maakt niet uit.

Iemand die dit herkend en weet op te lossen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_5558.jpg‎ (72,8 KB, 5x gelezen)

Oud 09-11-23, 17:22
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.4.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS

Standaard

Na wat testjes te hebben gedaan ben ik erachter.
Wanneer de camera van de MacBook wordt getriggerd krijg ik dus de melding. Zojuist viel mij op dat wanneer ik verbinding maakte met (AVD) Azure Virtual Desktop dat ik steeds een melding kreeg op mijn iPhone. Nadat ik de camera binnen AVD trigger (camera app starten) heb ik de verbinding kunnen verbreken (melding bleef staan waar het voorheen met 1 seconde weg was). Nu ik zo terugdenk zal dat ook met meerdere dingen zijn gezien soms de melding om de haverklap kreeg.

Kortom komt er dus op neer dat wanneer de camera wordt getriggerd op de MacBook dat er dus dan ook een melding op mijn iPhone kwam. Hopelijk is dat nu voorbij.
Reageren

Labels
iphone, macbook, verbonden

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software-update: mislukt, want "niet" verbonden met internet? XIII Apple Watch algemeen 4 26-09-20 10:11
Iphone 5: "Melding gesprek beëindigd" bij telefoonnummers met landcode? mboumans iPhone algemeen 0 05-01-13 16:29
"Geen Service" "herstel vereist" melding Martijnvdberge iPhone algemeen 13 24-01-11 13:59
Ongewenste melding: "Dit accesoire is niet bedoeld voor de iPhone" Greatix Archief 7 19-01-10 00:25
Melding "dit accessoire is niet bedoeld voor de iphone" uitzetten tomtom iPhone algemeen 0 05-02-08 23:15

Regels voor berichten