iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring Pro-assist (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26105-ervaring-pro-assist.html)

Aarbolgraveur 25-08-12 11:03

:)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marinos88 (Bericht 791580)
Na vele goede ervaringen met ProAssist heb ik deze keer een slechte.
2 weken terug heb ik mijn toestel ter reparatie aangeboden, aangezien de homeknop niet meer functioneerde. Nu 2 weken later heb ik het toestel weer terug, en er waren componenten vervangen volgens ProAssist.
Maar de knop heeft het welgeteld 4 minuten vol gehouden en is weer kapot. Waarschijnlijk ligt het dus niet aan de knop maar ergens anders aan.

Vanavond komen ze hem weer ophalen en kan ik weer een tijd met een crappy leentoestel rond lopen.. Niks geen compensatie of snellere reparatie mogelijk..

nou ben klaar met pro a vorige keer 18 weken kwijt geweest. nu ga ik wel ewrgens heen. geen verzekering meer voor mijn. bij mijn vroouw was de home knop ook kapot. afspraak gemaakt bij iphone world rotterdam. kon er de volgede dag naar toe 60 euro en klaar terwijl u wacht. geen gedoe met ruil toestellen of zo beter zo dann weer een paar weken zonder.

deleon 25-08-12 11:26

Zit hier even een tijdje te lezen, maar wat bedoelen mensen met ik heb een nieuwe gekregen? Nieuw als in 'Nieuw in de gesealde doos met oplader / Apple stickers / oortelefoontjes / boekjes enz.?'

Ik heb geen pro assist, maar mijn iPhone direct bij Apple gekocht. Voor 2 jaar Apple care afgesloten. Daarin zit express replacement. Ik had van de week een issue met mijn iPhone. Dan kan je door de -express replacement- direct de volgende dag al een nieuwe in huis hebben. Die nieuwe is dan vaak een refurbished, eigenlijk ook een nieuwe uit de fabriek.
Ik heb even via Chipmunk naar de serienummers gekeken. Mijn huidige iPhone is van week 26 (juli 2012) en de eventuele vervanger van week 28 (juli 2012).

XIII 25-08-12 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deleon (Bericht 815239)
Dan kan je door de -express replacement- direct de volgende dag al een nieuwe in huis hebben.

Hoe werkt dat? Volgens hun voorwaarden is deze optie slechts een keuze van Apple?

https://www.apple.com/legal/applecar...phonedutch.pdf

Daarnaast worden diefstal, val- en waterschade niet vergoed.

Het is dus niet helemaal vergelijkbaar.

deleon 25-08-12 12:11

@X111 het was niet direct mijn bedoeling om te vergelijken. Ik denk dat het een ander soort van extra service is.
Ik vroeg me in eerste instantie af wat mensen bedoelen met 'Ik kreeg een nieuwe?' in hun verhalen hier.
Je leest ook dat mensen soms na maanden weer in de Apple Store 'een nieuwe' meekrijgen. Mijn vraag is dus, is dat idd een nieuwe als in 'gesealde doos, met alles erin en eraan', gloedjenieuw dus..... Is Apple dus zo goedhartig? Weet ik niet...:rolleyes: en Pro assist ook?

In mijn posting hierboven wil ik alleen maar even mijn recente ervaring aangeven met Apple Care. Apple gebeld, batterij(indicatie) issue aangegeven. Ik krijg een express replacement (dus ook een iPhone 4S). Daar hoefde niet lang over gesoebat te worden. Volgende dag die replacement in huis (maar heb dat zelf even onhold gezet). En dat is dus een refurbished exemplaar, maar die kan je zien als nieuw. Volgens Chipmunk is die zelfs 2 weken jonger dan mijn huidige. Maar je krijgt dus geen 'gesealde' nieuwe doos met gloednieuwe inhoud.

Ik begrijp dat toestellen bij pro assist dan wel verzekerd zijn tegen diefstal, val- en waterschade? (zal ook wel flink beperkt zijn....?)

Weet je, hoe dan ook, en dat geldt voor alle verzekeringen.....die bedrijven leven allemaal met je mee....maar slechter willen ze er zeker niet van worden. Daar moet ook brood op de plank en het liefst goed belegd. :)

XIII 25-08-12 12:58

Ik was gewoon benieuwd, omdat ik Apple Care onvoldoende ken en me afvroeg of dat bij een volgende iPhone de moeite waard is.

deepfunky 31-08-12 10:28

Mijn eerste ervaringen met Pro-Assist waren niet goed. Tot twee keer toe heb ik een afspraak gemaakt die de telefonistes vergaten door te geven aan de chauffeur, zodat ik twee keer een halve dag voor niets heb gewacht.

