iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring Pro-assist (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26105-ervaring-pro-assist.html)

mcman 07-03-10 11:43

Een vriend van me heeft een 3gs teruggekregen ipv een 3g.... meerdere mensen die dit hebben gehad?

Loopt je contract bij hun btw automatisch af naar 2 jaar? Of moet je dit zelf nog een keertje doen...

iTim 15-03-10 13:43

Ik ben nu bezig, hoop dat alles goed gaat

weespermop11 17-03-10 06:39

proassist
 
top heb net een nieuw toestel via hun gekregen nadat me iphone warm werdt en niks meer deed.Het enige jammere is dat ik niet tehoren heb gekregen wat er nu kapot aan was.zeiden alleen hij was niet meer te makken zodoende een nieuwe iphone
hoefd niks geen eigenrisko te betalen dus ;)echt top

Operafreak 17-03-10 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 423175)
Nou, hij is opgehaald... dit keer een Blackberry te leen gekregen.. beter dan die simpele Nokia, maar in vergelijk met de iPhone een gebruiksonvriendelijk onding..

Update:

Ben verleden zaterdag gebeld. A.s. donderdag zou ik 'm weer terug moeten hebben. Als dat klopt dan is het dit keer precies 2 weken... En nu hopen dat ik dan een poosje verlost ben van dat gedonder.. Vermoed dat mijn iTunes installatie niet helemaal lekker is en dat herstellen daarom telkens mislukt. Heb alleen geen zin in een volledige herinstallatie. Binnenkort hoop ik m'n iMac te hebben en verwacht dat deze problemen hiermee opgelost zullen zijn...

rtenkroode 18-03-10 10:15

Ben erg benieuwd... Mijn 3G werd 2 weken terug opgehaald (scheurtjes, speaker deed het niet meer, er rammelde wat in de telefoon). Ik heb nu een Nokia E71 (en nu merk ik pas ECHT hoe gebruikersvriendelijk een iPhone is :-) ).
Ik werd afgelopen maandag gebeld dat ik een nieuwe telefoon kreeg, die ze morgen komen brengen (ik kon helaas niet eerder). Ben erg benieuwd of het inderdaad een nieuwe is. Tot zover ben ik tevreden over Pro Assist.

Mijn vrouw had vorig jaar een akkefietje met haar 3G. Was binnen 2 weken naar volle tevredenheid opgelost door Pro Assist.

Operafreak 18-03-10 13:05

Joepie, ik hem 'm weer terug!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 427220)
Update:

Ben verleden zaterdag gebeld. A.s. donderdag zou ik 'm weer terug moeten hebben. Als dat klopt dan is het dit keer precies 2 weken... En nu hopen dat ik dan een poosje verlost ben van dat gedonder.. Vermoed dat mijn iTunes installatie niet helemaal lekker is en dat herstellen daarom telkens mislukt. Heb alleen geen zin in een volledige herinstallatie. Binnenkort hoop ik m'n iMac te hebben en verwacht dat deze problemen hiermee opgelost zullen zijn...

Update:

Ook deze keer weer keurig en zonder extra kosten bij zijn baasje afgeleverd.. Nou alleen nog even alle 20gig+ data overzetten.. Peanuts, toch? ;)

Benny 18-03-10 16:15

Nou ik heb vandaag mijn iphone 3GS ook maar op laten halen.. had hem paar maanden geleden laten vallen, dikke barst in het scherm, verder geen mankementen vandaar dat ik hem nu pas heb laten ophalen.. moet toch een keer gebeuren..

Half uurtje nadat ik had gebeld stonden ze al op de stoep.. dat is goede service :) Jammer genoeg een Nokia N79 gehad als leentoestel, dat vind ik echt een onding dus ik ga tijdelijk maar mijn oude 2G iphone gebruiken die ik nog heb liggen..

Ben benieuwd hoe lang het duurt, ze zeggen 2 tot 6 weken , kan zelfs langer duren zeggen ze..

martk2280 20-03-10 13:27

Balen! ik heb 2 weken geleden mijn iphone 3g (16gb ) ingeleverd met een barst in het scherm, krijg ik hem net terug en hebben ze er een nieuw scherm in gezet deze is echter niet goed er in gezet zit helemaal scheef en los er in kan er zo mijn nagel onder steken. echt *****, heb net maar weer gebeld naar pro assist. Ben ik hem weer weken kwijt. Ik dacht dat pro assist altijd een nieuwe (refurbished) terug gaven. Iemand hier ervaring mee?

