iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring Pro-assist (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26105-ervaring-pro-assist.html)

liv 20-09-10 12:18

Heeft iemand ervaringen met pro assist in het buitenland? Ik vertrek binnenkort voor enkele maanden naar Australië. Nu werd mij in de winkel verteld dat de dekking wereldwijd geldt maar ik heb daar zo mijn vraagtekens over en vroeg me daarom af wat anderen hierover kunnen zeggen?

groetjes

Iphone522 20-09-10 17:48

Vandaag naar de T-mobileshop gegaan... medewerker vond het erg vervelend voor me. Ik vroeg of hij eventueel met Pro-assist zou kunnen bellen, dat wilde hij zeker doen, maar toevallig had hij vandaag toevallig PA al een keer gebeld voor een klant met exact hetzelfde probleem als ik en de meeste forumgenoten. Helaas kreeg hij ook het antwoord dat de Iphone een onbekende levertijd heeft en ze boden wel een ander toestel aan, maar daar was hij niet op in gegaan omdat die klant dat natuurlijk niet wilde. Had dus geen zin helaas. De medewerker van T-mobile heeft wel uit betrouwbare bron gehoord dat mensen die langer dan 2 of 2,5 maand(en) wachten een Iphone 4 ontvangen. Maargoed dat is geen keihard feit. De medewerker vertelde mij wel dat de Iphone 3GS 16GB (laat staan 3G) niet meer gemaakt wordt en niet meer geleverd kan worden, omdat ze bij Apple op zijn. Alleen een aantal leveranciers hebben er nog een paar liggen. Helaas dus gewoon wachten :(

Tan_n86 20-09-10 17:56

Pfff 2 tot 2.5 maand is echt super veel, de meeste gebruikers maken nu ook onnodige kosten omdat we bijvoorbeeld whatsapp of pinglite gebruiken om onze vrienden te texten echt onacceptabel. Maar goed daar kunnen we helaas weinig aan doen. En T-mobile die knijpt de handjes dicht want ga deze maand zeker over mijn sms bundel komen. DANKUWEL T-MOBILE!!

joostlenders 20-09-10 18:18

Vandaag (20 september 2010) is het ook bij mij gebeurt, hetgeen wat je liever nooit ziet gebeuren, is gebeurt.
Mijn iPhone is uit mijn jaszak gevallen, flinke barsten op de voorkant en zijkant is opengespleten. Dus PA gebeld, mevrouw uitgelegd wat er gebeurt was en zij vertelde mij dat ik morgen een leentoestel krijg. Verder verder ze me dat de reperatie 2 tot 6 weken kan duren.
Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden over de gang van zake. Nu maar hopen dat het allemaal vlotjes gaat.

The_Umpire 20-09-10 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joostlenders (Bericht 565496)
Vandaag (20 september 2010) is het ook bij mij gebeurt, hetgeen wat je liever nooit ziet gebeuren, is gebeurt.
Mijn iPhone is uit mijn jaszak gevallen, flinke barsten op de voorkant en zijkant is opengespleten. Dus PA gebeld, mevrouw uitgelegd wat er gebeurt was en zij vertelde mij dat ik morgen een leentoestel krijg. Verder verder ze me dat de reperatie 2 tot 6 weken kan duren.
Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden over de gang van zake. Nu maar hopen dat het allemaal vlotjes gaat.

Geloof me als je er niet specifiek bij hebt gezegd dat je een gelijkwaardig leentoestel wilt in de tijd dat je je iPhone mist dan ga je echt afgescheept worden met een waardeloze nokia van t kaliber net iets beter dan de oude vertrouwde 3310.

Met een beetje geluk kan je een vervangende iPhone krijgen (al zal dat moeilijk zijn) anders een wat meer waardige HTC als vervanger,

Tan_n86 20-09-10 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joostlenders (Bericht 565496)
Vandaag (20 september 2010) is het ook bij mij gebeurt, hetgeen wat je liever nooit ziet gebeuren, is gebeurt.
Mijn iPhone is uit mijn jaszak gevallen, flinke barsten op de voorkant en zijkant is opengespleten. Dus PA gebeld, mevrouw uitgelegd wat er gebeurt was en zij vertelde mij dat ik morgen een leentoestel krijg. Verder verder ze me dat de reperatie 2 tot 6 weken kan duren.
Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden over de gang van zake. Nu maar hopen dat het allemaal vlotjes gaat.


Wel netjes dat de medewerker zei tegen jou dat et circa 2 tot 6 weken kon duren. Bij mij zei de medewerker 'ik kan het u absoluut niet zeggen, wil u geen valse hoop geven.' En gezien de ervaringen hier kunnen we ervan uitgaan dat we onze iphones 2 maanden kwijt zijn:( sterkte:P

Anne! 20-09-10 19:32

Ik heb vandaag nog maar even gebeld met Proassist om de klacht te verduidelijken, nu die iphone daar toch is kunnen ze beter gewoon alles checken:
- scheur achterkant
- deuken in metale rand
- scherm hapert af en toe
- e-mail wordt soms niet ontvangen als er gewoon vol bereik is (3G).

