iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring Pro-assist (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26105-ervaring-pro-assist.html)

Knap 04-11-09 06:36

Inderdaad 30 euro eigen risico.

Toen ik nog een 3g had en die heb laten vallen, kreeg ik na 2 weken een nieuwe iphone. Voor mij geen enkel probleem om die 30 euro te betalen.

Ik bedoel, na 1,5 jaar weer een compleet nieuwe iphone voor 30 euro? who cares?

PeterTe 04-11-09 07:52

Je hebt inderdaad de nijging om je iPhone expres te "laten vallen" :rolleyes:

divided 04-11-09 13:48

mooi om toch meer goede dan slechte verhalen te horen.
Ik ga ook voor de iPhone maar als ik het zo hoor zeker wel met verzekering.

Knap 04-11-09 16:26

Altijd als ik m'n telefoon bij t-mobile zelf haal verzeker ik 'm. Alleen bij pro-assist, niet bij een lugubere verzekeringsmaatschappij zoals HSC.

Ik vond laatst m'n n95 terug in de kast waar het beeldscherm van was gebroken. Ik had wel bemerkt dat m'n verzekering hier nog van liep maar was te lui denk ik om hem eerder op te laten halen (zonde van 't geld, lag er al meer dan een half jaar). Maargoed, dus ik gebelt, hebben ze 'm opgepikt en kreeg een nieuwe (verbeterde N95 8GB) voor terug.

Deze heb ik vervolgens op marktplaats voor 250 euro verkocht. En dus m'n overbodige verzekeringsgeld eruit. Gelijk verzekering afgesloten (in 1 keer, zonder problemen) en iedereen weer blij.

conclusie, pro-assist werkt zeer goed en zal ik altijd bij een beetje kostbare telefoon afsluiten, zeker als je 'm 2 jaar moet gebruiken zoals de iphone.

Dannybevers 04-11-09 20:18

Zozo ze zijn beetje asociaal bezig ze hangen gewoon op tijdens dat ik mijn probleem uitleg x.x

kuotje 05-11-09 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door divided (Bericht 379425)
mooi om toch meer goede dan slechte verhalen te horen.
Ik ga ook voor de iPhone maar als ik het zo hoor zeker wel met verzekering.

Gewoon doen, want stel je iPhone gaat een keer kapot en ze stellen de oorzaak op waterschade, kun je alles zelf betalen. En dat doen ze gauw hoor ;)

dan maakt het niet uit of ik 6 euro per maand betaal..

Lowermate 06-11-09 13:44

Ik ga straks mijn iphone halen.
Ben van plan een protective case erbij te kopen. Denk de switch easy nero capsule. Een stevige case.
Vraag, raden jullie dan toch een verzekering aan, ondanks dat je dan een goede case hebt ?
Zo ja, moet je nu wel of niet met diefstal doen. Heb gehoord dat je diefstal eigenlijk niet goed kan bewijzen dus dat ze daar dan toch moeilijk over gaan doen.

Lowermate 06-11-09 17:58

Vanmiddag de iphone opgehaald. Ik ben blij :)
Kon ter plekke toch niet goed beslissen welk hoesje.
Van de sympathiek verkoper heb ik een simpele doorzichtige silliconen hoesje gekregen. Hij zei, tot je weet of je (bv.) die switch easy nero capsule neemt.
De verkoper vond die simple silliconen hoesje al voldoende.
Een screen protector vond ie niet nodig. Ze waren ooit al eens met een sleutel over de iphone 3gs gegaan. Geen krassen.
Heb voor de zekerheid toch maar een screenguard van EUR 4.99 gekocht. Kan ik altijd nog beslissen of ik hem erop doen.

WDS001 06-11-09 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate (Bericht 380601)
Een screen protector vond ie niet nodig. Ze waren ooit al eens met een sleutel over de iphone 3gs gegaan. Geen krassen.

Ze hebben helemaaal gelijk! Het scherm van de iPhone krast absoluut niet snel.