Een week voor mijn vakantie zet ik mijn drinkglas niet op tafel, maar op mijn iPhone. Glas gebarsten. Ik bel Pro-Assist om een afspraak te maken. Chauffeur komt niet opdagen. Weer bellen en per e-mail een klacht ingediend en voorgesteld dat ik toch wel in aanmerking wil komen voor een snelle service, gezien mijn slechte ervaringen tot dan toe.

De volgende dag wordt mijn iPhone wel opgehaald. Een halve week later krijg ik een e-mail met het bericht dat ik een vervangend toestel krijg. Twee dagen later heb ik een gloednieuwe iPhone in handen, met een eigen risico van 30,=.

Uiteindelijk heeft Pro-Assist het goed en snel opgelost. Het kan dus wel.

bjk1903 26-09-12 18:49

25-09-2012 21:55 Uw toestel is verzonden naar de afzender
25-09-2012 21:54 Uw toestel is verzonden naar de afzender
25-09-2012 19:01 Uw toestel is retour ontvangen bij ProAssist en wordt getest
25-09-2012 07:05 Uw toestel is verzonden door het reparatiecentrum naar ProAssist
21-09-2012 12:58 Uw toestel is in behandeling
19-09-2012 13:18 Uw toestel is ontvangen door het reparatiecentrum
18-09-2012 22:26 Uw toestel is verzonden naar het reparatiecentrum
18-09-2012 19:58 Uw toestel is ontvangen door ProAssist
18-09-2012 19:58 Uw toestel is verzonden naar ProAssist
18-09-2012 19:58 Uw toestel is aangemeld voor reparatie


iemand enig idee wat ze bedoelen met de laatste update ''
Reparatiestatus Uw toestel is verzonden naar de afzender (25-9-2012)''

is hij dus al gerepareerd??

daantje22 01-10-12 09:35

Ik heb een iphone 4 van nu 25 maanden oud

Ik meldde hem gister aan ter reparatie bij pro assist, maar mij werd op voorhand al gezegd dat het eigen risico €30 ging kosten omdat ik buiten de 24 maanden garantie van t-mobile zat? :confused:

Maar goed.. een Huawei leentelefoon gekregen waar ik echt niet mee uit de voeten kan, veelte ingewikkeld..

hopelijk word de schade verholpen ( telefoon viel vaak uit, geluid viel vaak uit, accu ging nog maar 4 uur mee, etc)

maar het zit me sowieso niet lekker door alle negatieve ervaringen die ik overal lees over pro assist, hopelijk heb ik een keer ''geluk''

daantje22 02-10-12 09:02

weet iemand trouwens of pro-assist nog iphone 4 32GB op voorraad heeft mocht de mijne onrepareerbaar zijn?

daantje22 04-10-12 09:32

iemand?? :)

daantje22 08-10-12 17:26

08-10-2012 16:33 Uw toestel wordt omgeruild

wat betekend deze status? dat ik een ''nieuwe'' krijg? ik krijg pro assist niet te pakken.. net 20 minuten in de wacht gehangen en toen maar opgehangen

dannyhtek 08-10-12 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 (Bericht 834885)
08-10-2012 16:33 Uw toestel wordt omgeruild

wat betekend deze status? dat ik een ''nieuwe'' krijg? ik krijg pro assist niet te pakken.. net 20 minuten in de wacht gehangen en toen maar opgehangen

Klopt, je toestel wordt omgeruild voor een -denkelijke- refurbished toestel.

daantje22 08-10-12 18:04

mmm erg vreemd

Net eindelijk pro assist aan de lijn met de vraag wat die status betekend, maar hun zeggen dat hij volgens hun nog steeds in het reparatiecentrum ligt en dat die status "uw toestel word omgeruild" gewoon een fout is op de website :? Erg vreemd

daantje22 10-10-12 10:19

01-10-12 opgestuurd ter reparatie en inmiddels ligt er een ''nieuwe'' voor me klaar
vrijdag komen ze hem brengen na 1,5 week weg te zijn geweest :D

Kuhrtje 30-10-12 15:30

Jullie hebben geluk volgens mij en heb ik net pech ofzo....