TwyLight 22-03-10 16:49

Vandaag heb ik mijn iPhone laten vallen en de voorkant zit helemaal vol met barsten:

http://files.jamiemarciano.me/iphonestuk.jpg

Heb ProAssist gebeld en ze komen voor half zeven een vervangend toestel brengen, maar mijn vraag is:

Wat denken jullie: krijg ik een nieuw toestel of wordt hij gerepareerd (een nieuwe voorkant?)

Op de achterkant zit ook een grote barst maar die zit er al langer.

De iphone werkt nog "normaal" behalve dat ik nu niet veel kan zien door alle barsten, maar het scherm is niet kapot alleen het glas..

Zit er zelfs aan te denken om hem te saboteren en hem alsnog helemaal kapot te maken zodat ik een nieuwe krijg :P :rolleyes: of is dat geen goed plan..

martk2280 22-03-10 18:22

zie mijn bericht hier boven, de mijne werd dus gewoon gerepareerd. maar bij mij was dus alleen het glas kapot, de achter kant was nog gewoon intact. Saboteren lijkt me niet zo'n goed plan, weet niet of ze daar achter komen.

Agaron 23-03-10 19:01

Nou mijn iPhone is kapot, kan geen audio meer luisteren omdat de ingang kapot is.

Naar proAssist gebeld om kwart voor 5, 2 uur later stond al iemand voor de deur om em te komen halen. Heb een HTC Diamond als leentoestel gekregen.

De jongen die em kwam halen zei dat ik waarschijnlijk een nieuwe iphone krijg maar het kan even duren aangezien ze moeite hebben om aan 3G 16GB's te komen. :rolleyes:

Ik mis mijn iPhone nu al, net 10 minuten weg. :( http://i39.tinypic.com/2h2k0w6.gif

martk2280 23-03-10 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agaron (Bericht 429565)
Nou mijn iPhone is kapot, kan geen audio meer luisteren omdat de ingang kapot is.

Naar proAssist gebeld om kwart voor 5, 2 uur later stond al iemand voor de deur om em te komen halen. Heb een HTC Diamond als leentoestel gekregen.

De jongen die em kwam halen zei dat ik waarschijnlijk een nieuwe iphone krijg maar het kan even duren aangezien ze moeite hebben om aan 3G 16GB's te komen. :rolleyes:

Ik mis mijn iPhone nu al, net 10 minuten weg. :( http://i39.tinypic.com/2h2k0w6.gif

Vandaar dat de mijne gerepareerd werd. Mis hem ook.. ben hem al meer dan 2 weken kwijt. :mad:

Bulletdodger 25-03-10 14:24

vraag je over de voorwaarden van proassist, een collega van mij beweerde dat als je de iphone simlockvrij liet maken je ook geen garantie hebt bij proassist, hij wist niet of ze daarmee jailbreaken bedoelde.

Ik neem aan als je de iphone na een jaar legaal door T-Mobile simlockvrij laat maken dat dit verder geen probleem is voor een eventuele claim bij proassist?

Slijder 31-03-10 18:22

2 weken terug laten vallen linker kant had een paar scheurtjes die vrijdag pro-assist gebeld :)
kreeg een leen toestel een Nokia E71 ze waren netjes op tijd zelfs vroeger dan verwacht. A.s. vrijdag hoop ik hem weer te krijgen ze zeiden tegen mij dat het 2 weken zou duren (dat is as vrijdag)
Het gaat hier om een Iphone 3G 16GB

Nu nog hopen dat ik een 3GS of een nieuwe 3G 16GB me abonnement duurt nog maar een paar maanden en dan mag ik een andere toestel en zoals sommige weten komt de 4G bijna uit :)

@Bulletdodger
Als je de Iphone naar fabrieks instellingen doet kunnen ze niets zien :) of je moet je iphone open hebben gemaakt.

Bulletdodger 31-03-10 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Slijder (Bericht 432646)
@Bulletdodger
Als je de Iphone naar fabrieks instellingen doet kunnen ze niets zien :) of je moet je iphone open hebben gemaakt.

Ik bedoelde meer het legaal simlockvrij laten maken door Tmobile, maar ik neem aan dat het geen probleem is. Heb inmiddels een iPhone bij T-Mobile met proassist :)

Slijder 02-04-10 17:37

Ik hoor vandaag me mobiel te krijgen maar word dinsdag :(
en heb gehoord dat ze alleen mijn scherm hebben vervangen en over de achterkant kon ze niets zeggen... beter hebben ze dat ook gemaakt en de zijkant met val schade...

martk2280 03-04-10 10:53

Heb m'n iphone weer terug. Het scherm zit er nog steeds niet helemaal lekker in. de lijmresten zijn nog zichtbaar, en de glasplaat zit aan 1 kant gelijk met de metalen rand en aan de andere kant zit hij er een milimeter boven. Ze geven dus niet zomaar een nieuwe.