Lowermate 06-11-09 18:04

oh ja , en toch maar de verzekering gedaan. Geeft mij een goed gevoel.

Dus screenguard er toch maar niet op plakken ?

WDS001 06-11-09 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate (Bericht 380607)
oh ja , en toch maar de verzekering gedaan. Geeft mij een goed gevoel.

Dus screenguard er toch maar niet op plakken ?

Zou ik niet doen. Je kan 'm beter op de achterkant plakken, want die krast veel harder :rolleyes:

Lowermate 06-11-09 18:09

Daar heb ik nu toch even die simpele silliconen hoesje voor ?
Twijfel nog steeds of ik (bv.) die switcheasy case capsule nero zal kopen. :rolleyes:

Mysteriousgirl_ 07-11-09 16:00

Heb net gebeld met pro assist omdat ik mijn 1 maand oude toestel alsnog wil verzekeren en nu kan dat niet meer! Moet schijnbaar max 3 dagen na ontvangst aangevraagd worden... Das wel irritant... Iemand een suggestie?

Knap 07-11-09 20:49

Een maand is inderdaad te lang, maar max 3 dagen is een beetje kort. bij mij werd er aan de telefoon gezegt binnen 14 dagen na levering. (iPhone telefonisch besteld). Een week later ben ik naar de shop gegaan om m'n telefoon te verzekeren en dit was geen enkel probleem.

Lowermate 07-11-09 21:20

Degene die een verzekering hebben genomen, zijn daar ook mensen bij die de switch easy neo capsule case hebben ?
Was ik benieuwd naar, of die mensen ondanks deze goede beschermingscase toch een verzekering hebben genomen.

XIII 07-11-09 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knap (Bericht 381046)
Een maand is inderdaad te lang, maar max 3 dagen is een beetje kort. bij mij werd er aan de telefoon gezegt binnen 14 dagen na levering. (iPhone telefonisch besteld). Een week later ben ik naar de shop gegaan om m'n telefoon te verzekeren en dit was geen enkel probleem.

Klopt:

Artikel 2.1 van de algemene voorwaarden van de T-Mobile Pro-Assist Gegarandeerd verzekering geeft aan dat het uiterlijk binnen 14 dagen na aankoop van de mobiele telefoon mogelijk is om de verzekering aan te gaan.

Econz 09-11-09 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate (Bericht 381056)
Degene die een verzekering hebben genomen, zijn daar ook mensen bij die de switch easy neo capsule case hebben ?
Was ik benieuwd naar, of die mensen ondanks deze goede beschermingscase toch een verzekering hebben genomen.

Ondanks de neo capsule heb ik toch een verzekering bij Pro Assist.
Mijn vrouw daarintegen heeft geen case maar wel verzekerd.

Na ongeveer een half jaar kon mijn vrouw ineens de "slide to unlock" niet meer "sliden" waardoor ze niet meer op het springboard kon komen en dus niks meer kon.Na wat rebooten e.d. geprobeerd te hebben,lukte het toch niet om het probleem op te lossen.
Aangezien haar toestel gejailbreakt was,was ik toch genoodzaakt om deze te herstellen naar de orginele firmware (3.1.2).
Nadat ik dit had gedaan kon ze nog steeds niet haar toetsel gebruiken omdat de "slide to unlock"nog steeds bleef hangen.

Toen hebben we Pro Assist gebeld waarna zij binnen 4 uur het toestel kwamen ophalen en een vervangend toestel leverde ( Nokia E71 ).
Daarbij vertelde ze dat het wel zo'n 3 tot 5 weken kon duren voordat deze gerepareerd kon worden,aangezien het erg druk was.

Dat moet dan maar dachten we,maar na 2 weken belde Pro Assist op dat het "unity of united board? "defect was en ze zou een nieuwe iphone krijgen.

Zo gezegd zo gedaan...