Ik hoop maar dat ze hem snel maken, want ik vind het echt reuze irritant zonder iPhone. Even snel iets opzoeken zit er niet in zo...

Tan_n86 20-09-10 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anne! (Bericht 565576)
Ik heb vandaag nog maar even gebeld met Proassist om de klacht te verduidelijken, nu die iphone daar toch is kunnen ze beter gewoon alles checken:
- scheur achterkant
- deuken in metale rand
- scherm hapert af en toe
- e-mail wordt soms niet ontvangen als er gewoon vol bereik is (3G).

Ik hoop maar dat ze hem snel maken, want ik vind het echt reuze irritant zonder iPhone. Even snel iets opzoeken zit er niet in zo...


Wat zeiden ze aan de telefoon nog verder tegen jou dan?Hadden ze al wat nieuws of?

Anne! 21-09-10 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tan_n86 (Bericht 565617)
Wat zeiden ze aan de telefoon nog verder tegen jou dan?Hadden ze al wat nieuws of?

Nee hoor, ik had hem ook pas net ingeleverd... Maar ik denk als ze mijn iPhone nu toch hebben, kunnen ze beter meteen alles bekijken, zodat ik hem in perfecte staat terug krijg ;).

En ik vroeg dus nogmaals om een andere leentelefoon, die hadden ze nog niet. Ik heb meer kans als ik s ochtends bel... Dus dat ga ik deze week nog een keer proberen en dan vraag ik meteen wel of ze iets meer weten over hoelang het ongeveer gaat duren.

babyque 21-09-10 12:57

nou nou,, lekker druk bij proassist ik heb al 2 keer gebelt vandaag, kreeg niemand aan de telefoon..Ze willen maar niet opnemen.. :(

DO x 010 21-09-10 13:33

Jongens/Meisjes

In april kreeg ik problemen met mijn Iphone 3gS 16gb. Ik kreeg constant de boodschap: 'deze accessoires is niet bedoeld voor de Iphone' in mijn beeldscherm en ik kon geen geluiden zonder headset horen dus ook muziek niet. Ik liet mijn telefoon zoals gebruikelijk ophalen door ProAssist en heb 5 weken moeten wachten. Tot mijn grote verbazing was mijn telefoon NIET gerepareerd toen ik hem terug kreeg.. Er zaten tevens 2 kleine haarscheurtjes bij de oplader en bij de vergrendeling knop. Ik ProAssist gebeld en ze vertelde mij dat ik het toestel gewoon weer terug moest opsturen. Ik ging eerst op vakantie en heb daar nog wat leuke foto's gemaakt en op 6 augustus heb ik direct het toestel laten ophalen. Vandaag, 6 weken na dato heb ik het toestel terug gekregen en ja hoor.... Precies hetzelfde probleem!!! De achterkant hebben ze gerepareerd maar het probleem waarom het in 1e instantie ging hebben ze weer niet verholpen.

Ben vandaag dus ook behoorlijk pissig geworden op ProAssist maar na een gesprek met de telefoniste werd mij duidelijk dat ik niets anders kon doen dan het toestel WEER te laten ophalen.

Mijn vraag is hebben jullie zo iets ervaren en zijn er nog andere mogelijkheden?

Groetjes,

Dominique

Tan_n86 21-09-10 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DO x 010 (Bericht 566157)
Jongens/Meisjes

In april kreeg ik problemen met mijn Iphone 3gS 16gb. Ik kreeg constant de boodschap: 'deze accessoires is niet bedoeld voor de Iphone' in mijn beeldscherm en ik kon geen geluiden zonder headset horen dus ook muziek niet. Ik liet mijn telefoon zoals gebruikelijk ophalen door ProAssist en heb 5 weken moeten wachten. Tot mijn grote verbazing was mijn telefoon NIET gerepareerd toen ik hem terug kreeg.. Er zaten tevens 2 kleine haarscheurtjes bij de oplader en bij de vergrendeling knop. Ik ProAssist gebeld en ze vertelde mij dat ik het toestel gewoon weer terug moest opsturen. Ik ging eerst op vakantie en heb daar nog wat leuke foto's gemaakt en op 6 augustus heb ik direct het toestel laten ophalen. Vandaag, 6 weken na dato heb ik het toestel terug gekregen en ja hoor.... Precies hetzelfde probleem!!! De achterkant hebben ze gerepareerd maar het probleem waarom het in 1e instantie ging hebben ze weer niet verholpen.

Ben vandaag dus ook behoorlijk pissig geworden op ProAssist maar na een gesprek met de telefoniste werd mij duidelijk dat ik niets anders kon doen dan het toestel WEER te laten ophalen.

Mijn vraag is hebben jullie zo iets ervaren en zijn er nog andere mogelijkheden?