Lady lefty 06-04-10 08:55

Gisteravond bij Tros Radar een item over telefoonverzekeringen bekeken en met name ook Pro-assist. Natuurlijk komen in zo'n programma alleen de negatieve verhalen in beeld. Maar blijkbaar zijn er genoeg negatieve verhalen om er in het programma tijd aan te besteden.
Korte samenvatting: of de schade die je eventueel krijgt aan je telfoon valt onder de fabrieksgarantie of inboedelverzekering en een telefoonverzekering is overbodig.

Uitzending-Uitzending-TROS Radar

Zijn er nog meer mensen op het forum die de uitzending hebben gezien en er toch overna denken om hun verzekering op te zeggen?

Bulletdodger 06-04-10 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lady lefty (Bericht 434634)
: of de schade die je eventueel krijgt aan je telfoon valt onder de fabrieksgarantie of inboedelverzekering en een telefoonverzekering is overbodig.

Das waar, maar zie dat maar eens bewezen en voor elkaar te krijgen, dan is een telefoonverzekering een makkelijke oplossing.

Een inboedelverzekering (IBV) dekt ook niet alles, en helemaal niet zonder kostbaarhedenverzekering en een fabrieksgarantie van Apple is ook niet alles omdat ze het maar wat graag op vochtschade gooien.

Ik vind een IBV geen volwaardig alternatief

Slijder 06-04-10 10:49

ik hoorde me mobiel vrijdag te krijgen, maar toen was het goede vrijdag.
Nu net binnen gehad helemaal nieuw eigenlijk alleen mijn hardware niet :)
gewoon perfect! :D

Benny 06-04-10 10:50

Netjes :)

Ik ben die van mij aankomende donderdag al 3 weken kwijt, ik mis hem echt ..

Terwijl er alleen maar een nieuwe glasplaat in gezet hoeft te worden.. duurt wel erg lang..

Slijder 06-04-10 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny (Bericht 434688)
Netjes :)

Ik ben die van mij aankomende donderdag al 3 weken kwijt, ik mis hem echt ..

Terwijl er alleen maar een nieuwe glasplaat in gezet hoeft te worden.. duurt wel erg lang..


dat duurt inderdaad heel erg lang! bij mij werd er gezegd dat het 2 weken zou duren en daar hebben ze zich eigenlijk aan gehouden alleen was het goede vrijdag

nebilem 06-04-10 11:46

Gister Pro Assist op Trosradar geweest. Tmobile en Pro Assist met rare praktijken oppassen dus.

pannamoker 06-04-10 13:08

Hallo

Ik heb mijn iphone sinds Decemeber 2008. heb ook sindsdien een verzekering bij ProAssist afgesloten. Ik heb nooit problemen gehad maar ben afgelopen week gevallen en mijn iphone is aan de zijkant beschadigt( linksboven) er is een klein zwart stukje van de iphone weg daarnaast kwam ik tegen dat op de achterkant vanaf de connector een haarscheur zit ongeveer 4/5 cm lang. hij is ook voelbaar.
Mijn vraag is hoe moet ik dit aanpakken bij Proassist? zodat ik een nieuwe iphone ontvang. want cosmetische schade wordt volgens mij niet gedekt?


graag jullie hulp.

Agaron 06-04-10 18:08

Nou vandaag eens opgebeld, ben mijn iPhone al 2 weken kwijt dus wou wel eens weten wanneer ik m'n speeltje terug kan verwachten, heb namelijk al meer dan genoeg van die HTC :P

Medewerker zei dat ie onderweg is naar ProAssist en daar zeker donderdag/vrijdag aanwezig moet zijn, duurde wat langer aangezien pasen ertussen zat. Voor een snellere afhandeling moest ik zelf donderdag maar even bellen.

Dacht dat het hun taak is om mij te bellen, als ik mijn iPhone sneller terug wil moet ik maar bellen. Leuk geregeld daar :rolleyes:

cyclops79 06-04-10 18:20

Heb nog geen problemen gehad met ProAssist. Ze kwamen mijn telefoon oppikken. En kreeg een nieuwe Iphone alleen was toen wel de 3G hihi jammer jammer;) maar ik wilde wel graag weten of mensen die nu hun telefoon moeten laten repareren door val schade of iets. Van 3G naar 3GS is gegaan. Ben benieuwd.