De dag daarna hebben ze de nieuwe iphone geleverd,notabene ook nog eens op haar werk,dat was geen enkel probleem!
We wonen in Roermond en mijn vrouw werkt in Eindhoven.

Fantastische service!!

kuotje 09-11-09 16:58

Kreeg je een Nokia E71? wtf ik kreeg de oudste van de oudste. Nu wil ik em dus wel liever opsturen ivm me kapotte wi-fi en haarscheuren. want dan heb je tenminste nog iets. :)

Econz 11-11-09 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 381713)
Kreeg je een Nokia E71? wtf ik kreeg de oudste van de oudste. Nu wil ik em dus wel liever opsturen ivm me kapotte wi-fi en haarscheuren. want dan heb je tenminste nog iets. :)

Je moet gewoon eisen dat je een goed vervangend toestel krijgt.
Niet dat mijn vrouw dat deed,zij kreeg die gewoon.
Daarbij zeiden ze ook nog dat iedereen die een iphone heeft die gerepareerd moet worden,een Nokia E71 zou krijgen...

Maargoed,voor mijn doen kan er toch geen enkele foon tippen aan iPhoontje...

kuotje 11-11-09 19:48

nee dat niet, maar om een E71 als vervangend toestel te krijgen is wel beter.
en dan 2 weekjes zonder iphone is niet erg :O

edit: toch maar overgegaan op het opsturen van me iphone.
ivm haarscheuren, geen Wi-Fi en bereik valt heel tijd weg tijdens bellen. Morgen komen ze em ophalen tussen 4 en 8 :) ben benieuwd :P haha.

Lowermate 25-11-09 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Econz (Bericht 381579)
Ondanks de neo capsule heb ik toch een verzekering bij Pro Assist.
Mijn vrouw daarintegen heeft geen case maar wel verzekerd.

Na ongeveer een half jaar kon mijn vrouw ineens de "slide to unlock" niet meer "sliden" waardoor ze niet meer op het springboard kon komen en dus niks meer kon.Na wat rebooten e.d. geprobeerd te hebben,lukte het toch niet om het probleem op te lossen.
Aangezien haar toestel gejailbreakt was,was ik toch genoodzaakt om deze te herstellen naar de orginele firmware (3.1.2).
Nadat ik dit had gedaan kon ze nog steeds niet haar toetsel gebruiken omdat de "slide to unlock"nog steeds bleef hangen.

Toen hebben we Pro Assist gebeld waarna zij binnen 4 uur het toestel kwamen ophalen en een vervangend toestel leverde ( Nokia E71 ).
Daarbij vertelde ze dat het wel zo'n 3 tot 5 weken kon duren voordat deze gerepareerd kon worden,aangezien het erg druk was.

Dat moet dan maar dachten we,maar na 2 weken belde Pro Assist op dat het "unity of united board? "defect was en ze zou een nieuwe iphone krijgen.

Zo gezegd zo gedaan...

De dag daarna hebben ze de nieuwe iphone geleverd,notabene ook nog eens op haar werk,dat was geen enkel probleem!
We wonen in Roermond en mijn vrouw werkt in Eindhoven.

Fantastische service!!

Dus het is niet gek als je met een switch easy neo capsule toch een verzekering zou nemen ?

gadgetman 25-11-09 20:19

nou vandaag was ik ook de pineut mn iphone 3gs plat op de rug laten vallen op beton
zwaar *** pak m op barst in het glaswerk . meteen pro assist gebeld en een kwartier eerder dan afgesproken kwamen ze aan.top! nou maar hopen dat ie weer snel terug is mis m nu al

kuotje 25-11-09 20:23

krijg hem morgen terug :) hopelijk een nieuwe. :d

Lowermate 25-11-09 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gadgetman (Bericht 387622)
nou vandaag was ik ook de pineut mn iphone 3gs plat op de rug laten vallen op beton
zwaar *** pak m op barst in het glaswerk . meteen pro assist gebeld en een kwartier eerder dan afgesproken kwamen ze aan.top! nou maar hopen dat ie weer snel terug is mis m nu al