Groetjes,

Dominique

Dit is echt ASOCIAAL!!!!Ik zou even mailen met webcare staat geloof ik op pagina 28 wel een email adres in deze topic. Dit gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Ik moet zeggen dat Pro Assist in dit soort gevallen mensen eigenlijk mensen aan spoort om de iphone even een zwemdiploma a te geven (sorry dat ik dit zeg hoor), zodat die helemaal kapot is en dat ze hem niet kunnen repareren om vervolgens een nieuwe te sturen, dit kan echt niet wat proassist doet. Ze hebben toch logsystemen waardoor ze precies kunnen nalezen wat het probleem is?

Dus mijn tip eerst even webcare mailen met de klacht, die zullen waarschijnlijk de klacht in behandeling nemen zoals eerder ook het geval bleek te zijn bij iemand anders in het forum.

Gr Tan

heb even het email adres voor je opgezocht: Webcare@proassist.nl

DO x 010 21-09-10 15:06

@Tan

Ja het is inderdaad erg vreemd deze hele kwestie..

Wat is het verschil tussen die webcare en de claimservice@proassist.nl ?

Zal naar beide even een mail sturen!

NCKKÓ 21-09-10 15:22

Nou ik heb vanmiddag mn iPhone laten vallen buiten, recht op het scherm die meteen uit elkaar spatte.
Ik heb gelijk gebeld, en als het goed is komt de koerier voor 6u.
Ik heb ook gevraagd of ik een gelijkwaardig toestel te leen krijg, en de telefoniste zei dat het een smartphone word. Dus ik ben benieuwd.

Weet iemand trouwens mischien of mijne gewoon gerepareerd gaat worden omdat alleen het scherm kapot is?

Tan_n86 21-09-10 15:52

@ Do: Webcare gaat volgens mij over het repareren en het testen (weet ik niet zeker), maar heb gelezen dat iemand precies hetzelfde als jou had dat die keer op keer werd terug gestuurd en toen hebben die mensen van webcare het overgenomen en snel opgelost!!

@NCKKO: Je krijgt in de meeste gevallen een gerefurbished (toestel die uit nieuwe onderdelen bestaat) dus zo goed als nieuw of een compleet nieuwe ligt er net aan wat ze hebben liggen!

NCKKÓ 21-09-10 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tan_n86 (Bericht 566256)
@ Do: Webcare gaat volgens mij over het repareren en het testen (weet ik niet zeker), maar heb gelezen dat iemand precies hetzelfde als jou had dat die keer op keer werd terug gestuurd en toen hebben die mensen van webcare het overgenomen en snel opgelost!!

@NCKKO: Je krijgt in de meeste gevallen een gerefurbished (toestel die uit nieuwe onderdelen bestaat) dus zo goed als nieuw of een compleet nieuwe ligt er net aan wat ze hebben liggen!


Okee thanks, ik ben benieuwd. Maar zo te zien aan alle posts hier gaat het wel even duren sowieso voordat ik weer een iPhone terug zie. :(

DO x 010 21-09-10 16:09

Oke nou dat wordt dan duimen!

Hoop dat ze het sneller kunnen oplossen dan die andere lui dan want heb echt geen zin om hem weer 6 weken kwijt te zijn. Betekent straks dat ik bijna 5 maanden geen Iphone heb gehad terwijl je wel je abbo doorbetaal en nog eens veel meer betaal omdat ik geen ping en whatsupp meer heb!

eagerprinses 21-09-10 16:10

ik kan m niet eens bij Pro Assist verzekeren, omdat mijn Iphone 4 uit Belgie komt, ze verzekeren alleen vanuit telecombedrijven met abbo's, weet iemand waar wel???

Tan_n86 21-09-10 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DO x 010 (Bericht 566286)
Oke nou dat wordt dan duimen!

Hoop dat ze het sneller kunnen oplossen dan die andere lui dan want heb echt geen zin om hem weer 6 weken kwijt te zijn. Betekent straks dat ik bijna 5 maanden geen Iphone heb gehad terwijl je wel je abbo doorbetaal en nog eens veel meer betaal omdat ik geen ping en whatsupp meer heb!

Do ik zou echt even bellen met PA en het hele verhaal rustig uitleggen, en eist dat je een coulance regeling kan treffen in vorm van een 4g die direct wordt opgestuurd. Als de medewerker niet welwillend is vraag je de leidinggevende aan de telefoon ook hier gewoon het verhaal aan uitleggen en dat leg je gewoon je standpunt rustig uit.. een normaal persoon zal dit niet normaal vinden en een regeling treffen.

Succes!!

DO x 010 21-09-10 16:46

Had PA al gebeld maar ik ga het nogmaals proberen met die Iphone 4g dan! Hoop dat ze het doen maar lijkt me dat ze weer willen zien dat die gerepareerd wordt..

Laat het zo weten!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:38.