tip: sms 160 tekens discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen ik hoop niet dat ik dubbel post maar ik las net ergens dat als je niet meer dan 5 regels tikt in je ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
tip: sms 160 tekens
Beste mensen ik hoop niet dat ik dubbel post maar ik las net ergens dat als je niet meer dan 5 regels tikt in je sms dat je dan precies 160 tekens hebt.
Dus ga je naar regel 6 dan zit je op sms nummer 2. Voila. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Typ maar eens een regel (met cijfers bijv.) in je SMS-app, je zult zien dat er 24 karakters op één regel passen. Vijf regels geeft dan 120 tekens, om aan 160 te komen moet je op 8 tekens na 7 regels voltikken. Eigenlijk hoef je dus voor je iPhone niet eens tot 10 te kunnen tellen om tot 160 te kunnen tellen -ofzo ?!
|
||||
|
||||
Wanneer je bitesms gebruikt zie je ook wanneer je aan het tweede bericht begint. Kan al vervanger van je huidig sms app gebruikt worden.
|
|
|||
|
|||
Overigens is de theorie van 24 tekens ook niet waar. Ik heb net een test tekst ingetyped, en kwam op 27 uit. Zoals je ook kunt zien neemt een 'l' bijvoorbeeld minder ruimte in dan een 'm'. Aangezien de regels niet op aantal tekens worden afgebroken, maar op eeen vaste breedte, waarop een heel woord op de volgende regel wordt gezet, zul je toch moeten blijven tellen.
Maargoed, het maakt mij niet uit als ik per ongeluk te veel tekens heb: ik heb 150 SMS per maand die ik never nooit op maak! |
|
|||
|
|||
Het blijft wel een beetje jammer dat de iPhone niet aangeeft op hoeveel smsjes je zit aangezien de telefoons van 10 jaar geleden dit zelfs wel doen..
Voor de rest ben ik wel erg blij met me iPhone hoor |
|
|||
|
|||
Dat had mijn oude Sony Ericson. Ik werd er helemaal gek van, dat ding gaf telkens aan wanneer hij naar de 2e sms ging! Aaaaah!!!! Ben juist blij dat de iPhone dat niet heeft! Dan zou een optie waarbij je dat aan of uit kan zetten beter zijn!
|
|
|||
|
|||
Idd, ik zou wel zo'n optie willen hebben! Vind t maar niks dat ik weer 7 dollar kwijt ben voor Bitesms... Moet tog anders kunnen apple!
|
|
||||
|
||||
Je had ook gewoon sms helper kunnen installeren via cydia en die 7 dollar in je zak laten zitten.
|
|
|||
|
|||
Je berichtje kwam nog op tijd! Thanx voor de tip!
|
|
|||
|
|||
Sms+ gebruik ik sinds paar weken om dit probleem te verhelpen, ideaal!!
|
|
|||
|
|||
Ik ben nog niet zo handig met mn iphone Mag ik vragen hoe ik aan sms+ kan komen??Alvast bedankt!
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Hallo, ik heb sinds kort een iphone en kwam er laatst achter dat wanneer ik een lang smsje wil versturen, iphone deze omzet in een mms. zonder waarschuwing.
Ik vind dit erg vervelend omdat ik voor mms moet betalen en mijn smsbundel groot genoeg is. Herkent iemand dit probleem en wat is er aan te doen? |
|
|||
|
|||
Hmm, dat is vaag.. Daar heb ik geen last van gelukkig. Ik kan juist geen mms ontvangen ;-)
|
|
|||
|
|||
Dit komt wss omdat je mms service aanligt. Als je een groeps'sms' verstuurt zal hij dit ook als mms versturen. Dus je mms-functie uitzetten kan helpen. Alhoewel ik dat nu niet meer zeker ben met de nieuwere updates?
|
|
|||
|
|||
wooww, wacht even,, dus als ik het goed begrijp, geeft je iPhone het niet aan als je met je 2e smsje bezig ben?
oeps.. niet geweten, dat is wel even een nadeel hoor! heb nog niet echt lange berichten gestuurd, maar wel langer dan 5 regels soms.. maar het zijn 160 tekens per sms? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
'Aantal tekens', dan 160 en dan weer 70 | Londonforever | iPhone algemeen | 5 | 10-04-11 00:27 |
sms, tekens teller | Bloodmonk | Jailbreak apps en thema's | 70 | 14-10-10 00:41 |
aantal tekens per sms | rensiejjj | Archief | 1 | 01-12-08 17:41 |
Sms tekens over | borgqueenx | Jailbreak apps en thema's | 8 | 27-05-08 23:51 |
aanduiding tekens in sms | rich2510 | Jailbreak apps en thema's | 3 | 15-01-08 14:43 |
|
|