Had je een case erom heen?

gadgetman 25-11-09 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate (Bericht 387628)
Had je een case erom heen?

bodyguardz en nog een silicone case ik weet t dubbel op maar werk in de bouw ;)

Lowermate 25-11-09 21:47

Ok. Dacht dat alleen mensen die geen case gebruiken hun iphone zouden verzekeren.

gadgetman 25-11-09 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate (Bericht 387670)
Ok. Dacht dat alleen mensen die geen case gebruiken hun iphone zouden verzekeren.

nee hoor het is altijd slim om te verzekeren een ongeluk zit in een klein hoekje. en aangezien ik nogal zuinig ben op mn iphone doe ik er liever een dubbele beveiliging om en nog een verzekering eroverheen en je ziet maar dat het toch nodig is:rolleyes:

kuotje 25-11-09 22:43

Plus ik moet er 2 jaar mee doen :) als ik elk half jaar een nieuwe krijg omdat ie weer slecht/dom doet. :)

camiels 01-12-09 13:45

Vraag: morgen krijg ik van Pro-Assist een nieuwe iPhone ter vervanging van mijn huidige 3G met Wi-Fi probleem. Is het nieuwe toestel nu automatisch een 3GS of heeft Apple ergens nog een voorraad vorige versie toestellen? Zou namelijk wel mooi zijn...

Wat betreft Pro-Assist niets anders dan lof. Wij hebben een zakelijk abonnement met verzekeringen. Diverse collega's al met pro-assist ervaring en altijd goed en conform afspraak.

Econz 01-12-09 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door camiels (Bericht 389315)
Vraag: morgen krijg ik van Pro-Assist een nieuwe iPhone ter vervanging van mijn huidige 3G met Wi-Fi probleem. Is het nieuwe toestel nu automatisch een 3GS of heeft Apple ergens nog een voorraad vorige versie toestellen? Zou namelijk wel mooi zijn...

Wat betreft Pro-Assist niets anders dan lof. Wij hebben een zakelijk abonnement met verzekeringen. Diverse collega's al met pro-assist ervaring en altijd goed en conform afspraak.

Als het goed is krijg je gewoon een 3G,tenminste,mijn vrouw heeft ook een nieuwe 3G gekregen omdat haar oude 3G niet meet te maken was.

Je hebt wel kans dat deze na de 40ste week is gemaakt,waardoor je je (Blackra1n) jailbreak verliest na het rebooten,dus dat je deze weer moet "zwart regenen" na een reboot..

camiels 01-12-09 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Econz (Bericht 389326)
Je hebt wel kans dat deze na de 40ste week is gemaakt,waardoor je je (Blackra1n) jailbreak verliest na het rebooten,dus dat je deze weer moet "zwart regenen" na een reboot..

Geen probleem, ik heb een gewoon echte iPhone zonder jailbreaks. Daar ga ik dus niks aan missen...

kuotje 01-12-09 18:12

zou wat zijn als je een 3GS kreeg :P heb tot nu toe 3x gewoon een 3G teruggekregen ( leek nieuw maar kan ook gerefurbished zijn )

sj0e5d 02-12-09 11:45

Volgens mij kan je heel makkelijk controleren of het om een nieuw of refurbished toestel gaat. Begint je nieuwe serienummer met 5K, dan heb je dacht ik met een refurbished te maken.

Wally21 02-12-09 23:42

Nou, vandaag mijn iphone van mijn bureau laten vallen en "pats" dat was het scherm. Proassist gebeld en ze komen hem morgen opaheln op mijn werk.

Ben benieuwd of ze er gewoon alleen een nieuw scherm in zetten (en hopleijk een nieuwe achterkant want die heeft zij beste tijd gehad incl. haarscheurtjes) of dat i een refurbished / nieuwe krijg.