Bulletdodger 06-04-10 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyclops79 (Bericht 434887)
Heb nog geen problemen gehad met ProAssist. Ze kwamen mijn telefoon oppikken. En kreeg een nieuwe Iphone alleen was toen wel de 3G hihi jammer jammer;) maar ik wilde wel graag weten of mensen die nu hun telefoon moeten laten repareren door val schade of iets. Van 3G naar 3GS is gegaan. Ben benieuwd.

volgens mij is een upgrade proberen te krijgen nou niet echt het doel van de verzekering? ;)

cyclops79 07-04-10 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulletdodger (Bericht 434889)
volgens mij is een upgrade proberen te krijgen nou niet echt het doel van de verzekering? ;)

nee dat is ook zo maar mocht het gebeuren is het natuurlijk altijd mooi meegenomen.

b@ttus 07-04-10 10:40

hallo hoe kan ik op mijn iphone zien welke besturing er op zit windows of mac???gr bert

Agaron 07-04-10 11:56

Mijn iPhone komt morgen eindelijk terug. Alleen ik moet het eigen risico betalen van 30 euro. Naar mijn mening valt de schade die ik had onder de fabrieksgarantie.

Schade aan het toestel was:

- De welbekende haarscheuren in de backcover
- Koptelefoon aansluiting defect

Volgens de medewerkster valt dit absoluut niet onder de fabrieksgarantie en kom ik die 30 euro dus gewoon aan het betalen...

Wat is jullie mening hierover? :confused:

cyclops79 07-04-10 12:58

Eerst even goed uitzoeken hoe het zit met de fabrieksgarantie want die dames moeten ook geld verdienen voor de baas. En anders is het inderdaad 30 euro overmaken.

pannamoker 07-04-10 13:05

Hallo

Ik heb mijn iphone sinds Decemeber 2008. heb ook sindsdien een verzekering bij ProAssist afgesloten. Ik heb nooit problemen gehad maar ben afgelopen week gevallen en mijn iphone is aan de zijkant beschadigt( linksboven) er is een klein zwart stukje van de iphone weg daarnaast kwam ik tegen dat op de achterkant vanaf de connector een haarscheur zit ongeveer 4/5 cm lang. hij is ook voelbaar.
Mijn vraag is hoe moet ik dit aanpakken bij Proassist? zodat ik een nieuwe iphone ontvang. want cosmetische schade wordt volgens mij niet gedekt?


graag jullie hulp.


IEMAND ENIG IDEE AUB?

Slijder 07-04-10 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pannamoker (Bericht 435163)
Hallo

Ik heb mijn iphone sinds Decemeber 2008. heb ook sindsdien een verzekering bij ProAssist afgesloten. Ik heb nooit problemen gehad maar ben afgelopen week gevallen en mijn iphone is aan de zijkant beschadigt( linksboven) er is een klein zwart stukje van de iphone weg daarnaast kwam ik tegen dat op de achterkant vanaf de connector een haarscheur zit ongeveer 4/5 cm lang. hij is ook voelbaar.
Mijn vraag is hoe moet ik dit aanpakken bij Proassist? zodat ik een nieuwe iphone ontvang. want cosmetische schade wordt volgens mij niet gedekt?


graag jullie hulp.


IEMAND ENIG IDEE AUB?

op je formulier van je provider waarop op staat dat je een abbolement heb zit achterop een A4tje van Proassist en daarop staat de telefoonnummer dat nummer bellen en ze komen hem ophalen je bent wel een tijdje je Iphone kwijt

tita70 08-04-10 10:05

Ik ben mijn Iphone al bijna (schrik niet) 7 weken kwijt.. waterschade, er is een nieuwe besteld volgens de medewerkers, ik ben al iedere week aan het bellen vanaf week 2..

Weet iemand hoe lang ze mij nog mogen pesten wettelijk gezien..:D..:mad:

wouter1981 08-04-10 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door b@ttus (Bericht 435117)
hallo hoe kan ik op mijn iphone zien welke besturing er op zit windows of mac???gr bert

Je iPhone draait op iPhone OS.

Draicon 08-04-10 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door b@ttus (Bericht 435117)
hallo hoe kan ik op mijn iphone zien welke besturing er op zit windows of mac???gr bert

Heb jij überhaupt wel een iPhone :confused:

alexzwaal 09-04-10 10:18

Ik heb waterschade aan me iPhone. Krijg ik nu een nieuwe? Of mag je ook een ander toestel uitkiezen?

Greeetz alex

Slijder 09-04-10 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alexzwaal (Bericht 436136)
Ik heb waterschade aan me iPhone. Krijg ik nu een nieuwe? Of mag je ook een ander toestel uitkiezen?

Greeetz alex

een nieuwe

alexzwaal 09-04-10 11:51

NICE! maar dus geen optie om bijv een Nokia te nemen? Ben alleen nieuwschierig;)

Grtzzz alex

Slijder 09-04-10 12:01

ik weet het niet heel zeker maar ik denk het niet... het is een verzekering he geen provider ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.