Ik heb de mijne 4 oktober aangemeld en ze kwamen hem ophalen. Mijn scherm was gebroken(voorkant) rondom zaten flink wat krassen en hij was in vies water gevallen. Hij vertoonde allemaal rare tekens en kon hem niet meer uitkrijgen.

5 oktober is de telefoon naar het reparatiecentrum verzonden en vanaf die tijd is de status niet meer geupdate.

Ik heb ze gebeld en ze zeiden dat je pas na 2weken de status verder kunt zien. Nou ik heb gewacht en vervolgens niks.. Heb een mail gestuurd en daarop kreeg ik de reactie dat de telefoon naar een Extern reparatiecentrum is gebracht. Paar dagen later kreeg ik een mail dat de reparatie langer gaat duren..

Ik heb daaropvolgend een mail gestuurd dat ik graag wil weten wat er met mijn telefoon gebeurd, aangezien pro assist duidelijkheid in de reparatie pretendeert op de site. Ik heb hier nog geen mail op terug gekregen.

Hoe moeilijk is het om even dat reparatiecentrum op te bellen en te vragen hoe het zit met mn telefoon??

Hoop maar dat het snel is opgelost... Vraag me ook serieus af waarom ze geen vervangend toestel geven, aangezien er water schade is en de telefoon rondom ook redelijk wat schade heeft...

daantje22 30-10-12 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kuhrtje (Bericht 846784)
Jullie hebben geluk volgens mij en heb ik net pech ofzo....

Ik heb de mijne 4 oktober aangemeld en ze kwamen hem ophalen. Mijn scherm was gebroken(voorkant) rondom zaten flink wat krassen en hij was in vies water gevallen. Hij vertoonde allemaal rare tekens en kon hem niet meer uitkrijgen.

5 oktober is de telefoon naar het reparatiecentrum verzonden en vanaf die tijd is de status niet meer geupdate.

Ik heb ze gebeld en ze zeiden dat je pas na 2weken de status verder kunt zien. Nou ik heb gewacht en vervolgens niks.. Heb een mail gestuurd en daarop kreeg ik de reactie dat de telefoon naar een Extern reparatiecentrum is gebracht. Paar dagen later kreeg ik een mail dat de reparatie langer gaat duren..

Ik heb daaropvolgend een mail gestuurd dat ik graag wil weten wat er met mijn telefoon gebeurd, aangezien pro assist duidelijkheid in de reparatie pretendeert op de site. Ik heb hier nog geen mail op terug gekregen.

Hoe moeilijk is het om even dat reparatiecentrum op te bellen en te vragen hoe het zit met mn telefoon??

Hoop maar dat het snel is opgelost... Vraag me ook serieus af waarom ze geen vervangend toestel geven, aangezien er water schade is en de telefoon rondom ook redelijk wat schade heeft...

Tip: pro assist stuurt naar zo'n 2 reparatiebedrijven..
ik gokte dat de mijne misschien wel eens bij dynafix kon liggen

ik voerde voor de grap mijn serienummer in op de website van dynafix en als postcode de postcode van pro assist zelf, en voilà; mijn iphone met statusreparatie werd zichtbaar en zo zag ik al voordat pro assist het wist dat mijn iphone vervangen zou worden :P

Kuhrtje 30-10-12 15:40

Helaas haha, dat werkt bij mij niet.. Ze hebben het dus echt naar een ander bedrijf gestuurd die geen informatie verschaft over de reparatie.. Vind ik stiekem heeel erg vervelend..

Lowermate 09-11-12 16:17

Ik denk erover mijn pro assist verzekering op te zeggen na ruim 2 jr.
Verstandig ?
Ik heb er nooit iets mee gehad , ben voorzichtig en had nu al aardig wat kunnen uitsparen.
Tegen de tijd dat je hem een keer laat vallen kan je de reparatie wel betalen.

Opzeggen kan neem ik aan ook telefonisch met bevestiging via email ?

XIII 09-11-12 16:20

Hoe lang duurt het trouwens voor je een bevestiging krijgt van je opzegging?

deepfunky 10-11-12 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate (Bericht 851270)
Ik denk erover mijn pro assist verzekering op te zeggen na ruim 2 jr.
Verstandig ?
Ik heb er nooit iets mee gehad , ben voorzichtig en had nu al aardig wat kunnen uitsparen.
Tegen de tijd dat je hem een keer laat vallen kan je de reparatie wel betalen.

Opzeggen kan neem ik aan ook telefonisch met bevestiging via email ?

Hou je dan wel rekening met Murphy's Law...? Verzekering opgezegd, iApparaat kapot!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.