Het gaat om een 3G 16GB wit, zou mooi zijn als ik een 3GS krijg maar dat zal wel niet;)

kuotje 03-12-09 12:18

Nee dat krijg je zoiezo niet :P haha. je krijgt alles gewoon nieuwe, hij lijkt heeeeel erg nieuw ( kan ook nieuw zijn ) maar het is niet meer te onderscheiden :D

want mijne was ook zo erg beschadigt en ze hebben alles vervangen ( of door een nieuwe )

Wally21 03-12-09 14:47

Mooi, als hij weer als nieuw is ben ik ook tevreden moet er tensloitten nog een maand of 9 mee doen. Dan mag ik weer verlengen en komt er natuurlijk een 4de generatie iphone :d

skazz 11-12-09 15:39

Ik heb deze week een wat minder positief ervaring met ProAssist gehad. Mijn iPhone was niet geheel kapot: De scherm was nog goed, maar de behuizing rond de home knop was wat los gekomen. De home knop klikken deed niks tenzij je heel hard ook aan de achterkant van de telefoon ging knijpen.

Ik vond het niet meer fatsoenlijk bruikbaar (probeer eens te navigeren als je de home knop niet werkend heb). 2.5 uur na bellen kwam ProAssist hem ophalen, dus dat was geweldig service... Maar anderhalve week later kwam mijn iPhone terug. Ze hadden hem "bekeken, nieuwe software erop" en teruggestuurd zonder reparatie van de home knop probleem.

Ik heb hem uiteraard in dit staat niet geaccepteerd. ProAssist heeft hem nu weer voor een tweede reparatie poging.

Het is maar afwachten of hun reparatiecentrum de tweede keer iets anders doet.

Econz 12-12-09 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skazz (Bericht 392815)

Het is maar afwachten of hun reparatiecentrum de tweede keer iets anders doet.

Dat is natuurlijk minder leuk,maar ik ga er wel van uit dat hij gewoon gerepareerd wordt,je hebt niet voor niets deze verzekering..

S¡mon 13-12-09 17:27

Als je soms zo die verhalen leest van dat hij er zo nieuw uit ziet, bijna niet te onderscheiden en dat de batterij vaak ook wat langer meegaat. Dan krijg je al snel het idee van "zal ik hem eens uit me handen laten glippen." haha.

Zou ik trouwens nooit doen hoor. Bij mij zitten er wel 2 krassen op het scherm, plus ergens in het midden (je ziet ze alle drie alleen als het licht in een bepaalde hoek valt) en op de achterkant zitten nog al wat krasjes (maar dat valt ook niet echt op) maar dat vind ik nog geen rede om het te laten 'repareren'. Ten eerste zou de tijdelijke terugval naar een 'ouderwetse en normale' telefoon mij zwaar tegenvallen - zeker in de vakantie en met nieuw jaar), en ten tweede is het ook gewoon onzin om je telefoon te laten 'repareren' voor de kleinste dingetjes. Die twee krassen zijn trouwens gekomen door een val, waarbij 1 val bijna dodelijk was voor me iPhone (vloog vlak over een metalen buis met scherpe hoeken :P).

Als Wi-Fi dood is, of als je problemen met je scherm hebt word het gelijk een heel ander verhaal.

EDIT: Geen hoesje trouwens, wel de verzekering die je kon afsluiten bij aankoop van iPhone. Er zijn wel mooi hoesjes, maar ik vind dat toch een beetje zonde: zo'n mooie telefoon en dan stop je hem in een doos (bij wijze van spreken). Da's net zoiets als een mooie sportauto hebben, maar die laten weg stoffen omdat je bang bent dat er iets mee gebeurd, en dan maar met een opgevoerde oude fiat gaat rijden.

bartsmart 17-12-09 11:23

Ik heb mijn iphone van af maart ergens

kan ik hem dan ook nu nog laten verzekeren weet iemand dat

Gr Bart smart


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:11.